Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet
-
Hej Boersboe - Her har du tråden som Milito venligst henviser til https://www.proinvestor.com/boards/110788/ Vi skrives ved

-
God onsdag aften 8. marts 2023.
Hermed en status for det norske OBX 25 index.
Her er den bedste risk/reward case:
- AutoStore
- Orkla (selvom de har negativ earnings-udvikling)

-
Hej Milito,
Da jeg arbejdede for WPP (listet på børsen i UK) har jeg haft både Unilever og Orkla som kunde. Og det er begge selskaber, man i min bog, roligt kan købe indtil ens pension. Udover de mange produkter de sælger, så ejer de også hyldeplads i så mange supermarkeder og købmænd i store dele af verden. Så de performer stabilt og betaler ok udbytter (især Unilever). Så ja, man kan godt afvige lidt fra reglerne når det gælder gode stabile value aktier.

-
Her er beskrivelsen og link til hvordan jeg nemt finder regnskaber på selskaber på NasdaqOMX (Danmark, Sverige, Finland, Frankrig og Holland.
Og en beskrivelse på hvordan jeg finder selskaber på Oslo Børs i Norge
Her er link til Nasdaq OMX
https://www.nasdaqomxnordic.com/nyheder/selskabsmeddelelser
Her er link til Euronext som er hvor jeg finder regnskaber for Norge ... (Og Frankrig, Tyskland etc.)
PS: For Frankrig og Tyskland, skal der f.eks. findes regnskaber til fanen CARS og fanen LUXURY.
Håber det er en hjælp. Det burde jeg selvfølgelig lige have informeret jer om fra starten. Beklager

Skriv hvis i har spørgsmål



-
Her finder jeg regnskaber for selskaber i Danmark, Sverige og Finland som alle er listet på Nasdaq OMX.
PS: Nasdaq OMX dækker også selskaber listet på First North. Det er under samme drop down menu.
https://www.nasdaqomxnordic.com/nyheder/selskabsmeddelelser

-
God torsdag aften 9.marts,
Hermed en update på det Finlands Large & Mid Caps. Der er kun 6 finske Large Cap aktier udenfor deres H25 index, så dem har jeg inkluderet sammen med de finske Mid Caps.
Der er faktisk kun 2 cases der overholder vores købs-kriterier, og det er:
Ponsse (Fane: Industrials i Excel-arket)
AS Tallink (Fane: Consumers i Excel-arket)Er der nogle af jer der har mod på at lave de tekniske modeller og de relevante regnskabs-tal (evt. kan i tjekke i det Excel ark jeg har sendt jer)



-
God fredag morgen 10 marts 2023
Jeg synes lige jeg vil følge op på nogle af de aktier, som stadig er i Daytrader porteføljen, som endnu ikke er solgt.
Det er ...
YIT i Finland købt 11.dec 2022 i tråd 108621 - i kurs €2,71
- Vi er +2,2% på denne aktie
- Aktien har nu stigende RSI på 58
- Aktien har nu købs-signal i MACD
- Revenue i Q4 regnskabet faldt -10,5% year-on-year
- Profit for the period steg 300,0%
- Udbyttet blev hævet til €0,18 (fra €0,16 året før)
- Udbyttet bliver nu udbetalt i 2 omgange med
€0,09 i Q2 2023
€0,09 i Q4 2023
Som i kan se i den tekniske model, tror jeg vi skal sælge YIT-aktien omkring kurs €3,00.
Og grunden til at jeg ikke synes vi skal holde den længere, skyldes at deres Q1 regnskab historisk ikke har været godt (som i kan se i regnskabs-oversigten).
Gider i at like dette opslag, så jeg ved at i er klar til at sælge den inden så længe ... altså omkring kurs € 3,00?


-
God fredag morgen 10 marts 2023
Hermed en update på danske Columbus som vi købte i kurs 6,65 kr. i tråd 109229 den 4. jan 2023
Aktien koster nu 6,35 kr, så vi er -4,5% på den aktie.
Deres Q4 2022 regnskab kommer 15.marts 2023.
Som i kan se herunder, så var deres Q3 2022 regnskab ret ok.
Year-on-year i Q3 steg omsætningen 9,0%
Year-on-year i Q3 steg indtjeningen 70,1%MEN indtjeningen var stadig negativ, så ifølge mine egne regler burde vi ikke have købt aktien. MIN FEJL ...

Dog plejer deres Q4 regnskab at være godt, og i ..
Q4 2020 tjente man 46,4 mio Dkr.
Q4 2021 tjente man 40,4 mio Dkr.Som i kan se i den tekniske model, så er der et dug-frisk købs-signal i MACD og der er stigende RSI, og det kunne godt tyde på, at man forventer et godt Q4 2022 regnskab.


-
NordicStock - Ved ikke helt, hvad tanken er med Columbus... De nedjusterede medio nov ved 3Q, hvorefter formanden, Ib Kunøe, der ejer >50% af aktierne, over den næste måned ad 3 gange køber aktier for over 2 mio i alt. (Han købte også for 4 mio i aug/sept 22).
Der er en del info på Marketwire om "Fokus23"-plan implementeret i 2020, omfattende omorganisering og effektivitetsforbedringer, der ved 3Q gik langsommere end ventet. "Ny" CFO er fra GN og CEO er Søren Krogh Knudsen.
Hvad er mon dine tanker NordicStock omkring CEOs og / eller Bestyrelsesformænd som Kunøe, der i den grad har hånden på kogepladen?
PS - Jeg har doblet op d. 8. marts og ligger p.t. på breakeven.
-
Hvad siger I til Ambea nu, hvor vi er kommet under de 34,90. Beholder I, eller sælger I?
-
AlexanderG - Faldet hos Ambea er "moderat" ift mange aktier i dag. Jeg påtænker at beholde, da min investering er mindre og jeg gerne vil følge aktien / de svenske marked, hvor jeg er ny. Mit fald er p.t. -4,51% og påtænker evt. S/L på 10% pga. lille investering.
-
God lørdag formiddag 11. marts,
Jeg har lavet en lille status oversigt over 3 faner i Excel-arket, som ikke indeholder nordiske aktier, da Norden ikke har de sektorer, og det er ...
- Cars
- Airplanes
- Luxury Goods
... og det ser desværre lige så skidt ud som det meste af det generelle aktiemarked

Man skal dælme søge længe for at finde de købs-klare aktier, og selvom Lau Svendsen nægter af anerkende det, så handler det om ...
-
Udhulet købekraft hos forbrugeren
-
Stigende priser på de fundamentale udgifter i husholdninger
-
Og at mange stadig har negative afkast på deres eksisterende aktie porteføljer. Og når man har det, er der nok mange der kigger noget mindre på aktier, da det jo alt andet lige, er mindre sjovt at se på noget der falder ... end på noget der stiger.
-
Og en SIDSTE TING: Denne gang er aktierne ikke faldet grundet noget udefrakommende kommende der bekymrer. Aktierne falder fordi indtjeningen falder i selskaberne.
Selv i det danske C25 Index har kun 2 selskaber haft faldende omsætnings-vækst year-on-Year (Det er Maersk og DSV), men hele 11 selskaber har haft faldende indtjenings-vækst year on year. Det er en bekymrende udvikling, der i stor grad skyldes 2 ting. Inflation og stigende råvarepriser. Sekundært, er det stigende lønninger.

-
God lørdag aften Cupcake

Først og fremmest tak for input

Min tanke er, at der 7 dage i træk, har været flere købere end sælgere i Columbus. I Q3 2023 minskede man underskuddet year-on-year fra ...
-12,0 mio kr i Q3 2021 til
-3,6 mio kr i Q3 2022 tilMen jeg indrømmer, at den er risky, men i går var aktien nede i 6,20 kr og så væltede køberne ind og sendte aktien op i 6,34 kr. efter frokost - og det var med en ret høj handelsvolumen - den højeste i 12 dage.
Q4 regnskabet er jo historisk Columbus' vigtigste regnskab. Det kommer onsdag 15. marts og så må vi jo se, om de leverer endnu et godkendt kvartals regnskab - og når Ib Kunøe køber sig så kraftigt ind i aktien, kunne det jo tyde på at han tror vi er ved fair value på aktien. Men nu må vi se, om jeg måske skal dele undskyldninger ud galore eller om Columbus overasker positivt.

Dog skal det siges at over 90% af selskaberne i dette kvartal har leveret MARKANT dårligere regnskaber end ventet, så det ligner jo, at det blir mig der skal dele undskyldninger ud.

Og jeg er faktisk seriøst bekymret over hvor mange tekniske SALGS-signaler jeg får på tværs af Danmark, Sverige, Norge og Finland. Vi har omsætnings-vækst year-on-year i rigtigt mange selskaber, men vi har indtjenings-fald year-on-year i over 50% af Large Cap selskaberne i Norden. Værst går det udover de selskaber der er listet under "Consumer Goods" og "Consumer Services". Det indikerer, at selskaberne i de 2 sektorer ikke kan sende de høje råvare-priser og de stigende lønninger videre til forbrugerne 1-til-1. Og det er ikke godt nyt for selskaberne.
Jeg er pt. lige ved at lave de sædvanlige oversigts grafer for de svenske Large Caps (uden for S30 indekset).
Der er kun 1 til 2 selskaber per side, der i deres Q4 2022 regnskab, har både stigende omsætning og stigende indtjening. Jeg har ikke set markedet være så negativt siden 2009 (Finans-krisen) og 2011 (Gælds-krisen i Euro-Zonen) og 2016 (The Great Fall of China - krisen).
-
God lørdag aften 11.marts 2023
Hermed en opdatering på på de svenske Large Caps (udenfor det svenske S30 index.
Her er side 1 af 3
Der er faktisk kun 3 aktier der er købs-klare. Det er ...
Systemair (Sector: Industrials på side 1)
Hexatronic (Sector: Telecom på side 3)
OX2 (Sector: Utilities på side 3)Efter de 3 oversigts-sider, kommer de 3 cases, og så må i vurdere om i vil købe jer ind i dem.
PS: Vitec Software er lige på vippen af købs-signalet, så den vil jeg IKKE anbefale endnu, men i må gerne hjælpe mig med at holde øje med den


-
Her er side 2 af 3 - Svenske Large Caps

-
Her er side 3 af 3 - Svenske Large Caps

-
Her er cases for Systemair i Sverige
- De kører skævt regnskabs år, så Q3 2022/2023 (lilla) er deres seneste kvartals-regnskab.


Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind