Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • B Offline
    B Offline
    Booksmart
    wrote on sidst redigeret af
    #114

    Tak Nordic stock- jeg fik både købt og solgt i rette tid, takket være dig. Jeg tror jeg havde en stigning på ca. 6% da jeg solgte. Endnu en gang tak for dit store grundige arbejde. Jeg har lært meget af dine indlæg. God aften 🙂

    1 Reply Last reply
    4
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #115

      God eftermiddag mandag 13.feb 2023

      Hermed en update på aktier i det Norske Mid Cap Index - som er over 3 sider.

      • Her er side 1

      • De Large Caps (6 selskaber) der ligger udenfor OBX 25 er inkluderet i denne oversigt.

      • Der er et par selskaber, der ser gode ud rent teknisk, men de har ikke rapporteret Q4 2022 endnu, så jeg tør ikke rigtigt anbefale dem, da rigtigt mange selskaber lige pt. kommer ud med markant værre indtjenings-evne end forventet. Og så får de ret hårde kurs-smæk på regnskabs-dagen.

      • Igen ser vi, at de 2 eneste selskaber, der leverer indtjenings-vækst Year-on-year er enten i Olie eller Råvare sektoren. (Aker Solutions og Borregaard)

      • Side 2 og 3 kommer senere i dag 🙂

      110420_Teknisk_status_Norway_MidCap_1_13feb23.jpg

      1 Reply Last reply
      2
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock
        wrote on sidst redigeret af
        #116

        Side 2 Norway Mid Caps

        110421_Teknisk_status_Norway_MidCap_2_13feb23.jpg

        1 Reply Last reply
        2
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock
          wrote on sidst redigeret af
          #117

          Side 3 Norway Mid Caps

          110424_Teknisk_status_Norway_MidCap_3_13feb23.jpg

          1 Reply Last reply
          3
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock
            wrote on sidst redigeret af
            #118

            God eftermiddag mandag 13. feb.

            Vi købte os ind i Klaveness (i Norge) i tråd 108881 den 22.dec 2022 i kurs 66,0 Nok.

            Vi er +14,8% og RSI peakede i 72, og er nu begyndt at vende snuden nedaf.

            Der skal der SÆLGES nu, og tage profitten på de 14,8%.

            Gider i at like, så jeg ved i får solgt? 🙂

            1 Reply Last reply
            4
            • NordicStockN Offline
              NordicStockN Offline
              NordicStock
              wrote on sidst redigeret af
              #119

              Klaveness Combination Carriers teknisk model

              110436_TA_NO_Klaveness13feb23.jpg

              1 Reply Last reply
              4
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock
                wrote on sidst redigeret af
                #120

                God eftermiddag tirsdag 14. feb.

                Godt nyt - Kongsberg Gruppen som vi købte ind i tråd 108507 i kurs 407,80 NOK har lige givet os et frisk købs-signal med en RSI på 54. Det indikerer at der er pæn upside i aktien nu.

                Ligeledes er Tomra i Norge meget tæt på at give et frisk købs-signal. Den har vi 2 køb på ...

                I tråd 108507 den 8.dec købte vi ind i kurs 197,90 Nok
                I tråd 109409 den 10.jan købte vi ind i kurs 181,48 Nok

                ======

                Ligeledes er TORM på vej op igen.

                I tråd 108799 den 18.dec købte vi ind i kurs 214,20 Dkk.

                Den er nu i kurs 223,00 kr, så vi er 4,1% på den. Dog er RSI på 73. Rent teknisk bør vi sælge den når RSI rammer 78, da de to sidste gange den ramte det RSI niveau faldt ret meget bagefter. Derfor bliver de nok ikke den store gevinst på den. Måske kun ca. 6%. Men lidt har også ret 🙂

                ======

                Norske Bouvet, købte vi til kurs 59,00 Nok i tråd 108870 den 21. dec 2022. Vi er +3,7% på den RSI er på 65 og der er købs-signal i MACD. I deres Q3 2022 regnskab, steg deres indtjening 23,2% Year-on-Year. Jeg tror den skal sælges lige under kurs 64,00 NOK. Dog har indtjenings-væksten i de seneste 3 kvartaler været virkelig imponerende, så jeg tror godt de kan rammer kurs 75,00 Nok indenfor de næste 3 måneder. Udbyttet for 2. halvår 2022 forventes at blive mellem 2,40-2,50 Nok. Og hvis man ser på deres regnskabs-udvikling over de sidste 7 år, så er det ikke ret mange selskaber der har præsteret hvad Bouvet har gjort. Det er derfor også en god aktie til Pensionen i min bog.

                ======

                Det ser også rigtigt godt ud for norske Yara som vi købte ind i tråd 109216 den 4. jan 2023. Vi er +6,1% og med en stigende RSI på 59, så er stadig pæn upside i den. Jeg regner med at den skal sælges omkring kurs 485 Nok.

                ======

                Finske Revenio købte vi i kurs €38,00 den 17. jan 2023 i tråd 109599. Vi er -2,8% og aktien tester nu for 4. gang kurs € 36,85. I deres dugfriske Q4 2022 regnskab steg både omsætning og indtjening med ...

                Revenue Q4 2022 Year-Year: +18,9%
                Profit Q4 2022 Year-Year: +3,6%

                Hvis i tjekker mit Excel-ark i fan "Healthcare" kan i se, at Revenio - med få undtagelser, over de sidste 28 kvartaler har leveret en profit-margin på 20%+ i 26 af de kvartaler. Det har også betydet, at de har hævet udbyttet 11 år i træk.

                Rent teknisk, er der lige dannet en dobbelt-bund i kurs €36,70, så jeg tror at købs-signalet i MACD kommer i de kommende dage.

                Jeg har et teknisk target på ca. €48,00 hvor den så skal sælges.

                =======

                Ellers håber jeg, at alle der har modtaget mit Excel regnskabs-ark, kan finde ud af bruge det. Jeg er ret beæret over hvor mange der har ønsket det. Tak 🙂

                PS: Hvis nogle af jer, ønsker at se selve den tekniske graf, for nogle af de ovenstående cases, så sig til 🙂

                1 Reply Last reply
                5
                • NordicStockN Offline
                  NordicStockN Offline
                  NordicStock
                  wrote on sidst redigeret af
                  #121

                  God tirsdag aften 14. feb 2023

                  Hermed en status på det danske Mid Cap index.

                  • Der er kun 6 selskaber der har rapporteret.

                  • De bedste risk/reward cases

                  Aquaporin
                  Columbus
                  H+H
                  HusCompagniet
                  Lån & Spar Bank

                  • Lån & Spar Bank er pt. bedste risk/reward case, MEN den aktie er meget illikvid, så hvis man køber den, kan man risikere ikke have nogle at sælge den til senere hen, så den skipper vi.

                  • Vi købte os ind Columbus den 4. jan 2023 i tråd 109229 i kurs 6,65 kr. Så nu er det godt at se, at de tekniske signaler på den ser god ud igen 🙂

                  Det er især den vending man så i indtjeningen i Q3 2022 year-on-year. I Q3 2021 leverede man et underskud på -12,0 mio Dkr. I Q3 2022 var underskuddet "kun" -3,6 mio. kr. Men de er stadig langt fra Pre-Coronas indtjenings evne, så jeg tror faktisk, at den nu er en af de bedre langsigtede investeringer. Men jeg ved også, at der er et par stykker herinde der er ret godt inde i den case, så hvis der er noget jeg burde vide, så skriv endelig.

                  • Og så er der UIE. De gav underskud i Q1 2022 og Q2 2022 men var tilbage i Q3 2022 med et overskud. Der er dog langt til tidligere tider indtjenings evne i årene 2016 til midt 2019.
                    De man også kan sige om UIE, er at de betaler ret store udbytter, idet man har betalt et standard ret lavt udbytte, men har så udbetalt ret store ekstra udbytter. De kommer med deres Q4 2022 regnskab 2.mar 2023.

                  • RTX har leveret 2 rigtige gode kvartals-regnskaber i træk (Q4 2021/22 & Q1 2022/23) men i den tekniske model, er der lige kommet et salgs-sigal og RSI falder. Jeg tror den bliver købs-klar igen omkring kurs 130-135 kr.

                  110457_Teknisk_status_Danmark_Mid_Cap_14feb23.jpg

                  1 Reply Last reply
                  7
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock
                    wrote on sidst redigeret af
                    #122

                    God tidlig eftermiddag onsdag 15. feb 2023,

                    Det er tid til at SÆLGE vores aktier i norske Bouvet.

                    Vi købte den i tråd 108870 den 21.dec 2022 i kurs 59,00 NOK.

                    RSI er på 67, og hver gang den tidligere har ramt det niveau er aktien efterfølgende faldet tilbage.

                    Nu koster aktien 83,90 Nok, så vi tager en profit på 8,3% på lige under 2 måneder.

                    Gider i at like, så jeg ved i får solgt 🙂

                    110486_TA_NO_Bouvet_15feb23.jpg

                    1 Reply Last reply
                    5
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock
                      wrote on sidst redigeret af
                      #123

                      God eftermiddag torsdag 16.feb

                      Lige en update på norske Yara. Vi købte ind i kurs 435,60 i tråd 109216 den 4-jan. Vi er +7,0% på aktien, men RSI er stadig stigende men med en lav RSI på 62. Derfor er der mere upside i den. Jeg tror den skal sælges i spændet 485-490 Nok. Så sats på det i tilfælde af at jeg glemmer det. (Skriv evt. note i jeres telefon kalender 🙂 )

                      1 Reply Last reply
                      2
                      • NordicStockN Offline
                        NordicStockN Offline
                        NordicStock
                        wrote on sidst redigeret af
                        #124

                        God eftermiddag torsdag 16.feb ... igen

                        Vi købte os ind i TORM i tråd 108799 den 18. dec 2002 i kurs 214,20 kr. Vi er +5,2% på aktien nu. RSI er på 73 nu, så regn med at den skal sælges MEGET SNART omkring kurs 227-228 kr.

                        PS: Der er meget stort spænd mellem aktie-kursens bund og top på denne aktie, hvis man holder den op imod spændet mellem top og bund i RSI. Så husk at få solgt omkring ovenstående forslåede kurs niveau, da den risikerer et stort kurs-smæk nedad efterfølgende, når den har toppet om et par dage.

                        (Skriv evt. note i jeres telefon kalender 🙂 )

                        1 Reply Last reply
                        4
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock
                          wrote on sidst redigeret af
                          #125

                          God lørdag efter middag 18.feb 2023,

                          Hermed en update på det danske C25 index - med både de tekniske signaler og regnskabs-tal for de 18 selskaber, der har rapporteret Q4 2022 tal.

                          Planen er i dag og i morgen, at denne oversigt skal laves for ...

                          C25 index i Danmark
                          S30 index i Sverige
                          H25 index i Finland
                          OBX25 index i Norge

                          Large Caps i Danmark
                          Large Caps i Sverige
                          Large Caps i Finland
                          Ikke i Norge, da der kun er 6 Large Caps udenfor OBX 25, og de er langt sammen med Mid Cap oversigten.

                          Mid Caps i Danmark
                          Mid Caps i Sverige
                          Mid Caps i Finland
                          Mid Caps i Norge

                          Udvalgte Small Caps i Danmark
                          Udvalgte Small Caps i Sverige
                          Udvalgte Small Caps i Finland
                          Udvalgte Small Caps i Norge

                          De grafter er lavet i Powerpoint og bliver sendt til jer, sammen med den næste Excel-regnskabs opdatering.

                          Vi er oppe på 46 personer nu, der dagligt igennem regnskabs-sæsonen får den daglige Excel-opdatering. Hvis der er nogle der ønsker Excel-arket, som endnu ikke er kommet på mail-listen, så kan i skrive til [email protected] og så tilføjer jeg jer på listen, så i også får både Excel-ark og Powerpoint oversigterne.

                          =================================

                          Anyway, Danmarks C25 er opdateret herunder og bedste risk/reward cases lige pt. er ...

                          • Genmab
                          • Netcompany
                          • Novo Nordisk
                          • Royal Unibrew

                          =================================

                          Anyway ... jeg laver de næste grafer nu, for de andre index, så stay tuned 🙂

                          110621_TekniskStatusDanmark_C25_18feb23.jpg

                          1 Reply Last reply
                          13
                          • W Offline
                            W Offline
                            weshley
                            wrote on sidst redigeret af
                            #126

                            Hej NordicStock,
                            Super med alle dine fantastiske indlæg. Stor inspiration og meget lærerigt.
                            Kan du forklare, hvordan du vurderer hvilke cases der har bedst Risk/reward. Hvordan vurderer stop loss niveau, hvordan vurderer du kurs niveauet, hvor RSI forventes at toppe?

                            1 Reply Last reply
                            4
                            • CupcakeC Offline
                              CupcakeC Offline
                              Cupcake
                              wrote on sidst redigeret af
                              #127

                              Kære alle medlæsere af NordicStock - Jeg har brugt vinterferien til at nærlæse NordicStocks forskellige debattråde samt anvende hans principper og jeg vil gerne fortsætte hermed.

                              I den forbindelse søges andre / grupper, der gerne vil / eller er i færd med at overtage / vedligeholde NordicStocks kæmpe data-samling? Det er jo en skattekiste af oplysninger, som NordicStock generøst har delt ud af. Data som bør vedligeholdes og som endelig ikke må gå tabt.

                              NordicStock, der pt. har travlt med at opdatere de mange regnskaber i excel-arket og Cap-oversigter, har flere gange lagt følere ude, om nogle ville overtage arbejdet - gerne flere i fællesskab for fordele arbejdet med at løbende opdatere 800 primært nordiske selskaber.

                              Er der mon nogle, der allerede er i gang med at assistere NordicStock? Vi er næsten 50, der p.t. modtager excel-arket.

                              Venlige hilsener
                              Yvonne a.k.a. Cupcake

                              1 Reply Last reply
                              5
                              • RoadrunnerR Offline
                                RoadrunnerR Offline
                                Roadrunner
                                wrote on sidst redigeret af
                                #128

                                Hej. Jeg vil gerne være en del af et fællesskab til at vedligeholde det, har ikke mulighed for at holde det hele opdateret selv. Det kunne måske være muligt at have dokumenter delt i en mindre betroet gruppe på one drive og fælles opdatere løbende? Dele det ud på en eller anden måde
                                Hilsen Simon, Roadrunner

                                1 Reply Last reply
                                4
                                • S Offline
                                  S Offline
                                  Sjufta
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #129

                                  Hej Cupcake

                                  Godt med internativ. Jeg er nybegynder med denne slags trading. Hvordan finder jeg NordicStock's tidligere debatindlæg, jeg ville bruge dem til at lære og forstå hans nuværrende opslag.

                                  1 Reply Last reply
                                  5
                                  • P Offline
                                    P Offline
                                    ProinvestorNEWS
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #130

                                    Hej Sjufta...Du bruger blot søgefeltet på forsiden oppe i højre hjørne. Når du skriver Nordicstock og Proinvestor.com får du følgende resultat:

                                    https://www.google.com/search?as_q=Nordicstock&as_epq=&as_oq=&as_eq=&as_nlo=&as_nhi=&lr=&cr=&as_qdr=all&as_sitesearch=Proinvestor.com&as_occt=any&safe=images&as_filetype=&tbs=

                                    Du kan også trykke på Nordicstocks profilnavn. Her kan du se aktiviteterne:

                                    Just a moment...

                                    favicon

                                    (www.proinvestor.com)

                                    1 Reply Last reply
                                    4
                                    • CupcakeC Offline
                                      CupcakeC Offline
                                      Cupcake
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #131

                                      Her er en oversigt over de debattråde, jeg har kunnet finde i kronologisk rækkefølge. Hvis andre har kendskab til andre debatter, så hører jeg gerne herom ...

                                      1) Debat 95418 - "Lær at Day Trade med daglige aktie cases" - 24-7-2021 - 5-10-2022.
                                      https://www.proinvestor.com/boards/95418/Laer-at-Day-Trade-med-daglige-aktie-cases-

                                      2) Debat 100183 - "Nordiske Invest-selskaber. Optimer afkast, minimer risiko" 15/1 - 15/3-2022 (ophørt?)
                                      https://www.proinvestor.com/boards/100183/Nordiske-Invest-selskaber-Optimer-afkast-minimer-risiko

                                      3) Debat 107957 - "Status på aktiemarkedet" d. 19-11-2022 - 1-1-2023
                                      https://www.proinvestor.com/boards/107957/

                                      4) Debat 109158 - "Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet" 2-1-2023 - **** i gang ****
                                      https://www.proinvestor.com/boards/109158


                                      Ad 1) her finder du en guldgrube af informationer - og hvor NordicStock svarer beredvilligt på alskens spørgsmål fra andre brugere - især @madcat's mange gode "begynderspørgsmål" i tråden er befriende.

                                      Ad 2) Jeg tror at denne er ophørt...

                                      PS Jeg er selv forholdsvis ny, hvad angår MACD og RSI, men det er enkelt at anvende. Har for nylig fået mod på også at begynde at handle "udenlandsk", pga. NordicStocks utrættelig vidensdeleing kombineret med en ualmindelig gavmildhed og pædagogisk tæft.

                                      1 Reply Last reply
                                      8
                                      • A Offline
                                        A Offline
                                        Anro
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #132

                                        Hej Cupcake
                                        Jeg vil også gerne være med i dette fællesskab med vedligeholdelse af data osv. Jeg har været følger af Nordicstock's tråde mindst 1 år mener jeg og får også mailet det opdaterede excel-ark. Jeg er også forholdsmæssig ny ihvertfald med at være så aktiv med handler som her.
                                        Vh Anne, ANRO

                                        1 Reply Last reply
                                        3
                                        • B Offline
                                          B Offline
                                          Baller
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #133

                                          Hej Cupcake,
                                          Rigtigt godt initiativ og er gerne med i fælleskabet. Får pt ikke Excel-arket. Hvem distribuerer, sender jeg blot min mailadresse ?
                                          Mvh Baller

                                          1 Reply Last reply
                                          4

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger