Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet
-
God onsdag aften.
Hvis man gerne ville begynde day-trade lidt, efter jeres præncip med RSI og MACD på køb med virksomheder med overskud på bunden.
Ville det så være oplagt, at lave en seperat konto på nordnet med x antal kroner, også indberette tab og gevinst når man sælger aktien?
-
Hej Cupcake,
Jeg har også kigget lidt på FLS, men har holdt igen pga. de næsten 9%, der er shortet. Men hvis man kigger på supportniveauerne, så kunne der godt ligge et stærkt niveau omkring 275. Her kunne MACD måske vende og give købssignal. Lad mig høre, hvad I tænker om det?
-
Palo - Der er nok en anden, der skal svare dig, da jeg ikke kender så meget til supportniveauer...
Umiddelbart tænker jeg dog, at da dit skærmprint dækker de seneste 5 år, så ved jeg ikke om de nævnte supportniveauer er relevante..., idet der er sket meget globalt i årene.
Har også set ,at Nordicstock af og til opererer med supportniveauer i sine skærmprint han poster.
Jeg vil dog i store træk prøve at holde mig til de enkle principper (KISS), nemlig :
Hvis YOY-tallene er positive, så købes og sælges alt efter RSI-trenden og MACD-signalet.
Det giver SÅ god mening, og har allerede givet mig mere ro og tid - således at jeg ikke er fastnaglet til skærmen for at følge kursudviklingen.
Det er jo ikke daytrading i gængse forstand, men heller ikke "keep and hold". Sidstnævnte er kedeligt, synes jeg, især hvis man er kommet ind i markedet på et "dumt" tidspunkt...
-
God onsdag aften 22.feb,
Det er tid til at SÆLGE vores aktier i norske Yara.
-
Vi købte Yara i tråd 109216 den 4.jan 2023 i kurs 435,60 Nok.
-
Nu koster aktien 480,30 Nok og momentum har toppet i RSI.
-
Vi tager en gevinst på 10,3% på 7 uger.
Gider i at like, så jeg ved i får solgt?

-
-
Jeg prøver med et svar - og så må andre evt. korrekse mig. Jeg mener, at Nordnet indberetter alle handler til skat, jf. https://www.nordnet.dk/faq/2267-hvad-indberetter-nordnet-til-skat Men du er selvfølge ansvarlig for, at oplysningerne checkes.
Personligt handler jeg på både Nordnet og Saxo, da der er fordele/ulenmper, ved begge. Saxo er at foretrække og billigere. Google / prøve dig frem... Mange anvender DeGiro, det ville jeg også gerne, men måtte ikke pga. fødested.
God fornøjelse - ville virkelig ønske, at jeg havde anvendt Nordicstock-metoden fra begyndelsen... :-
-
Tæt på

Nordnet indberetter alle handler på regulerende markeder. Nogen af de små børser i især Norge og Sverige falder udenfor og dem skal du selv indberette.
Jeg handler på denne måde på min ask på nordnet. Der (tror jeg) det er ligemeget hvilke børser man handler på, skatten er kun en forskel mellem januar og januar året efter. Det er ikke vigtigt at have det på et seperat depot, men ask er lavere beskattet og så synes jeg det er sjovt at følge denne type handler og sammenligne med mine andre depoter hvorpå jeg handler anderledes -
Tak for det Roadrunner.
Jeg har mit normale depot, hvor jeg har mine aktier jeg holder på, såsom mine langsigtet investeringer. Så må jeg vente til 7. marts, hvor jeg bliver 18 og opretter ASK. Så ville jeg bruge den til de lidt mere highrisk investeringer, såsom day-trade.
Er det ikke 108.000,- limit er på ens ASK? - skal nok blive sjovt med Nordicstock-metoden.
-
Måske skal der startes en ny debat op, så vi ikke spammer Nordicstocks debat?
Har købt:
1) ISS Q4 YOY++ RSI 35 MACD BuyKøber nok snart:
a) cBrain Års ++ RSI 44 MACD på vippen til Buy
Kan ikke finde H2-regnskaberne hos cBrain
b) Nilfisk YOY++ RSI 48 MACK på vippen til Buy -
Er det her: https://cbrain.dk/aarsrapporter/2022
tilføjer lige, at det er første halvår. Sorry
-
Så må vi selv regne....
ad a) cBrain H2 ++ RSI 44 MACD på vippen til Buy
Revenue : H2 2022 93 mDKK 16,8%
Profit : H2 2022 19,3 mDKK 7,9%Profitmargin 20,8%
cBrain og Nilfisk er på min observationsliste. Begge er allerede i min portefølje, men tænker at vil supplere, når en mere tydelig MACK-købssignal kommer - enten en af de nærmeste dage eller næste togafgang...
-
Jeg har oprettet en ny debattråd :
"Vi handler efter "NordicStock-metoden"...
Her kan vi sparre - og så oversvømmer vi ikke debatten her, så NordicStocks guldkorn / indlæg drukner i mængden...
NordicStock - hvis du har overskud til at følge os på sidelinien her i opstartsfasen ville det være skønt.
-
Hej NordicStock
Tusind tak for dagens opdaterede Excel-projektmappe - det er et virkelig nyttigt redskab - så fedt altid at have det seneste liggende åben i baggrunden på pc'en, så jeg hurtigt kan tjekke den økonomiske udvikling i et nordisk selskab, jeg er stødt på...

Må jeg tilbyde at opdatere nogle af PowerPoint-oversigterne? Jeg vil gerne give Danmark C25, Large Cap og Mid Cap et forsøg i morgen, lørdag, hvis du er interesseret - og du ikke allerede har opdateret dem...
Mine opdateringer kunne efterfølgende sendes til dig til godkendelse pr. mail... :-).
Hvis du er enige i opdateringer jeg laver kunne jeg fortsætte med S30, H25 og OBX 25...Genererer du i øvrigt kolonnerne 1,2,6 & 7 i PowerPoint-oversigterne automatisk fra Excel, eller opdaterer du manuelt?
God weekend til dig og dine
og venlige & varme hilsener
Cupcake -
God fredag eftermiddag 24.feb
I vores Daytrader portefølje, er der desværre 5 "problem-aktier" tilbage. Det er ...
YIT i Finland (købt i kurs €2,71 .. 11. Dec i tråd 108621)
Tomra i Norge (købt i kurs 197,90 .. 8. Dec i tråd 108507)
Tomra i Norge (købt i kurs 181,48 .. 10. Jan i tråd 109409)Ørsted i Danmark (købt i kurs 656,10 .. 14. Dec i tråd 108716)
Columbus i Danmark (købt i kurs 6,65 .. 4. Jan i tråd 109229)
Revenio i Finland (købt i kurs €38,00 .. 17. Jan i tråd 109599)
==============================================
Jeg vil i morgen lørdag, lige lave en grafisk update, samt lige lægge regnskabs-oversigten op, nu hvor Q4 2022 regnskabs-tal er kommet for ca. 98% af alle selskaber i Norden.
Så må vi lige finde ud af, hvad vi skal gøre med de 5 selskaber
Jeg vender tilbage ... -
God lørdag formiddag 25.feb 2023
Herunder en frisk update på det danske Mid Cap Index, hvor der er 2 cases, som jeg synes man bør overveje at købe til ens daytrader portefølje. Det er ...
- Nilfisk
- DAB (Danske Andelskassers Bank)
Begge selskaber har leveret meget gode Q4 2022 regnskaber, og teknisk ser de også rigtigt attraktive ud.
Begge cases kommer efter dette indlæg, og så må i overveje om i vil købe jer ind i dem.

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind