Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet
-
Her er en oversigt over de debattråde, jeg har kunnet finde i kronologisk rækkefølge. Hvis andre har kendskab til andre debatter, så hører jeg gerne herom ...
1) Debat 95418 - "Lær at Day Trade med daglige aktie cases" - 24-7-2021 - 5-10-2022.
https://www.proinvestor.com/boards/95418/Laer-at-Day-Trade-med-daglige-aktie-cases-2) Debat 100183 - "Nordiske Invest-selskaber. Optimer afkast, minimer risiko" 15/1 - 15/3-2022 (ophørt?)
https://www.proinvestor.com/boards/100183/Nordiske-Invest-selskaber-Optimer-afkast-minimer-risiko3) Debat 107957 - "Status på aktiemarkedet" d. 19-11-2022 - 1-1-2023
https://www.proinvestor.com/boards/107957/4) Debat 109158 - "Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet" 2-1-2023 - **** i gang ****
https://www.proinvestor.com/boards/109158
Ad 1) her finder du en guldgrube af informationer - og hvor NordicStock svarer beredvilligt på alskens spørgsmål fra andre brugere - især @madcat's mange gode "begynderspørgsmål" i tråden er befriende.
Ad 2) Jeg tror at denne er ophørt...
PS Jeg er selv forholdsvis ny, hvad angår MACD og RSI, men det er enkelt at anvende. Har for nylig fået mod på også at begynde at handle "udenlandsk", pga. NordicStocks utrættelig vidensdeleing kombineret med en ualmindelig gavmildhed og pædagogisk tæft.
-
Hej Cupcake
Jeg vil også gerne være med i dette fællesskab med vedligeholdelse af data osv. Jeg har været følger af Nordicstock's tråde mindst 1 år mener jeg og får også mailet det opdaterede excel-ark. Jeg er også forholdsmæssig ny ihvertfald med at være så aktiv med handler som her.
Vh Anne, ANRO -
Jeg har lavet et skøn på tidsforbrug...
Excel indtastning : 800 selskabsregnskaber i løbet af 6 uger = 133 selskaber pr. uge = x 5 min. pr. selskab = 11 timer pr. uge i regnskabssæsonen. Fordelt på et fællesskab forekommer det meget overkommeligt. (det er et skøn...)Øvelse gør mester, selvfølgelig, så jeg tænker, at når man har prøvet at opdatere ca. 20 selskaber i excel-arket, så er man allerede lidt øvet.
Hertil kommer løbende opdatering af Lande-Caps i Powerpoint, styr på datoer for kvartalsregnskaber mv.
Det vigtigste er nok systematik (samlebånd), der optimerer processerne og dermed letter arbejdet og giver plads til det "sjove" - optimering af porteføljen.
-
God søndag aften 19. feb 2023
Hermed en status på det norske OBX 25 index.
-
Der er nu 17 selskaber der har rapporteret Q4 2022.
-
De 4 bedste risk/reward cases er ....
DNB
Kahoot!
Tomra
Yara- Jeg synes dog DNB har for høj RSI, da købs-signalet indtræf, men de 3 andre tror jeg der ligger 6-8%'s upside, og så skal de sælges.
PS: Kahoot blev overskudsgivende i Q4 2022.
Hvis der nogle af de 4 ovenstående selskaber i ønsker at se den tekniske model på, må i sige til

Ellers god søndag aften.

-
-
He he Cupcake
fed udregning 
Det værste, er når et selskab har enten købt eller solgt en del af virksomheden fra, for så skal man bagudregne. Den har været ekstra slem i 2022 hvor især mange selskaber har enten lukket eller frasolgt deres russiske del af forretningen. Det er en tidsrøver at bagudregne, men det skal gøres, da man i den regnskabs-oversigt jeg laver, skal kunne se historikken, for at få en fornemmelse af virksomheden.
-
Det er mere af nød, at jeg træder frem... Er total begejstret for NordicStocks investeringsmetode og det data-materiale han har akkumuleret - og ser det gerne fortsætte.
Er selv "kognitiv" ramt p.t., hvorfor ting tager ekstra tid. Men jeg forestiller mig, at alle kan bidrage med noget. Der er fx også et par faner i excel-arket, der indeholder få selskaber, fx Nordic Realestate, USA, Fly, Cars og luxury goods. Og selv de mere omfangsrige faner kan opdeles. Vigtigst er nok omhyggelighed... -
Ej, du må ikke gør "grin", NordicStock... Har jeg ramt helt skævt tidsmæssigt for en almindelig aktie? Har bevidst valgt at se bort fra den ekstra-opgave med frasalg, da den virker fuldstændig uoverskuelig på mig ... Men som du jo skriver har 2022 været et annus horribilis, hvad angår lukning/frasalg - og vi må håbe, at der bliver ro på fremover...
-
Hej Cupcake,
Ja, jeg tror jeg har fået lavet det hele med de selskaber der har rapporteret Q4 2022. Så du skal ikke i gang med at bagudregne

-
NordicStock - Har intet med Norge OBX25 at gøre - men hvis du ikke allerede har gjort det, så husk endelig at få købt den aktie i Lindt Chokolade til din hustrus portefølje, som I længe har drømt om...
(er i færd med at læse gennem mine mange NordicStock-noter...) -
Jeg købte DNB den 01.02 da MacD krydsede, og solgte fredag da RSI ramte omtrent 70. Ville da også mene, den er for høj at købe nu?
Kahoot gav købsignal i MacD 24.01, er det ikke sent at købe ind nu?Jeg har fredag købt Bavarian. MacD krydsede, RSI er 57 og stigende.
Jeg har på samme måde købt svenske Essity
ISS begynder at se interessant ud -
God mandag eftermiddag 20.feb

Vi købte Kongsberg Gruppen i tråd 108507 den 8.dec i kurs 407,80 Nok. Vi er +6,6% på den aktie.
RSI er nu i 73 så den skal sælges nu.
Gide i at like så jeg ved i for solgt?

-
Chemometic (L) er måske ved at være købsklar, så holder p.t. øje med den
Halvårsregnskab kom d. 9/2
Jeg har ikke modtaget PowerPoints endnu, men tallene er:Revenue H1 2022/23 241 mDKK 14,7%
Profit H1 2022/23 105 mDKK 23,7%(de seneste 6 halvårsregnskaber har været positive, om end den seneste her levede ikke så positiv som sidste år)
Profit margen 43,8%
RSI 29,90
-
Haha Cupcake

Ja, jeg burde jo købe den. Og teknisk ser den jo faktisk super god ud
Og B-aktien er på i kurs 10.340 CHF hvilket svarer til 80.300 kr. Det er lidt i stil med A.P.Møller Maersk A-aktien i gamle dage. Jeg synes at huske at den var omkring 120.000 kr før aktie-split. -
Hej Roadrunner

-
Enig, DNB er for dyr nu
-
Jeg synes Essity er et super køb lige nu. De har endelig fået vendt deres indtjenings nedgang i Q4 2022. Og teknisk ser den super ud.
-
Også enig i ISS.
Det her koncept, fik du dælme hurtigt styr på. Det er sgu fedt at observere.

- Synes du det er stressende? .. eller synes du det er en ok måde at handle på?
-
-
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind