Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet
-
God tirsdag aften 21.feb
I tråd 108799 den 18.dec 2022 købte vi position nr. 1 i Torm i kurs 214,20 kr.
I tråd 110091 den 3.feb 2023 købte vi position nr. 2 i Torm i kurs 185,40 kr.
Her til aften tirsdag 21. feb lukkede Torm i kurs 230,60 kr.
Vi er + 7,7% på vores første køb
Vi er + 24,4% på vores andet købSom i kan i modellen herunder har RSI TOPPET, og derfor skal TORM SÆLGES i morgen tidlig onsdag 22. feb
Gider i at like så jeg ved i for solgt?

-
Kunne Boozt være en købs mulighed? Jeg kan ikke finde den på powerpoints for LargeCap DK men iht Excel er begge YOY positive og selv om
RSI 33,71 har en downward trend
MACD-signal viser SELL,
så har Bootz ikke være oversolgt siden juni, men når lige at vende inden... -
Er FLS mon snart en mulighed?
Revenue Q4 2022 6.495 mDKK 26,5%
Profit* Q4 2022 -67 mDKK -141,6%
Profitmargen -1,0%- Justeret for Rusland
RSI 46,90
MACD Salgssignal - dog bliver FLS sjældent oversolgt. Da FLS ofte "vender" 36-43 er den måske værd at holde øje med.
- Justeret for Rusland
-
God onsdag aften.
Hvis man gerne ville begynde day-trade lidt, efter jeres præncip med RSI og MACD på køb med virksomheder med overskud på bunden.
Ville det så være oplagt, at lave en seperat konto på nordnet med x antal kroner, også indberette tab og gevinst når man sælger aktien?
-
Hej Cupcake,
Jeg har også kigget lidt på FLS, men har holdt igen pga. de næsten 9%, der er shortet. Men hvis man kigger på supportniveauerne, så kunne der godt ligge et stærkt niveau omkring 275. Her kunne MACD måske vende og give købssignal. Lad mig høre, hvad I tænker om det?
-
Palo - Der er nok en anden, der skal svare dig, da jeg ikke kender så meget til supportniveauer...
Umiddelbart tænker jeg dog, at da dit skærmprint dækker de seneste 5 år, så ved jeg ikke om de nævnte supportniveauer er relevante..., idet der er sket meget globalt i årene.
Har også set ,at Nordicstock af og til opererer med supportniveauer i sine skærmprint han poster.
Jeg vil dog i store træk prøve at holde mig til de enkle principper (KISS), nemlig :
Hvis YOY-tallene er positive, så købes og sælges alt efter RSI-trenden og MACD-signalet.
Det giver SÅ god mening, og har allerede givet mig mere ro og tid - således at jeg ikke er fastnaglet til skærmen for at følge kursudviklingen.
Det er jo ikke daytrading i gængse forstand, men heller ikke "keep and hold". Sidstnævnte er kedeligt, synes jeg, især hvis man er kommet ind i markedet på et "dumt" tidspunkt...
-
God onsdag aften 22.feb,
Det er tid til at SÆLGE vores aktier i norske Yara.
-
Vi købte Yara i tråd 109216 den 4.jan 2023 i kurs 435,60 Nok.
-
Nu koster aktien 480,30 Nok og momentum har toppet i RSI.
-
Vi tager en gevinst på 10,3% på 7 uger.
Gider i at like, så jeg ved i får solgt?

-
-
Jeg prøver med et svar - og så må andre evt. korrekse mig. Jeg mener, at Nordnet indberetter alle handler til skat, jf. https://www.nordnet.dk/faq/2267-hvad-indberetter-nordnet-til-skat Men du er selvfølge ansvarlig for, at oplysningerne checkes.
Personligt handler jeg på både Nordnet og Saxo, da der er fordele/ulenmper, ved begge. Saxo er at foretrække og billigere. Google / prøve dig frem... Mange anvender DeGiro, det ville jeg også gerne, men måtte ikke pga. fødested.
God fornøjelse - ville virkelig ønske, at jeg havde anvendt Nordicstock-metoden fra begyndelsen... :-
-
Tæt på

Nordnet indberetter alle handler på regulerende markeder. Nogen af de små børser i især Norge og Sverige falder udenfor og dem skal du selv indberette.
Jeg handler på denne måde på min ask på nordnet. Der (tror jeg) det er ligemeget hvilke børser man handler på, skatten er kun en forskel mellem januar og januar året efter. Det er ikke vigtigt at have det på et seperat depot, men ask er lavere beskattet og så synes jeg det er sjovt at følge denne type handler og sammenligne med mine andre depoter hvorpå jeg handler anderledes -
Tak for det Roadrunner.
Jeg har mit normale depot, hvor jeg har mine aktier jeg holder på, såsom mine langsigtet investeringer. Så må jeg vente til 7. marts, hvor jeg bliver 18 og opretter ASK. Så ville jeg bruge den til de lidt mere highrisk investeringer, såsom day-trade.
Er det ikke 108.000,- limit er på ens ASK? - skal nok blive sjovt med Nordicstock-metoden.
-
Måske skal der startes en ny debat op, så vi ikke spammer Nordicstocks debat?
Har købt:
1) ISS Q4 YOY++ RSI 35 MACD BuyKøber nok snart:
a) cBrain Års ++ RSI 44 MACD på vippen til Buy
Kan ikke finde H2-regnskaberne hos cBrain
b) Nilfisk YOY++ RSI 48 MACK på vippen til Buy -
Er det her: https://cbrain.dk/aarsrapporter/2022
tilføjer lige, at det er første halvår. Sorry
-
Så må vi selv regne....
ad a) cBrain H2 ++ RSI 44 MACD på vippen til Buy
Revenue : H2 2022 93 mDKK 16,8%
Profit : H2 2022 19,3 mDKK 7,9%Profitmargin 20,8%
cBrain og Nilfisk er på min observationsliste. Begge er allerede i min portefølje, men tænker at vil supplere, når en mere tydelig MACK-købssignal kommer - enten en af de nærmeste dage eller næste togafgang...
-
Jeg har oprettet en ny debattråd :
"Vi handler efter "NordicStock-metoden"...
Her kan vi sparre - og så oversvømmer vi ikke debatten her, så NordicStocks guldkorn / indlæg drukner i mængden...
NordicStock - hvis du har overskud til at følge os på sidelinien her i opstartsfasen ville det være skønt.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind