Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • S Offline
    S Offline
    Simonster
    wrote on sidst redigeret af
    #176

    Så vidt jeg kan se, så laver de kun H1-regnskab og helårsregnskab, altså ikke noget separat H2-regnskab

    Undskylder mine spam 🙂

    1 Reply Last reply
    0
    • CupcakeC Offline
      CupcakeC Offline
      Cupcake
      wrote on sidst redigeret af
      #177

      Så må vi selv regne....

      ad a) cBrain H2 ++ RSI 44 MACD på vippen til Buy

      Revenue : H2 2022 93 mDKK 16,8%
      Profit : H2 2022 19,3 mDKK 7,9%

      Profitmargin 20,8%

      cBrain og Nilfisk er på min observationsliste. Begge er allerede i min portefølje, men tænker at vil supplere, når en mere tydelig MACK-købssignal kommer - enten en af de nærmeste dage eller næste togafgang...

      1 Reply Last reply
      2
      • CupcakeC Offline
        CupcakeC Offline
        Cupcake
        wrote on sidst redigeret af
        #178

        Jeg har oprettet en ny debattråd :

        "Vi handler efter "NordicStock-metoden"...

        Just a moment...

        favicon

        (www.proinvestor.com)

        Her kan vi sparre - og så oversvømmer vi ikke debatten her, så NordicStocks guldkorn / indlæg drukner i mængden...

        NordicStock - hvis du har overskud til at følge os på sidelinien her i opstartsfasen ville det være skønt.

        1 Reply Last reply
        6
        • CupcakeC Offline
          CupcakeC Offline
          Cupcake
          wrote on sidst redigeret af
          #179

          Hej NordicStock

          Tusind tak for dagens opdaterede Excel-projektmappe - det er et virkelig nyttigt redskab - så fedt altid at have det seneste liggende åben i baggrunden på pc'en, så jeg hurtigt kan tjekke den økonomiske udvikling i et nordisk selskab, jeg er stødt på... 🙂

          Må jeg tilbyde at opdatere nogle af PowerPoint-oversigterne? Jeg vil gerne give Danmark C25, Large Cap og Mid Cap et forsøg i morgen, lørdag, hvis du er interesseret - og du ikke allerede har opdateret dem...
          Mine opdateringer kunne efterfølgende sendes til dig til godkendelse pr. mail... :-).
          Hvis du er enige i opdateringer jeg laver kunne jeg fortsætte med S30, H25 og OBX 25...

          Genererer du i øvrigt kolonnerne 1,2,6 & 7 i PowerPoint-oversigterne automatisk fra Excel, eller opdaterer du manuelt?

          God weekend til dig og dine
          og venlige & varme hilsener
          Cupcake

          1 Reply Last reply
          3
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock
            wrote on sidst redigeret af
            #180

            God fredag eftermiddag 24.feb

            I vores Daytrader portefølje, er der desværre 5 "problem-aktier" tilbage. Det er ...

            YIT i Finland (købt i kurs €2,71 .. 11. Dec i tråd 108621)

            Tomra i Norge (købt i kurs 197,90 .. 8. Dec i tråd 108507)
            Tomra i Norge (købt i kurs 181,48 .. 10. Jan i tråd 109409)

            Ørsted i Danmark (købt i kurs 656,10 .. 14. Dec i tråd 108716)

            Columbus i Danmark (købt i kurs 6,65 .. 4. Jan i tråd 109229)

            Revenio i Finland (købt i kurs €38,00 .. 17. Jan i tråd 109599)

            ==============================================

            Jeg vil i morgen lørdag, lige lave en grafisk update, samt lige lægge regnskabs-oversigten op, nu hvor Q4 2022 regnskabs-tal er kommet for ca. 98% af alle selskaber i Norden.

            Så må vi lige finde ud af, hvad vi skal gøre med de 5 selskaber 🙂 Jeg vender tilbage ...

            1 Reply Last reply
            7
            • NordicStockN Offline
              NordicStockN Offline
              NordicStock
              wrote on sidst redigeret af
              #181

              God lørdag formiddag 25.feb 2023

              Herunder en frisk update på det danske Mid Cap Index, hvor der er 2 cases, som jeg synes man bør overveje at købe til ens daytrader portefølje. Det er ...

              • Nilfisk
              • DAB (Danske Andelskassers Bank)

              Begge selskaber har leveret meget gode Q4 2022 regnskaber, og teknisk ser de også rigtigt attraktive ud.

              Begge cases kommer efter dette indlæg, og så må i overveje om i vil købe jer ind i dem.

              110850_Teknisk_status_Danmark_Mid_Cap_25feb23.jpg

              1 Reply Last reply
              5
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock
                wrote on sidst redigeret af
                #182

                Her er casen for Nilfisk ...

                • Vi har en dobbeltbund
                • Vi har stigende RSI
                • Vi har et dug-friskt købs-signal i MACD

                110851_TA_DK_Nilfisk_25feb23.jpg
                110851_FA_DK_Nilfisk_25feb23.jpg

                1 Reply Last reply
                5
                • CupcakeC Offline
                  CupcakeC Offline
                  Cupcake
                  wrote on sidst redigeret af
                  #183

                  Nordic Stock - re Nilfisk
                  Er profit after tax ikke 14,6 for Q4 2022 (og ikke 12)
                  hvilket giver YOY 27% Q4 2022 (og ikke 2,6%)
                  (Supplerede i fredags)

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock
                    wrote on sidst redigeret af
                    #184

                    Nej 🙂

                    Tjek side 38 i deres Q4 2022 regnskab 🙂 Profit after tax for Q4 2022 var 11,8 mEUR

                    1 Reply Last reply
                    5
                    • CupcakeC Offline
                      CupcakeC Offline
                      Cupcake
                      wrote on sidst redigeret af
                      #185

                      Vigtig lærestreg - tak!

                      Ja, jeg skal give mig tid til at finde de korrekte tal i selve Q-regnskabet, og ikke tro, at jeg kan "skyde genvej" via Marketwire/nyheder (hvor jeg valgte de forkerte tal).

                      1 Reply Last reply
                      4
                      • NordicStockN Offline
                        NordicStockN Offline
                        NordicStock
                        wrote on sidst redigeret af
                        #186

                        No problem Cupcake 🙂

                        En ting, der har været et "helvede" ved regnskaberne i år, har været at skulle bagudregne alle de selskaber, der har frasolgt, deres Russiske del. Der har jeg skulle fjerne det fra de historiske tal i mange kvartaler, så alle tal bliver så sammenlignlige som overhovedet muligt.

                        Bare så du ved, at jeg sætter en ære i at levere så præcise data i Excel-arket, som overhovedet muligt.

                        PS: Der er desværre ret mange fejl i data i både Marketwire og 4-traders og selv i Bloombergs data. Det er derfor, at jeg KUN bruger data fra selve regnskaberne 😉 ... men det er også derfor, at det har været en tidsrøver, at lave det Excel-ark.

                        1 Reply Last reply
                        6
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock
                          wrote on sidst redigeret af
                          #187

                          God søndag formiddag 26 feb.

                          Hermed en status på det svenske Large Cap index (uden for S30 index'et). Da Sverige har så mange store Large Cap selskaber på børsen, har jeg valgt at sætte oversigts-siden lidt anderledes op over de 3 sider det fylder.

                          Nu er selskaberne listet alfabetisk inden for den erhvervsgruppe de tilhører.

                          Jeg synes selv det er lidt nemmere nu, at finde hvilke selskaber der klarer sig bedst i sin kategori. Men sig til hvis i er uenige 🙂

                          Når det er sagt, så er jeg lidt bekymret over antal salgs-signaler, uanset hvilken sektor man ser på. Det kunne godt betyde, at store investorer sælger ud over hele linjen.

                          Her er side 1 for svenske Large Caps udenfor S30 index'et

                          110864_TekniskStatusSwedenLargeCap_1_26feb23.jpg

                          1 Reply Last reply
                          6
                          • NordicStockN Offline
                            NordicStockN Offline
                            NordicStock
                            wrote on sidst redigeret af
                            #188

                            Her er side 2 for svenske Large Caps udenfor S30 index'et

                            110865_TekniskStatusSwedenLargeCap_2_26feb23.jpg

                            1 Reply Last reply
                            5
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock
                              wrote on sidst redigeret af
                              #189

                              Her er side 3 for svenske Large Caps udenfor S30 index'et

                              110866_TekniskStatusSwedenLargeCap_3_26feb23.jpg

                              1 Reply Last reply
                              6
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock
                                wrote on sidst redigeret af
                                #190

                                God søndag eftermiddag 26 feb.

                                Hermed en status på det svenske Mid Cap index - SIDE 1.

                                Ligesom med oversigten for de svenske Large Caps, så ligger selskaberne i rækkefølge inden for den kategori som de er listet under på Nasdaq OMX. På den måde, synes jeg bedre man kan spotte den eller de bedste aktier - man bør købe - indenfor hver kategori.

                                Desværre ser vi igen, at købs-signalet i MACD først kommer når RSI er relativt høj, hvilket giver os et lavere afkast (max ca. 6-7%) inden RSI topper og man så skal sælge.

                                På side 1, ser vi også at 3 selskaber har year-on-year tilbagegang i omsætningen, hvorimod 7 selskaber har year-on-year tilbagegang i indtjeningen.

                                Dog erindrer jeg ikke, at jeg nogensinde har set denne lidt spøjse kombi af, at vi ser så høj year-on-year omsætnings-vækst kombineret med en næsten ligeså høj indtjenings-vækst ... og at det udløser så mange salgs-signaler og faldende RSI trends. De store aktører på aktie-markedet (pensions-kasser og investerings-selskaber) ved noget som vi ikke ved.

                                Lau Svendsen mener det skyldes Ukraine, hvilket i min bog lyder fuldstændigt tåbeligt, og hvis man som mig, har både CNBC og Bloomberg kørende (jeg foretrækker dog mest Bloomberg) så er der INGEN ... der peger på det som grunden.

                                De taler mest om renteudviklingen og inflationen ... og det at inflationen kommer til at få endnu et "spike" op og at det vil vare længere end vi tror eller håber på. Det er i øvrigt også Warren Buffets og Charlie Mungers holdning.

                                Ok indrømmet, jeg ser virkelig også gerne Lau Svendsen forlade Mio Klubben ASAP. Jeg er virkelig ikke en fan af ham. Den nye kvindelige vært Michelle Nørgaard er til gengæld et fantastisk nyt og friskt pust, og hun kan dælme sin Investor ABC.

                                =================

                                Her er side 1 for det svenske Mid Cap index.

                                De 2 bedste cases på side 1 er ...

                                AQ
                                Fagerhult

                                =================

                                Side 2 kommer lige om lidt ...

                                110870_Teknisk_status_Sverige_MidCap_1_26feb23.jpg

                                1 Reply Last reply
                                6
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #191

                                  Hermed en status på det svenske Mid Cap index - Side 2.

                                  Ambea (i kurs 35,76 Sek) mener jeg man bør købe i morgen til Daytrader porteføljen, og jeg gerne lave casen, når jeg lige er færdig med at lægge de Svenske Mid Cap slides op.

                                  110873_Teknisk_status_Sverige_MidCap_2_26feb23.jpg

                                  1 Reply Last reply
                                  7
                                  • NordicStockN Offline
                                    NordicStockN Offline
                                    NordicStock
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #192

                                    God søndag formiddag 26 feb.

                                    Hermed en status på det svenske Mid Cap index som fylder 4 sider. Der er et par gode cases, jeg nok vil lægge op i morgen, men nu skal jeg lige have en god nats søvn.

                                    Her er side 1

                                    110883_TekniskStatusSwedenMidCap_1_26feb.jpg

                                    1 Reply Last reply
                                    3
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #193

                                      Svenske Mid Cap - Side 2

                                      110884_TekniskStatusSwedenMidCap_2_26feb.jpg

                                      1 Reply Last reply
                                      3
                                      • CupcakeC Offline
                                        CupcakeC Offline
                                        Cupcake
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #194

                                        Kæmpe PowerPoint-opdatering af svenske Large Caps - Tusind tak, NordicStock.

                                        For de med stor erfaring / viden vedr. de svenske aktier giver det sikkert mening med den sektoropdelt version. For mig, der er ny, skulle der fx ledes lidt efter "New Wave Group" i sektor-opdelingen, inden jeg fandt den...

                                        Men... Når du på et tidspunkt mailer de redigerbare Powerpoints med excel-arket, så har vi selv mulighed for at sortere efter præference via Excel 🙂

                                        1 Reply Last reply
                                        2
                                        • RoadrunnerR Offline
                                          RoadrunnerR Offline
                                          Roadrunner
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #195

                                          Kunne være super med nogle cases i dag. Ambea synes jeg også er fin. Hvis LINC åbner grønt giver macD også køb. Kunne denne være interessant?
                                          Hansa Biopharma ville jeg også godt høre jeres holdning på

                                          1 Reply Last reply
                                          3

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger