Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • M Offline
    M Offline
    Milito
    wrote on sidst redigeret af
    #345

    Det er en vigtig pointe som du skriver til sidst NordicStock. Aktier på First North skal indrapporteres i rubrik 67, da det er en ikke-reguleret børs.

    1 Reply Last reply
    2
    • M Offline
      M Offline
      madcat365
      wrote on sidst redigeret af
      #346

      så har jeg købt biotage, måske lidt dumt da der er 7 dage til regnskab, men alle krav er opfyldt. Brændte mig på waystream, så nu må vi se

      1 Reply Last reply
      2
      • L Offline
        L Offline
        longjohn
        wrote on sidst redigeret af
        #347

        Spørger måske lidt dumt, men er de tekniske krav med Rsi og Macd ok der ?

        1 Reply Last reply
        1
        • L Offline
          L Offline
          longjohn
          wrote on sidst redigeret af
          #348

          S

          1 Reply Last reply
          0
          • M Offline
            M Offline
            madcat365
            wrote on sidst redigeret af
            #349

            det skulle jeg mene, vedr RSI bruger jeg gennemsnit:

            112224_BIOT_2023_04_22_07_41_49.png

            1 Reply Last reply
            3
            • M Offline
              M Offline
              madcat365
              wrote on sidst redigeret af
              #350

              bemærk iøvrigt min nederste linie, EPS - det gir et hurtigt overblik om indtjening er stigende, hvis ikke det er tilfældet, ja - så gå videre til næste kandidat....

              1 Reply Last reply
              3
              • L Offline
                L Offline
                longjohn
                wrote on sidst redigeret af
                #351

                Men stadig en volsom nedtrend på grafen ikk, og er Macd ikke gået i salgssignal igen. Syntes den ser lidt risky ud og mon ikke let den kan forsætte ned til ca kurs 100, medmindre regnskab om lidt overrasker ?

                1 Reply Last reply
                2
                • L Offline
                  L Offline
                  longjohn
                  wrote on sidst redigeret af
                  #352

                  Tænkte måske det ligner ned til kurs ca 100

                  112244_BIOT_2023_04_22_19_43_22.png

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • M Offline
                    M Offline
                    madcat365
                    wrote on sidst redigeret af
                    #353

                    hmmm....
                    Hvis vi skal holde os til rsi og macd stigning samt stigende overskud og profit quaterwise, som denne tråd handler om, så opfylder Biotage alle betingelser!
                    Longjohn - du spørger om hvordan den ser ud i fremtiden, det kan jeg ikke svare på, men den opfylder som sagt alle kriterier for køb.

                    1 Reply Last reply
                    3
                    • M Offline
                      M Offline
                      Milito
                      wrote on sidst redigeret af
                      #354

                      Personligt havde jeg nok ønsket en lidt længerevarende stigende momentum før at jeg var gået ind, men det er jo nemt at sige i bagklogskabens lys. Med de indikationer som man så fredag d. 31 marts, så havde jeg meget vel gået ind den dag. Datoerne efter havde jeg nok haft mindre lyst, da momentum var stagneret.

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • M Offline
                        M Offline
                        madcat365
                        wrote on sidst redigeret af
                        #355

                        ja - jeg køber på dagen hvor biotage har lavet en dobbeltbund fra ca 1 mdr tilbage, det pjer også at være et ok købssignal.

                        1 Reply Last reply
                        2
                        • M Offline
                          M Offline
                          madcat365
                          wrote on sidst redigeret af
                          #356

                          mangler faktisk købsemner pt, kigger på iss-rtx-solar og holmen samt 3-4 finske, nogen der har andre aktier i kikkerten ? og go søndag

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • M Offline
                            M Offline
                            Milito
                            wrote on sidst redigeret af
                            #357

                            Jeg afventer i store træk til at de enkelte kvartalsregnskaber er kommet. Jeg købte SSAB i sidste uge til en anden portefølje og blev fanget af ikke at få skilt mig af med den før udbytte. To ens fejl vil jeg ikke lave lige i røven af hinanden.

                            1 Reply Last reply
                            3
                            • L Offline
                              L Offline
                              longjohn
                              wrote on sidst redigeret af
                              #358

                              Madcat-- Kunne Elekta B ikke være et emne ?

                              1 Reply Last reply
                              2
                              • M Offline
                                M Offline
                                madcat365
                                wrote on sidst redigeret af
                                #359

                                hey jo da, longjohn, der ser fin ud, på vej også mod gentest af tidligere modstand i 85, bestemt en go kandidat, den vil ligge i kandidatbænken, tak

                                1 Reply Last reply
                                1
                                • L Offline
                                  L Offline
                                  longjohn
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #360

                                  Jeg holder også lidt øje med Kone i Finland. Regnskab kommer her en af dagene
                                  Ved dog ikke om de har været stabile nok på fundamentalerne.

                                  112271_Kone.png

                                  1 Reply Last reply
                                  1
                                  • M Offline
                                    M Offline
                                    madcat365
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #361

                                    den har jeg, fik den af en herinde i chatten, købt i 31,56 12042023, den skal snart skippes af hvis den RSI fortsætter nordpå tror jeg, men tester sin modstand som du har i dit chart de næste par dage

                                    1 Reply Last reply
                                    1
                                    • L Offline
                                      L Offline
                                      longjohn
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #362

                                      Sådan,godt handlet..men har den været i kurs 31 her i 2023..Så har du ramt den på en heldig dag 😉 tænker nu godt den kan gå mod kurs 58 hvis tallene er ok, så vil satse på en swingtrade med lille risk og en profit på 15-20 %
                                      Åhh--Kiggede lige lidt nøjere--tror du taler om konecranes-- min er elevator firmaet Kone
                                      Ja det ligner godt nok konecranes er ved at toppe ud med lidt divigens på Rsi

                                      1 Reply Last reply
                                      1
                                      • M Offline
                                        M Offline
                                        madcat365
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #363

                                        ha ha sorry, my bad, det er self konecranes jeg har

                                        1 Reply Last reply
                                        1
                                        • L Offline
                                          L Offline
                                          longjohn
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #364

                                          Er Collector Bank ikke ved at være købsmoden oven på sit flotte regnskab idag. Flot stigning i både omsætning og overskud.
                                          Macd er også ved at være ok, men Rsi mangler dog lidt monent.

                                          Collector Bank - Profit for the period
                                          Profit margin
                                          Q1 2016 84 mSEK 36,1%
                                          Q1 2017 112 mSEK 32,9% 37,6%
                                          Q1 2018 111 mSEK -0,9% 31,9%
                                          Q1 2019 157 mSEK 41,0% 34,8%
                                          Q1 2020 31 mSEK -80,4% 6,5%
                                          Q1 2021 135 mSEK 338,7% 22,6%
                                          Q1 2022 260 mSEK 92,6% 36,0%
                                          Q1 2023 305 mSEK 17,3% 34,6%

                                          Collector Bank - Net asset value:

                                          Q1 2016 234 mSEK
                                          Q1 2017 298 mSEK 27,7%
                                          Q1 2018 348 mSEK 16,7%
                                          Q1 2019 451 mSEK 29,5%
                                          Q1 2020 473 mSEK 4,8%
                                          Q1 2021 598 mSEK 26,5%
                                          Q1 2022 723 mSEK 20,9%
                                          Q1 2023 882 mSEK 22,0%

                                          112300_coll_bank.png

                                          1 Reply Last reply
                                          1

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger