Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af
    #123

    God eftermiddag torsdag 16.feb

    Lige en update på norske Yara. Vi købte ind i kurs 435,60 i tråd 109216 den 4-jan. Vi er +7,0% på aktien, men RSI er stadig stigende men med en lav RSI på 62. Derfor er der mere upside i den. Jeg tror den skal sælges i spændet 485-490 Nok. Så sats på det i tilfælde af at jeg glemmer det. (Skriv evt. note i jeres telefon kalender 🙂 )

    1 Reply Last reply
    2
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #124

      God eftermiddag torsdag 16.feb ... igen

      Vi købte os ind i TORM i tråd 108799 den 18. dec 2002 i kurs 214,20 kr. Vi er +5,2% på aktien nu. RSI er på 73 nu, så regn med at den skal sælges MEGET SNART omkring kurs 227-228 kr.

      PS: Der er meget stort spænd mellem aktie-kursens bund og top på denne aktie, hvis man holder den op imod spændet mellem top og bund i RSI. Så husk at få solgt omkring ovenstående forslåede kurs niveau, da den risikerer et stort kurs-smæk nedad efterfølgende, når den har toppet om et par dage.

      (Skriv evt. note i jeres telefon kalender 🙂 )

      1 Reply Last reply
      4
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock
        wrote on sidst redigeret af
        #125

        God lørdag efter middag 18.feb 2023,

        Hermed en update på det danske C25 index - med både de tekniske signaler og regnskabs-tal for de 18 selskaber, der har rapporteret Q4 2022 tal.

        Planen er i dag og i morgen, at denne oversigt skal laves for ...

        C25 index i Danmark
        S30 index i Sverige
        H25 index i Finland
        OBX25 index i Norge

        Large Caps i Danmark
        Large Caps i Sverige
        Large Caps i Finland
        Ikke i Norge, da der kun er 6 Large Caps udenfor OBX 25, og de er langt sammen med Mid Cap oversigten.

        Mid Caps i Danmark
        Mid Caps i Sverige
        Mid Caps i Finland
        Mid Caps i Norge

        Udvalgte Small Caps i Danmark
        Udvalgte Small Caps i Sverige
        Udvalgte Small Caps i Finland
        Udvalgte Small Caps i Norge

        De grafter er lavet i Powerpoint og bliver sendt til jer, sammen med den næste Excel-regnskabs opdatering.

        Vi er oppe på 46 personer nu, der dagligt igennem regnskabs-sæsonen får den daglige Excel-opdatering. Hvis der er nogle der ønsker Excel-arket, som endnu ikke er kommet på mail-listen, så kan i skrive til [email protected] og så tilføjer jeg jer på listen, så i også får både Excel-ark og Powerpoint oversigterne.

        =================================

        Anyway, Danmarks C25 er opdateret herunder og bedste risk/reward cases lige pt. er ...

        • Genmab
        • Netcompany
        • Novo Nordisk
        • Royal Unibrew

        =================================

        Anyway ... jeg laver de næste grafer nu, for de andre index, så stay tuned 🙂

        110621_TekniskStatusDanmark_C25_18feb23.jpg

        1 Reply Last reply
        13
        • W Offline
          W Offline
          weshley
          wrote on sidst redigeret af
          #126

          Hej NordicStock,
          Super med alle dine fantastiske indlæg. Stor inspiration og meget lærerigt.
          Kan du forklare, hvordan du vurderer hvilke cases der har bedst Risk/reward. Hvordan vurderer stop loss niveau, hvordan vurderer du kurs niveauet, hvor RSI forventes at toppe?

          1 Reply Last reply
          4
          • CupcakeC Offline
            CupcakeC Offline
            Cupcake
            wrote on sidst redigeret af
            #127

            Kære alle medlæsere af NordicStock - Jeg har brugt vinterferien til at nærlæse NordicStocks forskellige debattråde samt anvende hans principper og jeg vil gerne fortsætte hermed.

            I den forbindelse søges andre / grupper, der gerne vil / eller er i færd med at overtage / vedligeholde NordicStocks kæmpe data-samling? Det er jo en skattekiste af oplysninger, som NordicStock generøst har delt ud af. Data som bør vedligeholdes og som endelig ikke må gå tabt.

            NordicStock, der pt. har travlt med at opdatere de mange regnskaber i excel-arket og Cap-oversigter, har flere gange lagt følere ude, om nogle ville overtage arbejdet - gerne flere i fællesskab for fordele arbejdet med at løbende opdatere 800 primært nordiske selskaber.

            Er der mon nogle, der allerede er i gang med at assistere NordicStock? Vi er næsten 50, der p.t. modtager excel-arket.

            Venlige hilsener
            Yvonne a.k.a. Cupcake

            1 Reply Last reply
            5
            • RoadrunnerR Offline
              RoadrunnerR Offline
              Roadrunner
              wrote on sidst redigeret af
              #128

              Hej. Jeg vil gerne være en del af et fællesskab til at vedligeholde det, har ikke mulighed for at holde det hele opdateret selv. Det kunne måske være muligt at have dokumenter delt i en mindre betroet gruppe på one drive og fælles opdatere løbende? Dele det ud på en eller anden måde
              Hilsen Simon, Roadrunner

              1 Reply Last reply
              4
              • S Offline
                S Offline
                Sjufta
                wrote on sidst redigeret af
                #129

                Hej Cupcake

                Godt med internativ. Jeg er nybegynder med denne slags trading. Hvordan finder jeg NordicStock's tidligere debatindlæg, jeg ville bruge dem til at lære og forstå hans nuværrende opslag.

                1 Reply Last reply
                5
                • P Offline
                  P Offline
                  ProinvestorNEWS
                  wrote on sidst redigeret af
                  #130

                  Hej Sjufta...Du bruger blot søgefeltet på forsiden oppe i højre hjørne. Når du skriver Nordicstock og Proinvestor.com får du følgende resultat:

                  https://www.google.com/search?as_q=Nordicstock&as_epq=&as_oq=&as_eq=&as_nlo=&as_nhi=&lr=&cr=&as_qdr=all&as_sitesearch=Proinvestor.com&as_occt=any&safe=images&as_filetype=&tbs=

                  Du kan også trykke på Nordicstocks profilnavn. Her kan du se aktiviteterne:

                  Just a moment...

                  favicon

                  (www.proinvestor.com)

                  1 Reply Last reply
                  4
                  • CupcakeC Offline
                    CupcakeC Offline
                    Cupcake
                    wrote on sidst redigeret af
                    #131

                    Her er en oversigt over de debattråde, jeg har kunnet finde i kronologisk rækkefølge. Hvis andre har kendskab til andre debatter, så hører jeg gerne herom ...

                    1) Debat 95418 - "Lær at Day Trade med daglige aktie cases" - 24-7-2021 - 5-10-2022.
                    https://www.proinvestor.com/boards/95418/Laer-at-Day-Trade-med-daglige-aktie-cases-

                    2) Debat 100183 - "Nordiske Invest-selskaber. Optimer afkast, minimer risiko" 15/1 - 15/3-2022 (ophørt?)
                    https://www.proinvestor.com/boards/100183/Nordiske-Invest-selskaber-Optimer-afkast-minimer-risiko

                    3) Debat 107957 - "Status på aktiemarkedet" d. 19-11-2022 - 1-1-2023
                    https://www.proinvestor.com/boards/107957/

                    4) Debat 109158 - "Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet" 2-1-2023 - **** i gang ****
                    https://www.proinvestor.com/boards/109158


                    Ad 1) her finder du en guldgrube af informationer - og hvor NordicStock svarer beredvilligt på alskens spørgsmål fra andre brugere - især @madcat's mange gode "begynderspørgsmål" i tråden er befriende.

                    Ad 2) Jeg tror at denne er ophørt...

                    PS Jeg er selv forholdsvis ny, hvad angår MACD og RSI, men det er enkelt at anvende. Har for nylig fået mod på også at begynde at handle "udenlandsk", pga. NordicStocks utrættelig vidensdeleing kombineret med en ualmindelig gavmildhed og pædagogisk tæft.

                    1 Reply Last reply
                    8
                    • A Offline
                      A Offline
                      Anro
                      wrote on sidst redigeret af
                      #132

                      Hej Cupcake
                      Jeg vil også gerne være med i dette fællesskab med vedligeholdelse af data osv. Jeg har været følger af Nordicstock's tråde mindst 1 år mener jeg og får også mailet det opdaterede excel-ark. Jeg er også forholdsmæssig ny ihvertfald med at være så aktiv med handler som her.
                      Vh Anne, ANRO

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • B Offline
                        B Offline
                        Baller
                        wrote on sidst redigeret af
                        #133

                        Hej Cupcake,
                        Rigtigt godt initiativ og er gerne med i fælleskabet. Får pt ikke Excel-arket. Hvem distribuerer, sender jeg blot min mailadresse ?
                        Mvh Baller

                        1 Reply Last reply
                        4
                        • CupcakeC Offline
                          CupcakeC Offline
                          Cupcake
                          wrote on sidst redigeret af
                          #134

                          Hej - der er lidt info om Excel-arket i NordicStocks indlæg 110621 ovenfor fra d. 18/2 🙂

                          1 Reply Last reply
                          2
                          • CupcakeC Offline
                            CupcakeC Offline
                            Cupcake
                            wrote on sidst redigeret af
                            #135

                            Jeg har lavet et skøn på tidsforbrug...
                            Excel indtastning : 800 selskabsregnskaber i løbet af 6 uger = 133 selskaber pr. uge = x 5 min. pr. selskab = 11 timer pr. uge i regnskabssæsonen. Fordelt på et fællesskab forekommer det meget overkommeligt. (det er et skøn...)

                            Øvelse gør mester, selvfølgelig, så jeg tænker, at når man har prøvet at opdatere ca. 20 selskaber i excel-arket, så er man allerede lidt øvet.

                            Hertil kommer løbende opdatering af Lande-Caps i Powerpoint, styr på datoer for kvartalsregnskaber mv.

                            Det vigtigste er nok systematik (samlebånd), der optimerer processerne og dermed letter arbejdet og giver plads til det "sjove" - optimering af porteføljen.

                            1 Reply Last reply
                            6
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock
                              wrote on sidst redigeret af
                              #136

                              God søndag aften 19. feb 2023

                              Hermed en status på det norske OBX 25 index.

                              • Der er nu 17 selskaber der har rapporteret Q4 2022.

                              • De 4 bedste risk/reward cases er ....

                              DNB
                              Kahoot!
                              Tomra
                              Yara

                              • Jeg synes dog DNB har for høj RSI, da købs-signalet indtræf, men de 3 andre tror jeg der ligger 6-8%'s upside, og så skal de sælges.

                              PS: Kahoot blev overskudsgivende i Q4 2022.

                              Hvis der nogle af de 4 ovenstående selskaber i ønsker at se den tekniske model på, må i sige til 🙂

                              Ellers god søndag aften.

                              110637_Teknisk_status_Norway_OBX25_19feb23.jpg

                              1 Reply Last reply
                              6
                              • M Offline
                                M Offline
                                Milito
                                wrote on sidst redigeret af
                                #137

                                Stort cadeau for at træde frem. Jeg vil rigtig gerne give en hånd med, men er midt i en periode med en lille datter på et par måneder, hvorfor at det ikke er mange timer som jeg kan dedikere. Mvh.

                                1 Reply Last reply
                                3
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #138

                                  He he Cupcake 🙂 fed udregning 🙂

                                  Det værste, er når et selskab har enten købt eller solgt en del af virksomheden fra, for så skal man bagudregne. Den har været ekstra slem i 2022 hvor især mange selskaber har enten lukket eller frasolgt deres russiske del af forretningen. Det er en tidsrøver at bagudregne, men det skal gøres, da man i den regnskabs-oversigt jeg laver, skal kunne se historikken, for at få en fornemmelse af virksomheden.

                                  1 Reply Last reply
                                  3
                                  • CupcakeC Offline
                                    CupcakeC Offline
                                    Cupcake
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #139

                                    Det er mere af nød, at jeg træder frem... Er total begejstret for NordicStocks investeringsmetode og det data-materiale han har akkumuleret - og ser det gerne fortsætte.
                                    Er selv "kognitiv" ramt p.t., hvorfor ting tager ekstra tid. Men jeg forestiller mig, at alle kan bidrage med noget. Der er fx også et par faner i excel-arket, der indeholder få selskaber, fx Nordic Realestate, USA, Fly, Cars og luxury goods. Og selv de mere omfangsrige faner kan opdeles. Vigtigst er nok omhyggelighed...

                                    1 Reply Last reply
                                    3
                                    • CupcakeC Offline
                                      CupcakeC Offline
                                      Cupcake
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #140

                                      Ej, du må ikke gør "grin", NordicStock... Har jeg ramt helt skævt tidsmæssigt for en almindelig aktie? Har bevidst valgt at se bort fra den ekstra-opgave med frasalg, da den virker fuldstændig uoverskuelig på mig ... Men som du jo skriver har 2022 været et annus horribilis, hvad angår lukning/frasalg - og vi må håbe, at der bliver ro på fremover...

                                      1 Reply Last reply
                                      1
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #141

                                        Hej Cupcake,

                                        Ja, jeg tror jeg har fået lavet det hele med de selskaber der har rapporteret Q4 2022. Så du skal ikke i gang med at bagudregne 🙂

                                        1 Reply Last reply
                                        1
                                        • CupcakeC Offline
                                          CupcakeC Offline
                                          Cupcake
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #142

                                          NordicStock - Har intet med Norge OBX25 at gøre - men hvis du ikke allerede har gjort det, så husk endelig at få købt den aktie i Lindt Chokolade til din hustrus portefølje, som I længe har drømt om... 🙂 (er i færd med at læse gennem mine mange NordicStock-noter...)

                                          1 Reply Last reply
                                          1

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger