Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet
-
God tidlig eftermiddag onsdag 15. feb 2023,
Det er tid til at SÆLGE vores aktier i norske Bouvet.
Vi købte den i tråd 108870 den 21.dec 2022 i kurs 59,00 NOK.
RSI er på 67, og hver gang den tidligere har ramt det niveau er aktien efterfølgende faldet tilbage.
Nu koster aktien 83,90 Nok, så vi tager en profit på 8,3% på lige under 2 måneder.
Gider i at like, så jeg ved i får solgt


-
God eftermiddag torsdag 16.feb
Lige en update på norske Yara. Vi købte ind i kurs 435,60 i tråd 109216 den 4-jan. Vi er +7,0% på aktien, men RSI er stadig stigende men med en lav RSI på 62. Derfor er der mere upside i den. Jeg tror den skal sælges i spændet 485-490 Nok. Så sats på det i tilfælde af at jeg glemmer det. (Skriv evt. note i jeres telefon kalender
) -
God eftermiddag torsdag 16.feb ... igen
Vi købte os ind i TORM i tråd 108799 den 18. dec 2002 i kurs 214,20 kr. Vi er +5,2% på aktien nu. RSI er på 73 nu, så regn med at den skal sælges MEGET SNART omkring kurs 227-228 kr.
PS: Der er meget stort spænd mellem aktie-kursens bund og top på denne aktie, hvis man holder den op imod spændet mellem top og bund i RSI. Så husk at få solgt omkring ovenstående forslåede kurs niveau, da den risikerer et stort kurs-smæk nedad efterfølgende, når den har toppet om et par dage.
(Skriv evt. note i jeres telefon kalender
) -
God lørdag efter middag 18.feb 2023,
Hermed en update på det danske C25 index - med både de tekniske signaler og regnskabs-tal for de 18 selskaber, der har rapporteret Q4 2022 tal.
Planen er i dag og i morgen, at denne oversigt skal laves for ...
C25 index i Danmark
S30 index i Sverige
H25 index i Finland
OBX25 index i NorgeLarge Caps i Danmark
Large Caps i Sverige
Large Caps i Finland
Ikke i Norge, da der kun er 6 Large Caps udenfor OBX 25, og de er langt sammen med Mid Cap oversigten.Mid Caps i Danmark
Mid Caps i Sverige
Mid Caps i Finland
Mid Caps i NorgeUdvalgte Small Caps i Danmark
Udvalgte Small Caps i Sverige
Udvalgte Small Caps i Finland
Udvalgte Small Caps i NorgeDe grafter er lavet i Powerpoint og bliver sendt til jer, sammen med den næste Excel-regnskabs opdatering.
Vi er oppe på 46 personer nu, der dagligt igennem regnskabs-sæsonen får den daglige Excel-opdatering. Hvis der er nogle der ønsker Excel-arket, som endnu ikke er kommet på mail-listen, så kan i skrive til [email protected] og så tilføjer jeg jer på listen, så i også får både Excel-ark og Powerpoint oversigterne.
=================================
Anyway, Danmarks C25 er opdateret herunder og bedste risk/reward cases lige pt. er ...
- Genmab
- Netcompany
- Novo Nordisk
- Royal Unibrew
=================================
Anyway ... jeg laver de næste grafer nu, for de andre index, så stay tuned


-
Hej NordicStock,
Super med alle dine fantastiske indlæg. Stor inspiration og meget lærerigt.
Kan du forklare, hvordan du vurderer hvilke cases der har bedst Risk/reward. Hvordan vurderer stop loss niveau, hvordan vurderer du kurs niveauet, hvor RSI forventes at toppe? -
Kære alle medlæsere af NordicStock - Jeg har brugt vinterferien til at nærlæse NordicStocks forskellige debattråde samt anvende hans principper og jeg vil gerne fortsætte hermed.
I den forbindelse søges andre / grupper, der gerne vil / eller er i færd med at overtage / vedligeholde NordicStocks kæmpe data-samling? Det er jo en skattekiste af oplysninger, som NordicStock generøst har delt ud af. Data som bør vedligeholdes og som endelig ikke må gå tabt.
NordicStock, der pt. har travlt med at opdatere de mange regnskaber i excel-arket og Cap-oversigter, har flere gange lagt følere ude, om nogle ville overtage arbejdet - gerne flere i fællesskab for fordele arbejdet med at løbende opdatere 800 primært nordiske selskaber.
Er der mon nogle, der allerede er i gang med at assistere NordicStock? Vi er næsten 50, der p.t. modtager excel-arket.
Venlige hilsener
Yvonne a.k.a. Cupcake -
Hej. Jeg vil gerne være en del af et fællesskab til at vedligeholde det, har ikke mulighed for at holde det hele opdateret selv. Det kunne måske være muligt at have dokumenter delt i en mindre betroet gruppe på one drive og fælles opdatere løbende? Dele det ud på en eller anden måde
Hilsen Simon, Roadrunner -
Hej Sjufta...Du bruger blot søgefeltet på forsiden oppe i højre hjørne. Når du skriver Nordicstock og Proinvestor.com får du følgende resultat:
Du kan også trykke på Nordicstocks profilnavn. Her kan du se aktiviteterne:
-
Her er en oversigt over de debattråde, jeg har kunnet finde i kronologisk rækkefølge. Hvis andre har kendskab til andre debatter, så hører jeg gerne herom ...
1) Debat 95418 - "Lær at Day Trade med daglige aktie cases" - 24-7-2021 - 5-10-2022.
https://www.proinvestor.com/boards/95418/Laer-at-Day-Trade-med-daglige-aktie-cases-2) Debat 100183 - "Nordiske Invest-selskaber. Optimer afkast, minimer risiko" 15/1 - 15/3-2022 (ophørt?)
https://www.proinvestor.com/boards/100183/Nordiske-Invest-selskaber-Optimer-afkast-minimer-risiko3) Debat 107957 - "Status på aktiemarkedet" d. 19-11-2022 - 1-1-2023
https://www.proinvestor.com/boards/107957/4) Debat 109158 - "Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet" 2-1-2023 - **** i gang ****
https://www.proinvestor.com/boards/109158
Ad 1) her finder du en guldgrube af informationer - og hvor NordicStock svarer beredvilligt på alskens spørgsmål fra andre brugere - især @madcat's mange gode "begynderspørgsmål" i tråden er befriende.
Ad 2) Jeg tror at denne er ophørt...
PS Jeg er selv forholdsvis ny, hvad angår MACD og RSI, men det er enkelt at anvende. Har for nylig fået mod på også at begynde at handle "udenlandsk", pga. NordicStocks utrættelig vidensdeleing kombineret med en ualmindelig gavmildhed og pædagogisk tæft.
-
Hej Cupcake
Jeg vil også gerne være med i dette fællesskab med vedligeholdelse af data osv. Jeg har været følger af Nordicstock's tråde mindst 1 år mener jeg og får også mailet det opdaterede excel-ark. Jeg er også forholdsmæssig ny ihvertfald med at være så aktiv med handler som her.
Vh Anne, ANRO -
Jeg har lavet et skøn på tidsforbrug...
Excel indtastning : 800 selskabsregnskaber i løbet af 6 uger = 133 selskaber pr. uge = x 5 min. pr. selskab = 11 timer pr. uge i regnskabssæsonen. Fordelt på et fællesskab forekommer det meget overkommeligt. (det er et skøn...)Øvelse gør mester, selvfølgelig, så jeg tænker, at når man har prøvet at opdatere ca. 20 selskaber i excel-arket, så er man allerede lidt øvet.
Hertil kommer løbende opdatering af Lande-Caps i Powerpoint, styr på datoer for kvartalsregnskaber mv.
Det vigtigste er nok systematik (samlebånd), der optimerer processerne og dermed letter arbejdet og giver plads til det "sjove" - optimering af porteføljen.
-
God søndag aften 19. feb 2023
Hermed en status på det norske OBX 25 index.
-
Der er nu 17 selskaber der har rapporteret Q4 2022.
-
De 4 bedste risk/reward cases er ....
DNB
Kahoot!
Tomra
Yara- Jeg synes dog DNB har for høj RSI, da købs-signalet indtræf, men de 3 andre tror jeg der ligger 6-8%'s upside, og så skal de sælges.
PS: Kahoot blev overskudsgivende i Q4 2022.
Hvis der nogle af de 4 ovenstående selskaber i ønsker at se den tekniske model på, må i sige til

Ellers god søndag aften.

-
-
He he Cupcake
fed udregning 
Det værste, er når et selskab har enten købt eller solgt en del af virksomheden fra, for så skal man bagudregne. Den har været ekstra slem i 2022 hvor især mange selskaber har enten lukket eller frasolgt deres russiske del af forretningen. Det er en tidsrøver at bagudregne, men det skal gøres, da man i den regnskabs-oversigt jeg laver, skal kunne se historikken, for at få en fornemmelse af virksomheden.
-
Det er mere af nød, at jeg træder frem... Er total begejstret for NordicStocks investeringsmetode og det data-materiale han har akkumuleret - og ser det gerne fortsætte.
Er selv "kognitiv" ramt p.t., hvorfor ting tager ekstra tid. Men jeg forestiller mig, at alle kan bidrage med noget. Der er fx også et par faner i excel-arket, der indeholder få selskaber, fx Nordic Realestate, USA, Fly, Cars og luxury goods. Og selv de mere omfangsrige faner kan opdeles. Vigtigst er nok omhyggelighed... -
Ej, du må ikke gør "grin", NordicStock... Har jeg ramt helt skævt tidsmæssigt for en almindelig aktie? Har bevidst valgt at se bort fra den ekstra-opgave med frasalg, da den virker fuldstændig uoverskuelig på mig ... Men som du jo skriver har 2022 været et annus horribilis, hvad angår lukning/frasalg - og vi må håbe, at der bliver ro på fremover...
-
Hej Cupcake,
Ja, jeg tror jeg har fået lavet det hele med de selskaber der har rapporteret Q4 2022. Så du skal ikke i gang med at bagudregne

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind