Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • A Offline
    A Offline
    AleksanderG
    wrote on sidst redigeret af
    #340

    Så er der ved at være momentum i Ambea og nyt købssignal!

    1 Reply Last reply
    1
    • M Offline
      M Offline
      madcat365
      wrote on sidst redigeret af
      #341

      så har jeg indkøbt:

      assa abloy
      konecranes
      maersk
      fls

      de 2 første efter de kendte principper, de 2 sidste opfylder delvis kriterierne men mangler Q/Q øgelse af profit og omsætning, men jeg tror de får medvind så derfor er de købt ind, tiden må vise om det er fornuftigt

      Så har jeg lagt en ordre ind på waysteam til imorgen tidlig, den tro jeg meget på, og den opfylder alle betingelser for køb

      1 Reply Last reply
      3
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock
        wrote on sidst redigeret af
        #342

        Waystream er godt spottet madcat 🙂

        Modsat den danske FirstNorth børs (Som er en stor omgang blandet CRAP!!!!) - med undtagelse af WirTek), så ligger der nemlig gode Tech selskaber på den svenske FirstNorth børs.

        Jeg har lagt et par FirstNorth selskaber ind i Excel-arket, men jeg har ikke kigget på den børs længe. Men hvis man vil have seriøse Tech selskaber i Europa, så er det primært Sverige (sekundært Finland) hvor man skal finde dem.

        Hvis jeg får tid i morgen lægger jeg Waystream ind i Excel-arket så andre også kan få glæde af den 🙂

        PS: En ting du lige skal lægge mærke til, er om de små selskaber på de små børser, er på din selvangivelse. Det kan være, at SKAT skriver i ens årsopgørelsen, at de mangler oplysninger fra et selskab, og så er det typisk et selskab der ligger uden for hovedbørsen.

        1 Reply Last reply
        5
        • M Offline
          M Offline
          madcat365
          wrote on sidst redigeret af
          #343

          aha- det vidste jeg ikke, mange tak for det. check evt sdiptech ud, endnu en anden svensk perle...go dag

          1 Reply Last reply
          3
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock
            wrote on sidst redigeret af
            #344

            Enig i Sdiptech ... helt vild udvikling i deres indtjening i 2021 og endnu vildere i 2022.

            PS: Den ligger i fanen INDUSTRIALS hvis der er andre herinde der vil kigge på den 🙂

            1 Reply Last reply
            3
            • M Offline
              M Offline
              Milito
              wrote on sidst redigeret af
              #345

              Det er en vigtig pointe som du skriver til sidst NordicStock. Aktier på First North skal indrapporteres i rubrik 67, da det er en ikke-reguleret børs.

              1 Reply Last reply
              2
              • M Offline
                M Offline
                madcat365
                wrote on sidst redigeret af
                #346

                så har jeg købt biotage, måske lidt dumt da der er 7 dage til regnskab, men alle krav er opfyldt. Brændte mig på waystream, så nu må vi se

                1 Reply Last reply
                2
                • L Offline
                  L Offline
                  longjohn
                  wrote on sidst redigeret af
                  #347

                  Spørger måske lidt dumt, men er de tekniske krav med Rsi og Macd ok der ?

                  1 Reply Last reply
                  1
                  • L Offline
                    L Offline
                    longjohn
                    wrote on sidst redigeret af
                    #348

                    S

                    1 Reply Last reply
                    0
                    • M Offline
                      M Offline
                      madcat365
                      wrote on sidst redigeret af
                      #349

                      det skulle jeg mene, vedr RSI bruger jeg gennemsnit:

                      112224_BIOT_2023_04_22_07_41_49.png

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • M Offline
                        M Offline
                        madcat365
                        wrote on sidst redigeret af
                        #350

                        bemærk iøvrigt min nederste linie, EPS - det gir et hurtigt overblik om indtjening er stigende, hvis ikke det er tilfældet, ja - så gå videre til næste kandidat....

                        1 Reply Last reply
                        3
                        • L Offline
                          L Offline
                          longjohn
                          wrote on sidst redigeret af
                          #351

                          Men stadig en volsom nedtrend på grafen ikk, og er Macd ikke gået i salgssignal igen. Syntes den ser lidt risky ud og mon ikke let den kan forsætte ned til ca kurs 100, medmindre regnskab om lidt overrasker ?

                          1 Reply Last reply
                          2
                          • L Offline
                            L Offline
                            longjohn
                            wrote on sidst redigeret af
                            #352

                            Tænkte måske det ligner ned til kurs ca 100

                            112244_BIOT_2023_04_22_19_43_22.png

                            1 Reply Last reply
                            2
                            • M Offline
                              M Offline
                              madcat365
                              wrote on sidst redigeret af
                              #353

                              hmmm....
                              Hvis vi skal holde os til rsi og macd stigning samt stigende overskud og profit quaterwise, som denne tråd handler om, så opfylder Biotage alle betingelser!
                              Longjohn - du spørger om hvordan den ser ud i fremtiden, det kan jeg ikke svare på, men den opfylder som sagt alle kriterier for køb.

                              1 Reply Last reply
                              3
                              • M Offline
                                M Offline
                                Milito
                                wrote on sidst redigeret af
                                #354

                                Personligt havde jeg nok ønsket en lidt længerevarende stigende momentum før at jeg var gået ind, men det er jo nemt at sige i bagklogskabens lys. Med de indikationer som man så fredag d. 31 marts, så havde jeg meget vel gået ind den dag. Datoerne efter havde jeg nok haft mindre lyst, da momentum var stagneret.

                                1 Reply Last reply
                                3
                                • M Offline
                                  M Offline
                                  madcat365
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #355

                                  ja - jeg køber på dagen hvor biotage har lavet en dobbeltbund fra ca 1 mdr tilbage, det pjer også at være et ok købssignal.

                                  1 Reply Last reply
                                  2
                                  • M Offline
                                    M Offline
                                    madcat365
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #356

                                    mangler faktisk købsemner pt, kigger på iss-rtx-solar og holmen samt 3-4 finske, nogen der har andre aktier i kikkerten ? og go søndag

                                    1 Reply Last reply
                                    3
                                    • M Offline
                                      M Offline
                                      Milito
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #357

                                      Jeg afventer i store træk til at de enkelte kvartalsregnskaber er kommet. Jeg købte SSAB i sidste uge til en anden portefølje og blev fanget af ikke at få skilt mig af med den før udbytte. To ens fejl vil jeg ikke lave lige i røven af hinanden.

                                      1 Reply Last reply
                                      3
                                      • L Offline
                                        L Offline
                                        longjohn
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #358

                                        Madcat-- Kunne Elekta B ikke være et emne ?

                                        1 Reply Last reply
                                        2
                                        • M Offline
                                          M Offline
                                          madcat365
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #359

                                          hey jo da, longjohn, der ser fin ud, på vej også mod gentest af tidligere modstand i 85, bestemt en go kandidat, den vil ligge i kandidatbænken, tak

                                          1 Reply Last reply
                                          1

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger