Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet
-
Måske skal der startes en ny debat op, så vi ikke spammer Nordicstocks debat?
Har købt:
1) ISS Q4 YOY++ RSI 35 MACD BuyKøber nok snart:
a) cBrain Års ++ RSI 44 MACD på vippen til Buy
Kan ikke finde H2-regnskaberne hos cBrain
b) Nilfisk YOY++ RSI 48 MACK på vippen til Buy -
Er det her: https://cbrain.dk/aarsrapporter/2022
tilføjer lige, at det er første halvår. Sorry
-
Så må vi selv regne....
ad a) cBrain H2 ++ RSI 44 MACD på vippen til Buy
Revenue : H2 2022 93 mDKK 16,8%
Profit : H2 2022 19,3 mDKK 7,9%Profitmargin 20,8%
cBrain og Nilfisk er på min observationsliste. Begge er allerede i min portefølje, men tænker at vil supplere, når en mere tydelig MACK-købssignal kommer - enten en af de nærmeste dage eller næste togafgang...
-
Jeg har oprettet en ny debattråd :
"Vi handler efter "NordicStock-metoden"...
Her kan vi sparre - og så oversvømmer vi ikke debatten her, så NordicStocks guldkorn / indlæg drukner i mængden...
NordicStock - hvis du har overskud til at følge os på sidelinien her i opstartsfasen ville det være skønt.
-
Hej NordicStock
Tusind tak for dagens opdaterede Excel-projektmappe - det er et virkelig nyttigt redskab - så fedt altid at have det seneste liggende åben i baggrunden på pc'en, så jeg hurtigt kan tjekke den økonomiske udvikling i et nordisk selskab, jeg er stødt på...

Må jeg tilbyde at opdatere nogle af PowerPoint-oversigterne? Jeg vil gerne give Danmark C25, Large Cap og Mid Cap et forsøg i morgen, lørdag, hvis du er interesseret - og du ikke allerede har opdateret dem...
Mine opdateringer kunne efterfølgende sendes til dig til godkendelse pr. mail... :-).
Hvis du er enige i opdateringer jeg laver kunne jeg fortsætte med S30, H25 og OBX 25...Genererer du i øvrigt kolonnerne 1,2,6 & 7 i PowerPoint-oversigterne automatisk fra Excel, eller opdaterer du manuelt?
God weekend til dig og dine
og venlige & varme hilsener
Cupcake -
God fredag eftermiddag 24.feb
I vores Daytrader portefølje, er der desværre 5 "problem-aktier" tilbage. Det er ...
YIT i Finland (købt i kurs €2,71 .. 11. Dec i tråd 108621)
Tomra i Norge (købt i kurs 197,90 .. 8. Dec i tråd 108507)
Tomra i Norge (købt i kurs 181,48 .. 10. Jan i tråd 109409)Ørsted i Danmark (købt i kurs 656,10 .. 14. Dec i tråd 108716)
Columbus i Danmark (købt i kurs 6,65 .. 4. Jan i tråd 109229)
Revenio i Finland (købt i kurs €38,00 .. 17. Jan i tråd 109599)
==============================================
Jeg vil i morgen lørdag, lige lave en grafisk update, samt lige lægge regnskabs-oversigten op, nu hvor Q4 2022 regnskabs-tal er kommet for ca. 98% af alle selskaber i Norden.
Så må vi lige finde ud af, hvad vi skal gøre med de 5 selskaber
Jeg vender tilbage ... -
God lørdag formiddag 25.feb 2023
Herunder en frisk update på det danske Mid Cap Index, hvor der er 2 cases, som jeg synes man bør overveje at købe til ens daytrader portefølje. Det er ...
- Nilfisk
- DAB (Danske Andelskassers Bank)
Begge selskaber har leveret meget gode Q4 2022 regnskaber, og teknisk ser de også rigtigt attraktive ud.
Begge cases kommer efter dette indlæg, og så må i overveje om i vil købe jer ind i dem.

-
Her er casen for Nilfisk ...
- Vi har en dobbeltbund
- Vi har stigende RSI
- Vi har et dug-friskt købs-signal i MACD


-
Nej

Tjek side 38 i deres Q4 2022 regnskab
Profit after tax for Q4 2022 var 11,8 mEUR -
No problem Cupcake

En ting, der har været et "helvede" ved regnskaberne i år, har været at skulle bagudregne alle de selskaber, der har frasolgt, deres Russiske del. Der har jeg skulle fjerne det fra de historiske tal i mange kvartaler, så alle tal bliver så sammenlignlige som overhovedet muligt.
Bare så du ved, at jeg sætter en ære i at levere så præcise data i Excel-arket, som overhovedet muligt.
PS: Der er desværre ret mange fejl i data i både Marketwire og 4-traders og selv i Bloombergs data. Det er derfor, at jeg KUN bruger data fra selve regnskaberne
... men det er også derfor, at det har været en tidsrøver, at lave det Excel-ark. -
God søndag formiddag 26 feb.
Hermed en status på det svenske Large Cap index (uden for S30 index'et). Da Sverige har så mange store Large Cap selskaber på børsen, har jeg valgt at sætte oversigts-siden lidt anderledes op over de 3 sider det fylder.
Nu er selskaberne listet alfabetisk inden for den erhvervsgruppe de tilhører.
Jeg synes selv det er lidt nemmere nu, at finde hvilke selskaber der klarer sig bedst i sin kategori. Men sig til hvis i er uenige

Når det er sagt, så er jeg lidt bekymret over antal salgs-signaler, uanset hvilken sektor man ser på. Det kunne godt betyde, at store investorer sælger ud over hele linjen.
Her er side 1 for svenske Large Caps udenfor S30 index'et

-
Her er side 2 for svenske Large Caps udenfor S30 index'et

-
Her er side 3 for svenske Large Caps udenfor S30 index'et

-
God søndag eftermiddag 26 feb.
Hermed en status på det svenske Mid Cap index - SIDE 1.
Ligesom med oversigten for de svenske Large Caps, så ligger selskaberne i rækkefølge inden for den kategori som de er listet under på Nasdaq OMX. På den måde, synes jeg bedre man kan spotte den eller de bedste aktier - man bør købe - indenfor hver kategori.
Desværre ser vi igen, at købs-signalet i MACD først kommer når RSI er relativt høj, hvilket giver os et lavere afkast (max ca. 6-7%) inden RSI topper og man så skal sælge.
På side 1, ser vi også at 3 selskaber har year-on-year tilbagegang i omsætningen, hvorimod 7 selskaber har year-on-year tilbagegang i indtjeningen.
Dog erindrer jeg ikke, at jeg nogensinde har set denne lidt spøjse kombi af, at vi ser så høj year-on-year omsætnings-vækst kombineret med en næsten ligeså høj indtjenings-vækst ... og at det udløser så mange salgs-signaler og faldende RSI trends. De store aktører på aktie-markedet (pensions-kasser og investerings-selskaber) ved noget som vi ikke ved.
Lau Svendsen mener det skyldes Ukraine, hvilket i min bog lyder fuldstændigt tåbeligt, og hvis man som mig, har både CNBC og Bloomberg kørende (jeg foretrækker dog mest Bloomberg) så er der INGEN ... der peger på det som grunden.
De taler mest om renteudviklingen og inflationen ... og det at inflationen kommer til at få endnu et "spike" op og at det vil vare længere end vi tror eller håber på. Det er i øvrigt også Warren Buffets og Charlie Mungers holdning.
Ok indrømmet, jeg ser virkelig også gerne Lau Svendsen forlade Mio Klubben ASAP. Jeg er virkelig ikke en fan af ham. Den nye kvindelige vært Michelle Nørgaard er til gengæld et fantastisk nyt og friskt pust, og hun kan dælme sin Investor ABC.
=================
Her er side 1 for det svenske Mid Cap index.
De 2 bedste cases på side 1 er ...
AQ
Fagerhult=================
Side 2 kommer lige om lidt ...

-
Hermed en status på det svenske Mid Cap index - Side 2.
Ambea (i kurs 35,76 Sek) mener jeg man bør købe i morgen til Daytrader porteføljen, og jeg gerne lave casen, når jeg lige er færdig med at lægge de Svenske Mid Cap slides op.

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind