Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Portefølje

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    G
    Hej PI Af ren nysgerighed og søgen efter nye investeringsmuligheder, tænker jeg det kunne være interessant at vise, hvordan ens portefølje er sammensat, enten iform af PF med vægte for enkelte aktier eller også bare liste de aktier, porteføljen består af :). Min egen PF består af( listet i vilkårlig rækkefølge :)) Abott laboratories Total Suncor Procter & Gamble Johnson & jonhson Spectrum SP group Tesco Målet med PF er årlig PF stigning på 5-10%, samtidig med Yield på >2,5%, den er der ikke helt endnu, men er overbevist om at det kommer med fremtiden. Har stor forventninger til SP group samt Suncor mht. fremtidige prissætninger, mens spectrum agere som PF mulige højdespringer :). Håber i kan finde inspiration i nogle af de overnævnte aktier :).
  • SAS:Against All Odds .

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Sorry at det ikke er underbygget,men min mavefornemmelse siger mig SAS kommer ud med et plus imorgen,hvis det sker så ser vi kurs 15+++++ og turnaround er bekræftet.
  • Aktiekurserne stiger og stiger uden økonomisk grund.

14
    0 Votes
    14 Indlæg
    0 Visninger
    L
    USA 15. Maj 2013 Erhvervstillid skuffer fælt i New York, og industriproduktion falder 0,5% i april. 16. Maj 2013 Philadelphia Fed indeks skuffer fælt, boligbyggeri og nytilmeldte ledige skuffer ligeledes. 3. juni 2013 ISM skuffer fælt lander på 49, under 50 betyder sammentrækning i økonomien. Forecast for 2. kvt. I S&P 500 Her har 106 virksomheder meldt ud om deres forventninger, og mere end 80% af dem, ligger under analytikernes forventninger. De forventer en stigning på 1,3% hvor analytikerne forventer 4,4% pr. 31. marts 2013. Aktiekurserne er stigende, mens indtjeningen fortsætter med at falde. Dette er galimatias, og en total uholdbar situation. EU April 2013'Arbejdsløshed op med 104.000 personer, og jævnfør samme måned 2012 er arbejdsløsheden steget med 1,673 mio. Maj 2013, PMI i Eurozonen 47,7, under 50 betyder sammentrækning i økonomien. Første kvartal 2013, BNP ned med 0,2% i Eurozonen og 0,1% i hele EU. Som vanen tro, bliver det selvfølgelig belønnet med stigende aktiekurser. Marked er som et stort pyramidespil, og jeg kalder det et spil, for det har ikke meget med økonomien at gøre. Ja selv i EU er aktiemarkederne i højeste niveau i flere lande, selvom økonomien bevæger sig længere og længere ned i dynget. Eurozonen er i recession. Inflationen i de fleste lande har været faldende siden primo 2011, Grækenland er gået i deflation, hvem bliver det næste land. Håber ikke det går som økonom Irving Fisher fra USA, der kom med en teori i 1933, at han var kommet frem til, at overdreven gæld, og en deflation bagefter vil i teorien medføre depression. Det er vel nok første gang, at aktiekurserne stiger og stiger, selvom verdensøkonomien er faldende. Investorerne må være på en eller anden form for rusmiddel, for ved deres fulde fem kan de ikke være. Når der ikke er flere købere tilbage for at holde gang i pyramidespillet, vil aktiekurserne falde voldsomt. Var Japan et advarselstegn? Aktiekurserne i Nikkei index er faldet ca. 17% på lidt over en uge. P.t. er Dow indekset i USA oppe på 92% Bullish (www.trade-futures.com) I oktober 2007 var det tilsvarende blot 88%, lige før markederne faldt voldsomt. Når (og ikke hvis) markederne begynder at falde voldsomt, er der ingen, der bør komme og sige, at det kom bag på dem, at økonomien er værre en de først havde antaget, da de er blevet advaret af utallige økonomiske nøgletal og andre faresignaler der står og blinker rødt. Margin Gæld I USA er nået et toppunkt. I april 2013, overskyggede Margin gæld på New York Stock Exchange (NYSE) en tidligere toppunkt i juli 2007 af 381 milliarder dollars ved at nå 384,3 milliarder dollars. Dengang ligesom nu, aktieindeks var på sit højeste niveau, og "FOMO" mentalitet var fremherskende. (FOMO = Frygt for Missing Out). Margin er lånte penge, der bruges til at købe værdipapirer. Et kort blik på historien viser, at løst Kredit har bidraget til alvorlig nedgang på markedet. Vil historien gentage igen?
  • BAVA: 2 forsøg opstartet sponsoreret af eksterne partnere

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    T
    Har bemærket, at to nye forsøg er opstartet med henholdsvis Imvamune og Prostvac sponsoreret af eksterne samarbejdspartnere. I Imvamune tester National Institute of Allergy and Infectious Diseases (NIAID) en ny leverance form (nålefri) og 3 doser på 352 patienter: se: http://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT01827371?term=imvamune&recr=Open&rank=1 I PROSTVAC tester National Cancer Institute (NCI) produktet sammen med Enzalutamide (hormon terapi, også kendt som XTANDI), der gives efter operation og behandling med docetaxel. Sidstnævnte har i kombination med Prostvac vist signifikant forbedrede Overall Survival. Bliver interessant om kombinationen af XTANDI og Prostvac sammen giver yderligere effekt akkumuleret effekt. Det åbner i hvert fald for tidligere anvendelse af Prostvac, hvis det er tilfældet. Se: http://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT01867333?term=Prostvac&recr=Open&rank=3 Positivt, at de amerikanske myndigheder fortsætter med at udforske mulighederne samt produktforbedringer af BAVA's teknologier - uden yderligere omkostninger for BAVA (måske de leverer vaccinen -mon ikke?). /TheBekkers
  • Chart og TA'nker pr. 7. juni-2013

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    IFTA.dkI
    http://www.youtube.com/watch?v=ohOrd1D6S_0 Gode hilsner CHjort - http://ifta.dk/
  • Norwegian er næsten 10. største selskab i Europa

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    F
    07.06.13 kl. 08:08 Med næsten 1,9 mio. passagerer i maj har Norwegian sat månedsrekord. Nu er det norske lavprisflyselskab på vej til at presse russiske Aeroflot væk fra pladsen som 10. største flyselskab i Europa. Passagervæksten svarer til en fremgang på 22 procent eller hele 342.925 passagerer. Den hidtidige månedsrekord var fra juli måned sidste år, hvor der var 65.000 flere passagerer, der rejste med Norwegian. Med den markante vækst og udsigten til en ligeså stor vækst i de kommende måneder er Norwegian stærkt på vej til at presse russiske Aeroflot væk som det 10. største flyselskab i Europa ifølge Wikipedia´s opgørelse, oplyser branchesitet Check-in. I 2012 lå de to flyselskaber side om side på en delt 10. plads med samlet 17,7 mio. passagerer. Efter årets første fire måneder havde Aeroflot et forspring på 280.000 passagerer til Norwegian, idet russerne havde haft 5,92 mio. passagerer om bord i flyene mod Norwegians 5,64 mio. Men med et traditionelt stort antal passagerer i sommermånederne samt nye langdistanceruter til Bangkok og New York er det blot et spørgsmål om få måneder, førend Norwegian har overhalet det russiske flyselskab, skriver Check-in. http://epn.dk/brancher/transport/luft/ECE5582141/norwegian-er-naesten-10-stoerste-selskab-i-europa/ http://www.norwegian.com/dk/om-norwegian/fakta/ http://www.oslobors.no/markedsaktivitet/stockOverview?newt__ticker=NAS [image: 65568_OK_Norwegian_1.jpg]
  • Hvor skal Novo-kursen hen?

14
    0 Votes
    14 Indlæg
    0 Visninger
    tumle1969T
    Nu har jeg ligget i Novo i ca. et 1 år, og er på det seneste blevet meget i tvivl om den fortsatte kursudvikling. Dårligt nyt på Tresiba, sendte den forståeligt nok ned, og den har siden da haft meget svært ved at bryde op igennem 1000. End ikke et godt regnskab her d. 1 maj kunne hjælpe, hviket godt kan give mig nogle nervøse trækninger. Et godt solidt selskab, er jo ikke nødvendigvis = stigende kurser.....bare se hvad der skete med Apple-aktien. Hvilket får mig til at spørge.....skal vi ned og teste kurs 800 igen (på den længere bane)? Medierne har på det seneste også haft temmelig meget negativ omtale på Novo, og det samtidigt med en større risikovillighed, taler jo heller ikke ligefrem til fordel for en defensiv Aktie som Novo? Ja, ved godt der kan ligge en mega kursdriver i deres fedmemiddel, men tror nu fortsat det har lange udsigter.....virker pt. som om den ligger og siver stille og roligt, og tager nogle ekstra fald på mindre gode nyheder! Er der måske en venlig TA'er der har lyst til at komme på banen, men selvfølgelig er alle velkommen til at byde ind?
  • FLSmidth & Co på sommerudsalg?

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    X
    Dagens udsalg af FLS aktier er i mine øjne noget af en overreaktion. Q1 var ikke imponerende og især nedgangen i order intake (-22%) er bekymrende. Men FLS fastholder guidance for 2013: "FLSmidth & Co. A/S maintains expectations of consolidated revenue of DKK 27-30bn (2012: DKK 25bn) and an EBITA Margin of 8-10% (2012: 10.1%)." Endvidere starter FLS nu tilbagekøbsprogrammet på op til 521 mio DKK (1.736.666 aktier ved kurs 300 eller ca. 3,26% af aktierne). I forvejen ejer FLS ca. 2,5%. FLS indledte august 2012 en salgsproces for Cembrit, og på et eller andet tidspunkt bliver Cembrit nok afhændet. Med en P/E på under 10, Yield på ca. 3%, styr på gælden og aktietilbagekøbsprogram, så er jeg sikker på, at jeg på tirsdag skal have nogle FLS'er. Kan jeg få dem til under kurs 300, så siger jeg mange tak (især til Nordea for dagens udsalg).
  • Gap Play - Handelsstrategi

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    IFTA.dkI
    https://www.youtube.com/watch?v=Oa2KRD1af5E Gode hilsner http://ifta.dk/
  • Vestas

17
    0 Votes
    17 Indlæg
    0 Visninger
    J
    Bare mig eller læser jeg at Vestas har mani med 1 kvartal regnskab ?? sent from iPhone
  • Det kan siges med et ord

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    MIFM
    Køb MIF
  • Rituxan vs GA101 vs Arzerra

13
    0 Votes
    13 Indlæg
    0 Visninger
    investor1989I
    Så er vi igang Bemærkning : forkortelse : Rituxan : GA101 : Arzerra Overall Respons Rate % ORR 65,9 75,5 ? Complete response rate % CR 8,3 22,2 ? Median progression free survival, months: PFS 15,7 23 22,4 Grade 3-5, adverse events % Bivirkning 46 67 ? Infusion-related reaction % Bivirkning 4 21 3 Neutropenia % Bivirkning 25 34 5 Infections % Bivirkning 8 6 4
  • NÆSTE KURSRAKET

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Jeg anbefalede for en 3-4 måneder siden stærkt køb på molslinien - fortjeneste ca. 450000 - jeg håber mange fulgte mit råd. Næste kursraket er efter min mening SJGR - deres marked tegner lovende. Et par gode salg af projecter og de er i kurs 5
  • exiqon

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    R
    Højteknologifonden må virkelig tro på exiqon. I torsdag kom der meddelelse om et projekt hvor der skal udvikles test til individuel medicin til tyktarmskræft patienter da medicinen ikke virker ens på alle patienter og mange ikke har glæde af de medicin de får og som samtidig er meget dyr. I december modtog exiqon 13 mill. til at udvikle en prostata test fra samme fond og har tidligere modtaget 24 mill. til en test til tidlig opdagelse af tyktarmskræft. Endvidere har de fået midler til en test til opdagelse af tilbagevendende tyktarmskræft der blusser op efter operation så disse mennesker kan få supplerende kemoterapi. resultaterne fra denne test skulle egentlig længe have været fremlagt men kan da komme anyday nu. det jeg tænker er jo at det nok er positive resultater da fonden jo nok er inde over den løbende forskning og kan se resultaterne peger den rigtige vej ellers blev de nok ikke ved at hælde penge i samme teknologi. udover det det bliver exiqon jo nok overskudsgivende allerede i år da de har kraftigt stigende salg kvartal efter kvartal de sidste mange år så kommer dianogstikken også til at tjene penge ser det efter min mening til at se rigtig godt ud
  • BAVA: Gode nyheder

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    T
    Super med udvidelse af licensaftalen med CV-301. Vi må håbe, at NCI vil medfinansiere mod at få del i afkastet på nogle af markederne. Men nyheden var som sådan ikke uventet, da BAVA i 1Q regnskabet skrev, "Also, the company expects to expand the collaboration with NCI to include a license for CV-301 for additional cancer targets.". BAVA har nu i lang, lang tid holdt, hvad det har meldt ud, hvilket er rigtigt positivt. Dette får mig også til at spekulere i, at et svar vedr. godkendelse af Imvamune må være ikke så langt væk. I 1Q rapporten skriver de, "the Company anticipates a decision from the European Medicines Agency in the second quarter of 2013". Sammenhold med at EMA's Committee for Medicinal Products for Human Use (CHMP)holder møde d. 27.-30. maj, så kan det jo indikere, at Imvamune ansøgning skal behandles på det møde. Set fra min side, så må der også være nyheder lige på trapperne desangående. Spændende! Jeg mener også, at BAVA er blevet opfordret til at stille et ADR-program op i USA, så der er lettere adgang til at handle deres aktier. Ellers ville de ikke gøre det, så det tolker jeg egentligt også positivt, selvom andre har udtalt sig kritisk omkring likviditeten. Det som undrer mig ved BAVA er dog, at kursen ikke påvirkes mere positivt af alle de gode og solide nyheder, som kommer fra selskabet? Vi personlige holdning er, at tålmodighed betaler sig, men det er bare mærkeligt, at kursen ikke påvirkes af, at sandsynlighederne for succes i de kliniske forsøg øges samtidig med ordrer fra USA (og andre, hvis en godkendelse kommer igennem). Nogen bud på hvorfor? Mvh, TheBekkers
  • J. P. Morgan Chase & Co. (JPM) - Hadet og succesfuld

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    Martin_NYSEM
    JPM har ligheder med AIG; de er begge at finde i den gruppe af virksomheder, som mange Amerikanere absolut hader, som følge af krisen. JPM spillede en central rolle i krisen, omend det var mere igennem opkøb end krise i virksomheden. JPM er kommet godt ud af krisen. CEO Jamie Dimons årlige investorbrev, bærer præg af en mand og en virksomhed i kontrol og med klare mål. Jamie gør også gerne opmærksom på at man tjente $17 milliarder in 2011; det bedste år, det absolut bedste, nogensinde. Til trods for et rekord år er kursen trykket langt ned. Med en EPS på $4,71 og en markedsværdi på $150 milliarder har JPM en P/E på blot 8,37. Det tal adskiller sig ikke specielt meget fra den øvrige sektor - men det er langt under de historiske tal. Vi er sikre på det næsten udelukkende skyldes det dårlige omdømme og den negativitet, som blev skabt som følge af krisen. Markedet har glemt at fokusere på helheden og det fundamentale. Der findes en teori om 'contrarian investing'. Kort sagt går den ud på, at masserne altid tager fejl og, at man derfor skal gøre det modsatte af masserne. Denne teori holder naturligvis ikke altid vand og den er ikke holdbar i længden. Men man kan ikke bare uden videre afskrive teorien. Der er dele som ofte viser sig sande. Teorien fungerer til tider, fordi markedet ikke altid reagerer på realiteterne - Mange investerer på basis af følelser og ikke logik. Man behøver ikke at studere mange shortterm aktier fald for at opdage hvad panik kan medføre. Når en krise rammer bliver alle virksomheder, gode som dårlige, skylder ud i toilettet sammen. JPM har for nyligt måttet videregive dårlige nyheder til markedet. En anden faktor, som naturligvis har en negativ påvirkning på kursen. Først en global krise og sidenhen The London Whale. CEO Jamie Dimon håndterede den seneste krise med stor dygtighed. Alene den måde som JPM håndterede den på, bør bygge enorm tillid til virksomheden og dens ledelse. JPM tabte mange penge, men markedet kender til dette på nuværende tidspunkt og vi kan således fokusere på fremtiden. London Whale er blot en bump på vejen og var aldrig i fare for at true JPM på dens eksistens. Hvis vi forholder os til det fundamentale, så tjente JPM $17 milliarder i 2011. Konsensus EPS for 2012 ligger på omkring $4,96 eller $19 milliarder. Konsensus EPS for 2013 ligger på $5,26 - altså fortsat forventet vækst. Udover en fokus på kursen så udbetaler JPM også dividende på $1,20 per Aktie årligt. Ved nuværende kurs giver det et afkast på 3 %. En fin betaling for at vente. Vores 12 mdr. kursmål har en P/E på under 10, hvilket historisk er lavt. Vi er konservative og kan bedst lide det sådan. JPM er et solidt firma. Man har her muligvis den bedste bankmand i verdenen som CEO. JPM bliver ved med at ekspandere globalt, og der er masser af nye markeder at tage fat på. Det dårlige renomme og omdømme vil tidsnok forsvinde og indtil da er vi glade for at kunne få JPM med rabat. Vi er ganske overbeviste om, at Mr. Market nok skal anerkende værdien i JPM på et senere tidspunkt. Vi har investeret i JPM til omkring kurs $34 - trods en fornuftig stigning, mener vi stadig at JPM er et godt køb på dette niveau. "We all have a vested interest in getting this right." - Jamie Dimon http://stockbloggen.dk/j-p-morgan-chase-co-jpm-hadet-men-succesfuld/
  • Seadrill Limited Q1- 2013 results-dividend US$0.88

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    F
    May 28, 2013 Seadrill Limited (SDRL) - First quarter 2013 results Highlights • Seadrill records its best operating quarterly result ever and generates first quarter 2013 EBITDA*)of US$713 million • Seadrill reports first quarter 2013 net income of US$440 million and earnings per share of US$0.87 • Seadrill increases the ordinary quarterly cash dividend by 3 cents to US$0.88 • Economic utilization for floaters increased to 92% in Q1 2013 from 86% in Q4 2012 • Economic utilization for the jack-up fleet in Q1 2013 was 99%, up from 94% in Q4 2012 • Seadrill ordered four jack-ups for a total estimated project price of US$230 million per rig, with deliveries in 2015 • Seadrill completed the acquisition of the ultra-deepwater semi-submersible rig Songa Eclipse for a total consideration of US$590 million • Seadrill secured a two-year extension for the ultra-deepwater semi-submersible rig West Leo with a total estimated revenue potential of US$430 million • Seadrill completed the sale of the jack-up rig West Janus for US$73 million recording a gain on sale of US$61 million • Seadrill issued a NOK1.8 billion unsecured bond maturing in March 2018 Subsequent events • Seadrill completes the sale of 18 tender rigs to SapuraKencana Petroleum Bhd. for a total consideration of US$2.9 billion on April 30, 2013 • Seadrill secures a three-year contract for the newbuild drillship West Neptune with a total estimated revenue potential of US$662 million • Seadrill completes the sale of the tender rig T15 to Seadrill Partners LLC (SDLP) for a total consideration of US$210 million *) EBITDA is defined as earnings before interest, depreciation and amortization equal to operating profit plus depreciation and amortization. more here SDRL Website: http://www.seadrill.com http://shippingwatch.dk/Offshore/article5536128.ece Oslo SDRL http://www.oslobors.no/markedsaktivitet/stockOverview?newt__ticker=SDRL US NASDAQ: SDRL http://www.nasdaq.com/symbol/sdrl/real-time [image: 65498_seadrill_man_banner.jpg]
  • Maersk sælger sin gastank-flåde til konkurrent

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    F
    NEWS - 5/29/2013 - kl.20:12 Maersk Tankers sælger alle sine gastankskibe til konkurrenten BW Group W Group køber Maersk Tankers fem gastankskibe som et led i Maersk Tankers strategi om at fokusere på færre segmenter. Gastankskibene bruges - som navnet antyder - til at transportere gas. Administrerende direktør for Maersk Tankers, Hanne B. Sørensen, er tilfreds med salget. Denne transaktion understøtter vores strategi om at fokusere på færre segmenter. Jeg er overbevist om, at BW vil levere den samme førsteklasses service til vores kunder, som vi har, siger hun i en pressemeddelelse. Også den administrerende direktør hos BW Group, Andreas Shomen-Pao, er ganske tilfreds med sit nyindkøb. Maersk Tankers har en flåde af høj kvalitet, og BW er glad for at få disse skibe. Med dette køb vil vi være i stand til at levere endnu mere fleksibel service til vores kunder - og give let adgang til skibe i alle regioner på alle tidspunkter, siger han. Maersk Tankers har i de sidste år haft et millionunderskud. I slutningen af 2012 solgte Maersk Tankers 11 såkaldte handygas-skibe til Navigator Gas. Salgsprisen oplyses ikke. http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/05/29/0529201205.htm http://www.maersk.com/pages/default.aspx http://www.bwgroup.net [image: 65494_286906.jpg]
  • NEC - update restruktureringen på vej

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    D
    men stadig ikke helt på plads: 28 May 2013 Reference is made to the stock exchange release made on 25 April 2013 regarding the proposed restructuring of NEC ASA (the "Restructuring"). As part of the Restructuring a bondholder meeting in ISIN NO 0010640790 Norse Energy ASA 12/15 5,00% USD C CONV was called for today, 28 May Please find attached the minutes from the bondholder meeting. All proposals were approved. The Restructuring is still subject to several outstanding conditions, including but not limited to shareholder approval at the extraordinary general meeting which will be held on 31 May 2013 at 11:00 Norwegian time.
  • Spread betting og skat

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    I
    Der er måske nogen her på sitet, som bruger spreadbetting. I så fald kan man jo godt have en vis interesse i den skattemæssige behandling heraf. Skatterådet har i et nyt bindende svar forholdt sig til netop spreadbetting: http://info.ccta.dk/SKAT.aspx?oId=2112799&vId=0 Her kommer rådet frem til, at der skal ske beskatning efter KGL § 29. Mvh. Insolvens