Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet
-
Hej Roadrunner

-
Enig, DNB er for dyr nu
-
Jeg synes Essity er et super køb lige nu. De har endelig fået vendt deres indtjenings nedgang i Q4 2022. Og teknisk ser den super ud.
-
Også enig i ISS.
Det her koncept, fik du dælme hurtigt styr på. Det er sgu fedt at observere.

- Synes du det er stressende? .. eller synes du det er en ok måde at handle på?
-
-
-
Hej Cupcake,
Jeg synes Netcompany er en virkelig god købs- / akkumulerings kandidat lige nu.
-
I Q4 2022 steg deres omsætning +31,9% year og year
-
I Q4 2022 steg deres indtjening +40,1% year og year
-
Teknisk er den lige gået i køb i MACD og den har en lav men stigende RSI på 45. Det indikerer, at der er pæn upside mulighed i aktien imo.
-
Men overvej at sælge når RSI rammer ca. 60. Som du kan se historisk på grafen, kommer RSI ikke særligt højt op på denne aktie. Men måske er det anderledes denne gang, kva deres kanon Q3 og Q4 2022 regnskab.
-
Læg i øvrigt mærke til, at Netcompany's profit-margin i Q4 2022 ... , er den bedste for et 4.kvartal nogensinde. Det kunne godt tyde på, at ledelsen har høj fokus på deres omkostninger, hvilket jeg godt kan lide, i en tid med stigende renter.
Sig til hvis jeg skal lægge den tekniske model og regnskabs-oversigten op? ... men jeg tror du vist selv har ret godt styr på at finde ud af begge dele

-
-
God aften

Jeg har set lidt nærmere på DFDS, og synes umiddelbart godt den kan virke interessant, hvad er jeres holdning?
Den har givet et købssignal på MACD, dog et forsigtigt et af slagsen.
RSI 57,54Tal for Q4 22:
Revenue: 6,54 bDKK / +19,34%
Profit: 385 mDKK / +52,78%
Profit margen: 5,89% -
Fedt eksempel - Og er spændt på at læse "dommeren" / andres vurdering. Der er nemlig en del lignende aktier, hvor købssignalet i MACD synes at være på vippen og RSI er på den høje side.
Mine tanker :
-
Aktien er på vippen, derfor "When in Doubt, Leave it Out." Der er jo en del andre aktier, der p.t. er gode - og der kommer sikkert en anden købsmulighed, hvis DFDS-skibet alligevel skulle sejle fra os nu...
-
Hvis du alligevel køber / supplerer, så
a) hold tæt øje med den
b) sæt en stop / loss
-
-
Hej. Tak for feedback. Jeg synes, det er virkelig spændende, omend det tager noget tid. Jeg er lige kommet ud på første "voksen job" efter uddannelse, så skal lige finde ud af at administrere tiden bedst muligt, for også at nå dette inden børsen lukker om aftenen

Jeg elsker skemaer og systemer, så hvis det kan bruges sådan her er det jo fedt. Til nu har det i hvert fald virket fint, og jeg får langsomt lagt lidt flere i porteføljen. -
God aften, NordicStock
Trygt, at du kan bekræfte, at de 4 indikatorer peger i køb-retning - tak.
Har du mon nogle fast rammer, du anvender, når du skal supplere? Fx + 50% eller double-up?
Inden jeg begyndte på NordicStock-modellen plejede jeg at supplere med 100%, hvis beløbet er mindre og det er en C25-L-M-aktie. Ellers ml. 30-50%.
(PS - Jeg valgte lige inden luk at double-up på Netcompany.)
I øvrigt tak for tip om at sælge ved RSI 60.
Har bemærket at flere aktier synes at holde sig lige inden for rammerne af RSI 30-70. Tolker det som om, at der er en del, der anvender TA, og pga. Netcompanys nedtur, så vil de gerne sikre sig gevinsten (ligesom mig...

-
God tirsdag aften 21. feb
Hermed en opdate på det danske Large Cap Index (uden for C25)
- Der er kun én case der ser lidt spændende ud, og det er DFDS. Men købs-signalet er MEGET SVAGT, så jeg vil gerne lige se den an de kommende 1-2 dage om den er værd at købe sig ind i.
Next up, bliver de danske Mid Caps ... måske er der bedre cases der


-
Lyt til Cupcake !!! Han har 100% styr på det

-
God tirsdag aften 21.feb
I tråd 108799 den 18.dec 2022 købte vi position nr. 1 i Torm i kurs 214,20 kr.
I tråd 110091 den 3.feb 2023 købte vi position nr. 2 i Torm i kurs 185,40 kr.
Her til aften tirsdag 21. feb lukkede Torm i kurs 230,60 kr.
Vi er + 7,7% på vores første køb
Vi er + 24,4% på vores andet købSom i kan i modellen herunder har RSI TOPPET, og derfor skal TORM SÆLGES i morgen tidlig onsdag 22. feb
Gider i at like så jeg ved i for solgt?

-
Kunne Boozt være en købs mulighed? Jeg kan ikke finde den på powerpoints for LargeCap DK men iht Excel er begge YOY positive og selv om
RSI 33,71 har en downward trend
MACD-signal viser SELL,
så har Bootz ikke være oversolgt siden juni, men når lige at vende inden... -
Er FLS mon snart en mulighed?
Revenue Q4 2022 6.495 mDKK 26,5%
Profit* Q4 2022 -67 mDKK -141,6%
Profitmargen -1,0%- Justeret for Rusland
RSI 46,90
MACD Salgssignal - dog bliver FLS sjældent oversolgt. Da FLS ofte "vender" 36-43 er den måske værd at holde øje med.
- Justeret for Rusland
-
God onsdag aften.
Hvis man gerne ville begynde day-trade lidt, efter jeres præncip med RSI og MACD på køb med virksomheder med overskud på bunden.
Ville det så være oplagt, at lave en seperat konto på nordnet med x antal kroner, også indberette tab og gevinst når man sælger aktien?
-
Hej Cupcake,
Jeg har også kigget lidt på FLS, men har holdt igen pga. de næsten 9%, der er shortet. Men hvis man kigger på supportniveauerne, så kunne der godt ligge et stærkt niveau omkring 275. Her kunne MACD måske vende og give købssignal. Lad mig høre, hvad I tænker om det?
-
Palo - Der er nok en anden, der skal svare dig, da jeg ikke kender så meget til supportniveauer...
Umiddelbart tænker jeg dog, at da dit skærmprint dækker de seneste 5 år, så ved jeg ikke om de nævnte supportniveauer er relevante..., idet der er sket meget globalt i årene.
Har også set ,at Nordicstock af og til opererer med supportniveauer i sine skærmprint han poster.
Jeg vil dog i store træk prøve at holde mig til de enkle principper (KISS), nemlig :
Hvis YOY-tallene er positive, så købes og sælges alt efter RSI-trenden og MACD-signalet.
Det giver SÅ god mening, og har allerede givet mig mere ro og tid - således at jeg ikke er fastnaglet til skærmen for at følge kursudviklingen.
Det er jo ikke daytrading i gængse forstand, men heller ikke "keep and hold". Sidstnævnte er kedeligt, synes jeg, især hvis man er kommet ind i markedet på et "dumt" tidspunkt...
-
God onsdag aften 22.feb,
Det er tid til at SÆLGE vores aktier i norske Yara.
-
Vi købte Yara i tråd 109216 den 4.jan 2023 i kurs 435,60 Nok.
-
Nu koster aktien 480,30 Nok og momentum har toppet i RSI.
-
Vi tager en gevinst på 10,3% på 7 uger.
Gider i at like, så jeg ved i får solgt?

-
-
Jeg prøver med et svar - og så må andre evt. korrekse mig. Jeg mener, at Nordnet indberetter alle handler til skat, jf. https://www.nordnet.dk/faq/2267-hvad-indberetter-nordnet-til-skat Men du er selvfølge ansvarlig for, at oplysningerne checkes.
Personligt handler jeg på både Nordnet og Saxo, da der er fordele/ulenmper, ved begge. Saxo er at foretrække og billigere. Google / prøve dig frem... Mange anvender DeGiro, det ville jeg også gerne, men måtte ikke pga. fødested.
God fornøjelse - ville virkelig ønske, at jeg havde anvendt Nordicstock-metoden fra begyndelsen... :-
-
Tæt på

Nordnet indberetter alle handler på regulerende markeder. Nogen af de små børser i især Norge og Sverige falder udenfor og dem skal du selv indberette.
Jeg handler på denne måde på min ask på nordnet. Der (tror jeg) det er ligemeget hvilke børser man handler på, skatten er kun en forskel mellem januar og januar året efter. Det er ikke vigtigt at have det på et seperat depot, men ask er lavere beskattet og så synes jeg det er sjovt at følge denne type handler og sammenligne med mine andre depoter hvorpå jeg handler anderledes
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind