Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet
-
Jeg har lavet et skøn på tidsforbrug...
Excel indtastning : 800 selskabsregnskaber i løbet af 6 uger = 133 selskaber pr. uge = x 5 min. pr. selskab = 11 timer pr. uge i regnskabssæsonen. Fordelt på et fællesskab forekommer det meget overkommeligt. (det er et skøn...)Øvelse gør mester, selvfølgelig, så jeg tænker, at når man har prøvet at opdatere ca. 20 selskaber i excel-arket, så er man allerede lidt øvet.
Hertil kommer løbende opdatering af Lande-Caps i Powerpoint, styr på datoer for kvartalsregnskaber mv.
Det vigtigste er nok systematik (samlebånd), der optimerer processerne og dermed letter arbejdet og giver plads til det "sjove" - optimering af porteføljen.
-
God søndag aften 19. feb 2023
Hermed en status på det norske OBX 25 index.
-
Der er nu 17 selskaber der har rapporteret Q4 2022.
-
De 4 bedste risk/reward cases er ....
DNB
Kahoot!
Tomra
Yara- Jeg synes dog DNB har for høj RSI, da købs-signalet indtræf, men de 3 andre tror jeg der ligger 6-8%'s upside, og så skal de sælges.
PS: Kahoot blev overskudsgivende i Q4 2022.
Hvis der nogle af de 4 ovenstående selskaber i ønsker at se den tekniske model på, må i sige til

Ellers god søndag aften.

-
-
He he Cupcake
fed udregning 
Det værste, er når et selskab har enten købt eller solgt en del af virksomheden fra, for så skal man bagudregne. Den har været ekstra slem i 2022 hvor især mange selskaber har enten lukket eller frasolgt deres russiske del af forretningen. Det er en tidsrøver at bagudregne, men det skal gøres, da man i den regnskabs-oversigt jeg laver, skal kunne se historikken, for at få en fornemmelse af virksomheden.
-
Det er mere af nød, at jeg træder frem... Er total begejstret for NordicStocks investeringsmetode og det data-materiale han har akkumuleret - og ser det gerne fortsætte.
Er selv "kognitiv" ramt p.t., hvorfor ting tager ekstra tid. Men jeg forestiller mig, at alle kan bidrage med noget. Der er fx også et par faner i excel-arket, der indeholder få selskaber, fx Nordic Realestate, USA, Fly, Cars og luxury goods. Og selv de mere omfangsrige faner kan opdeles. Vigtigst er nok omhyggelighed... -
Ej, du må ikke gør "grin", NordicStock... Har jeg ramt helt skævt tidsmæssigt for en almindelig aktie? Har bevidst valgt at se bort fra den ekstra-opgave med frasalg, da den virker fuldstændig uoverskuelig på mig ... Men som du jo skriver har 2022 været et annus horribilis, hvad angår lukning/frasalg - og vi må håbe, at der bliver ro på fremover...
-
Hej Cupcake,
Ja, jeg tror jeg har fået lavet det hele med de selskaber der har rapporteret Q4 2022. Så du skal ikke i gang med at bagudregne

-
NordicStock - Har intet med Norge OBX25 at gøre - men hvis du ikke allerede har gjort det, så husk endelig at få købt den aktie i Lindt Chokolade til din hustrus portefølje, som I længe har drømt om...
(er i færd med at læse gennem mine mange NordicStock-noter...) -
Jeg købte DNB den 01.02 da MacD krydsede, og solgte fredag da RSI ramte omtrent 70. Ville da også mene, den er for høj at købe nu?
Kahoot gav købsignal i MacD 24.01, er det ikke sent at købe ind nu?Jeg har fredag købt Bavarian. MacD krydsede, RSI er 57 og stigende.
Jeg har på samme måde købt svenske Essity
ISS begynder at se interessant ud -
God mandag eftermiddag 20.feb

Vi købte Kongsberg Gruppen i tråd 108507 den 8.dec i kurs 407,80 Nok. Vi er +6,6% på den aktie.
RSI er nu i 73 så den skal sælges nu.
Gide i at like så jeg ved i for solgt?

-
Chemometic (L) er måske ved at være købsklar, så holder p.t. øje med den
Halvårsregnskab kom d. 9/2
Jeg har ikke modtaget PowerPoints endnu, men tallene er:Revenue H1 2022/23 241 mDKK 14,7%
Profit H1 2022/23 105 mDKK 23,7%(de seneste 6 halvårsregnskaber har været positive, om end den seneste her levede ikke så positiv som sidste år)
Profit margen 43,8%
RSI 29,90
-
Haha Cupcake

Ja, jeg burde jo købe den. Og teknisk ser den jo faktisk super god ud
Og B-aktien er på i kurs 10.340 CHF hvilket svarer til 80.300 kr. Det er lidt i stil med A.P.Møller Maersk A-aktien i gamle dage. Jeg synes at huske at den var omkring 120.000 kr før aktie-split. -
Hej Roadrunner

-
Enig, DNB er for dyr nu
-
Jeg synes Essity er et super køb lige nu. De har endelig fået vendt deres indtjenings nedgang i Q4 2022. Og teknisk ser den super ud.
-
Også enig i ISS.
Det her koncept, fik du dælme hurtigt styr på. Det er sgu fedt at observere.

- Synes du det er stressende? .. eller synes du det er en ok måde at handle på?
-
-
-
Hej Cupcake,
Jeg synes Netcompany er en virkelig god købs- / akkumulerings kandidat lige nu.
-
I Q4 2022 steg deres omsætning +31,9% year og year
-
I Q4 2022 steg deres indtjening +40,1% year og year
-
Teknisk er den lige gået i køb i MACD og den har en lav men stigende RSI på 45. Det indikerer, at der er pæn upside mulighed i aktien imo.
-
Men overvej at sælge når RSI rammer ca. 60. Som du kan se historisk på grafen, kommer RSI ikke særligt højt op på denne aktie. Men måske er det anderledes denne gang, kva deres kanon Q3 og Q4 2022 regnskab.
-
Læg i øvrigt mærke til, at Netcompany's profit-margin i Q4 2022 ... , er den bedste for et 4.kvartal nogensinde. Det kunne godt tyde på, at ledelsen har høj fokus på deres omkostninger, hvilket jeg godt kan lide, i en tid med stigende renter.
Sig til hvis jeg skal lægge den tekniske model og regnskabs-oversigten op? ... men jeg tror du vist selv har ret godt styr på at finde ud af begge dele

-
-
God aften

Jeg har set lidt nærmere på DFDS, og synes umiddelbart godt den kan virke interessant, hvad er jeres holdning?
Den har givet et købssignal på MACD, dog et forsigtigt et af slagsen.
RSI 57,54Tal for Q4 22:
Revenue: 6,54 bDKK / +19,34%
Profit: 385 mDKK / +52,78%
Profit margen: 5,89% -
Fedt eksempel - Og er spændt på at læse "dommeren" / andres vurdering. Der er nemlig en del lignende aktier, hvor købssignalet i MACD synes at være på vippen og RSI er på den høje side.
Mine tanker :
-
Aktien er på vippen, derfor "When in Doubt, Leave it Out." Der er jo en del andre aktier, der p.t. er gode - og der kommer sikkert en anden købsmulighed, hvis DFDS-skibet alligevel skulle sejle fra os nu...
-
Hvis du alligevel køber / supplerer, så
a) hold tæt øje med den
b) sæt en stop / loss
-
-
Hej. Tak for feedback. Jeg synes, det er virkelig spændende, omend det tager noget tid. Jeg er lige kommet ud på første "voksen job" efter uddannelse, så skal lige finde ud af at administrere tiden bedst muligt, for også at nå dette inden børsen lukker om aftenen

Jeg elsker skemaer og systemer, så hvis det kan bruges sådan her er det jo fedt. Til nu har det i hvert fald virket fint, og jeg får langsomt lagt lidt flere i porteføljen.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind