Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af
    #121

    God tirsdag aften 14. feb 2023

    Hermed en status på det danske Mid Cap index.

    • Der er kun 6 selskaber der har rapporteret.

    • De bedste risk/reward cases

    Aquaporin
    Columbus
    H+H
    HusCompagniet
    Lån & Spar Bank

    • Lån & Spar Bank er pt. bedste risk/reward case, MEN den aktie er meget illikvid, så hvis man køber den, kan man risikere ikke have nogle at sælge den til senere hen, så den skipper vi.

    • Vi købte os ind Columbus den 4. jan 2023 i tråd 109229 i kurs 6,65 kr. Så nu er det godt at se, at de tekniske signaler på den ser god ud igen 🙂

    Det er især den vending man så i indtjeningen i Q3 2022 year-on-year. I Q3 2021 leverede man et underskud på -12,0 mio Dkr. I Q3 2022 var underskuddet "kun" -3,6 mio. kr. Men de er stadig langt fra Pre-Coronas indtjenings evne, så jeg tror faktisk, at den nu er en af de bedre langsigtede investeringer. Men jeg ved også, at der er et par stykker herinde der er ret godt inde i den case, så hvis der er noget jeg burde vide, så skriv endelig.

    • Og så er der UIE. De gav underskud i Q1 2022 og Q2 2022 men var tilbage i Q3 2022 med et overskud. Der er dog langt til tidligere tider indtjenings evne i årene 2016 til midt 2019.
      De man også kan sige om UIE, er at de betaler ret store udbytter, idet man har betalt et standard ret lavt udbytte, men har så udbetalt ret store ekstra udbytter. De kommer med deres Q4 2022 regnskab 2.mar 2023.

    • RTX har leveret 2 rigtige gode kvartals-regnskaber i træk (Q4 2021/22 & Q1 2022/23) men i den tekniske model, er der lige kommet et salgs-sigal og RSI falder. Jeg tror den bliver købs-klar igen omkring kurs 130-135 kr.

    110457_Teknisk_status_Danmark_Mid_Cap_14feb23.jpg

    1 Reply Last reply
    7
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #122

      God tidlig eftermiddag onsdag 15. feb 2023,

      Det er tid til at SÆLGE vores aktier i norske Bouvet.

      Vi købte den i tråd 108870 den 21.dec 2022 i kurs 59,00 NOK.

      RSI er på 67, og hver gang den tidligere har ramt det niveau er aktien efterfølgende faldet tilbage.

      Nu koster aktien 83,90 Nok, så vi tager en profit på 8,3% på lige under 2 måneder.

      Gider i at like, så jeg ved i får solgt 🙂

      110486_TA_NO_Bouvet_15feb23.jpg

      1 Reply Last reply
      5
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock
        wrote on sidst redigeret af
        #123

        God eftermiddag torsdag 16.feb

        Lige en update på norske Yara. Vi købte ind i kurs 435,60 i tråd 109216 den 4-jan. Vi er +7,0% på aktien, men RSI er stadig stigende men med en lav RSI på 62. Derfor er der mere upside i den. Jeg tror den skal sælges i spændet 485-490 Nok. Så sats på det i tilfælde af at jeg glemmer det. (Skriv evt. note i jeres telefon kalender 🙂 )

        1 Reply Last reply
        2
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock
          wrote on sidst redigeret af
          #124

          God eftermiddag torsdag 16.feb ... igen

          Vi købte os ind i TORM i tråd 108799 den 18. dec 2002 i kurs 214,20 kr. Vi er +5,2% på aktien nu. RSI er på 73 nu, så regn med at den skal sælges MEGET SNART omkring kurs 227-228 kr.

          PS: Der er meget stort spænd mellem aktie-kursens bund og top på denne aktie, hvis man holder den op imod spændet mellem top og bund i RSI. Så husk at få solgt omkring ovenstående forslåede kurs niveau, da den risikerer et stort kurs-smæk nedad efterfølgende, når den har toppet om et par dage.

          (Skriv evt. note i jeres telefon kalender 🙂 )

          1 Reply Last reply
          4
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock
            wrote on sidst redigeret af
            #125

            God lørdag efter middag 18.feb 2023,

            Hermed en update på det danske C25 index - med både de tekniske signaler og regnskabs-tal for de 18 selskaber, der har rapporteret Q4 2022 tal.

            Planen er i dag og i morgen, at denne oversigt skal laves for ...

            C25 index i Danmark
            S30 index i Sverige
            H25 index i Finland
            OBX25 index i Norge

            Large Caps i Danmark
            Large Caps i Sverige
            Large Caps i Finland
            Ikke i Norge, da der kun er 6 Large Caps udenfor OBX 25, og de er langt sammen med Mid Cap oversigten.

            Mid Caps i Danmark
            Mid Caps i Sverige
            Mid Caps i Finland
            Mid Caps i Norge

            Udvalgte Small Caps i Danmark
            Udvalgte Small Caps i Sverige
            Udvalgte Small Caps i Finland
            Udvalgte Small Caps i Norge

            De grafter er lavet i Powerpoint og bliver sendt til jer, sammen med den næste Excel-regnskabs opdatering.

            Vi er oppe på 46 personer nu, der dagligt igennem regnskabs-sæsonen får den daglige Excel-opdatering. Hvis der er nogle der ønsker Excel-arket, som endnu ikke er kommet på mail-listen, så kan i skrive til [email protected] og så tilføjer jeg jer på listen, så i også får både Excel-ark og Powerpoint oversigterne.

            =================================

            Anyway, Danmarks C25 er opdateret herunder og bedste risk/reward cases lige pt. er ...

            • Genmab
            • Netcompany
            • Novo Nordisk
            • Royal Unibrew

            =================================

            Anyway ... jeg laver de næste grafer nu, for de andre index, så stay tuned 🙂

            110621_TekniskStatusDanmark_C25_18feb23.jpg

            1 Reply Last reply
            13
            • W Offline
              W Offline
              weshley
              wrote on sidst redigeret af
              #126

              Hej NordicStock,
              Super med alle dine fantastiske indlæg. Stor inspiration og meget lærerigt.
              Kan du forklare, hvordan du vurderer hvilke cases der har bedst Risk/reward. Hvordan vurderer stop loss niveau, hvordan vurderer du kurs niveauet, hvor RSI forventes at toppe?

              1 Reply Last reply
              4
              • CupcakeC Offline
                CupcakeC Offline
                Cupcake
                wrote on sidst redigeret af
                #127

                Kære alle medlæsere af NordicStock - Jeg har brugt vinterferien til at nærlæse NordicStocks forskellige debattråde samt anvende hans principper og jeg vil gerne fortsætte hermed.

                I den forbindelse søges andre / grupper, der gerne vil / eller er i færd med at overtage / vedligeholde NordicStocks kæmpe data-samling? Det er jo en skattekiste af oplysninger, som NordicStock generøst har delt ud af. Data som bør vedligeholdes og som endelig ikke må gå tabt.

                NordicStock, der pt. har travlt med at opdatere de mange regnskaber i excel-arket og Cap-oversigter, har flere gange lagt følere ude, om nogle ville overtage arbejdet - gerne flere i fællesskab for fordele arbejdet med at løbende opdatere 800 primært nordiske selskaber.

                Er der mon nogle, der allerede er i gang med at assistere NordicStock? Vi er næsten 50, der p.t. modtager excel-arket.

                Venlige hilsener
                Yvonne a.k.a. Cupcake

                1 Reply Last reply
                5
                • RoadrunnerR Offline
                  RoadrunnerR Offline
                  Roadrunner
                  wrote on sidst redigeret af
                  #128

                  Hej. Jeg vil gerne være en del af et fællesskab til at vedligeholde det, har ikke mulighed for at holde det hele opdateret selv. Det kunne måske være muligt at have dokumenter delt i en mindre betroet gruppe på one drive og fælles opdatere løbende? Dele det ud på en eller anden måde
                  Hilsen Simon, Roadrunner

                  1 Reply Last reply
                  4
                  • S Offline
                    S Offline
                    Sjufta
                    wrote on sidst redigeret af
                    #129

                    Hej Cupcake

                    Godt med internativ. Jeg er nybegynder med denne slags trading. Hvordan finder jeg NordicStock's tidligere debatindlæg, jeg ville bruge dem til at lære og forstå hans nuværrende opslag.

                    1 Reply Last reply
                    5
                    • P Offline
                      P Offline
                      ProinvestorNEWS
                      wrote on sidst redigeret af
                      #130

                      Hej Sjufta...Du bruger blot søgefeltet på forsiden oppe i højre hjørne. Når du skriver Nordicstock og Proinvestor.com får du følgende resultat:

                      https://www.google.com/search?as_q=Nordicstock&as_epq=&as_oq=&as_eq=&as_nlo=&as_nhi=&lr=&cr=&as_qdr=all&as_sitesearch=Proinvestor.com&as_occt=any&safe=images&as_filetype=&tbs=

                      Du kan også trykke på Nordicstocks profilnavn. Her kan du se aktiviteterne:

                      Just a moment...

                      favicon

                      (www.proinvestor.com)

                      1 Reply Last reply
                      4
                      • CupcakeC Offline
                        CupcakeC Offline
                        Cupcake
                        wrote on sidst redigeret af
                        #131

                        Her er en oversigt over de debattråde, jeg har kunnet finde i kronologisk rækkefølge. Hvis andre har kendskab til andre debatter, så hører jeg gerne herom ...

                        1) Debat 95418 - "Lær at Day Trade med daglige aktie cases" - 24-7-2021 - 5-10-2022.
                        https://www.proinvestor.com/boards/95418/Laer-at-Day-Trade-med-daglige-aktie-cases-

                        2) Debat 100183 - "Nordiske Invest-selskaber. Optimer afkast, minimer risiko" 15/1 - 15/3-2022 (ophørt?)
                        https://www.proinvestor.com/boards/100183/Nordiske-Invest-selskaber-Optimer-afkast-minimer-risiko

                        3) Debat 107957 - "Status på aktiemarkedet" d. 19-11-2022 - 1-1-2023
                        https://www.proinvestor.com/boards/107957/

                        4) Debat 109158 - "Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet" 2-1-2023 - **** i gang ****
                        https://www.proinvestor.com/boards/109158


                        Ad 1) her finder du en guldgrube af informationer - og hvor NordicStock svarer beredvilligt på alskens spørgsmål fra andre brugere - især @madcat's mange gode "begynderspørgsmål" i tråden er befriende.

                        Ad 2) Jeg tror at denne er ophørt...

                        PS Jeg er selv forholdsvis ny, hvad angår MACD og RSI, men det er enkelt at anvende. Har for nylig fået mod på også at begynde at handle "udenlandsk", pga. NordicStocks utrættelig vidensdeleing kombineret med en ualmindelig gavmildhed og pædagogisk tæft.

                        1 Reply Last reply
                        8
                        • A Offline
                          A Offline
                          Anro
                          wrote on sidst redigeret af
                          #132

                          Hej Cupcake
                          Jeg vil også gerne være med i dette fællesskab med vedligeholdelse af data osv. Jeg har været følger af Nordicstock's tråde mindst 1 år mener jeg og får også mailet det opdaterede excel-ark. Jeg er også forholdsmæssig ny ihvertfald med at være så aktiv med handler som her.
                          Vh Anne, ANRO

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • B Offline
                            B Offline
                            Baller
                            wrote on sidst redigeret af
                            #133

                            Hej Cupcake,
                            Rigtigt godt initiativ og er gerne med i fælleskabet. Får pt ikke Excel-arket. Hvem distribuerer, sender jeg blot min mailadresse ?
                            Mvh Baller

                            1 Reply Last reply
                            4
                            • CupcakeC Offline
                              CupcakeC Offline
                              Cupcake
                              wrote on sidst redigeret af
                              #134

                              Hej - der er lidt info om Excel-arket i NordicStocks indlæg 110621 ovenfor fra d. 18/2 🙂

                              1 Reply Last reply
                              2
                              • CupcakeC Offline
                                CupcakeC Offline
                                Cupcake
                                wrote on sidst redigeret af
                                #135

                                Jeg har lavet et skøn på tidsforbrug...
                                Excel indtastning : 800 selskabsregnskaber i løbet af 6 uger = 133 selskaber pr. uge = x 5 min. pr. selskab = 11 timer pr. uge i regnskabssæsonen. Fordelt på et fællesskab forekommer det meget overkommeligt. (det er et skøn...)

                                Øvelse gør mester, selvfølgelig, så jeg tænker, at når man har prøvet at opdatere ca. 20 selskaber i excel-arket, så er man allerede lidt øvet.

                                Hertil kommer løbende opdatering af Lande-Caps i Powerpoint, styr på datoer for kvartalsregnskaber mv.

                                Det vigtigste er nok systematik (samlebånd), der optimerer processerne og dermed letter arbejdet og giver plads til det "sjove" - optimering af porteføljen.

                                1 Reply Last reply
                                6
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #136

                                  God søndag aften 19. feb 2023

                                  Hermed en status på det norske OBX 25 index.

                                  • Der er nu 17 selskaber der har rapporteret Q4 2022.

                                  • De 4 bedste risk/reward cases er ....

                                  DNB
                                  Kahoot!
                                  Tomra
                                  Yara

                                  • Jeg synes dog DNB har for høj RSI, da købs-signalet indtræf, men de 3 andre tror jeg der ligger 6-8%'s upside, og så skal de sælges.

                                  PS: Kahoot blev overskudsgivende i Q4 2022.

                                  Hvis der nogle af de 4 ovenstående selskaber i ønsker at se den tekniske model på, må i sige til 🙂

                                  Ellers god søndag aften.

                                  110637_Teknisk_status_Norway_OBX25_19feb23.jpg

                                  1 Reply Last reply
                                  6
                                  • M Offline
                                    M Offline
                                    Milito
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #137

                                    Stort cadeau for at træde frem. Jeg vil rigtig gerne give en hånd med, men er midt i en periode med en lille datter på et par måneder, hvorfor at det ikke er mange timer som jeg kan dedikere. Mvh.

                                    1 Reply Last reply
                                    3
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #138

                                      He he Cupcake 🙂 fed udregning 🙂

                                      Det værste, er når et selskab har enten købt eller solgt en del af virksomheden fra, for så skal man bagudregne. Den har været ekstra slem i 2022 hvor især mange selskaber har enten lukket eller frasolgt deres russiske del af forretningen. Det er en tidsrøver at bagudregne, men det skal gøres, da man i den regnskabs-oversigt jeg laver, skal kunne se historikken, for at få en fornemmelse af virksomheden.

                                      1 Reply Last reply
                                      3
                                      • CupcakeC Offline
                                        CupcakeC Offline
                                        Cupcake
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #139

                                        Det er mere af nød, at jeg træder frem... Er total begejstret for NordicStocks investeringsmetode og det data-materiale han har akkumuleret - og ser det gerne fortsætte.
                                        Er selv "kognitiv" ramt p.t., hvorfor ting tager ekstra tid. Men jeg forestiller mig, at alle kan bidrage med noget. Der er fx også et par faner i excel-arket, der indeholder få selskaber, fx Nordic Realestate, USA, Fly, Cars og luxury goods. Og selv de mere omfangsrige faner kan opdeles. Vigtigst er nok omhyggelighed...

                                        1 Reply Last reply
                                        3
                                        • CupcakeC Offline
                                          CupcakeC Offline
                                          Cupcake
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #140

                                          Ej, du må ikke gør "grin", NordicStock... Har jeg ramt helt skævt tidsmæssigt for en almindelig aktie? Har bevidst valgt at se bort fra den ekstra-opgave med frasalg, da den virker fuldstændig uoverskuelig på mig ... Men som du jo skriver har 2022 været et annus horribilis, hvad angår lukning/frasalg - og vi må håbe, at der bliver ro på fremover...

                                          1 Reply Last reply
                                          1

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger