Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • CupcakeC Offline
    CupcakeC Offline
    Cupcake
    wrote on sidst redigeret af

NordicStock - igen tak for at tage dig tid til at svare så fyldestgørende. Jeg har samlet "et par" opfølgningsspørgsmål / kommentarer:

1) Banker - Er det hips som haps, hvilket nordisk land?

2) Pensionsaktier - er glad for, at du fik nævnt nogle danske selskaber også - kunne nemlig ikke finde nogle i dine tidligere indlæg. Det ka' være jeg også skulle spørge Helge, hvad han anbefaler / gemmer på...

3) Hannon Armstrong - har gemt i mine notater dine mange kommentarer i dine Daytrading-tråde - tak. Aktien-kursen er nu tilbage på før Covid-niveau. Afventer MACD-købssignal samt godkendelse fra Degiro...

4) Regnskabsdatoer - tak for fint forslag - tænker også, at den bedste løsning er at fordele lande / Caps mellem et par håndfuld interesserede.

Go' aften 🙂

1 Reply Last reply
    1
    • CupcakeC Offline
      CupcakeC Offline
      Cupcake

NordicStock- jeg har bemærket, at selvom YOY Revenue og/eller Profit er negativ fra seneste kvartalsregnskab, så vælger du alligevel at opdatere alle tekniske data i dine powerpoint-oversigter.

Er det mon fordi du alligevel kunne fristes til at gå kortvarigt ind i en aktie, hvis der ikke er andre oplagte købsmuligheder iht. "NordicStock-metoden"?

Jeg spørger, fordi ud af de 30 ovenstående svenske aktier, er der fx kun 12 aktier, der opfylder "NordicStock-kriterierne". Disse 12 har jeg fx valgt at samle på en separat observationsliste - som jeg primært forholder mig til - og gennemløber hver / hver anden dag. Så "fristes" jeg heller ikke så ofte af de øvrige aktier, der ikke "performer" iht. kriterierne / seneste Q-regnskab.

Gir mit spørgsmål mening?

1 Reply Last reply
      1
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock

Hej Cupcake 🙂

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dit spørgsmål, selvom jeg har læst det 2 gange.

Jeg opdaterer de overordnede grafer jævnligt (hver 3-4 dag) for at danne mig et overblik ... også selvom der f.eks er både Salgs-signal og faldende RSI og det skyldes, at har et selskab stigende RSI men ikke ikke et købs-signal, så sætter jeg det på en observations-liste ... hvis det altså også har stigende vækst i omsætning og indtjening.

Giver det mening? ... eller misforstod jeg dit spørgsmål? 🙂

1 Reply Last reply
        1
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock

God tirsdag aften 7. marts 2023.

Hermed en status for det finske H25 index, efter lukketid.

Her er den bedste risk/reward case:

• Elisa

I øvrigt en aktie Lau Svendsen lige har købt sig ind i den for nogle dage siden.

Er der en der gider at lave Elisa casen? 🙂 ... selvom jeg tror der kun er 5-7% at hente i den.

Elisa er imo. den bedste Telecom aktie i Norden (nr. 2 er Telenor i Norge) og begge disse 2 mener jeg man bør have i ens Pensions portefølje. Dels grundet deres solide stigende udbytte politik, men også fordi de ejer kablerne i jorden, (da de begge er tidligere statsejede) så de er ikke så nemme at disrupte.

111148_Teknisk_status_Finland_H25_07mar23.jpg

1 Reply Last reply
          2
          • P Offline
            P Offline
            PALO

Tak for update på H25 indexet NordicStock.

Giver casen et skud.

Hermed Elisa case - MACD har lige været i sælg et par dage, men ser ud til at krydse op igen.

ELISA CORPORATION - TELECOM - FINLAND H25

Q4 2022:
            Revenue 562,6 mEURO 5,1%
            Profit 95,9 mEURO 11,2%
            Profit margin 17,5%

RSI: 62 (↑)
            MACD signal: BUY / PÅ VIPPEN

111150_ELISA_CORP_070323.png

1 Reply Last reply
            5
            • CupcakeC Offline
              CupcakeC Offline
              Cupcake

Det giver mening - dog var mit spørgsmål tydeligvis ikke forståeligt... Prøver igen....

Du opdaterer de tekniske signaler for samtlige S30 aktier - altså også de 18 aktier aktier, hvor et eller begge regnskabstal IKKE er YOY-positive, hvorfor de IKKE opfylder kriterierne for at blive handlet efter din metode, fx

Telia
              Tele2
              Volvo.

Hvad er årsagen til, at du vælger løbende i ca. tre måneder at opdatere de tekniske signaler for disse 18 aktier? Og ikke blot de 12 aktier, der opfylder kriterierne?

Håber det blev mere forståeligt...

1 Reply Last reply
              1
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock

Tal PALO 🙂

Det er efter min mening den bedste Telecom aktie i Norden. De har hævet udbyttet 9 år i træk og i de sidste 28 kvartaler har de kun haft tilbagegang i indtjeningen 5 gange year-on-year ... og hvor 2 af de 5 gange var indtjenings-faldet under 1 %-point.

En rigtig god aktie til pensionen efter min mening.

1 Reply Last reply
                4
                • B Offline
                  B Offline
                  Boersboe

Nu har jeg fulgt tråden(e) fra NordicStock et par måneder. Jeg er blevet mere nysgerrig, men det er lige det med at finde tid til det hele.

Er der en venlig sjæl - som igen, beklager - kan angive hvilke tråde man bør snuse nærmere til for at blive klogere på hele strategien?

Jeg har altid været stor fortaler for fundamental analyse, men må erkende, at der de seneste år lader til at være store kræfter, som baserer køb/salg på tekniske analyser. NordicStock strategien synes at indeholde begge dele - jeg er fan.

Jeg læser interesseret med, når muligheden (læs:tiden) byder sig; altså høster frugten af jeres hårde arbejde. Tak for det.

1 Reply Last reply
                  6
                  • M Offline
                    M Offline
                    Milito

Hej Boersboe, jeg kan anbefale at kigge i den tråd som Cupcake har startet, da hun i første indlæg linker til de glimrende tråde som NordicStock har startet gennem tiden.

1 Reply Last reply
                    5
                    • CupcakeC Offline
                      CupcakeC Offline
                      Cupcake

Hej Boersboe - Her har du tråden som Milito venligst henviser til https://www.proinvestor.com/boards/110788/ Vi skrives ved 😉

1 Reply Last reply
                      4
                      • NordicStockN Offline
                        NordicStockN Offline
                        NordicStock

God onsdag aften 8. marts 2023.

Hermed en status for det norske OBX 25 index.

Her er den bedste risk/reward case:

• AutoStore
                        • Orkla (selvom de har negativ earnings-udvikling)

111169_Teknisk_status_Norway_OBX25_08mar23.jpg

1 Reply Last reply
                        5
                        • M Offline
                          M Offline
                          Milito

Kiggede på Orkla tidligere og valgte at gå ind i den alligevel, da det jo er en imponerende omsætning de har haft gennem alle årene i dit skema. En enkel gang må man vel godt afvige 🙂

1 Reply Last reply
                          3
                          • NordicStockN Offline
                            NordicStockN Offline
                            NordicStock

Hej Milito,

Da jeg arbejdede for WPP (listet på børsen i UK) har jeg haft både Unilever og Orkla som kunde. Og det er begge selskaber, man i min bog, roligt kan købe indtil ens pension. Udover de mange produkter de sælger, så ejer de også hyldeplads i så mange supermarkeder og købmænd i store dele af verden. Så de performer stabilt og betaler ok udbytter (især Unilever). Så ja, man kan godt afvige lidt fra reglerne når det gælder gode stabile value aktier. 🙂

1 Reply Last reply
                            5
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock

Her er beskrivelsen og link til hvordan jeg nemt finder regnskaber på selskaber på NasdaqOMX (Danmark, Sverige, Finland, Frankrig og Holland.

Og en beskrivelse på hvordan jeg finder selskaber på Oslo Børs i Norge

Her er link til Nasdaq OMX

https://www.nasdaqomxnordic.com/nyheder/selskabsmeddelelser

Her er link til Euronext som er hvor jeg finder regnskaber for Norge ... (Og Frankrig, Tyskland etc.)

PS: For Frankrig og Tyskland, skal der f.eks. findes regnskaber til fanen CARS og fanen LUXURY.

Link Preview Image
                              Oslo | euronext.com

favicon

(www.euronext.com)

Håber det er en hjælp. Det burde jeg selvfølgelig lige have informeret jer om fra starten. Beklager 😕

Skriv hvis i har spørgsmål 🙂

111215__NorgeVaelgSelskab.jpg
                              111215_SelectNordigstocks.jpg

1 Reply Last reply
                              7
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock

Her finder jeg regnskaber for selskaber i Danmark, Sverige og Finland som alle er listet på Nasdaq OMX.

PS: Nasdaq OMX dækker også selskaber listet på First North. Det er under samme drop down menu.

https://www.nasdaqomxnordic.com/nyheder/selskabsmeddelelser

111217__NasdaqOMXVaelgSelskab.jpg

1 Reply Last reply
                                7
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock

God torsdag aften 9.marts,

Hermed en update på det Finlands Large & Mid Caps. Der er kun 6 finske Large Cap aktier udenfor deres H25 index, så dem har jeg inkluderet sammen med de finske Mid Caps.

Der er faktisk kun 2 cases der overholder vores købs-kriterier, og det er:

Ponsse (Fane: Industrials i Excel-arket)
                                  AS Tallink (Fane: Consumers i Excel-arket)

Er der nogle af jer der har mod på at lave de tekniske modeller og de relevante regnskabs-tal (evt. kan i tjekke i det Excel ark jeg har sendt jer)

111222_Teknisk_status_Finland_LargeMid_Cap_3_09mar23.jpg
                                  111222_Teknisk_status_Finland_LargeMid_Cap_1_09mar23.jpg
                                  111222_Teknisk_status_Finland_LargeMid_Cap_2_09mar23.jpg

1 Reply Last reply
                                  2
                                  • NordicStockN Offline
                                    NordicStockN Offline
                                    NordicStock

God fredag morgen 10 marts 2023

Jeg synes lige jeg vil følge op på nogle af de aktier, som stadig er i Daytrader porteføljen, som endnu ikke er solgt.

Det er ...

YIT i Finland købt 11.dec 2022 i tråd 108621 - i kurs €2,71

• Vi er +2,2% på denne aktie
                                    • Aktien har nu stigende RSI på 58
                                    • Aktien har nu købs-signal i MACD
                                    • Revenue i Q4 regnskabet faldt -10,5% year-on-year
                                    • Profit for the period steg 300,0%
                                    • Udbyttet blev hævet til €0,18 (fra €0,16 året før)
                                    • Udbyttet bliver nu udbetalt i 2 omgange med
                                      €0,09 i Q2 2023
                                      €0,09 i Q4 2023

Som i kan se i den tekniske model, tror jeg vi skal sælge YIT-aktien omkring kurs €3,00.

Og grunden til at jeg ikke synes vi skal holde den længere, skyldes at deres Q1 regnskab historisk ikke har været godt (som i kan se i regnskabs-oversigten).

Gider i at like dette opslag, så jeg ved at i er klar til at sælge den inden så længe ... altså omkring kurs € 3,00?

111227_TA_FI_YIT_10mar23.jpg
                                    111227_FA_FI_YIT_10mar23.jpg

1 Reply Last reply
                                    4
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock

God fredag morgen 10 marts 2023

Hermed en update på danske Columbus som vi købte i kurs 6,65 kr. i tråd 109229 den 4. jan 2023

Aktien koster nu 6,35 kr, så vi er -4,5% på den aktie.

Deres Q4 2022 regnskab kommer 15.marts 2023.

Som i kan se herunder, så var deres Q3 2022 regnskab ret ok.

Year-on-year i Q3 steg omsætningen 9,0%
                                      Year-on-year i Q3 steg indtjeningen 70,1%

MEN indtjeningen var stadig negativ, så ifølge mine egne regler burde vi ikke have købt aktien. MIN FEJL ... 😕

Dog plejer deres Q4 regnskab at være godt, og i ..

Q4 2020 tjente man 46,4 mio Dkr.
                                      Q4 2021 tjente man 40,4 mio Dkr.

Som i kan se i den tekniske model, så er der et dug-frisk købs-signal i MACD og der er stigende RSI, og det kunne godt tyde på, at man forventer et godt Q4 2022 regnskab.

111228_FA_DK_Columbus10mar23.jpg
                                      111228_TA_DK_Columbus10mar23.jpg

1 Reply Last reply
                                      3
                                      • CupcakeC Offline
                                        CupcakeC Offline
                                        Cupcake

NordicStock - Ved ikke helt, hvad tanken er med Columbus... De nedjusterede medio nov ved 3Q, hvorefter formanden, Ib Kunøe, der ejer >50% af aktierne, over den næste måned ad 3 gange køber aktier for over 2 mio i alt. (Han købte også for 4 mio i aug/sept 22).

Der er en del info på Marketwire om "Fokus23"-plan implementeret i 2020, omfattende omorganisering og effektivitetsforbedringer, der ved 3Q gik langsommere end ventet. "Ny" CFO er fra GN og CEO er Søren Krogh Knudsen.

Hvad er mon dine tanker NordicStock omkring CEOs og / eller Bestyrelsesformænd som Kunøe, der i den grad har hånden på kogepladen?

PS - Jeg har doblet op d. 8. marts og ligger p.t. på breakeven.

1 Reply Last reply
                                        1
                                        • A Offline
                                          A Offline
                                          AleksanderG

Hvad siger I til Ambea nu, hvor vi er kommet under de 34,90. Beholder I, eller sælger I?

1 Reply Last reply
                                          2

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger