Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • CupcakeC Offline
    CupcakeC Offline
    Cupcake
    wrote on sidst redigeret af
    #169

    Ups...FLS YOY Earningsgrowth Q4 2022 = -67 mDKK = -141,6%
    Profitmargin -1,0%
    Dvs. FLS er i princippet ud af spillet indtil næste kvartalsregnskab

    1 Reply Last reply
    2
    • S Offline
      S Offline
      Sjufta
      wrote on sidst redigeret af
      #170

      Tak for det Roadrunner.

      Jeg har mit normale depot, hvor jeg har mine aktier jeg holder på, såsom mine langsigtet investeringer. Så må jeg vente til 7. marts, hvor jeg bliver 18 og opretter ASK. Så ville jeg bruge den til de lidt mere highrisk investeringer, såsom day-trade.

      Er det ikke 108.000,- limit er på ens ASK? - skal nok blive sjovt med Nordicstock-metoden.

      1 Reply Last reply
      5
      • E Offline
        E Offline
        elssan
        wrote on sidst redigeret af
        #171

        Cupcake - det er så sejt at du går ind og anvender Nordicstock-metoden til stor glæde for os andre. Glæder mig til at følge både Nordicstock og dig fremover!

        1 Reply Last reply
        3
        • CupcakeC Offline
          CupcakeC Offline
          Cupcake
          wrote on sidst redigeret af
          #172

          Tak Elssan - men være lige obs på, at jeg selv er i læringsfasen, og alt hvad jeg skriver om, er gerne til diskussion / modspil - så lærer vi alle 😉

          1 Reply Last reply
          4
          • CupcakeC Offline
            CupcakeC Offline
            Cupcake
            wrote on sidst redigeret af
            #173

            Måske skal der startes en ny debat op, så vi ikke spammer Nordicstocks debat?

            Har købt:
            1) ISS Q4 YOY++ RSI 35 MACD Buy

            Køber nok snart:
            a) cBrain Års ++ RSI 44 MACD på vippen til Buy
            Kan ikke finde H2-regnskaberne hos cBrain
            b) Nilfisk YOY++ RSI 48 MACK på vippen til Buy

            1 Reply Last reply
            5
            • P Offline
              P Offline
              PALO
              wrote on sidst redigeret af
              #174

              Har du mulighed for at starte en ny debat op Cupcake?
              Med mindre NordicStock er OK med at vi også kommenterer lidt her 🙂

              Har også købt ISS, cBrain og Nilfisk.

              1 Reply Last reply
              1
              • S Offline
                S Offline
                Simonster
                wrote on sidst redigeret af
                #175

                Er det her: https://cbrain.dk/aarsrapporter/2022

                tilføjer lige, at det er første halvår. Sorry

                1 Reply Last reply
                0
                • S Offline
                  S Offline
                  Simonster
                  wrote on sidst redigeret af
                  #176

                  Så vidt jeg kan se, så laver de kun H1-regnskab og helårsregnskab, altså ikke noget separat H2-regnskab

                  Undskylder mine spam 🙂

                  1 Reply Last reply
                  0
                  • CupcakeC Offline
                    CupcakeC Offline
                    Cupcake
                    wrote on sidst redigeret af
                    #177

                    Så må vi selv regne....

                    ad a) cBrain H2 ++ RSI 44 MACD på vippen til Buy

                    Revenue : H2 2022 93 mDKK 16,8%
                    Profit : H2 2022 19,3 mDKK 7,9%

                    Profitmargin 20,8%

                    cBrain og Nilfisk er på min observationsliste. Begge er allerede i min portefølje, men tænker at vil supplere, når en mere tydelig MACK-købssignal kommer - enten en af de nærmeste dage eller næste togafgang...

                    1 Reply Last reply
                    2
                    • CupcakeC Offline
                      CupcakeC Offline
                      Cupcake
                      wrote on sidst redigeret af
                      #178

                      Jeg har oprettet en ny debattråd :

                      "Vi handler efter "NordicStock-metoden"...

                      Just a moment...

                      favicon

                      (www.proinvestor.com)

                      Her kan vi sparre - og så oversvømmer vi ikke debatten her, så NordicStocks guldkorn / indlæg drukner i mængden...

                      NordicStock - hvis du har overskud til at følge os på sidelinien her i opstartsfasen ville det være skønt.

                      1 Reply Last reply
                      6
                      • CupcakeC Offline
                        CupcakeC Offline
                        Cupcake
                        wrote on sidst redigeret af
                        #179

                        Hej NordicStock

                        Tusind tak for dagens opdaterede Excel-projektmappe - det er et virkelig nyttigt redskab - så fedt altid at have det seneste liggende åben i baggrunden på pc'en, så jeg hurtigt kan tjekke den økonomiske udvikling i et nordisk selskab, jeg er stødt på... 🙂

                        Må jeg tilbyde at opdatere nogle af PowerPoint-oversigterne? Jeg vil gerne give Danmark C25, Large Cap og Mid Cap et forsøg i morgen, lørdag, hvis du er interesseret - og du ikke allerede har opdateret dem...
                        Mine opdateringer kunne efterfølgende sendes til dig til godkendelse pr. mail... :-).
                        Hvis du er enige i opdateringer jeg laver kunne jeg fortsætte med S30, H25 og OBX 25...

                        Genererer du i øvrigt kolonnerne 1,2,6 & 7 i PowerPoint-oversigterne automatisk fra Excel, eller opdaterer du manuelt?

                        God weekend til dig og dine
                        og venlige & varme hilsener
                        Cupcake

                        1 Reply Last reply
                        3
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock
                          wrote on sidst redigeret af
                          #180

                          God fredag eftermiddag 24.feb

                          I vores Daytrader portefølje, er der desværre 5 "problem-aktier" tilbage. Det er ...

                          YIT i Finland (købt i kurs €2,71 .. 11. Dec i tråd 108621)

                          Tomra i Norge (købt i kurs 197,90 .. 8. Dec i tråd 108507)
                          Tomra i Norge (købt i kurs 181,48 .. 10. Jan i tråd 109409)

                          Ørsted i Danmark (købt i kurs 656,10 .. 14. Dec i tråd 108716)

                          Columbus i Danmark (købt i kurs 6,65 .. 4. Jan i tråd 109229)

                          Revenio i Finland (købt i kurs €38,00 .. 17. Jan i tråd 109599)

                          ==============================================

                          Jeg vil i morgen lørdag, lige lave en grafisk update, samt lige lægge regnskabs-oversigten op, nu hvor Q4 2022 regnskabs-tal er kommet for ca. 98% af alle selskaber i Norden.

                          Så må vi lige finde ud af, hvad vi skal gøre med de 5 selskaber 🙂 Jeg vender tilbage ...

                          1 Reply Last reply
                          7
                          • NordicStockN Offline
                            NordicStockN Offline
                            NordicStock
                            wrote on sidst redigeret af
                            #181

                            God lørdag formiddag 25.feb 2023

                            Herunder en frisk update på det danske Mid Cap Index, hvor der er 2 cases, som jeg synes man bør overveje at købe til ens daytrader portefølje. Det er ...

                            • Nilfisk
                            • DAB (Danske Andelskassers Bank)

                            Begge selskaber har leveret meget gode Q4 2022 regnskaber, og teknisk ser de også rigtigt attraktive ud.

                            Begge cases kommer efter dette indlæg, og så må i overveje om i vil købe jer ind i dem.

                            110850_Teknisk_status_Danmark_Mid_Cap_25feb23.jpg

                            1 Reply Last reply
                            5
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock
                              wrote on sidst redigeret af
                              #182

                              Her er casen for Nilfisk ...

                              • Vi har en dobbeltbund
                              • Vi har stigende RSI
                              • Vi har et dug-friskt købs-signal i MACD

                              110851_TA_DK_Nilfisk_25feb23.jpg
                              110851_FA_DK_Nilfisk_25feb23.jpg

                              1 Reply Last reply
                              5
                              • CupcakeC Offline
                                CupcakeC Offline
                                Cupcake
                                wrote on sidst redigeret af
                                #183

                                Nordic Stock - re Nilfisk
                                Er profit after tax ikke 14,6 for Q4 2022 (og ikke 12)
                                hvilket giver YOY 27% Q4 2022 (og ikke 2,6%)
                                (Supplerede i fredags)

                                1 Reply Last reply
                                2
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #184

                                  Nej 🙂

                                  Tjek side 38 i deres Q4 2022 regnskab 🙂 Profit after tax for Q4 2022 var 11,8 mEUR

                                  1 Reply Last reply
                                  5
                                  • CupcakeC Offline
                                    CupcakeC Offline
                                    Cupcake
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #185

                                    Vigtig lærestreg - tak!

                                    Ja, jeg skal give mig tid til at finde de korrekte tal i selve Q-regnskabet, og ikke tro, at jeg kan "skyde genvej" via Marketwire/nyheder (hvor jeg valgte de forkerte tal).

                                    1 Reply Last reply
                                    4
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #186

                                      No problem Cupcake 🙂

                                      En ting, der har været et "helvede" ved regnskaberne i år, har været at skulle bagudregne alle de selskaber, der har frasolgt, deres Russiske del. Der har jeg skulle fjerne det fra de historiske tal i mange kvartaler, så alle tal bliver så sammenlignlige som overhovedet muligt.

                                      Bare så du ved, at jeg sætter en ære i at levere så præcise data i Excel-arket, som overhovedet muligt.

                                      PS: Der er desværre ret mange fejl i data i både Marketwire og 4-traders og selv i Bloombergs data. Det er derfor, at jeg KUN bruger data fra selve regnskaberne 😉 ... men det er også derfor, at det har været en tidsrøver, at lave det Excel-ark.

                                      1 Reply Last reply
                                      6
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #187

                                        God søndag formiddag 26 feb.

                                        Hermed en status på det svenske Large Cap index (uden for S30 index'et). Da Sverige har så mange store Large Cap selskaber på børsen, har jeg valgt at sætte oversigts-siden lidt anderledes op over de 3 sider det fylder.

                                        Nu er selskaberne listet alfabetisk inden for den erhvervsgruppe de tilhører.

                                        Jeg synes selv det er lidt nemmere nu, at finde hvilke selskaber der klarer sig bedst i sin kategori. Men sig til hvis i er uenige 🙂

                                        Når det er sagt, så er jeg lidt bekymret over antal salgs-signaler, uanset hvilken sektor man ser på. Det kunne godt betyde, at store investorer sælger ud over hele linjen.

                                        Her er side 1 for svenske Large Caps udenfor S30 index'et

                                        110864_TekniskStatusSwedenLargeCap_1_26feb23.jpg

                                        1 Reply Last reply
                                        6
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #188

                                          Her er side 2 for svenske Large Caps udenfor S30 index'et

                                          110865_TekniskStatusSwedenLargeCap_2_26feb23.jpg

                                          1 Reply Last reply
                                          5

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger