Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af
    #334

    God tirsdag eftermiddag 21. marts,

    Hermed en opdatering på Danske C25 index, med de tekniske signaler.

    De 2 bedste risk/reward selskaber lige pt. er ...

    • Chr Hansen
    • Novozymes

    Og det er jo ret typisk i en tid med stor usikkerhed omkring forskellige banker ... at så søger de danske investorer mod de defensive danske 'Healthcare' selskaber.

    Jeg går i gang nu, men en update på de danske Mid Caps, da jeg ikke har opdateret den oversigt siden 5. marts 2023

    111577_Teknisk_status_Danmark_C25_20mar23.jpg

    1 Reply Last reply
    6
    • P Offline
      P Offline
      PALO
      wrote on sidst redigeret af
      #335

      Hermed mulig case.

      Netcompany (Technology)

      Q4 2022:
      Revenue +31,9%
      Earnings: +40,1%
      Profit margin +14,2%

      RSI: 40 (↑)
      MACD signal: BUY / KRYDSET I DAG

      111590_NETCOMPANY_210323.png

      1 Reply Last reply
      5
      • M Offline
        M Offline
        Milito
        wrote on sidst redigeret af
        #336

        Hej NordicStock, inde på Börsdata kan jeg se at man som premium bruger får adgang til flere ratios. Jeg mindes at du er testperson hos dem, men bruger du nogle af disse ratios for premium brugere? Eksempelvis finansielle data og RSI trend.

        1 Reply Last reply
        1
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock
          wrote on sidst redigeret af
          #337

          Hej Milito,

          Jeg kigger på flere af de forskellige nøgle-tal, og ja jeg er jo også officiel test-person for Borsdata, så jeg gratis abonnement hos dem og det er et billige abonnement, men har over 3-4 år kun fundet én fejl, så de er virkelige dygtige til at lave en ægte kvalitets platform for investorer.

          Jeg startede jo mit Excel-ark, som jeg har sendt ud til jer, før jeg opdagede Borsdata. Der er nogle, der godt kan lide at tilføje flere ratios, men summa sumarum, så er regelsættet ret enkelt.

          1.) Det er 99% indtjenings-evnen (PROFIT FOR THE PERIOD) der driver aktiekursen, som en kombination af historisk indtjenings-evne kombineret med estimeret FREMTIDIG indtjenings-evne.

          2.) Sekundært, er det kombination af øget evne til at hæve salget (REVENUE) uden at gå på kompromis på indtjenings-evnen. De 2 sektorer der fører an på den evne, er HEALTHCARE & TEKNOLOGI aktier.

          3.) Det er Börsdata's tekniske modeller jeg bruger. RSI-Trenden er jo den vigtigste TEKNISKE parameter, for køb og salg af en aktie imo. Når den er positiv (og der er købs-signal i MACD) er man inde i aktien OG når RSI rammer ca. 90, siger man tak for gevinsten og sælger aktien.

          PS: Hoved udfordringen i år i Excel-arket, har været, at få renset back-data for de mange selskaber i Norden, der har solgt deres Russiske del af forretningen. Det var en tids-røver, men det skulle gøres for at holde regnskabs-tal historisk sammenlignlige.

          Du må lige sige til, hvis der er noget jeg ikke fik svaret på? 🙂

          1 Reply Last reply
          3
          • M Offline
            M Offline
            Milito
            wrote on sidst redigeret af
            #338

            Mange tak, du svarer glimrende på det som jeg spørger efter.

            Det som jeg er interesseret i er en automatisk generering af et RSI trend signal, hvilket jeg kan se at Börsdata vist har for premium brugere. Men omvendt fungerer det jo hidtil fint ved at jeg selv slavisk går igennem de nordiske lister. Det kan dog være at jeg vælger at opgradere til premium 🙂

            1 Reply Last reply
            2
            • NordicStockN Offline
              NordicStockN Offline
              NordicStock
              wrote on sidst redigeret af
              #339

              Hej Milito 🙂

              Börsdata.se Premium er kun 10 Euro om måneden, og der får du adgang til alt. Så det synes jeg du bør overveje 🙂 ... men okay, det skal jeg jo ikke blande mig i 🙂

              1 Reply Last reply
              2
              • A Offline
                A Offline
                AleksanderG
                wrote on sidst redigeret af
                #340

                Så er der ved at være momentum i Ambea og nyt købssignal!

                1 Reply Last reply
                1
                • M Offline
                  M Offline
                  madcat365
                  wrote on sidst redigeret af
                  #341

                  så har jeg indkøbt:

                  assa abloy
                  konecranes
                  maersk
                  fls

                  de 2 første efter de kendte principper, de 2 sidste opfylder delvis kriterierne men mangler Q/Q øgelse af profit og omsætning, men jeg tror de får medvind så derfor er de købt ind, tiden må vise om det er fornuftigt

                  Så har jeg lagt en ordre ind på waysteam til imorgen tidlig, den tro jeg meget på, og den opfylder alle betingelser for køb

                  1 Reply Last reply
                  3
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock
                    wrote on sidst redigeret af
                    #342

                    Waystream er godt spottet madcat 🙂

                    Modsat den danske FirstNorth børs (Som er en stor omgang blandet CRAP!!!!) - med undtagelse af WirTek), så ligger der nemlig gode Tech selskaber på den svenske FirstNorth børs.

                    Jeg har lagt et par FirstNorth selskaber ind i Excel-arket, men jeg har ikke kigget på den børs længe. Men hvis man vil have seriøse Tech selskaber i Europa, så er det primært Sverige (sekundært Finland) hvor man skal finde dem.

                    Hvis jeg får tid i morgen lægger jeg Waystream ind i Excel-arket så andre også kan få glæde af den 🙂

                    PS: En ting du lige skal lægge mærke til, er om de små selskaber på de små børser, er på din selvangivelse. Det kan være, at SKAT skriver i ens årsopgørelsen, at de mangler oplysninger fra et selskab, og så er det typisk et selskab der ligger uden for hovedbørsen.

                    1 Reply Last reply
                    5
                    • M Offline
                      M Offline
                      madcat365
                      wrote on sidst redigeret af
                      #343

                      aha- det vidste jeg ikke, mange tak for det. check evt sdiptech ud, endnu en anden svensk perle...go dag

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • NordicStockN Offline
                        NordicStockN Offline
                        NordicStock
                        wrote on sidst redigeret af
                        #344

                        Enig i Sdiptech ... helt vild udvikling i deres indtjening i 2021 og endnu vildere i 2022.

                        PS: Den ligger i fanen INDUSTRIALS hvis der er andre herinde der vil kigge på den 🙂

                        1 Reply Last reply
                        3
                        • M Offline
                          M Offline
                          Milito
                          wrote on sidst redigeret af
                          #345

                          Det er en vigtig pointe som du skriver til sidst NordicStock. Aktier på First North skal indrapporteres i rubrik 67, da det er en ikke-reguleret børs.

                          1 Reply Last reply
                          2
                          • M Offline
                            M Offline
                            madcat365
                            wrote on sidst redigeret af
                            #346

                            så har jeg købt biotage, måske lidt dumt da der er 7 dage til regnskab, men alle krav er opfyldt. Brændte mig på waystream, så nu må vi se

                            1 Reply Last reply
                            2
                            • L Offline
                              L Offline
                              longjohn
                              wrote on sidst redigeret af
                              #347

                              Spørger måske lidt dumt, men er de tekniske krav med Rsi og Macd ok der ?

                              1 Reply Last reply
                              1
                              • L Offline
                                L Offline
                                longjohn
                                wrote on sidst redigeret af
                                #348

                                S

                                1 Reply Last reply
                                0
                                • M Offline
                                  M Offline
                                  madcat365
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #349

                                  det skulle jeg mene, vedr RSI bruger jeg gennemsnit:

                                  112224_BIOT_2023_04_22_07_41_49.png

                                  1 Reply Last reply
                                  3
                                  • M Offline
                                    M Offline
                                    madcat365
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #350

                                    bemærk iøvrigt min nederste linie, EPS - det gir et hurtigt overblik om indtjening er stigende, hvis ikke det er tilfældet, ja - så gå videre til næste kandidat....

                                    1 Reply Last reply
                                    3
                                    • L Offline
                                      L Offline
                                      longjohn
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #351

                                      Men stadig en volsom nedtrend på grafen ikk, og er Macd ikke gået i salgssignal igen. Syntes den ser lidt risky ud og mon ikke let den kan forsætte ned til ca kurs 100, medmindre regnskab om lidt overrasker ?

                                      1 Reply Last reply
                                      2
                                      • L Offline
                                        L Offline
                                        longjohn
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #352

                                        Tænkte måske det ligner ned til kurs ca 100

                                        112244_BIOT_2023_04_22_19_43_22.png

                                        1 Reply Last reply
                                        2
                                        • M Offline
                                          M Offline
                                          madcat365
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #353

                                          hmmm....
                                          Hvis vi skal holde os til rsi og macd stigning samt stigende overskud og profit quaterwise, som denne tråd handler om, så opfylder Biotage alle betingelser!
                                          Longjohn - du spørger om hvordan den ser ud i fremtiden, det kan jeg ikke svare på, men den opfylder som sagt alle kriterier for køb.

                                          1 Reply Last reply
                                          3

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger