Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Lyxumia godkendes i Europa

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    investor1989I
    http://medicoinvestor.com/lyxumia-godkendes-af-ema/ Zealand Pharma har nu endeligt fået sin godkendelse fra EMA og kan begynde at markedsføre deres GLP-1 (aller partneren Sanofi kan) i europa. Det er en meget vigtigt milepæl for Zealand det her da de nu begynder at få royalty. Når FDA accepterer NDA'en kan der også komme en større milepælsbetaling i Q1, ellers kommer den nok ved godkendelse i Q4 og en anden ved opstart af phase III for LixiLan midt på året. Der er altså stadig meget store valuedrivere i Zealand aktien der pt. står rigtig stærkt. Zealand Pharma meddeler, at Lyxumia (lixisenatid) til én gang daglig dosering er blevet godkendt i Europa til behandling af type 2-diabetes I henhold til aftalen med Sanofi er selskabet berettiget til trinvist stigende, lave tocifrede procentuelle licensbetalinger af det globale salg af Lyxumia København, 4. februar 2013 ─ Zealand Pharma (NASDAQ OMX København: ZEAL) meddeler, at Europa-Kommissionen har givet selskabets samarbejdspartner Sanofi (EURONEXT: SAN og NYSE: SNY) markedsføringstilladelse til Lyxumia (lixisenatid) i Europa. Lyxumia, en prandial GLP-1 agonist til én gang daglig dosering, er opfundet af Zealand Pharma og licenseret til Sanofi, som ejer de globale, kommercielle rettigheder til produktet. Lyxumia er godkendt til behandling af voksne med type 2-diabetes for at opnå blodsukkerkontrol i kombination med tablet-baserede blodsukkersænkende lægemidler og/eller basal insulin, når disse sammen med diæt og motion ikke giver tilstrækkelig blodsukkerkontrol. Europa-Kommissionens beslutning om at give markedsføringstilladelse til Lyxumia i Europa er baseret på resultater fra Sanofis globale GetGoal fase III-program, der omfatter 11 kliniske studier og flere end 5.000 patienter med type 2-diabetes. Som en del af programmet blev et stort antal patienter studeret for at vurdere virkningen af Lyxumia i kombination med basal insulin (706 patienter behandlet med Lyxumia i tre studier)1. Resultaterne fra GetGoal har gjort det muligt for Lyxumia at blive den første GLP-1 receptor agonist til én gang daglig dosering og med en fremherskende effekt på måltidsrelateret (postprandial) blodsukker, der er godkendt til anvendelse som tillægsbehandling til ​​basal insulin og til behandling i kombination med tablet-baseret diabetesmedicin. Resultaterne viste, at behandling med Lyxumia gav signifikante sænkninger af langtidsblodsukkeret (HbA1c), en udtalt reduktion i måltidsrelateret blodsukker samt en gavnlig effekt på kropsvægten hos voksne patienter med type 2-diabetes. GetGoal-resultaterne viste også, at Lyxumia havde en favorabel bivirkningsprofil hos de fleste patienter med kun mild og forbigående kvalme og opkastning, som er de mest almindelige bivirkninger observeret generelt med GLP-1-lægemiddelklassen, og en begrænset risiko for hypoglykæmi (episoder med for lavt blodsukker). I en kommentar til denne meddelelse udtaler David Solomon, administrerende direktør i Zealand Pharma: "Den europæiske godkendelse af Lyxumia er en afgørende milepæl for Zealand Pharma. Opnåelse af kommerciel status er den endegyldige blåstempling af Lyxumias behandlingsmæssige potentiale og samtidig en validering af vores virksomheds kompetencer inden for forskning og udvikling af peptid-lægemidler. Vi er særdeles glade for, at vores første produktopfindelse, lixisenatid - markedsført som Lyxumia af Sanofi, snart vil være tilgængelig for diabetespatienter i hele Europa." "I klinisk praksis i dag er der et stort behov for en mere differentieret diabetesbehandling. Patienter med type 2-diabetes er ikke alle ens og muligheden for at benytte nye GLP-1-baserede lægemidler med anderledes farmakologiske profiler er vigtig for at sikre en mere effektiv kontrol af diabetes," siger dr. Filip K. Knop, MD, ph.d., Gentofte Hospital, Københavns Universitet. "En af udfordringerne ligger i, at patienter i behandling med basal insulin ofte bevæger sig væk fra deres mål for HbA1c (niveau for langtidsblodsukker) på trods af et vel-kontrolleret niveau for det fastende blodsukker. Tillægsbehandling med en korttidsvirkende GLP-1 receptor agonist til én gang daglig dosering så som Lyxumia med en udtalt effekt på det postprandiale blodsukker kan være en god måde at få disse patienter tilbage til deres mål uden at øge risikoen for hypoglykæmi (episoder med for lavt blodsukker)". "Med den europæiske godkendelse af Lyxumia har vi nu et enkelt, nyt redskab til at hjælpe patienter med type 2-diabetes til yderligere at reducere langtidsblodsukkeret (HbA1c) med en gavnlig effekt på vægt og en begrænset risiko for hypoglykæmi. udtaler Pierre Chancel, Senior Vice-President, Global Diabetes hos Sanofi i dag i en pressemeddelelse fra Sanofi: "Med en enkelt daglig injektion og kun ét trin til vedvarende dosis, er Lyxumia er en styrkelse af Sanofis portefølje og endnu et skridt fremad i vores bestræbelser på at fremme videnskabelig ekspertise og udvikle nye terapeutiske løsninger, der giver bedre resultater for mennesker med diabetes, et område med et betydeligt udækket behandlingsbehov." Markedsføringstilladelsen til Lyxumia i Europa gælder i EU's 27 medlemslande samt i Island, Liechtenstein og Norge og følger efter den positive anbefaling fra Udvalget for Humanmedicinske Lægemidler under Det Europæiske Lægemiddelagentur (EMA) fra den 15. november 2012. Ansøgninger om markedsføringstilladelse til Lyxumia til behandling af type 2-diabetes er indsendt og behandles af lægemiddelmyndighederne i adskillige andre lande rundt om i verden. I USA ventes lægemiddelmyndighederne (FDA) at bekræfte modtagelsen af en registreringsansøgning i 1. kvartal af 2013. Resultatforventninger til 2013 og betingelser i Sanofi-aftalen Som tidligere annonceret er der ingen milepælsbetaling til Zealand Pharma forbundet med godkendelsen af Lyxumia i Europa. Selskabet vil offentliggøre resultatforventninger til 2013 i forbindelse med sin helårsmeddelelse for 2012, der udsendes den 14. marts 2013. I henhold til licensaftalen med Sanofi, som dækker lixisenatid og kombinationsprodukter, der omfatter lixisenatid, er Zealand Pharma berettiget til at modtage resterende udviklings-, regulatoriske og salgsmilepælsbetalinger på op til 1,23 mia. kr. (215 mio. USD), inklusive 230 mio. kr. (40 mio. USD) relateret til en depotformulering af Lyxumia, som ikke aktuelt er i udvikling 2. Endvidere er selskabet berettiget til trinvist stigende, lave tocifrede procentvise licensbetalinger af det globale nettosalg af Lyxumia og faste, lave tocifrede, procentvise licensbetalinger af det fulde nettosalg af kombinationsprodukter, som omfatter lixisenatid 2.
  • Et nyt spændende selskab

10
    0 Votes
    10 Indlæg
    0 Visninger
    leolooL
    Mel: http://www.youtube.com/watch?v=omDlmQHhXdI Da Helge chatted i Canada Og ikke ænsed´ noget Da så han et skilt på en tur I Ballerup Industri! Han gik og kom til radioen Og grundlage hymnen Der stod Hr. Aldo og røg sig ihjel Hvis i tør så tag mig ind Jeg er så den der går rundt med "vågn op" Jeg er tåbernes vidne Jeg har råbt: Jeres pis står til regnskab en dag Så hvis du tør så stol på mig SOLO Jeg så Eurotrust og E.investment gå ned Jeg så Capi, Ges og flere andre Nu vil I vise en ny , der kan fucke folks liv Så hvis I tør så fuck med mig. Skulle dette blive sat op på et større provins teater; Violiner og lirekasser kunne køre meget hårdt på, til en nærmest voldsom styrke og meget gerne med nyankomne skribenters udsagn kommende farende forbi (det kunne være på et stykke lagen) eks vis Investor89 store begejstring i sidegardinet så som $$$$$$$$$$.. og NU skal i høre her.. osv. Det vil skabe en rigtig god effekt.. Men som lytter og læser kan de fleste vel i disse dage nikke genkendende til forventningen om de engang i fremtiden himmelske stigninger i LIQTECH som har udvist helt abnorme og ekstraordinære resultater de seneste 3 år. Da kan vi vel, underbemidlet som trofaste læsere som vii princippet er, eller hov, overfordruknene individer, som vi i næstbedste fald er, læse alverdens troldskab og salsabim-bam løsninger om de kolde facts så som selskabets regnskaber der jo nærmest er esksploderet overskudsmæssigt i de seneste 3 år. Det er helt fuldstændig vildt det der sker i LIQTECH - ihvert fald indtil man gør sig den ulejlighed at læse det pissede regnskab for de senste 5 år. Hold da kæft hvor vi laver dollllaaars, eller? Hov hvilket enormt aktiv vi har som bestyrelsesformand i LIQTECH: ALDO PETERSEN. Der må være en ende på alle de successer den mand vil stille op til, jeg under ham meget, og jeg vil til enhver tid være foregangsmand for en støttegruppe der vil bede ham om at ligge sig ned med røvballerne opdad og lade danske taknemmelige investorer passere hans irolagte korpus forbi og folde 100, 200, 500, og 1000 kronesedler ned i røven på ham. Som en gave, en gestus, og måske som en indikation på det minde der om 100 år vil hænge over hele københavn; En ægte værdiskaber med hans hellige røv fuld af penge. Andre vil sige han er ulækker og svindler fra inderst til yderst, Alle tvivlere der kigger efter; I er satme ulækre, sådan at rode manden ret op i hans røv. Alle der ikke kender til aktien: Læs historien. Men nu skal den hejses til over 3, se hvem der køber opad og se hvem der sælger hele vejen ned. Fup og fik-fucking-dus hele banden, som åbenbart er blevet behændigt udvidet med dygtige skribenter der indleder med: "nu har jeg fulgt denne Aktie siden min første moster Ellys tid". osv. Så som, nå ja se det selv... Ynkeligehed og mennesker der ikke på nogen måde formår at skabe noget som helst! Aldrig har de solgt en eneste ærlig vare i en eneste butik/virksomhed som de har tjent en krone på, eller hur? Men lede andre ind i deres numre det vil de, og intet andet. Good luck staying on their boat while they blow your ass!!! Håber fandeme ikke jeg med linket til Kim Larsen stiller nummeret i diskredit. Say I did, so what.. vh
  • Nettoomsætning for Arzerra i fjerde kvartal og hele 2012

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Selskabsmeddelelse Den globale nettoomsætning for Arzerra i fjerde kvartal 2012 udgjorde GBP 14,5 mio. Nettoomsætningen for Arzerra i 2012 udgjorde GBP 60 mio., hvilket var en stigning på 38% i forhold til 2011 Genmabs royaltyindtægt er på DKK 27 mio. i fjerde kvartal 2012 og DKK 111 mio. for 2012 København, Danmark, 6. februar 2013 - Genmab A/S (OMX: GEN) offentliggjorde i dag, at nettoomsætningen for Arzerra (ofatumumab) i fjerde kvartal 2012 udgjorde GBP 14,5 mio. (ca. DKK 133,2 mio.). Nettoomsætningen er fordelt på GBP 10,3 mio. i USA og GBP 4,2 mio. i resten af verden. I henhold til samarbejdsaftalen med GlaxoSmithKline (GSK) forventer Genmab at modtage en royaltybetaling på ca. DKK 27 mio. Nettoomsætningen for Arzerra i 2012 udgjorde GBP 60 mio. (ca. DKK 552 mio.) på verdensplan, hvilket giver Genmab en samlet royaltyindtægt på ca. DKK 111 mio. for 2012. Der er ved omregningen fra GBP til DKK anvendt den danske nationalbanks gennemsnitskurser for de respektive kvartaler i 2012.
  • Brøndby - konkurs står for døren

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Det er sørgelige tider på Vestegnen, hvor deres en gang så stolte fodboldklub, og Danmarks første professionelle klub, nu er meget tæt på konkursen. Desværre blev nogle lokket af de forskellige rekonstruktionsforslag, men det hele er ved at løbe ud i sandet, efter års af mismanagement, der vel egentligt startede med opgøret med Laudrup/Faxe. http://politiken.dk/sport/fodbold/superligaen/ECE1885602/en-broendby-konkurs-vil-sende-fck-tilbage-i-pokalen/ Der har forsøgt at komme i forlig i stand, men jeg tror den meget vigtige melding her er at spillerforeningen ikke bakker af. FC Fyn har erklæret sig konkurs af samme årsag, som det ser ud. Fodboldklubber burde nok ikke være på børsen, hvis ikke de professionaliserer deres ledelse. Nu er det ikke for at hænge Håkansson ud, for han er kommet til relativt sent i forløbet, men....han var ude at sige at fodbolden kommer i første række og økonomien i anden række. Det er også allright hvis man er rigmandsejet, fondsejet eller medlemejet...men..men når man er børsnoteret, så synes jeg det er mangel på respekt for de aktionærer hvis penge man skal forvalte og gerne forrente. Man skal ihvertfald ikke forlods opgive muligheden herfor. Det kommer til at gøre ondt langt ind i Vestegnens sjæl hvis Brøndby skulle gå konkurs, men nu er vi altså tæt på målstregen.
  • Ny direktør i Chr. Hansen

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Lars Frederiksen træder tilbage som adm. direktør for Chr. Hansen Holding A/S; Cees de Jong er udpeget til ny adm. direktør Side 1/3 Chr. Hansen A/S Tlf. 45 74 74 74 Bøge Allé 10-12 www.chr-hansen.com DK-2970 Hørsholm CVR: 28318677 Danmark Lars Frederiksen træder tilbage som adm. direktør for Chr. Hansen Holding A/S; Cees de Jong er udpeget til ny adm. direktør Efter 33 år hos Chr. Hansen, heraf 14 år i direktion og otte år som administrerende direktør har Lars Frederiksen valgt at træde tilbage som adm. direktør for Chr. Hansen Holding A/S per den 31. marts 2013, for at afse tid til eksterne bestyrelsesposter. Med virkning fra den 1. april har bestyrelsen udpeget Cees de Jong, 51 år, til ny adm. direktør for Chr. Hansen Holding A/S. Lars Frederiksen har været ansat i Chr. Hansen siden 1980, og blev i 1999 udnævnt til medlem af direktionen i det tidligere Chr. Hansen Holding A/S. I april 2005 blev han, i forbindelse med PAI's opkøb af firmaet, udnævnt til adm. direktør. "Lars har stået i spidsen for den imponerende transformation af Chr. Hansen Holding A/S under PAI's ejerskab samt den succesfulde børsintroduktion på NASDAQ OMX København i 2010. Gennem Lars' otte årige lederskab og efter næsten tre år som børsnoteret selskab har Chr. Hansen i dag etableret sig som en førende global leverandør af bioscience-baserede ingredienser til såvel fødevare- som den farmaceutiske industri og med en stærk platform for forsat profitabel vækst. Lars har besluttet, at nu er det tid til at søge andre udfordringer i livet og på vegne af bestyrelsen vil jeg gerne takke Lars for hans bidrag til Chr. Hansen samt ønske ham alt det bedste i fremtiden," udtaler bestyrelsesformand, Ole Andersen. "Chr. Hansen er en fantastisk virksomhed. Jeg er stolt af mine 33 år i virksomheden og for det privilegium at have haft muligheden for at være adm. direktør i de sidste otte år. En periode hvor vi konstant har transformeret og udviklet virksomheden. Jeg har nu besluttet at søge nye udfordringer, herunder at bruge mere tid på bestyrelsesarbejde," udtaler adm. direktør Lars Frederiksen. Cees de Jong har en doktorgrad i medicin fra Erasmus Universitetet i Rotterdam kombineret med en MBA fra Rotterdam School of Management. Hans professionelle karriere startede i 1989 hos Gist-Brocades (NL), hvor han bestred forskellige stillinger, herunder Managing Director for Industrial Pharmaceutical divisionen. Efter DSM's opkøb af Gist-Brocades i 1998 blev Cees de Jong udnævnt til President for DSM's Anti-infectives division. I 2000 tiltrådte Cees de Jong som President for Campina's Industrial Products division, og fra 2003-2007 arbejdede han for Quest International som Group Vice President & Head of Flavour divisionen. I 2007 blev han ansat i Crucell, hvor han som COO førte virksomheden igennem en transformationsproces til et fuldt integreret biofarmaceutisk selskab, indtil Crucell i 2011 blev opkøbt af Johnson & Johnson. Cees er uafhængigt bestyrelsesmedlem af The Board of Protein Sciences Corporation (USA). Formand for bestyrelsen, Ole Andersen, udtaler "Jeg er glad for at vi har været i stand til at rekruttere Cees, som kommer med en unik viden om både ingredienser og biofarmaceutiske produkter. Jeg er overbevist om, at han er den rette til at tage Chr. Hansen til det næste niveau,". Cees de Jong udtaler: "Chr. Hansen har skabt et meget stærkt fundament og er godt positioneret til fremtiden. Jeg er beæret og ser frem til denne mulighed for sammen med 2.500 engagerede medarbejdere, at fortsætte den positive udvikling for Chr. Hansen."
  • Foreningen Vestas Shareholders

8
    0 Votes
    8 Indlæg
    0 Visninger
    HjulmandH
    Formanden og andre udvalgsmedlemmer i FVS forsøger tilsyneladende at kuppe foreningen. Desværre uden held, endnu. Vagn Sørensen har endnu ikke forstået, at han er uønsket i FVS, selv om han er stifter. Vagn Sørensen stiftede FVS, som en støtteforening for Vestas og deres aktionærer, men som situationen er lige nu, er der nok ingen der gør mere skade for Vestas end Vagn selv. Det eneste glædelige ved hele situationen er, at vi andre endelig ser en reaktion fra formand Søren Riis og nu også Rudi Ovesen, på Vagn Sørensens galskab. "MAN SKAL VÆLGE SINE KAMPE MED OMHU" Hvad kan bedst betale sig, starte forfra eller prøve at vriste magten fra Vagn? Jeg er sikker på, at de der kan se mening med en forening for Vestas aktionærer, pr. automatik vil følge Søren Riis over i nystiftet forening. Problemet er den række af kontaktet og relationer FVS trods alt har. Hvis Søren Riis beder om opbakning, er det vigtigt at give ham den. Hjulmand http://www.vestasshareholders.dk/
  • Genmab

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    P
    Genmab rising. Tror vi i den kommmende tid vil se et nyhedsflow af gode nyheder, der vil få kursen væsentligt op.
  • 300 mv ordre på vej 166 stk.v.100 1.8 mv

24
    0 Votes
    24 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Faldt lige over denne 63571_ReNews_01_15_2013.pdf
  • Golden Ocean Gains as Carnegie Sees Dry Bulk Revival

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Friday, 01 February 2013 ' 11:00 Golden Ocean Group Ltd. (GOGL), the shipping company controlled by billionaire John Fredriksen, rose the most in a week in Oslo trading after Carnegie Investment Bank AB predicted a revival in the dry bulk market. Shares in the Hamilton, Bermuda-based company rose as much as much 3 percent, the most since Jan. 25, and climbed 1.3 percent to 5.41 kroner as of 12:31 a.m. in the Norwegian capital. About 1.37 million shares had traded so far, compared to a three-month daily average of 1.3 million. "The dry bulk market is set for a pick-up in 2014," Rune Sand, an analyst at Carnegie, said in an e-mailed note. "Golden Ocean Group is one of very few owners with the financial capacity to acquire tonnage in today's market." Carnegie today raised its recommendation on the stock to buy with a price target of 7 kroner. The Baltic Dry Index, a measure of commodity shipping costs, averaged 920 last year, the lowest since 1986, according to figures from the Baltic Exchange, the London-based publisher of freight rates. Fredriksen will continue to invest in shipping, the industry that helped him build up his fortune, he said in a Jan. 24 interview. "Looking 1 to 2 years ahead, ship owners that don't currently have access to capital are going to start ordering new ships," Sand said. That "should lead to rising newbuilding prices, which will benefit owners with the financial capacity to take advantage of current depressed prices to acquire tonnage early Source: Bloomberg Website: http://www.goldenocean.no/ Oslo Børs: GOGL: http://www.oslobors.no/markedsaktivitet/stockOverview?newt__ticker=GOGL [image: 63792_gogl.png]
  • Danske Banks årsregnskab - forventninger

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    O
    Hvad har folk af forventninger til Danske Banks kommende årsregnskab den 2. feb? DB har jo overrasket positivt i 2012, men forventningerne har jo også været meget lave efter min mening. Resultatet vil alt andet lige udgøre en minimal EKF og de er jo bagud i forhold til andre nordiske konkurrenter på rentabiliteten. Eller tager jeg helt fejl? Vil gere høre folks forventninger til årsregnskabet. Måske skulle man reducere i den op til offentliggørelsen? Det er min overvejelse
  • Kunne TKDV være en god investering.

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Orderbok i TK Development Ant Orderdjup, köp Bid Offer Orderdjup, Sälj Ant 2 6 423 13.00 13.30 3 092 2 1 6 000 12.70 13.40 2 500 1 2 1 500 12.50 13.50 2 500 1 2 3 000 12.40 13.80 6 000 2 2 2 000 12.30 14.00 1 600 1 2 5 500 12.20 14.10 1 000 1 2 964 12.00 14.40 1 000 1 1 5 000 11.80 14.50 2 000 1 1 2 000 11.70 14.90 2 625 1 1 4 650 11.60 16.00 1 500 1
  • En der har Nordnet?

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Hej. Jeg sidder og bruger SaxoTrader, men det er tit jeg ikke kan finde de aktier jeg gerne vil handle med. Er der nogen der kan tjekke om i kan finde MHH og CWBC?
  • Pengene fosser tilbage i kassen hos

29
    0 Votes
    29 Indlæg
    0 Visninger
    MIFM
    Vestas! Måske måske ikke men nu har de jo haft de store udlæg til materialer m.m.. Projekterne må vel løbende blive færdige og pengene komme tilbage i kassen som de har lovet. Hertil kommer alle besparelserne, fyringer osv og ikke mindst salget i Chile af deres egen 90 MW park. Det må da se rimeligt ud på bundlinien omend der mangler nye signings. Det ser godt nok slemt ud men er branchespecifikt omend Vestas halter efter her alligevel mener jeg. Det minder jo næsten om finalen i håndbold! Mestrene der viste modstanderne hvordan den ged skulle barberet. Fik sin egen medicin og resten kan være historie. De dumme dänen oder was? Nå pøjpøj til jer alle jeg beholder den slat jeg har MIF
  • Hvad sker der på BioPortos bestyrelsesmøde idag?

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Hej. Jamen som overskriftet siger: Hvad sker der? Nogen der har nogle spændende bud?
  • Aktiekurser for mange aktier ind i Excel?

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Det her lyder måske trivielt, men jeg søger at få aktiekurser let og automatisk opdateret i Excel. Jeg troede dette kunne gøres i et snuptag, men det lader til at flere sites blokerer for excel queries til real time og/eller delayed data. Det drejer sig om ganske mange instrumenter, og listen er dynamisk, så jeg har et par ønsker: Ideelt set skriver jeg symbol i kolonne A og får fyldt Kolonne B - ? ud med pris, volumen, open, close, high, low, navn osv Én række per instrument Jeg kan refreshe alle rækker med ét tryk på knap eller tast Jeg kan sætte opdaterings frekvens Jeg ønsker ikke at oprette en web query for hver række/instrument (det vil tage dage og er umuligt at vedligeholde) Hvis nogen har et fungerende eksempel modtager jeg det meget, meget gerne Vh, Claus
  • ALLE SKAL GÅ FRIVILLIGT 20% NED I LØN

13
    0 Votes
    13 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Fagforeningerne har sejret ad helvede til - resultat: konkurrance evnen er sat over styr - virksomhederne mister ordre og virksomhederne flytter deres arbejdspladser til udlandet. Resultat: flere på offentlig forsørgelse - folk bliver fyret og de kan ikke finde nyt arbejde. Skeen må tages i den anden hånd - der skal nytænkning til - det kan ikke fortsætte på denne måde. Vi må genoprette vor konkurranceevne - arbejdspladserne vil blomste op - skatten på arbejde skal nedsættes. Vi skal tilbage til en positiv spiral - det kunne begynde med en ny regeringskoalition bestående af Venstre - Socialdemokratiet og Det Radikale Venstre - denne regering kunne skaffe stabilitet og være garant for at nytænkning og vækstfremmende tiltag blev gennemført. Måske kunne vi skabe noget optimisme der smager af "DE GODE GAMLE 60 ere"
  • Liqtech International Inc. en meget spændende aktie

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    investor1989I
    Et meget meget spændende selskab jeg selv følger meget tæt. De har planer om at komme væk fra OTC børsen og over på NASDAQ børsen. De blev for et stykke tid siden rykket op i den fineste del af OTC og fik derfra 6 måneders lock up på den børs før de kunne flytte. Den tid er ovre nu, og der kan dermed flyttes over. Problemet nu er at de skal bruge en Aktiekurs over kurs 3 før de kan komme på NASDAQ. Spørgsmålet er så, hvornår vi vil se en sådan Aktiekurs? Når først aktien kommer på NASDAQ kan det gå stærkt med udviklingen i markedværdien. Det store spørgsmål er jo hvad der skal trigge den til at gå over 3? Aktien kan handles direkte igennem SAXO Bank. Bruger du en anden mægler er det bare at skrive eller ringe til dem, så køber de aktierne for dig. Gør du det den vej skal du dog nok købe for minimum 10.000 kr. pga. gebyrerne. Ingen tvivl om at selskabet er voldsomt spændende. pt. har størstedelen af salget de sidste 3 år (som fra 2008-2011 har udviklet sig eksplosivt) været til bilindustrien med deres unikke partitkelfiltre til lastbiler og busser mv. Det er et område som er gået lidt i stå i 2012 hvorfor deres omsætning er faldet en del i 2012 (især Q2 og Q3) i forhold til 2011. Ledelsen selv forventer dog at dette vender. Det klart mest interessante for Liqtech er jo at komme ind på nye markedsomåder. Der er kæmpe potentialer indenfor salg af membraner til såvel pharma, bioteck, fødevarer, drikkevands industrien mv. for ikke at glemme de store muligheder indenfor Olie & Gas samt vand fra skibe som du selv er inde på i dit indlæg. Alt i alt et voldsomt spændende lille selskab der kan komme til at tordne i vejret når først de rigtige muligheder kommer frem. Den bliver her omtalt i millionærklubben: http://arkiv.radio24syv.dk/video/7568386/millionrklubben-0905 Der er herudover ved at blive indført en del lovforslag i USA omkring udstødning, bakterier, udledning af foruerning, rent drikkevand og andre spændende ting. Liqtechs unikke membraner ville kunne hjælpe med det meste. Det har samarbejder med såvel Siemens som General Electric, BP, Shell etc. samt mange mange andre større firmaer. Det er et selskab som jeg føler mig overbevist om bliver opkøbt indenfor 2-3 år, da de simpelthen er et lille firma med et kæmpe potentiale.
  • valuta udfordring ved Investering af Ratepension

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    TraderMikeT
    Hej Jeg har fornyelig samlet mine ratepensioner i en konto hos nordnet med henblik på at selv af passe mine investeringer. Jeg er i den forbindelse løbet ind i en udfordring som jeg ikke helt havde overvejet inden jeg flyttede kontoen. Det viser sig nemlig at HVIS man handler udenlandske aktier f.eks svenske fra en rapension, så veksler Nordnet beløbet frem og tilbage mellem den udenlandsk valuta og danske kroner hver gang hver gang der handles. Det betyder, at der bliver lagt betydelige veksel omkostninger til hver eneste handel der foretages. Helt konkret genneført jeg en handlen i xact_bear_2 hvor kurs differencen udgjorde 0,7% af handlens størelse. Læg hertil normal Kurtage på 0,1% så bliver de samlede handelsomkostninger på ialt ca 0.8%. Jeg har forespurgt hos Nordnet om man ikke kunne lave en valuta konto som man kan med åbne depoter - det fik jeg af vide at det var ikke muligt med en ratepension. Jeg har kontaktet saxoebank som tilsyneladende ikke havde nogen problemer med valuta konti på ratepensioner. Jeg er lidt interesseret i at høre andre hvad gør i for at minimere valuta omkostningen i forbindelse med investering af pensioner? Er der nogen som bruger saxoebank - som kan bekræfte at det er muligt at lave valutakonti i saxo ebank når man har en ratepension ?
  • Aktiespil og Facebook

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    PinguP
    I min hast med at komme igang med at lege med aktiespillet, må jeg have kommet til at give accept til at PI måtte postere aktiviteter fra mit spil på Facebook. Er der nogen som at der kan fortælle mig hvor at det gik galt? /Pingu
  • Nästa stora biotechraket!

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    B
    "Svensk forskning får cancerceller att begå självmord" "Lilla men naggande goda Kancera (listat på First North) är på spåret att TA fram ett läkemedel som angriper cancer på ett helt nytt sätt - man får cancerceller att begå självmord. Poängen med detta är att man därmed kan förändra dagens behandlingsmetoder, som innebär att även friska celler tar skada och ger betydande negativa bieffekter för patienter och ökade kostnader för sjukvården, så att man i framtiden istället kan angripa cancern direkt och precist utan negativ inverkan på friska celler. Förhoppningen är att kunna bota fler, öka livslängden bland de som behandlas, minska lidandet till följd av bieffekter samt sänka sjukvårdens kostnader för behandling av bieffekter. Inte så lite med andra ord. Samtidigt är bolaget, vars affärsidé är att utveckla läkemedelskandidater genom preklinisk forskning och sedan sälja dem läkemedelsbolag som driver vidare forskningen i egen regi, nu framme vid mållinjen där man har resultat nog för att ingå avtal om försäljning av sina projekt till läkemedelsbolag." Läs den fullständiga analysen på http://blogg.passagen.se/klarsynthet/ Ovanstående analys dök upp i min inkorg på fredagseftermiddagen. Jag tror det blir nästa stora mångdubblare bland de små svenska biotechbolagen där raketer skjutits upp med mångra hundratals upp till tusentals procent (ex: BIGG) senaste veckorna. Vilka fler har samma goda förutsättningar för flerdubblingar som Kancera? Jag letar med ljus och lykta efter fler som denna.