Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af
    #136

    God søndag aften 19. feb 2023

    Hermed en status på det norske OBX 25 index.

    • Der er nu 17 selskaber der har rapporteret Q4 2022.

    • De 4 bedste risk/reward cases er ....

    DNB
    Kahoot!
    Tomra
    Yara

    • Jeg synes dog DNB har for høj RSI, da købs-signalet indtræf, men de 3 andre tror jeg der ligger 6-8%'s upside, og så skal de sælges.

    PS: Kahoot blev overskudsgivende i Q4 2022.

    Hvis der nogle af de 4 ovenstående selskaber i ønsker at se den tekniske model på, må i sige til 🙂

    Ellers god søndag aften.

    110637_Teknisk_status_Norway_OBX25_19feb23.jpg

    1 Reply Last reply
    6
    • M Offline
      M Offline
      Milito
      wrote on sidst redigeret af
      #137

      Stort cadeau for at træde frem. Jeg vil rigtig gerne give en hånd med, men er midt i en periode med en lille datter på et par måneder, hvorfor at det ikke er mange timer som jeg kan dedikere. Mvh.

      1 Reply Last reply
      3
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock
        wrote on sidst redigeret af
        #138

        He he Cupcake 🙂 fed udregning 🙂

        Det værste, er når et selskab har enten købt eller solgt en del af virksomheden fra, for så skal man bagudregne. Den har været ekstra slem i 2022 hvor især mange selskaber har enten lukket eller frasolgt deres russiske del af forretningen. Det er en tidsrøver at bagudregne, men det skal gøres, da man i den regnskabs-oversigt jeg laver, skal kunne se historikken, for at få en fornemmelse af virksomheden.

        1 Reply Last reply
        3
        • CupcakeC Offline
          CupcakeC Offline
          Cupcake
          wrote on sidst redigeret af
          #139

          Det er mere af nød, at jeg træder frem... Er total begejstret for NordicStocks investeringsmetode og det data-materiale han har akkumuleret - og ser det gerne fortsætte.
          Er selv "kognitiv" ramt p.t., hvorfor ting tager ekstra tid. Men jeg forestiller mig, at alle kan bidrage med noget. Der er fx også et par faner i excel-arket, der indeholder få selskaber, fx Nordic Realestate, USA, Fly, Cars og luxury goods. Og selv de mere omfangsrige faner kan opdeles. Vigtigst er nok omhyggelighed...

          1 Reply Last reply
          3
          • CupcakeC Offline
            CupcakeC Offline
            Cupcake
            wrote on sidst redigeret af
            #140

            Ej, du må ikke gør "grin", NordicStock... Har jeg ramt helt skævt tidsmæssigt for en almindelig aktie? Har bevidst valgt at se bort fra den ekstra-opgave med frasalg, da den virker fuldstændig uoverskuelig på mig ... Men som du jo skriver har 2022 været et annus horribilis, hvad angår lukning/frasalg - og vi må håbe, at der bliver ro på fremover...

            1 Reply Last reply
            1
            • NordicStockN Offline
              NordicStockN Offline
              NordicStock
              wrote on sidst redigeret af
              #141

              Hej Cupcake,

              Ja, jeg tror jeg har fået lavet det hele med de selskaber der har rapporteret Q4 2022. Så du skal ikke i gang med at bagudregne 🙂

              1 Reply Last reply
              1
              • CupcakeC Offline
                CupcakeC Offline
                Cupcake
                wrote on sidst redigeret af
                #142

                NordicStock - Har intet med Norge OBX25 at gøre - men hvis du ikke allerede har gjort det, så husk endelig at få købt den aktie i Lindt Chokolade til din hustrus portefølje, som I længe har drømt om... 🙂 (er i færd med at læse gennem mine mange NordicStock-noter...)

                1 Reply Last reply
                1
                • CupcakeC Offline
                  CupcakeC Offline
                  Cupcake
                  wrote on sidst redigeret af
                  #143

                  NordicStock - Jeg har allerede en - for mig - mellemstor position Netcompany i portefølgen og er nede med -6,67%. Ved supplering har du nogle anbefalinger / guidelines, du anvender? Fx + 50% eller double-up?

                  1 Reply Last reply
                  0
                  • RoadrunnerR Offline
                    RoadrunnerR Offline
                    Roadrunner
                    wrote on sidst redigeret af
                    #144

                    Jeg købte DNB den 01.02 da MacD krydsede, og solgte fredag da RSI ramte omtrent 70. Ville da også mene, den er for høj at købe nu?
                    Kahoot gav købsignal i MacD 24.01, er det ikke sent at købe ind nu?

                    Jeg har fredag købt Bavarian. MacD krydsede, RSI er 57 og stigende.
                    Jeg har på samme måde købt svenske Essity
                    ISS begynder at se interessant ud

                    1 Reply Last reply
                    5
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock
                      wrote on sidst redigeret af
                      #145

                      God mandag eftermiddag 20.feb 🙂

                      Vi købte Kongsberg Gruppen i tråd 108507 den 8.dec i kurs 407,80 Nok. Vi er +6,6% på den aktie.

                      RSI er nu i 73 så den skal sælges nu.

                      Gide i at like så jeg ved i for solgt? 🙂

                      1 Reply Last reply
                      4
                      • CupcakeC Offline
                        CupcakeC Offline
                        Cupcake
                        wrote on sidst redigeret af
                        #146

                        Chemometic (L) er måske ved at være købsklar, så holder p.t. øje med den

                        Halvårsregnskab kom d. 9/2
                        Jeg har ikke modtaget PowerPoints endnu, men tallene er:

                        Revenue H1 2022/23 241 mDKK 14,7%
                        Profit H1 2022/23 105 mDKK 23,7%

                        (de seneste 6 halvårsregnskaber har været positive, om end den seneste her levede ikke så positiv som sidste år)

                        Profit margen 43,8%

                        RSI 29,90

                        1 Reply Last reply
                        5
                        • CupcakeC Offline
                          CupcakeC Offline
                          Cupcake
                          wrote on sidst redigeret af
                          #147

                          Ja, ISS skal der holdes øje med. Kommer med regnskab på torsdag 23/2, men deres foreløbige regnskabstal 23/1 var bedre end ventet... Spændende hvad ISS' forventninger til i år bliver, da det givet vil påvirke kursen på dagen...

                          1 Reply Last reply
                          1
                          • NordicStockN Offline
                            NordicStockN Offline
                            NordicStock
                            wrote on sidst redigeret af
                            #148

                            Haha Cupcake 🙂

                            Ja, jeg burde jo købe den. Og teknisk ser den jo faktisk super god ud 🙂 Og B-aktien er på i kurs 10.340 CHF hvilket svarer til 80.300 kr. Det er lidt i stil med A.P.Møller Maersk A-aktien i gamle dage. Jeg synes at huske at den var omkring 120.000 kr før aktie-split.

                            1 Reply Last reply
                            1
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock
                              wrote on sidst redigeret af
                              #149

                              Hej Roadrunner 🙂

                              • Enig, DNB er for dyr nu

                              • Jeg synes Essity er et super køb lige nu. De har endelig fået vendt deres indtjenings nedgang i Q4 2022. Og teknisk ser den super ud.

                              • Også enig i ISS.

                              Det her koncept, fik du dælme hurtigt styr på. Det er sgu fedt at observere. 🙂

                              • Synes du det er stressende? .. eller synes du det er en ok måde at handle på?
                              1 Reply Last reply
                              2
                              • CupcakeC Offline
                                CupcakeC Offline
                                Cupcake
                                wrote on sidst redigeret af
                                #150

                                Læser, at det går forrygende for luksusaktier https://www.euroinvestor.dk/nyheder/ser-stort-potentiale-i-luksusaktier?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR03Crhx7G5Euqyo0rb-Q7EXTbrIgjXmRaXE2eFAniFf5X-Db0ooMw14J2E#Echobox=1676900113

                                1 Reply Last reply
                                0
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #151

                                  Hej Cupcake,

                                  Jeg synes Netcompany er en virkelig god købs- / akkumulerings kandidat lige nu.

                                  • I Q4 2022 steg deres omsætning +31,9% year og year

                                  • I Q4 2022 steg deres indtjening +40,1% year og year

                                  • Teknisk er den lige gået i køb i MACD og den har en lav men stigende RSI på 45. Det indikerer, at der er pæn upside mulighed i aktien imo.

                                  • Men overvej at sælge når RSI rammer ca. 60. Som du kan se historisk på grafen, kommer RSI ikke særligt højt op på denne aktie. Men måske er det anderledes denne gang, kva deres kanon Q3 og Q4 2022 regnskab.

                                  • Læg i øvrigt mærke til, at Netcompany's profit-margin i Q4 2022 ... , er den bedste for et 4.kvartal nogensinde. Det kunne godt tyde på, at ledelsen har høj fokus på deres omkostninger, hvilket jeg godt kan lide, i en tid med stigende renter.

                                  Sig til hvis jeg skal lægge den tekniske model og regnskabs-oversigten op? ... men jeg tror du vist selv har ret godt styr på at finde ud af begge dele 🙂

                                  1 Reply Last reply
                                  3
                                  • P Offline
                                    P Offline
                                    PALO
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #152

                                    God aften 🙂

                                    Jeg har set lidt nærmere på DFDS, og synes umiddelbart godt den kan virke interessant, hvad er jeres holdning?

                                    Den har givet et købssignal på MACD, dog et forsigtigt et af slagsen.
                                    RSI 57,54

                                    Tal for Q4 22:
                                    Revenue: 6,54 bDKK / +19,34%
                                    Profit: 385 mDKK / +52,78%
                                    Profit margen: 5,89%

                                    1 Reply Last reply
                                    4
                                    • CupcakeC Offline
                                      CupcakeC Offline
                                      Cupcake
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #153

                                      Fedt eksempel - Og er spændt på at læse "dommeren" / andres vurdering. Der er nemlig en del lignende aktier, hvor købssignalet i MACD synes at være på vippen og RSI er på den høje side.

                                      Mine tanker :

                                      • Aktien er på vippen, derfor "When in Doubt, Leave it Out." Der er jo en del andre aktier, der p.t. er gode - og der kommer sikkert en anden købsmulighed, hvis DFDS-skibet alligevel skulle sejle fra os nu...

                                      • Hvis du alligevel køber / supplerer, så
                                        a) hold tæt øje med den
                                        b) sæt en stop / loss

                                      1 Reply Last reply
                                      3
                                      • RoadrunnerR Offline
                                        RoadrunnerR Offline
                                        Roadrunner
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #154

                                        Hej. Tak for feedback. Jeg synes, det er virkelig spændende, omend det tager noget tid. Jeg er lige kommet ud på første "voksen job" efter uddannelse, så skal lige finde ud af at administrere tiden bedst muligt, for også at nå dette inden børsen lukker om aftenen 🙂
                                        Jeg elsker skemaer og systemer, så hvis det kan bruges sådan her er det jo fedt. Til nu har det i hvert fald virket fint, og jeg får langsomt lagt lidt flere i porteføljen.

                                        1 Reply Last reply
                                        2
                                        • CupcakeC Offline
                                          CupcakeC Offline
                                          Cupcake
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #155

                                          God aften, NordicStock

                                          Trygt, at du kan bekræfte, at de 4 indikatorer peger i køb-retning - tak.

                                          Har du mon nogle fast rammer, du anvender, når du skal supplere? Fx + 50% eller double-up?

                                          Inden jeg begyndte på NordicStock-modellen plejede jeg at supplere med 100%, hvis beløbet er mindre og det er en C25-L-M-aktie. Ellers ml. 30-50%.

                                          (PS - Jeg valgte lige inden luk at double-up på Netcompany.)

                                          I øvrigt tak for tip om at sælge ved RSI 60.

                                          Har bemærket at flere aktier synes at holde sig lige inden for rammerne af RSI 30-70. Tolker det som om, at der er en del, der anvender TA, og pga. Netcompanys nedtur, så vil de gerne sikre sig gevinsten (ligesom mig... 🙂

                                          1 Reply Last reply
                                          1

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger