Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • RoadrunnerR Offline
    RoadrunnerR Offline
    Roadrunner
    wrote on sidst redigeret af
    #128

    Hej. Jeg vil gerne være en del af et fællesskab til at vedligeholde det, har ikke mulighed for at holde det hele opdateret selv. Det kunne måske være muligt at have dokumenter delt i en mindre betroet gruppe på one drive og fælles opdatere løbende? Dele det ud på en eller anden måde
    Hilsen Simon, Roadrunner

    1 Reply Last reply
    4
    • S Offline
      S Offline
      Sjufta
      wrote on sidst redigeret af
      #129

      Hej Cupcake

      Godt med internativ. Jeg er nybegynder med denne slags trading. Hvordan finder jeg NordicStock's tidligere debatindlæg, jeg ville bruge dem til at lære og forstå hans nuværrende opslag.

      1 Reply Last reply
      5
      • P Offline
        P Offline
        ProinvestorNEWS
        wrote on sidst redigeret af
        #130

        Hej Sjufta...Du bruger blot søgefeltet på forsiden oppe i højre hjørne. Når du skriver Nordicstock og Proinvestor.com får du følgende resultat:

        https://www.google.com/search?as_q=Nordicstock&as_epq=&as_oq=&as_eq=&as_nlo=&as_nhi=&lr=&cr=&as_qdr=all&as_sitesearch=Proinvestor.com&as_occt=any&safe=images&as_filetype=&tbs=

        Du kan også trykke på Nordicstocks profilnavn. Her kan du se aktiviteterne:

        Just a moment...

        favicon

        (www.proinvestor.com)

        1 Reply Last reply
        4
        • CupcakeC Offline
          CupcakeC Offline
          Cupcake
          wrote on sidst redigeret af
          #131

          Her er en oversigt over de debattråde, jeg har kunnet finde i kronologisk rækkefølge. Hvis andre har kendskab til andre debatter, så hører jeg gerne herom ...

          1) Debat 95418 - "Lær at Day Trade med daglige aktie cases" - 24-7-2021 - 5-10-2022.
          https://www.proinvestor.com/boards/95418/Laer-at-Day-Trade-med-daglige-aktie-cases-

          2) Debat 100183 - "Nordiske Invest-selskaber. Optimer afkast, minimer risiko" 15/1 - 15/3-2022 (ophørt?)
          https://www.proinvestor.com/boards/100183/Nordiske-Invest-selskaber-Optimer-afkast-minimer-risiko

          3) Debat 107957 - "Status på aktiemarkedet" d. 19-11-2022 - 1-1-2023
          https://www.proinvestor.com/boards/107957/

          4) Debat 109158 - "Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet" 2-1-2023 - **** i gang ****
          https://www.proinvestor.com/boards/109158


          Ad 1) her finder du en guldgrube af informationer - og hvor NordicStock svarer beredvilligt på alskens spørgsmål fra andre brugere - især @madcat's mange gode "begynderspørgsmål" i tråden er befriende.

          Ad 2) Jeg tror at denne er ophørt...

          PS Jeg er selv forholdsvis ny, hvad angår MACD og RSI, men det er enkelt at anvende. Har for nylig fået mod på også at begynde at handle "udenlandsk", pga. NordicStocks utrættelig vidensdeleing kombineret med en ualmindelig gavmildhed og pædagogisk tæft.

          1 Reply Last reply
          8
          • A Offline
            A Offline
            Anro
            wrote on sidst redigeret af
            #132

            Hej Cupcake
            Jeg vil også gerne være med i dette fællesskab med vedligeholdelse af data osv. Jeg har været følger af Nordicstock's tråde mindst 1 år mener jeg og får også mailet det opdaterede excel-ark. Jeg er også forholdsmæssig ny ihvertfald med at være så aktiv med handler som her.
            Vh Anne, ANRO

            1 Reply Last reply
            3
            • B Offline
              B Offline
              Baller
              wrote on sidst redigeret af
              #133

              Hej Cupcake,
              Rigtigt godt initiativ og er gerne med i fælleskabet. Får pt ikke Excel-arket. Hvem distribuerer, sender jeg blot min mailadresse ?
              Mvh Baller

              1 Reply Last reply
              4
              • CupcakeC Offline
                CupcakeC Offline
                Cupcake
                wrote on sidst redigeret af
                #134

                Hej - der er lidt info om Excel-arket i NordicStocks indlæg 110621 ovenfor fra d. 18/2 🙂

                1 Reply Last reply
                2
                • CupcakeC Offline
                  CupcakeC Offline
                  Cupcake
                  wrote on sidst redigeret af
                  #135

                  Jeg har lavet et skøn på tidsforbrug...
                  Excel indtastning : 800 selskabsregnskaber i løbet af 6 uger = 133 selskaber pr. uge = x 5 min. pr. selskab = 11 timer pr. uge i regnskabssæsonen. Fordelt på et fællesskab forekommer det meget overkommeligt. (det er et skøn...)

                  Øvelse gør mester, selvfølgelig, så jeg tænker, at når man har prøvet at opdatere ca. 20 selskaber i excel-arket, så er man allerede lidt øvet.

                  Hertil kommer løbende opdatering af Lande-Caps i Powerpoint, styr på datoer for kvartalsregnskaber mv.

                  Det vigtigste er nok systematik (samlebånd), der optimerer processerne og dermed letter arbejdet og giver plads til det "sjove" - optimering af porteføljen.

                  1 Reply Last reply
                  6
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock
                    wrote on sidst redigeret af
                    #136

                    God søndag aften 19. feb 2023

                    Hermed en status på det norske OBX 25 index.

                    • Der er nu 17 selskaber der har rapporteret Q4 2022.

                    • De 4 bedste risk/reward cases er ....

                    DNB
                    Kahoot!
                    Tomra
                    Yara

                    • Jeg synes dog DNB har for høj RSI, da købs-signalet indtræf, men de 3 andre tror jeg der ligger 6-8%'s upside, og så skal de sælges.

                    PS: Kahoot blev overskudsgivende i Q4 2022.

                    Hvis der nogle af de 4 ovenstående selskaber i ønsker at se den tekniske model på, må i sige til 🙂

                    Ellers god søndag aften.

                    110637_Teknisk_status_Norway_OBX25_19feb23.jpg

                    1 Reply Last reply
                    6
                    • M Offline
                      M Offline
                      Milito
                      wrote on sidst redigeret af
                      #137

                      Stort cadeau for at træde frem. Jeg vil rigtig gerne give en hånd med, men er midt i en periode med en lille datter på et par måneder, hvorfor at det ikke er mange timer som jeg kan dedikere. Mvh.

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • NordicStockN Offline
                        NordicStockN Offline
                        NordicStock
                        wrote on sidst redigeret af
                        #138

                        He he Cupcake 🙂 fed udregning 🙂

                        Det værste, er når et selskab har enten købt eller solgt en del af virksomheden fra, for så skal man bagudregne. Den har været ekstra slem i 2022 hvor især mange selskaber har enten lukket eller frasolgt deres russiske del af forretningen. Det er en tidsrøver at bagudregne, men det skal gøres, da man i den regnskabs-oversigt jeg laver, skal kunne se historikken, for at få en fornemmelse af virksomheden.

                        1 Reply Last reply
                        3
                        • CupcakeC Offline
                          CupcakeC Offline
                          Cupcake
                          wrote on sidst redigeret af
                          #139

                          Det er mere af nød, at jeg træder frem... Er total begejstret for NordicStocks investeringsmetode og det data-materiale han har akkumuleret - og ser det gerne fortsætte.
                          Er selv "kognitiv" ramt p.t., hvorfor ting tager ekstra tid. Men jeg forestiller mig, at alle kan bidrage med noget. Der er fx også et par faner i excel-arket, der indeholder få selskaber, fx Nordic Realestate, USA, Fly, Cars og luxury goods. Og selv de mere omfangsrige faner kan opdeles. Vigtigst er nok omhyggelighed...

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • CupcakeC Offline
                            CupcakeC Offline
                            Cupcake
                            wrote on sidst redigeret af
                            #140

                            Ej, du må ikke gør "grin", NordicStock... Har jeg ramt helt skævt tidsmæssigt for en almindelig aktie? Har bevidst valgt at se bort fra den ekstra-opgave med frasalg, da den virker fuldstændig uoverskuelig på mig ... Men som du jo skriver har 2022 været et annus horribilis, hvad angår lukning/frasalg - og vi må håbe, at der bliver ro på fremover...

                            1 Reply Last reply
                            1
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock
                              wrote on sidst redigeret af
                              #141

                              Hej Cupcake,

                              Ja, jeg tror jeg har fået lavet det hele med de selskaber der har rapporteret Q4 2022. Så du skal ikke i gang med at bagudregne 🙂

                              1 Reply Last reply
                              1
                              • CupcakeC Offline
                                CupcakeC Offline
                                Cupcake
                                wrote on sidst redigeret af
                                #142

                                NordicStock - Har intet med Norge OBX25 at gøre - men hvis du ikke allerede har gjort det, så husk endelig at få købt den aktie i Lindt Chokolade til din hustrus portefølje, som I længe har drømt om... 🙂 (er i færd med at læse gennem mine mange NordicStock-noter...)

                                1 Reply Last reply
                                1
                                • CupcakeC Offline
                                  CupcakeC Offline
                                  Cupcake
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #143

                                  NordicStock - Jeg har allerede en - for mig - mellemstor position Netcompany i portefølgen og er nede med -6,67%. Ved supplering har du nogle anbefalinger / guidelines, du anvender? Fx + 50% eller double-up?

                                  1 Reply Last reply
                                  0
                                  • RoadrunnerR Offline
                                    RoadrunnerR Offline
                                    Roadrunner
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #144

                                    Jeg købte DNB den 01.02 da MacD krydsede, og solgte fredag da RSI ramte omtrent 70. Ville da også mene, den er for høj at købe nu?
                                    Kahoot gav købsignal i MacD 24.01, er det ikke sent at købe ind nu?

                                    Jeg har fredag købt Bavarian. MacD krydsede, RSI er 57 og stigende.
                                    Jeg har på samme måde købt svenske Essity
                                    ISS begynder at se interessant ud

                                    1 Reply Last reply
                                    5
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #145

                                      God mandag eftermiddag 20.feb 🙂

                                      Vi købte Kongsberg Gruppen i tråd 108507 den 8.dec i kurs 407,80 Nok. Vi er +6,6% på den aktie.

                                      RSI er nu i 73 så den skal sælges nu.

                                      Gide i at like så jeg ved i for solgt? 🙂

                                      1 Reply Last reply
                                      4
                                      • CupcakeC Offline
                                        CupcakeC Offline
                                        Cupcake
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #146

                                        Chemometic (L) er måske ved at være købsklar, så holder p.t. øje med den

                                        Halvårsregnskab kom d. 9/2
                                        Jeg har ikke modtaget PowerPoints endnu, men tallene er:

                                        Revenue H1 2022/23 241 mDKK 14,7%
                                        Profit H1 2022/23 105 mDKK 23,7%

                                        (de seneste 6 halvårsregnskaber har været positive, om end den seneste her levede ikke så positiv som sidste år)

                                        Profit margen 43,8%

                                        RSI 29,90

                                        1 Reply Last reply
                                        5
                                        • CupcakeC Offline
                                          CupcakeC Offline
                                          Cupcake
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #147

                                          Ja, ISS skal der holdes øje med. Kommer med regnskab på torsdag 23/2, men deres foreløbige regnskabstal 23/1 var bedre end ventet... Spændende hvad ISS' forventninger til i år bliver, da det givet vil påvirke kursen på dagen...

                                          1 Reply Last reply
                                          1

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger