Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet
-
Hej Milito,
Jeg kigger på flere af de forskellige nøgle-tal, og ja jeg er jo også officiel test-person for Borsdata, så jeg gratis abonnement hos dem og det er et billige abonnement, men har over 3-4 år kun fundet én fejl, så de er virkelige dygtige til at lave en ægte kvalitets platform for investorer.
Jeg startede jo mit Excel-ark, som jeg har sendt ud til jer, før jeg opdagede Borsdata. Der er nogle, der godt kan lide at tilføje flere ratios, men summa sumarum, så er regelsættet ret enkelt.
1.) Det er 99% indtjenings-evnen (PROFIT FOR THE PERIOD) der driver aktiekursen, som en kombination af historisk indtjenings-evne kombineret med estimeret FREMTIDIG indtjenings-evne.
2.) Sekundært, er det kombination af øget evne til at hæve salget (REVENUE) uden at gå på kompromis på indtjenings-evnen. De 2 sektorer der fører an på den evne, er HEALTHCARE & TEKNOLOGI aktier.
3.) Det er Börsdata's tekniske modeller jeg bruger. RSI-Trenden er jo den vigtigste TEKNISKE parameter, for køb og salg af en aktie imo. Når den er positiv (og der er købs-signal i MACD) er man inde i aktien OG når RSI rammer ca. 90, siger man tak for gevinsten og sælger aktien.
PS: Hoved udfordringen i år i Excel-arket, har været, at få renset back-data for de mange selskaber i Norden, der har solgt deres Russiske del af forretningen. Det var en tids-røver, men det skulle gøres for at holde regnskabs-tal historisk sammenlignlige.
Du må lige sige til, hvis der er noget jeg ikke fik svaret på?

-
Mange tak, du svarer glimrende på det som jeg spørger efter.
Det som jeg er interesseret i er en automatisk generering af et RSI trend signal, hvilket jeg kan se at Börsdata vist har for premium brugere. Men omvendt fungerer det jo hidtil fint ved at jeg selv slavisk går igennem de nordiske lister. Det kan dog være at jeg vælger at opgradere til premium

-
Hej Milito

Börsdata.se Premium er kun 10 Euro om måneden, og der får du adgang til alt. Så det synes jeg du bør overveje
... men okay, det skal jeg jo ikke blande mig i 
-
Så er der ved at være momentum i Ambea og nyt købssignal!
-
så har jeg indkøbt:
assa abloy
konecranes
maersk
flsde 2 første efter de kendte principper, de 2 sidste opfylder delvis kriterierne men mangler Q/Q øgelse af profit og omsætning, men jeg tror de får medvind så derfor er de købt ind, tiden må vise om det er fornuftigt
Så har jeg lagt en ordre ind på waysteam til imorgen tidlig, den tro jeg meget på, og den opfylder alle betingelser for køb
-
Waystream er godt spottet madcat

Modsat den danske FirstNorth børs (Som er en stor omgang blandet CRAP!!!!) - med undtagelse af WirTek), så ligger der nemlig gode Tech selskaber på den svenske FirstNorth børs.
Jeg har lagt et par FirstNorth selskaber ind i Excel-arket, men jeg har ikke kigget på den børs længe. Men hvis man vil have seriøse Tech selskaber i Europa, så er det primært Sverige (sekundært Finland) hvor man skal finde dem.
Hvis jeg får tid i morgen lægger jeg Waystream ind i Excel-arket så andre også kan få glæde af den

PS: En ting du lige skal lægge mærke til, er om de små selskaber på de små børser, er på din selvangivelse. Det kan være, at SKAT skriver i ens årsopgørelsen, at de mangler oplysninger fra et selskab, og så er det typisk et selskab der ligger uden for hovedbørsen.
-
Enig i Sdiptech ... helt vild udvikling i deres indtjening i 2021 og endnu vildere i 2022.
PS: Den ligger i fanen INDUSTRIALS hvis der er andre herinde der vil kigge på den

-
hmmm....
Hvis vi skal holde os til rsi og macd stigning samt stigende overskud og profit quaterwise, som denne tråd handler om, så opfylder Biotage alle betingelser!
Longjohn - du spørger om hvordan den ser ud i fremtiden, det kan jeg ikke svare på, men den opfylder som sagt alle kriterier for køb. -
Personligt havde jeg nok ønsket en lidt længerevarende stigende momentum før at jeg var gået ind, men det er jo nemt at sige i bagklogskabens lys. Med de indikationer som man så fredag d. 31 marts, så havde jeg meget vel gået ind den dag. Datoerne efter havde jeg nok haft mindre lyst, da momentum var stagneret.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
