Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af
    #293

    Hej Cupcake 🙂

    Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dit spørgsmål, selvom jeg har læst det 2 gange.

    Jeg opdaterer de overordnede grafer jævnligt (hver 3-4 dag) for at danne mig et overblik ... også selvom der f.eks er både Salgs-signal og faldende RSI og det skyldes, at har et selskab stigende RSI men ikke ikke et købs-signal, så sætter jeg det på en observations-liste ... hvis det altså også har stigende vækst i omsætning og indtjening.

    Giver det mening? ... eller misforstod jeg dit spørgsmål? 🙂

    1 Reply Last reply
    1
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #294

      God tirsdag aften 7. marts 2023.

      Hermed en status for det finske H25 index, efter lukketid.

      Her er den bedste risk/reward case:

      • Elisa

      I øvrigt en aktie Lau Svendsen lige har købt sig ind i den for nogle dage siden.

      Er der en der gider at lave Elisa casen? 🙂 ... selvom jeg tror der kun er 5-7% at hente i den.

      Elisa er imo. den bedste Telecom aktie i Norden (nr. 2 er Telenor i Norge) og begge disse 2 mener jeg man bør have i ens Pensions portefølje. Dels grundet deres solide stigende udbytte politik, men også fordi de ejer kablerne i jorden, (da de begge er tidligere statsejede) så de er ikke så nemme at disrupte.

      111148_Teknisk_status_Finland_H25_07mar23.jpg

      1 Reply Last reply
      2
      • P Offline
        P Offline
        PALO
        wrote on sidst redigeret af
        #295

        Tak for update på H25 indexet NordicStock.

        Giver casen et skud.

        Hermed Elisa case - MACD har lige været i sælg et par dage, men ser ud til at krydse op igen.

        ELISA CORPORATION - TELECOM - FINLAND H25

        Q4 2022:
        Revenue 562,6 mEURO 5,1%
        Profit 95,9 mEURO 11,2%
        Profit margin 17,5%

        RSI: 62 (↑)
        MACD signal: BUY / PÅ VIPPEN

        111150_ELISA_CORP_070323.png

        1 Reply Last reply
        5
        • CupcakeC Offline
          CupcakeC Offline
          Cupcake
          wrote on sidst redigeret af
          #296

          Det giver mening - dog var mit spørgsmål tydeligvis ikke forståeligt... Prøver igen....

          Du opdaterer de tekniske signaler for samtlige S30 aktier - altså også de 18 aktier aktier, hvor et eller begge regnskabstal IKKE er YOY-positive, hvorfor de IKKE opfylder kriterierne for at blive handlet efter din metode, fx

          Telia
          Tele2
          Volvo.

          Hvad er årsagen til, at du vælger løbende i ca. tre måneder at opdatere de tekniske signaler for disse 18 aktier? Og ikke blot de 12 aktier, der opfylder kriterierne?

          Håber det blev mere forståeligt...

          1 Reply Last reply
          1
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock
            wrote on sidst redigeret af
            #297

            Tal PALO 🙂

            Det er efter min mening den bedste Telecom aktie i Norden. De har hævet udbyttet 9 år i træk og i de sidste 28 kvartaler har de kun haft tilbagegang i indtjeningen 5 gange year-on-year ... og hvor 2 af de 5 gange var indtjenings-faldet under 1 %-point.

            En rigtig god aktie til pensionen efter min mening.

            1 Reply Last reply
            4
            • B Offline
              B Offline
              Boersboe
              wrote on sidst redigeret af
              #298

              Nu har jeg fulgt tråden(e) fra NordicStock et par måneder. Jeg er blevet mere nysgerrig, men det er lige det med at finde tid til det hele.

              Er der en venlig sjæl - som igen, beklager - kan angive hvilke tråde man bør snuse nærmere til for at blive klogere på hele strategien?

              Jeg har altid været stor fortaler for fundamental analyse, men må erkende, at der de seneste år lader til at være store kræfter, som baserer køb/salg på tekniske analyser. NordicStock strategien synes at indeholde begge dele - jeg er fan.

              Jeg læser interesseret med, når muligheden (læs:tiden) byder sig; altså høster frugten af jeres hårde arbejde. Tak for det.

              1 Reply Last reply
              6
              • M Offline
                M Offline
                Milito
                wrote on sidst redigeret af
                #299

                Hej Boersboe, jeg kan anbefale at kigge i den tråd som Cupcake har startet, da hun i første indlæg linker til de glimrende tråde som NordicStock har startet gennem tiden.

                1 Reply Last reply
                5
                • CupcakeC Offline
                  CupcakeC Offline
                  Cupcake
                  wrote on sidst redigeret af
                  #300

                  Hej Boersboe - Her har du tråden som Milito venligst henviser til https://www.proinvestor.com/boards/110788/ Vi skrives ved 😉

                  1 Reply Last reply
                  4
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock
                    wrote on sidst redigeret af
                    #301

                    God onsdag aften 8. marts 2023.

                    Hermed en status for det norske OBX 25 index.

                    Her er den bedste risk/reward case:

                    • AutoStore
                    • Orkla (selvom de har negativ earnings-udvikling)

                    111169_Teknisk_status_Norway_OBX25_08mar23.jpg

                    1 Reply Last reply
                    5
                    • M Offline
                      M Offline
                      Milito
                      wrote on sidst redigeret af
                      #302

                      Kiggede på Orkla tidligere og valgte at gå ind i den alligevel, da det jo er en imponerende omsætning de har haft gennem alle årene i dit skema. En enkel gang må man vel godt afvige 🙂

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • NordicStockN Offline
                        NordicStockN Offline
                        NordicStock
                        wrote on sidst redigeret af
                        #303

                        Hej Milito,

                        Da jeg arbejdede for WPP (listet på børsen i UK) har jeg haft både Unilever og Orkla som kunde. Og det er begge selskaber, man i min bog, roligt kan købe indtil ens pension. Udover de mange produkter de sælger, så ejer de også hyldeplads i så mange supermarkeder og købmænd i store dele af verden. Så de performer stabilt og betaler ok udbytter (især Unilever). Så ja, man kan godt afvige lidt fra reglerne når det gælder gode stabile value aktier. 🙂

                        1 Reply Last reply
                        5
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock
                          wrote on sidst redigeret af
                          #304

                          Her er beskrivelsen og link til hvordan jeg nemt finder regnskaber på selskaber på NasdaqOMX (Danmark, Sverige, Finland, Frankrig og Holland.

                          Og en beskrivelse på hvordan jeg finder selskaber på Oslo Børs i Norge

                          Her er link til Nasdaq OMX

                          https://www.nasdaqomxnordic.com/nyheder/selskabsmeddelelser

                          Her er link til Euronext som er hvor jeg finder regnskaber for Norge ... (Og Frankrig, Tyskland etc.)

                          PS: For Frankrig og Tyskland, skal der f.eks. findes regnskaber til fanen CARS og fanen LUXURY.

                          Link Preview Image
                          Oslo | euronext.com

                          favicon

                          (www.euronext.com)

                          Håber det er en hjælp. Det burde jeg selvfølgelig lige have informeret jer om fra starten. Beklager 😕

                          Skriv hvis i har spørgsmål 🙂

                          111215__NorgeVaelgSelskab.jpg
                          111215_SelectNordigstocks.jpg

                          1 Reply Last reply
                          7
                          • NordicStockN Offline
                            NordicStockN Offline
                            NordicStock
                            wrote on sidst redigeret af
                            #305

                            Her finder jeg regnskaber for selskaber i Danmark, Sverige og Finland som alle er listet på Nasdaq OMX.

                            PS: Nasdaq OMX dækker også selskaber listet på First North. Det er under samme drop down menu.

                            https://www.nasdaqomxnordic.com/nyheder/selskabsmeddelelser

                            111217__NasdaqOMXVaelgSelskab.jpg

                            1 Reply Last reply
                            7
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock
                              wrote on sidst redigeret af
                              #306

                              God torsdag aften 9.marts,

                              Hermed en update på det Finlands Large & Mid Caps. Der er kun 6 finske Large Cap aktier udenfor deres H25 index, så dem har jeg inkluderet sammen med de finske Mid Caps.

                              Der er faktisk kun 2 cases der overholder vores købs-kriterier, og det er:

                              Ponsse (Fane: Industrials i Excel-arket)
                              AS Tallink (Fane: Consumers i Excel-arket)

                              Er der nogle af jer der har mod på at lave de tekniske modeller og de relevante regnskabs-tal (evt. kan i tjekke i det Excel ark jeg har sendt jer)

                              111222_Teknisk_status_Finland_LargeMid_Cap_3_09mar23.jpg
                              111222_Teknisk_status_Finland_LargeMid_Cap_1_09mar23.jpg
                              111222_Teknisk_status_Finland_LargeMid_Cap_2_09mar23.jpg

                              1 Reply Last reply
                              2
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock
                                wrote on sidst redigeret af
                                #307

                                God fredag morgen 10 marts 2023

                                Jeg synes lige jeg vil følge op på nogle af de aktier, som stadig er i Daytrader porteføljen, som endnu ikke er solgt.

                                Det er ...

                                YIT i Finland købt 11.dec 2022 i tråd 108621 - i kurs €2,71

                                • Vi er +2,2% på denne aktie
                                • Aktien har nu stigende RSI på 58
                                • Aktien har nu købs-signal i MACD
                                • Revenue i Q4 regnskabet faldt -10,5% year-on-year
                                • Profit for the period steg 300,0%
                                • Udbyttet blev hævet til €0,18 (fra €0,16 året før)
                                • Udbyttet bliver nu udbetalt i 2 omgange med
                                  €0,09 i Q2 2023
                                  €0,09 i Q4 2023

                                Som i kan se i den tekniske model, tror jeg vi skal sælge YIT-aktien omkring kurs €3,00.

                                Og grunden til at jeg ikke synes vi skal holde den længere, skyldes at deres Q1 regnskab historisk ikke har været godt (som i kan se i regnskabs-oversigten).

                                Gider i at like dette opslag, så jeg ved at i er klar til at sælge den inden så længe ... altså omkring kurs € 3,00?

                                111227_TA_FI_YIT_10mar23.jpg
                                111227_FA_FI_YIT_10mar23.jpg

                                1 Reply Last reply
                                4
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #308

                                  God fredag morgen 10 marts 2023

                                  Hermed en update på danske Columbus som vi købte i kurs 6,65 kr. i tråd 109229 den 4. jan 2023

                                  Aktien koster nu 6,35 kr, så vi er -4,5% på den aktie.

                                  Deres Q4 2022 regnskab kommer 15.marts 2023.

                                  Som i kan se herunder, så var deres Q3 2022 regnskab ret ok.

                                  Year-on-year i Q3 steg omsætningen 9,0%
                                  Year-on-year i Q3 steg indtjeningen 70,1%

                                  MEN indtjeningen var stadig negativ, så ifølge mine egne regler burde vi ikke have købt aktien. MIN FEJL ... 😕

                                  Dog plejer deres Q4 regnskab at være godt, og i ..

                                  Q4 2020 tjente man 46,4 mio Dkr.
                                  Q4 2021 tjente man 40,4 mio Dkr.

                                  Som i kan se i den tekniske model, så er der et dug-frisk købs-signal i MACD og der er stigende RSI, og det kunne godt tyde på, at man forventer et godt Q4 2022 regnskab.

                                  111228_FA_DK_Columbus10mar23.jpg
                                  111228_TA_DK_Columbus10mar23.jpg

                                  1 Reply Last reply
                                  3
                                  • CupcakeC Offline
                                    CupcakeC Offline
                                    Cupcake
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #309

                                    NordicStock - Ved ikke helt, hvad tanken er med Columbus... De nedjusterede medio nov ved 3Q, hvorefter formanden, Ib Kunøe, der ejer >50% af aktierne, over den næste måned ad 3 gange køber aktier for over 2 mio i alt. (Han købte også for 4 mio i aug/sept 22).

                                    Der er en del info på Marketwire om "Fokus23"-plan implementeret i 2020, omfattende omorganisering og effektivitetsforbedringer, der ved 3Q gik langsommere end ventet. "Ny" CFO er fra GN og CEO er Søren Krogh Knudsen.

                                    Hvad er mon dine tanker NordicStock omkring CEOs og / eller Bestyrelsesformænd som Kunøe, der i den grad har hånden på kogepladen?

                                    PS - Jeg har doblet op d. 8. marts og ligger p.t. på breakeven.

                                    1 Reply Last reply
                                    1
                                    • A Offline
                                      A Offline
                                      AleksanderG
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #310

                                      Hvad siger I til Ambea nu, hvor vi er kommet under de 34,90. Beholder I, eller sælger I?

                                      1 Reply Last reply
                                      2
                                      • CupcakeC Offline
                                        CupcakeC Offline
                                        Cupcake
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #311

                                        AlexanderG - Faldet hos Ambea er "moderat" ift mange aktier i dag. Jeg påtænker at beholde, da min investering er mindre og jeg gerne vil følge aktien / de svenske marked, hvor jeg er ny. Mit fald er p.t. -4,51% og påtænker evt. S/L på 10% pga. lille investering.

                                        1 Reply Last reply
                                        3
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #312

                                          God lørdag formiddag 11. marts,

                                          Jeg har lavet en lille status oversigt over 3 faner i Excel-arket, som ikke indeholder nordiske aktier, da Norden ikke har de sektorer, og det er ...

                                          • Cars
                                          • Airplanes
                                          • Luxury Goods

                                          ... og det ser desværre lige så skidt ud som det meste af det generelle aktiemarked 😞

                                          Man skal dælme søge længe for at finde de købs-klare aktier, og selvom Lau Svendsen nægter af anerkende det, så handler det om ...

                                          • Udhulet købekraft hos forbrugeren

                                          • Stigende priser på de fundamentale udgifter i husholdninger

                                          • Og at mange stadig har negative afkast på deres eksisterende aktie porteføljer. Og når man har det, er der nok mange der kigger noget mindre på aktier, da det jo alt andet lige, er mindre sjovt at se på noget der falder ... end på noget der stiger.

                                          • Og en SIDSTE TING: Denne gang er aktierne ikke faldet grundet noget udefrakommende kommende der bekymrer. Aktierne falder fordi indtjeningen falder i selskaberne.

                                          Selv i det danske C25 Index har kun 2 selskaber haft faldende omsætnings-vækst year-on-Year (Det er Maersk og DSV), men hele 11 selskaber har haft faldende indtjenings-vækst year on year. Det er en bekymrende udvikling, der i stor grad skyldes 2 ting. Inflation og stigende råvarepriser. Sekundært, er det stigende lønninger.

                                          111261_Teknisk_status_CarsLuxuryAirplanes_10mar23.jpg

                                          1 Reply Last reply
                                          2

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger