Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • CupcakeC Offline
    CupcakeC Offline
    Cupcake
    wrote on sidst redigeret af
    #162

    Boozt tal:
    Revenue Q4 2022 2.438 mSEK 23,9%
    Profit Q4 2022 123 mSEK 37,8% 5,1%
    Profit margen 5,1%

    1 Reply Last reply
    3
    • S Offline
      S Offline
      Sjufta
      wrote on sidst redigeret af
      #163

      God onsdag aften.

      Hvis man gerne ville begynde day-trade lidt, efter jeres præncip med RSI og MACD på køb med virksomheder med overskud på bunden.

      Ville det så være oplagt, at lave en seperat konto på nordnet med x antal kroner, også indberette tab og gevinst når man sælger aktien?

      1 Reply Last reply
      2
      • P Offline
        P Offline
        PALO
        wrote on sidst redigeret af
        #164

        Hej Cupcake,
        Jeg har også kigget lidt på FLS, men har holdt igen pga. de næsten 9%, der er shortet. Men hvis man kigger på supportniveauerne, så kunne der godt ligge et stærkt niveau omkring 275. Her kunne MACD måske vende og give købssignal. Lad mig høre, hvad I tænker om det?

        110765_FLS_CHART_220223.jpeg

        1 Reply Last reply
        2
        • CupcakeC Offline
          CupcakeC Offline
          Cupcake
          wrote on sidst redigeret af
          #165

          Palo - Der er nok en anden, der skal svare dig, da jeg ikke kender så meget til supportniveauer...

          Umiddelbart tænker jeg dog, at da dit skærmprint dækker de seneste 5 år, så ved jeg ikke om de nævnte supportniveauer er relevante..., idet der er sket meget globalt i årene.

          Har også set ,at Nordicstock af og til opererer med supportniveauer i sine skærmprint han poster.

          Jeg vil dog i store træk prøve at holde mig til de enkle principper (KISS), nemlig :

          Hvis YOY-tallene er positive, så købes og sælges alt efter RSI-trenden og MACD-signalet.

          Det giver SÅ god mening, og har allerede givet mig mere ro og tid - således at jeg ikke er fastnaglet til skærmen for at følge kursudviklingen.

          Det er jo ikke daytrading i gængse forstand, men heller ikke "keep and hold". Sidstnævnte er kedeligt, synes jeg, især hvis man er kommet ind i markedet på et "dumt" tidspunkt...

          1 Reply Last reply
          3
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock
            wrote on sidst redigeret af
            #166

            God onsdag aften 22.feb,

            Det er tid til at SÆLGE vores aktier i norske Yara.

            • Vi købte Yara i tråd 109216 den 4.jan 2023 i kurs 435,60 Nok.

            • Nu koster aktien 480,30 Nok og momentum har toppet i RSI.

            • Vi tager en gevinst på 10,3% på 7 uger.

            Gider i at like, så jeg ved i får solgt?

            110767_TA_NO_Yara_22Feb23.jpg

            1 Reply Last reply
            7
            • CupcakeC Offline
              CupcakeC Offline
              Cupcake
              wrote on sidst redigeret af
              #167

              Jeg prøver med et svar - og så må andre evt. korrekse mig. Jeg mener, at Nordnet indberetter alle handler til skat, jf. https://www.nordnet.dk/faq/2267-hvad-indberetter-nordnet-til-skat Men du er selvfølge ansvarlig for, at oplysningerne checkes.

              Personligt handler jeg på både Nordnet og Saxo, da der er fordele/ulenmper, ved begge. Saxo er at foretrække og billigere. Google / prøve dig frem... Mange anvender DeGiro, det ville jeg også gerne, men måtte ikke pga. fødested.

              God fornøjelse - ville virkelig ønske, at jeg havde anvendt Nordicstock-metoden fra begyndelsen... :-

              1 Reply Last reply
              4
              • RoadrunnerR Offline
                RoadrunnerR Offline
                Roadrunner
                wrote on sidst redigeret af
                #168

                Tæt på 🙂
                Nordnet indberetter alle handler på regulerende markeder. Nogen af de små børser i især Norge og Sverige falder udenfor og dem skal du selv indberette.
                Jeg handler på denne måde på min ask på nordnet. Der (tror jeg) det er ligemeget hvilke børser man handler på, skatten er kun en forskel mellem januar og januar året efter. Det er ikke vigtigt at have det på et seperat depot, men ask er lavere beskattet og så synes jeg det er sjovt at følge denne type handler og sammenligne med mine andre depoter hvorpå jeg handler anderledes

                1 Reply Last reply
                6
                • CupcakeC Offline
                  CupcakeC Offline
                  Cupcake
                  wrote on sidst redigeret af
                  #169

                  Ups...FLS YOY Earningsgrowth Q4 2022 = -67 mDKK = -141,6%
                  Profitmargin -1,0%
                  Dvs. FLS er i princippet ud af spillet indtil næste kvartalsregnskab

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • S Offline
                    S Offline
                    Sjufta
                    wrote on sidst redigeret af
                    #170

                    Tak for det Roadrunner.

                    Jeg har mit normale depot, hvor jeg har mine aktier jeg holder på, såsom mine langsigtet investeringer. Så må jeg vente til 7. marts, hvor jeg bliver 18 og opretter ASK. Så ville jeg bruge den til de lidt mere highrisk investeringer, såsom day-trade.

                    Er det ikke 108.000,- limit er på ens ASK? - skal nok blive sjovt med Nordicstock-metoden.

                    1 Reply Last reply
                    5
                    • E Offline
                      E Offline
                      elssan
                      wrote on sidst redigeret af
                      #171

                      Cupcake - det er så sejt at du går ind og anvender Nordicstock-metoden til stor glæde for os andre. Glæder mig til at følge både Nordicstock og dig fremover!

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • CupcakeC Offline
                        CupcakeC Offline
                        Cupcake
                        wrote on sidst redigeret af
                        #172

                        Tak Elssan - men være lige obs på, at jeg selv er i læringsfasen, og alt hvad jeg skriver om, er gerne til diskussion / modspil - så lærer vi alle 😉

                        1 Reply Last reply
                        4
                        • CupcakeC Offline
                          CupcakeC Offline
                          Cupcake
                          wrote on sidst redigeret af
                          #173

                          Måske skal der startes en ny debat op, så vi ikke spammer Nordicstocks debat?

                          Har købt:
                          1) ISS Q4 YOY++ RSI 35 MACD Buy

                          Køber nok snart:
                          a) cBrain Års ++ RSI 44 MACD på vippen til Buy
                          Kan ikke finde H2-regnskaberne hos cBrain
                          b) Nilfisk YOY++ RSI 48 MACK på vippen til Buy

                          1 Reply Last reply
                          5
                          • P Offline
                            P Offline
                            PALO
                            wrote on sidst redigeret af
                            #174

                            Har du mulighed for at starte en ny debat op Cupcake?
                            Med mindre NordicStock er OK med at vi også kommenterer lidt her 🙂

                            Har også købt ISS, cBrain og Nilfisk.

                            1 Reply Last reply
                            1
                            • S Offline
                              S Offline
                              Simonster
                              wrote on sidst redigeret af
                              #175

                              Er det her: https://cbrain.dk/aarsrapporter/2022

                              tilføjer lige, at det er første halvår. Sorry

                              1 Reply Last reply
                              0
                              • S Offline
                                S Offline
                                Simonster
                                wrote on sidst redigeret af
                                #176

                                Så vidt jeg kan se, så laver de kun H1-regnskab og helårsregnskab, altså ikke noget separat H2-regnskab

                                Undskylder mine spam 🙂

                                1 Reply Last reply
                                0
                                • CupcakeC Offline
                                  CupcakeC Offline
                                  Cupcake
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #177

                                  Så må vi selv regne....

                                  ad a) cBrain H2 ++ RSI 44 MACD på vippen til Buy

                                  Revenue : H2 2022 93 mDKK 16,8%
                                  Profit : H2 2022 19,3 mDKK 7,9%

                                  Profitmargin 20,8%

                                  cBrain og Nilfisk er på min observationsliste. Begge er allerede i min portefølje, men tænker at vil supplere, når en mere tydelig MACK-købssignal kommer - enten en af de nærmeste dage eller næste togafgang...

                                  1 Reply Last reply
                                  2
                                  • CupcakeC Offline
                                    CupcakeC Offline
                                    Cupcake
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #178

                                    Jeg har oprettet en ny debattråd :

                                    "Vi handler efter "NordicStock-metoden"...

                                    Just a moment...

                                    favicon

                                    (www.proinvestor.com)

                                    Her kan vi sparre - og så oversvømmer vi ikke debatten her, så NordicStocks guldkorn / indlæg drukner i mængden...

                                    NordicStock - hvis du har overskud til at følge os på sidelinien her i opstartsfasen ville det være skønt.

                                    1 Reply Last reply
                                    6
                                    • CupcakeC Offline
                                      CupcakeC Offline
                                      Cupcake
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #179

                                      Hej NordicStock

                                      Tusind tak for dagens opdaterede Excel-projektmappe - det er et virkelig nyttigt redskab - så fedt altid at have det seneste liggende åben i baggrunden på pc'en, så jeg hurtigt kan tjekke den økonomiske udvikling i et nordisk selskab, jeg er stødt på... 🙂

                                      Må jeg tilbyde at opdatere nogle af PowerPoint-oversigterne? Jeg vil gerne give Danmark C25, Large Cap og Mid Cap et forsøg i morgen, lørdag, hvis du er interesseret - og du ikke allerede har opdateret dem...
                                      Mine opdateringer kunne efterfølgende sendes til dig til godkendelse pr. mail... :-).
                                      Hvis du er enige i opdateringer jeg laver kunne jeg fortsætte med S30, H25 og OBX 25...

                                      Genererer du i øvrigt kolonnerne 1,2,6 & 7 i PowerPoint-oversigterne automatisk fra Excel, eller opdaterer du manuelt?

                                      God weekend til dig og dine
                                      og venlige & varme hilsener
                                      Cupcake

                                      1 Reply Last reply
                                      3
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #180

                                        God fredag eftermiddag 24.feb

                                        I vores Daytrader portefølje, er der desværre 5 "problem-aktier" tilbage. Det er ...

                                        YIT i Finland (købt i kurs €2,71 .. 11. Dec i tråd 108621)

                                        Tomra i Norge (købt i kurs 197,90 .. 8. Dec i tråd 108507)
                                        Tomra i Norge (købt i kurs 181,48 .. 10. Jan i tråd 109409)

                                        Ørsted i Danmark (købt i kurs 656,10 .. 14. Dec i tråd 108716)

                                        Columbus i Danmark (købt i kurs 6,65 .. 4. Jan i tråd 109229)

                                        Revenio i Finland (købt i kurs €38,00 .. 17. Jan i tråd 109599)

                                        ==============================================

                                        Jeg vil i morgen lørdag, lige lave en grafisk update, samt lige lægge regnskabs-oversigten op, nu hvor Q4 2022 regnskabs-tal er kommet for ca. 98% af alle selskaber i Norden.

                                        Så må vi lige finde ud af, hvad vi skal gøre med de 5 selskaber 🙂 Jeg vender tilbage ...

                                        1 Reply Last reply
                                        7
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #181

                                          God lørdag formiddag 25.feb 2023

                                          Herunder en frisk update på det danske Mid Cap Index, hvor der er 2 cases, som jeg synes man bør overveje at købe til ens daytrader portefølje. Det er ...

                                          • Nilfisk
                                          • DAB (Danske Andelskassers Bank)

                                          Begge selskaber har leveret meget gode Q4 2022 regnskaber, og teknisk ser de også rigtigt attraktive ud.

                                          Begge cases kommer efter dette indlæg, og så må i overveje om i vil købe jer ind i dem.

                                          110850_Teknisk_status_Danmark_Mid_Cap_25feb23.jpg

                                          1 Reply Last reply
                                          5

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger