Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • M Offline
    M Offline
    Milito
    wrote on sidst redigeret af
    #338

    Mange tak, du svarer glimrende på det som jeg spørger efter.

    Det som jeg er interesseret i er en automatisk generering af et RSI trend signal, hvilket jeg kan se at Börsdata vist har for premium brugere. Men omvendt fungerer det jo hidtil fint ved at jeg selv slavisk går igennem de nordiske lister. Det kan dog være at jeg vælger at opgradere til premium 🙂

    1 Reply Last reply
    2
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #339

      Hej Milito 🙂

      Börsdata.se Premium er kun 10 Euro om måneden, og der får du adgang til alt. Så det synes jeg du bør overveje 🙂 ... men okay, det skal jeg jo ikke blande mig i 🙂

      1 Reply Last reply
      2
      • A Offline
        A Offline
        AleksanderG
        wrote on sidst redigeret af
        #340

        Så er der ved at være momentum i Ambea og nyt købssignal!

        1 Reply Last reply
        1
        • M Offline
          M Offline
          madcat365
          wrote on sidst redigeret af
          #341

          så har jeg indkøbt:

          assa abloy
          konecranes
          maersk
          fls

          de 2 første efter de kendte principper, de 2 sidste opfylder delvis kriterierne men mangler Q/Q øgelse af profit og omsætning, men jeg tror de får medvind så derfor er de købt ind, tiden må vise om det er fornuftigt

          Så har jeg lagt en ordre ind på waysteam til imorgen tidlig, den tro jeg meget på, og den opfylder alle betingelser for køb

          1 Reply Last reply
          3
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock
            wrote on sidst redigeret af
            #342

            Waystream er godt spottet madcat 🙂

            Modsat den danske FirstNorth børs (Som er en stor omgang blandet CRAP!!!!) - med undtagelse af WirTek), så ligger der nemlig gode Tech selskaber på den svenske FirstNorth børs.

            Jeg har lagt et par FirstNorth selskaber ind i Excel-arket, men jeg har ikke kigget på den børs længe. Men hvis man vil have seriøse Tech selskaber i Europa, så er det primært Sverige (sekundært Finland) hvor man skal finde dem.

            Hvis jeg får tid i morgen lægger jeg Waystream ind i Excel-arket så andre også kan få glæde af den 🙂

            PS: En ting du lige skal lægge mærke til, er om de små selskaber på de små børser, er på din selvangivelse. Det kan være, at SKAT skriver i ens årsopgørelsen, at de mangler oplysninger fra et selskab, og så er det typisk et selskab der ligger uden for hovedbørsen.

            1 Reply Last reply
            5
            • M Offline
              M Offline
              madcat365
              wrote on sidst redigeret af
              #343

              aha- det vidste jeg ikke, mange tak for det. check evt sdiptech ud, endnu en anden svensk perle...go dag

              1 Reply Last reply
              3
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock
                wrote on sidst redigeret af
                #344

                Enig i Sdiptech ... helt vild udvikling i deres indtjening i 2021 og endnu vildere i 2022.

                PS: Den ligger i fanen INDUSTRIALS hvis der er andre herinde der vil kigge på den 🙂

                1 Reply Last reply
                3
                • M Offline
                  M Offline
                  Milito
                  wrote on sidst redigeret af
                  #345

                  Det er en vigtig pointe som du skriver til sidst NordicStock. Aktier på First North skal indrapporteres i rubrik 67, da det er en ikke-reguleret børs.

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • M Offline
                    M Offline
                    madcat365
                    wrote on sidst redigeret af
                    #346

                    så har jeg købt biotage, måske lidt dumt da der er 7 dage til regnskab, men alle krav er opfyldt. Brændte mig på waystream, så nu må vi se

                    1 Reply Last reply
                    2
                    • L Offline
                      L Offline
                      longjohn
                      wrote on sidst redigeret af
                      #347

                      Spørger måske lidt dumt, men er de tekniske krav med Rsi og Macd ok der ?

                      1 Reply Last reply
                      1
                      • L Offline
                        L Offline
                        longjohn
                        wrote on sidst redigeret af
                        #348

                        S

                        1 Reply Last reply
                        0
                        • M Offline
                          M Offline
                          madcat365
                          wrote on sidst redigeret af
                          #349

                          det skulle jeg mene, vedr RSI bruger jeg gennemsnit:

                          112224_BIOT_2023_04_22_07_41_49.png

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • M Offline
                            M Offline
                            madcat365
                            wrote on sidst redigeret af
                            #350

                            bemærk iøvrigt min nederste linie, EPS - det gir et hurtigt overblik om indtjening er stigende, hvis ikke det er tilfældet, ja - så gå videre til næste kandidat....

                            1 Reply Last reply
                            3
                            • L Offline
                              L Offline
                              longjohn
                              wrote on sidst redigeret af
                              #351

                              Men stadig en volsom nedtrend på grafen ikk, og er Macd ikke gået i salgssignal igen. Syntes den ser lidt risky ud og mon ikke let den kan forsætte ned til ca kurs 100, medmindre regnskab om lidt overrasker ?

                              1 Reply Last reply
                              2
                              • L Offline
                                L Offline
                                longjohn
                                wrote on sidst redigeret af
                                #352

                                Tænkte måske det ligner ned til kurs ca 100

                                112244_BIOT_2023_04_22_19_43_22.png

                                1 Reply Last reply
                                2
                                • M Offline
                                  M Offline
                                  madcat365
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #353

                                  hmmm....
                                  Hvis vi skal holde os til rsi og macd stigning samt stigende overskud og profit quaterwise, som denne tråd handler om, så opfylder Biotage alle betingelser!
                                  Longjohn - du spørger om hvordan den ser ud i fremtiden, det kan jeg ikke svare på, men den opfylder som sagt alle kriterier for køb.

                                  1 Reply Last reply
                                  3
                                  • M Offline
                                    M Offline
                                    Milito
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #354

                                    Personligt havde jeg nok ønsket en lidt længerevarende stigende momentum før at jeg var gået ind, men det er jo nemt at sige i bagklogskabens lys. Med de indikationer som man så fredag d. 31 marts, så havde jeg meget vel gået ind den dag. Datoerne efter havde jeg nok haft mindre lyst, da momentum var stagneret.

                                    1 Reply Last reply
                                    3
                                    • M Offline
                                      M Offline
                                      madcat365
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #355

                                      ja - jeg køber på dagen hvor biotage har lavet en dobbeltbund fra ca 1 mdr tilbage, det pjer også at være et ok købssignal.

                                      1 Reply Last reply
                                      2
                                      • M Offline
                                        M Offline
                                        madcat365
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #356

                                        mangler faktisk købsemner pt, kigger på iss-rtx-solar og holmen samt 3-4 finske, nogen der har andre aktier i kikkerten ? og go søndag

                                        1 Reply Last reply
                                        3
                                        • M Offline
                                          M Offline
                                          Milito
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #357

                                          Jeg afventer i store træk til at de enkelte kvartalsregnskaber er kommet. Jeg købte SSAB i sidste uge til en anden portefølje og blev fanget af ikke at få skilt mig af med den før udbytte. To ens fejl vil jeg ikke lave lige i røven af hinanden.

                                          1 Reply Last reply
                                          3

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger