Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af
    #141

    Hej Cupcake,

    Ja, jeg tror jeg har fået lavet det hele med de selskaber der har rapporteret Q4 2022. Så du skal ikke i gang med at bagudregne 🙂

    1 Reply Last reply
    1
    • CupcakeC Offline
      CupcakeC Offline
      Cupcake
      wrote on sidst redigeret af
      #142

      NordicStock - Har intet med Norge OBX25 at gøre - men hvis du ikke allerede har gjort det, så husk endelig at få købt den aktie i Lindt Chokolade til din hustrus portefølje, som I længe har drømt om... 🙂 (er i færd med at læse gennem mine mange NordicStock-noter...)

      1 Reply Last reply
      1
      • CupcakeC Offline
        CupcakeC Offline
        Cupcake
        wrote on sidst redigeret af
        #143

        NordicStock - Jeg har allerede en - for mig - mellemstor position Netcompany i portefølgen og er nede med -6,67%. Ved supplering har du nogle anbefalinger / guidelines, du anvender? Fx + 50% eller double-up?

        1 Reply Last reply
        0
        • RoadrunnerR Offline
          RoadrunnerR Offline
          Roadrunner
          wrote on sidst redigeret af
          #144

          Jeg købte DNB den 01.02 da MacD krydsede, og solgte fredag da RSI ramte omtrent 70. Ville da også mene, den er for høj at købe nu?
          Kahoot gav købsignal i MacD 24.01, er det ikke sent at købe ind nu?

          Jeg har fredag købt Bavarian. MacD krydsede, RSI er 57 og stigende.
          Jeg har på samme måde købt svenske Essity
          ISS begynder at se interessant ud

          1 Reply Last reply
          5
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock
            wrote on sidst redigeret af
            #145

            God mandag eftermiddag 20.feb 🙂

            Vi købte Kongsberg Gruppen i tråd 108507 den 8.dec i kurs 407,80 Nok. Vi er +6,6% på den aktie.

            RSI er nu i 73 så den skal sælges nu.

            Gide i at like så jeg ved i for solgt? 🙂

            1 Reply Last reply
            4
            • CupcakeC Offline
              CupcakeC Offline
              Cupcake
              wrote on sidst redigeret af
              #146

              Chemometic (L) er måske ved at være købsklar, så holder p.t. øje med den

              Halvårsregnskab kom d. 9/2
              Jeg har ikke modtaget PowerPoints endnu, men tallene er:

              Revenue H1 2022/23 241 mDKK 14,7%
              Profit H1 2022/23 105 mDKK 23,7%

              (de seneste 6 halvårsregnskaber har været positive, om end den seneste her levede ikke så positiv som sidste år)

              Profit margen 43,8%

              RSI 29,90

              1 Reply Last reply
              5
              • CupcakeC Offline
                CupcakeC Offline
                Cupcake
                wrote on sidst redigeret af
                #147

                Ja, ISS skal der holdes øje med. Kommer med regnskab på torsdag 23/2, men deres foreløbige regnskabstal 23/1 var bedre end ventet... Spændende hvad ISS' forventninger til i år bliver, da det givet vil påvirke kursen på dagen...

                1 Reply Last reply
                1
                • NordicStockN Offline
                  NordicStockN Offline
                  NordicStock
                  wrote on sidst redigeret af
                  #148

                  Haha Cupcake 🙂

                  Ja, jeg burde jo købe den. Og teknisk ser den jo faktisk super god ud 🙂 Og B-aktien er på i kurs 10.340 CHF hvilket svarer til 80.300 kr. Det er lidt i stil med A.P.Møller Maersk A-aktien i gamle dage. Jeg synes at huske at den var omkring 120.000 kr før aktie-split.

                  1 Reply Last reply
                  1
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock
                    wrote on sidst redigeret af
                    #149

                    Hej Roadrunner 🙂

                    • Enig, DNB er for dyr nu

                    • Jeg synes Essity er et super køb lige nu. De har endelig fået vendt deres indtjenings nedgang i Q4 2022. Og teknisk ser den super ud.

                    • Også enig i ISS.

                    Det her koncept, fik du dælme hurtigt styr på. Det er sgu fedt at observere. 🙂

                    • Synes du det er stressende? .. eller synes du det er en ok måde at handle på?
                    1 Reply Last reply
                    2
                    • CupcakeC Offline
                      CupcakeC Offline
                      Cupcake
                      wrote on sidst redigeret af
                      #150

                      Læser, at det går forrygende for luksusaktier https://www.euroinvestor.dk/nyheder/ser-stort-potentiale-i-luksusaktier?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR03Crhx7G5Euqyo0rb-Q7EXTbrIgjXmRaXE2eFAniFf5X-Db0ooMw14J2E#Echobox=1676900113

                      1 Reply Last reply
                      0
                      • NordicStockN Offline
                        NordicStockN Offline
                        NordicStock
                        wrote on sidst redigeret af
                        #151

                        Hej Cupcake,

                        Jeg synes Netcompany er en virkelig god købs- / akkumulerings kandidat lige nu.

                        • I Q4 2022 steg deres omsætning +31,9% year og year

                        • I Q4 2022 steg deres indtjening +40,1% year og year

                        • Teknisk er den lige gået i køb i MACD og den har en lav men stigende RSI på 45. Det indikerer, at der er pæn upside mulighed i aktien imo.

                        • Men overvej at sælge når RSI rammer ca. 60. Som du kan se historisk på grafen, kommer RSI ikke særligt højt op på denne aktie. Men måske er det anderledes denne gang, kva deres kanon Q3 og Q4 2022 regnskab.

                        • Læg i øvrigt mærke til, at Netcompany's profit-margin i Q4 2022 ... , er den bedste for et 4.kvartal nogensinde. Det kunne godt tyde på, at ledelsen har høj fokus på deres omkostninger, hvilket jeg godt kan lide, i en tid med stigende renter.

                        Sig til hvis jeg skal lægge den tekniske model og regnskabs-oversigten op? ... men jeg tror du vist selv har ret godt styr på at finde ud af begge dele 🙂

                        1 Reply Last reply
                        3
                        • P Offline
                          P Offline
                          PALO
                          wrote on sidst redigeret af
                          #152

                          God aften 🙂

                          Jeg har set lidt nærmere på DFDS, og synes umiddelbart godt den kan virke interessant, hvad er jeres holdning?

                          Den har givet et købssignal på MACD, dog et forsigtigt et af slagsen.
                          RSI 57,54

                          Tal for Q4 22:
                          Revenue: 6,54 bDKK / +19,34%
                          Profit: 385 mDKK / +52,78%
                          Profit margen: 5,89%

                          1 Reply Last reply
                          4
                          • CupcakeC Offline
                            CupcakeC Offline
                            Cupcake
                            wrote on sidst redigeret af
                            #153

                            Fedt eksempel - Og er spændt på at læse "dommeren" / andres vurdering. Der er nemlig en del lignende aktier, hvor købssignalet i MACD synes at være på vippen og RSI er på den høje side.

                            Mine tanker :

                            • Aktien er på vippen, derfor "When in Doubt, Leave it Out." Der er jo en del andre aktier, der p.t. er gode - og der kommer sikkert en anden købsmulighed, hvis DFDS-skibet alligevel skulle sejle fra os nu...

                            • Hvis du alligevel køber / supplerer, så
                              a) hold tæt øje med den
                              b) sæt en stop / loss

                            1 Reply Last reply
                            3
                            • RoadrunnerR Offline
                              RoadrunnerR Offline
                              Roadrunner
                              wrote on sidst redigeret af
                              #154

                              Hej. Tak for feedback. Jeg synes, det er virkelig spændende, omend det tager noget tid. Jeg er lige kommet ud på første "voksen job" efter uddannelse, så skal lige finde ud af at administrere tiden bedst muligt, for også at nå dette inden børsen lukker om aftenen 🙂
                              Jeg elsker skemaer og systemer, så hvis det kan bruges sådan her er det jo fedt. Til nu har det i hvert fald virket fint, og jeg får langsomt lagt lidt flere i porteføljen.

                              1 Reply Last reply
                              2
                              • CupcakeC Offline
                                CupcakeC Offline
                                Cupcake
                                wrote on sidst redigeret af
                                #155

                                God aften, NordicStock

                                Trygt, at du kan bekræfte, at de 4 indikatorer peger i køb-retning - tak.

                                Har du mon nogle fast rammer, du anvender, når du skal supplere? Fx + 50% eller double-up?

                                Inden jeg begyndte på NordicStock-modellen plejede jeg at supplere med 100%, hvis beløbet er mindre og det er en C25-L-M-aktie. Ellers ml. 30-50%.

                                (PS - Jeg valgte lige inden luk at double-up på Netcompany.)

                                I øvrigt tak for tip om at sælge ved RSI 60.

                                Har bemærket at flere aktier synes at holde sig lige inden for rammerne af RSI 30-70. Tolker det som om, at der er en del, der anvender TA, og pga. Netcompanys nedtur, så vil de gerne sikre sig gevinsten (ligesom mig... 🙂

                                1 Reply Last reply
                                1
                                • P Offline
                                  P Offline
                                  PALO
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #156

                                  Tak for feedback Cupcake. Rart at høre dine tanker omkring MACD lige på vippen, selvom regnskabstallene jo ser fine ud. Jeg tror lige jeg holder øje med udviklingen de kommende dage.

                                  1 Reply Last reply
                                  2
                                  • NordicStockN Offline
                                    NordicStockN Offline
                                    NordicStock
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #157

                                    God tirsdag aften 21. feb

                                    Hermed en opdate på det danske Large Cap Index (uden for C25)

                                    • Der er kun én case der ser lidt spændende ud, og det er DFDS. Men købs-signalet er MEGET SVAGT, så jeg vil gerne lige se den an de kommende 1-2 dage om den er værd at købe sig ind i.

                                    Next up, bliver de danske Mid Caps ... måske er der bedre cases der 🙂

                                    110728_Teknisk_status_Danmark_Large_Cap_21feb23.jpg

                                    1 Reply Last reply
                                    6
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #158

                                      Lyt til Cupcake !!! Han har 100% styr på det 🙂

                                      1 Reply Last reply
                                      2
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #159

                                        God tirsdag aften 21.feb

                                        I tråd 108799 den 18.dec 2022 købte vi position nr. 1 i Torm i kurs 214,20 kr.

                                        I tråd 110091 den 3.feb 2023 købte vi position nr. 2 i Torm i kurs 185,40 kr.

                                        Her til aften tirsdag 21. feb lukkede Torm i kurs 230,60 kr.

                                        Vi er + 7,7% på vores første køb
                                        Vi er + 24,4% på vores andet køb

                                        Som i kan i modellen herunder har RSI TOPPET, og derfor skal TORM SÆLGES i morgen tidlig onsdag 22. feb

                                        Gider i at like så jeg ved i for solgt?

                                        110730_TA_DK_Torm_22feb.jpg

                                        1 Reply Last reply
                                        6
                                        • CupcakeC Offline
                                          CupcakeC Offline
                                          Cupcake
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #160

                                          Kunne Boozt være en købs mulighed? Jeg kan ikke finde den på powerpoints for LargeCap DK men iht Excel er begge YOY positive og selv om
                                          RSI 33,71 har en downward trend
                                          MACD-signal viser SELL,
                                          så har Bootz ikke være oversolgt siden juni, men når lige at vende inden...

                                          1 Reply Last reply
                                          2

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger