Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • A Offline
    A Offline
    Anro
    wrote on sidst redigeret af
    #132

    Hej Cupcake
    Jeg vil også gerne være med i dette fællesskab med vedligeholdelse af data osv. Jeg har været følger af Nordicstock's tråde mindst 1 år mener jeg og får også mailet det opdaterede excel-ark. Jeg er også forholdsmæssig ny ihvertfald med at være så aktiv med handler som her.
    Vh Anne, ANRO

    1 Reply Last reply
    3
    • B Offline
      B Offline
      Baller
      wrote on sidst redigeret af
      #133

      Hej Cupcake,
      Rigtigt godt initiativ og er gerne med i fælleskabet. Får pt ikke Excel-arket. Hvem distribuerer, sender jeg blot min mailadresse ?
      Mvh Baller

      1 Reply Last reply
      4
      • CupcakeC Offline
        CupcakeC Offline
        Cupcake
        wrote on sidst redigeret af
        #134

        Hej - der er lidt info om Excel-arket i NordicStocks indlæg 110621 ovenfor fra d. 18/2 🙂

        1 Reply Last reply
        2
        • CupcakeC Offline
          CupcakeC Offline
          Cupcake
          wrote on sidst redigeret af
          #135

          Jeg har lavet et skøn på tidsforbrug...
          Excel indtastning : 800 selskabsregnskaber i løbet af 6 uger = 133 selskaber pr. uge = x 5 min. pr. selskab = 11 timer pr. uge i regnskabssæsonen. Fordelt på et fællesskab forekommer det meget overkommeligt. (det er et skøn...)

          Øvelse gør mester, selvfølgelig, så jeg tænker, at når man har prøvet at opdatere ca. 20 selskaber i excel-arket, så er man allerede lidt øvet.

          Hertil kommer løbende opdatering af Lande-Caps i Powerpoint, styr på datoer for kvartalsregnskaber mv.

          Det vigtigste er nok systematik (samlebånd), der optimerer processerne og dermed letter arbejdet og giver plads til det "sjove" - optimering af porteføljen.

          1 Reply Last reply
          6
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock
            wrote on sidst redigeret af
            #136

            God søndag aften 19. feb 2023

            Hermed en status på det norske OBX 25 index.

            • Der er nu 17 selskaber der har rapporteret Q4 2022.

            • De 4 bedste risk/reward cases er ....

            DNB
            Kahoot!
            Tomra
            Yara

            • Jeg synes dog DNB har for høj RSI, da købs-signalet indtræf, men de 3 andre tror jeg der ligger 6-8%'s upside, og så skal de sælges.

            PS: Kahoot blev overskudsgivende i Q4 2022.

            Hvis der nogle af de 4 ovenstående selskaber i ønsker at se den tekniske model på, må i sige til 🙂

            Ellers god søndag aften.

            110637_Teknisk_status_Norway_OBX25_19feb23.jpg

            1 Reply Last reply
            6
            • M Offline
              M Offline
              Milito
              wrote on sidst redigeret af
              #137

              Stort cadeau for at træde frem. Jeg vil rigtig gerne give en hånd med, men er midt i en periode med en lille datter på et par måneder, hvorfor at det ikke er mange timer som jeg kan dedikere. Mvh.

              1 Reply Last reply
              3
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock
                wrote on sidst redigeret af
                #138

                He he Cupcake 🙂 fed udregning 🙂

                Det værste, er når et selskab har enten købt eller solgt en del af virksomheden fra, for så skal man bagudregne. Den har været ekstra slem i 2022 hvor især mange selskaber har enten lukket eller frasolgt deres russiske del af forretningen. Det er en tidsrøver at bagudregne, men det skal gøres, da man i den regnskabs-oversigt jeg laver, skal kunne se historikken, for at få en fornemmelse af virksomheden.

                1 Reply Last reply
                3
                • CupcakeC Offline
                  CupcakeC Offline
                  Cupcake
                  wrote on sidst redigeret af
                  #139

                  Det er mere af nød, at jeg træder frem... Er total begejstret for NordicStocks investeringsmetode og det data-materiale han har akkumuleret - og ser det gerne fortsætte.
                  Er selv "kognitiv" ramt p.t., hvorfor ting tager ekstra tid. Men jeg forestiller mig, at alle kan bidrage med noget. Der er fx også et par faner i excel-arket, der indeholder få selskaber, fx Nordic Realestate, USA, Fly, Cars og luxury goods. Og selv de mere omfangsrige faner kan opdeles. Vigtigst er nok omhyggelighed...

                  1 Reply Last reply
                  3
                  • CupcakeC Offline
                    CupcakeC Offline
                    Cupcake
                    wrote on sidst redigeret af
                    #140

                    Ej, du må ikke gør "grin", NordicStock... Har jeg ramt helt skævt tidsmæssigt for en almindelig aktie? Har bevidst valgt at se bort fra den ekstra-opgave med frasalg, da den virker fuldstændig uoverskuelig på mig ... Men som du jo skriver har 2022 været et annus horribilis, hvad angår lukning/frasalg - og vi må håbe, at der bliver ro på fremover...

                    1 Reply Last reply
                    1
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock
                      wrote on sidst redigeret af
                      #141

                      Hej Cupcake,

                      Ja, jeg tror jeg har fået lavet det hele med de selskaber der har rapporteret Q4 2022. Så du skal ikke i gang med at bagudregne 🙂

                      1 Reply Last reply
                      1
                      • CupcakeC Offline
                        CupcakeC Offline
                        Cupcake
                        wrote on sidst redigeret af
                        #142

                        NordicStock - Har intet med Norge OBX25 at gøre - men hvis du ikke allerede har gjort det, så husk endelig at få købt den aktie i Lindt Chokolade til din hustrus portefølje, som I længe har drømt om... 🙂 (er i færd med at læse gennem mine mange NordicStock-noter...)

                        1 Reply Last reply
                        1
                        • CupcakeC Offline
                          CupcakeC Offline
                          Cupcake
                          wrote on sidst redigeret af
                          #143

                          NordicStock - Jeg har allerede en - for mig - mellemstor position Netcompany i portefølgen og er nede med -6,67%. Ved supplering har du nogle anbefalinger / guidelines, du anvender? Fx + 50% eller double-up?

                          1 Reply Last reply
                          0
                          • RoadrunnerR Offline
                            RoadrunnerR Offline
                            Roadrunner
                            wrote on sidst redigeret af
                            #144

                            Jeg købte DNB den 01.02 da MacD krydsede, og solgte fredag da RSI ramte omtrent 70. Ville da også mene, den er for høj at købe nu?
                            Kahoot gav købsignal i MacD 24.01, er det ikke sent at købe ind nu?

                            Jeg har fredag købt Bavarian. MacD krydsede, RSI er 57 og stigende.
                            Jeg har på samme måde købt svenske Essity
                            ISS begynder at se interessant ud

                            1 Reply Last reply
                            5
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock
                              wrote on sidst redigeret af
                              #145

                              God mandag eftermiddag 20.feb 🙂

                              Vi købte Kongsberg Gruppen i tråd 108507 den 8.dec i kurs 407,80 Nok. Vi er +6,6% på den aktie.

                              RSI er nu i 73 så den skal sælges nu.

                              Gide i at like så jeg ved i for solgt? 🙂

                              1 Reply Last reply
                              4
                              • CupcakeC Offline
                                CupcakeC Offline
                                Cupcake
                                wrote on sidst redigeret af
                                #146

                                Chemometic (L) er måske ved at være købsklar, så holder p.t. øje med den

                                Halvårsregnskab kom d. 9/2
                                Jeg har ikke modtaget PowerPoints endnu, men tallene er:

                                Revenue H1 2022/23 241 mDKK 14,7%
                                Profit H1 2022/23 105 mDKK 23,7%

                                (de seneste 6 halvårsregnskaber har været positive, om end den seneste her levede ikke så positiv som sidste år)

                                Profit margen 43,8%

                                RSI 29,90

                                1 Reply Last reply
                                5
                                • CupcakeC Offline
                                  CupcakeC Offline
                                  Cupcake
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #147

                                  Ja, ISS skal der holdes øje med. Kommer med regnskab på torsdag 23/2, men deres foreløbige regnskabstal 23/1 var bedre end ventet... Spændende hvad ISS' forventninger til i år bliver, da det givet vil påvirke kursen på dagen...

                                  1 Reply Last reply
                                  1
                                  • NordicStockN Offline
                                    NordicStockN Offline
                                    NordicStock
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #148

                                    Haha Cupcake 🙂

                                    Ja, jeg burde jo købe den. Og teknisk ser den jo faktisk super god ud 🙂 Og B-aktien er på i kurs 10.340 CHF hvilket svarer til 80.300 kr. Det er lidt i stil med A.P.Møller Maersk A-aktien i gamle dage. Jeg synes at huske at den var omkring 120.000 kr før aktie-split.

                                    1 Reply Last reply
                                    1
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #149

                                      Hej Roadrunner 🙂

                                      • Enig, DNB er for dyr nu

                                      • Jeg synes Essity er et super køb lige nu. De har endelig fået vendt deres indtjenings nedgang i Q4 2022. Og teknisk ser den super ud.

                                      • Også enig i ISS.

                                      Det her koncept, fik du dælme hurtigt styr på. Det er sgu fedt at observere. 🙂

                                      • Synes du det er stressende? .. eller synes du det er en ok måde at handle på?
                                      1 Reply Last reply
                                      2
                                      • CupcakeC Offline
                                        CupcakeC Offline
                                        Cupcake
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #150

                                        Læser, at det går forrygende for luksusaktier https://www.euroinvestor.dk/nyheder/ser-stort-potentiale-i-luksusaktier?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR03Crhx7G5Euqyo0rb-Q7EXTbrIgjXmRaXE2eFAniFf5X-Db0ooMw14J2E#Echobox=1676900113

                                        1 Reply Last reply
                                        0
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #151

                                          Hej Cupcake,

                                          Jeg synes Netcompany er en virkelig god købs- / akkumulerings kandidat lige nu.

                                          • I Q4 2022 steg deres omsætning +31,9% year og year

                                          • I Q4 2022 steg deres indtjening +40,1% year og year

                                          • Teknisk er den lige gået i køb i MACD og den har en lav men stigende RSI på 45. Det indikerer, at der er pæn upside mulighed i aktien imo.

                                          • Men overvej at sælge når RSI rammer ca. 60. Som du kan se historisk på grafen, kommer RSI ikke særligt højt op på denne aktie. Men måske er det anderledes denne gang, kva deres kanon Q3 og Q4 2022 regnskab.

                                          • Læg i øvrigt mærke til, at Netcompany's profit-margin i Q4 2022 ... , er den bedste for et 4.kvartal nogensinde. Det kunne godt tyde på, at ledelsen har høj fokus på deres omkostninger, hvilket jeg godt kan lide, i en tid med stigende renter.

                                          Sig til hvis jeg skal lægge den tekniske model og regnskabs-oversigten op? ... men jeg tror du vist selv har ret godt styr på at finde ud af begge dele 🙂

                                          1 Reply Last reply
                                          3

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger