Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Globos future

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    investor1989I
    Har lavet et regneark for hvordan jeg potentielt ser Globos fremtid. De fleste af tallene har jeg taget som de er i regnskabet nu mv. og flere af dem meget konservativt. Husk dog at man kan få en sådan analyse til at se ud fuldstændig som man vil, så tag det som det det er, nemlig mit estimat for BYOD. 66779_Globo_fair_value_estimate_.pdf
  • Pas på edderkoppens spind

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    IFTA.dkI
    Indlæg på Nordnetbloggen: http://www.nordnetbloggen.dk/pas-pa-edderkoppens-spind/27/10/2013/ Gode hilsner CHjort [image: 66786_Edderkoppens_Spin_002.png]
  • Analyse af Lindsay Corp fra Kerrisdale Capital

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    X
    Jeg har tidligere skrevet lidt om Lindsay Corp - et amerikansk firma, der begår sig internationalt i kunstvandingsbranchen (og lidt i trafikal infrastruktur). http://www.proinvestor.com/boards/66042/Lindsay-Corp I ugen der gik, kom der en grundig og yderst læsværdig analyse af Lindsay fra Kerrisdale Capital, som ser en upside på 50% i Lindsay fra det nuværende niveau. Analysen kan ses her: http://seekingalpha.com/article/1762792-lindsay-corp-irrigating-the-emerging-markets-with-a-modest-valuation "Lindsay possesses a unique combination of a low valuation, an unlevered balance sheet, a high-growth end-market, and solid capital efficiency, making it an ideal private equity target. Lindsay Corporation satisfies many of private equity's requirements for an attractive target: i) it's easy to understand; ii) Lindsay carries a world-renowned brand name that allows the company to exercise pricing power; iii) secular trends of population growth, protein consumption, and water scarcity will drive long-term growth; and iv) the stock is cheap, satisfying a 10%+ pre-tax return hurdle. Lindsay would also be a nice fit for Berkshire Hathaway, which we mention because Warren Buffett's son, Howard Buffett, has been a Lindsay board member since 1995. Other than Lindsay, the only other board that Howard serves on is the Coca-Cola Corporation. Howard is the future chairman of Berkshire Hathaway and was recently re-elected to the Lindsay board for a three-year term through 2016." Disclaimer: Jeg har aktier i Lindsay Corp.
  • Råd til Hr. Kolding

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    MIFM
    Hej Hr. Kolding jeg kender din situation men drop enhver ævl og bævl om det er forkert du er fyret med en guldske i kæften. Vi andre har det også sådan men måske ikke med så mange penge i posen som dig!! Prof erhvervsledere griner af det, det gør jeg også i min situation så drop enhver tro på du får medlidenhed eller andet der retfærdiggør din situation. Når man har formatet skal man aldrig gå tilbage eller retfærdiggøre sig!!! Jeg bliver aldrig slave for syndikatet eller ludder om I vil!!! Øglerne styrer tilsyneladende hele verden via deres syndikater og kunstige netværk!!! Jeg har droppet min karriere i DK - Når man arbejder for folk der er ringere uddannet er man en trussel og så kan man lige så godt droppe det. Janteloven styrer fortsat i Danmark. Tro mig jeg ved det og de mangler mig!!! P.s Jeg har mest ondt af min vigtige storkunde der nu får rod i alt til stor skade for deres vigtige forretning world wide!!! Man kan og skal ikke retfærdiggøre sig i Danmark Hr. Kolding, så rammer det tilbage som en boomerang omend det er forkert men lad være - Det bør du også vide hilsen din gratis spindoktor!!! Jeg er færdig med Danmark og det danske erhversliv eller hvad pokker de kalder det alle de inkompetente tåber der styrer!!! FIF
  • Ex-Torm-folk får milliarder til nyt rederi

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Torsdag 17. oktober 2013 kl: 14:25 Et nyt dansk rederi med navnet Hafnia Tankers, der har en række tidligere Torm-folk i spidsen vil sammen med britiske Barclays og kapitalfondene Blackstone og Tufton Oceanic rejse mellem 200-235 millioner dollar, godt en milliard kroner på OTC i Oslo. Det skriver ShippingWatch. Investorgruppen bag Hafnia Tankers (Tankers Inc.), der tæller Barclays, J. Lauritzen, Blackstone og Tufton, indskyder 190 millioner dollar. Andre investorer vil skyde yderligere 180 millioner dollar i det nye rederi. Planen er, at selskabet der efter skal børsnoteres inden for seks måneder i Oslo eller New York. Det nye selskab overtager 40 procent af Hafnia Management, der i øjeblikket opererer 53 produkttankskibe i pools, og samtidig overtage J. Lauritzens flåde af 10 MR-produkttankskibe. Hafnia Tankers vil fra starten eje 27 produkttankskibe inden for SR, MR og LR1, heraf er 19 skibe allerede på søen og otte MR-nybygninger i økodesign er i ordre. Tankers Inc. blev etableret i 2010 under ledelse af den tidligere Torm-direktør Mikael Skov og med finansiel støtte fra britiske Barclays og J. Lauritzen. I selskabet findes også en række andre tidligere topfolk fra Torm ag Maersk. Salget af nye aktier på OTC i Oslo er indledt i dag torsdag den 17. oktober og forventes afsluttet den 21. oktober. Mikael Skov, CEO i Hafnia Tankers, ønsker ikke at kommentere oplysningerne fra ShippingWatch. Kilde: ShippingWatch http://www.maritimedanmark.dk/?Id=20569 Her er holdet bag det nye Hafnia Tankers Offentliggjort 18.10.13 kl. 09:34 http://shippingwatch.dk/Rederier/article6121554.ece http://www.hafniatankers.com/
  • At shorte en aktie. Hvordan? Gunstige skatteforhold?

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Jeg overvejer at shorte Vestas (efter at have ejet den i længere tid). Jeg ved at en eventuel gevinst ifm shorting bliver beskattet som alm. indkomst, og altså IKKE som aktie-gevinst(samt at evt. tab IKKE kan fratrækkes). Dette er vel udelukkende et minus vs 'almindelig' aktie-køb (da de første ca.50.000 kr kun beskattes med en 28%, eller noget i den stil). Er der noget jeg har overset ifm beskatning af shorting, eller er man blot ringere stillet i det game? NB. hvordan shorter man rent konkret hos Nordnet - evt. link til en guide?
  • BIOGAIA med halvsvagt 3. kvartal

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    HeguH
    Jeg skal lige have lyttet til telefonkonferencen før jeg kommenterer yderligere på dette kvartalsregnskab: "Tredje kvartalet 2013 Omsättningen uppgick till 62,2 (62,8) miljoner kronor, en minskning med 0,6 miljoner kronor (1 %). Det var inga materiella valutaeffekter för intäkterna i kvartalet. Omsättningen avseende konsumentfärdiga produkter uppgick till 46,4 (50,2) miljoner kronor, en minskning med 3,8 miljoner kronor (8 %). Omsättning avseende insatsprodukter uppgick till 15,7 (12,5) miljoner kronor, en ökning med 3,2 miljoner kronor (26 %). Rörelseresultatet uppgick till 13,8 (13,5) miljoner kronor, en ökning med 0,3 miljoner kronor (2 %). Rensat för valutaeffekter minskade rörelseresultatet med 3%. Vinst efter skatt uppgick till 13,4 (14,2) miljoner kronor, en minskning med 0,8 miljoner kronor (6 %)". Med venlig hilsen HelgeLarsen
  • Intel tilbage på sporet

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    OccamO
    Nøgletal. Først omsætning (i mia USD) og så EPS (i cent): 2011q1 12,8 59 2011q2 13,0 54 2011q3 14,2 65 2011q4 13,9 64 2012q1 12,9 53 2012q2 13,5 54 2012q3 13,5 58 2012q4 13,5 48 2013q1 12,6 40 2013q2 12,8 39 2013q3 13,5 58 PE er aktuelt 13. Hvis de kunne komme tilbage til den gamle EPS, så ville den aktuelle kurs give PE 10. Intel er steget 7% YoY. S&P 17%. - Der er plads til et par kurspoint mere.
  • Pacific Basin spår stærk handysize

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Offentliggjort 18.10.13 kl. 12:39 Rederiet Pacific Basin ser stærk vækst i handysize-markedet i årets sidste kvartal, fremgår det af selskabets såkaldte trading update for tredje kvartal. mere her: http://shippingwatch.dk/Rederier/article6122136.ece Pacific Basin website: http://www.pacificbasin.com/ Danske DS Norden http://www.ds-norden.com/ er store i handysize-markedet i samarbejde med rederiet Interorient med - The Norient Handy Bulker Pool - med ca. 50 handysize skibe http://www.interorient.com/pooling1.asp Foto: Handysize "Nord Copenhagen" December 01, 2012 / Brisbane, Australia [image: 66715_1695388.jpg]
  • Vindenergi - hvilket selskab

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    K
    Jeg har for kort tid siden via et stop/loss realiseret ca. 20% af mine aktier og har nu et kontantbeløb til rådighed, som jeg igen vil investere for. I min nuværende portefølje vægter Vestas tungt med ca. 25%, og jeg kan ikke undsige mig, at jeg er blevet en smule forblændet grundet dens flotte performance de sidste måneder. Dog har jeg ikke planer om at øge min beholdning i VWS, der i forvejen må siges at være meget høj. Jeg er klar over, at det næppe er gunstigt ift. risikospredningen at investere yderlig i vindenergi-aktier, men jeg har alligevel sonderet markedet lidt, da jeg gennem noget tid har været lidt lun på China Ming Yang Wind Power Group Ltd (NYSE:MY). Jeg kunne se, at også denne Aktie har klaret sig meget flot det sidste års tid. Det samme gælder Broadwind Energy Inc. (NASDAQ:BWEN). Bør jeg købe mig ind her og i hvilken, eller er der andre forslag til nogle spændene aktier pt?
  • Genmab nyt

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    tumle1969T
    GSK and Genmab Announce Submission to US Regulatory Authorities for Arzerra (Ofatumumab) as 1st Line Treatment of Chronic Lymphocytic Leukemia (CLL) Company Announcement sBLA submitted to US FDA for Arzerra in 1st line CLL Follows recent EU application for expanded label of Arzerra Copenhagen, Denmark; October 18, 2013 - GlaxoSmithKline (GSK) and Genmab A/S (OMX: GEN) announced today the submission of a supplemental Biologics License Application (sBLA) to the US Food and Drug Administration (FDA) for the use of Arzerra (ofatumumab) in combination with an alkylator-based therapy, to be used for treatment of CLL patients who have not received prior treatment and are inappropriate for fludarabine-based therapy. The application is based on results from an international, multi-center, randomized Phase III study of Arzerra in combination with chlorambucil versus chlorambucil alone in more than 400 patients with previously untreated CLL. Headline results from this trial were announced in May 2013 and the full study results are scheduled to be presented in two oral presentations at the 2013 American Society of Hematology Annual Meeting in December. About Chronic Lymphocytic Leukemia CLL is the most common form of leukemia in adults. Based on estimates by the American Cancer Society, CLL will account for more than 15,680 new cases and more than 4,580 deaths in the United States of America alone in 2013.1 At present, no curative chemotherapy is available. About Arzerra (ofatumumab) Ofatumumab is not approved or licensed anywhere in the world for use in patients who have not received treatment for CLL. For the approved indication, please visit http://us.gsk.com/html/medicines/index.html for full US Prescribing Information and http://health.gsk.com/ for the EU Summary of Product Characteristics (SPC). Ofatumumab is a human monoclonal antibody which targets an epitope on the CD20 molecule encompassing parts of the small and large extracellular loops2. Ofatumumab is being developed under a co-development and collaboration agreement between Genmab and GlaxoSmithKline. About GlaxoSmithKline One of the world's leading research-based pharmaceutical and healthcare companies - is committed to improving the quality of human life by enabling people to do more, feel better, and live longer. For further information please visit www.gsk.com. About Genmab A/S Genmab is a publicly traded, international biotechnology company specializing in the creation and development of differentiated human antibody therapeutics for the treatment of cancer. Founded in 1999, the company's first marketed antibody, ofatumumab (Arzerra), was approved to treat chronic lymphocytic leukemia in patients who are refractory to fludarabine and alemtuzumab after less than eight years in development. Genmab's validated and next generation antibody technologies are expected to provide a steady stream of future product candidates. Partnering of innovative product candidates and technologies is a key focus of Genmab's strategy and the company has alliances with top tier pharmaceutical and biotechnology companies. For more information visit www.genmab.com. Genmab Contact: Rachel Curtis Gravesen, Senior Vice President, Investor Relations & Communications T: +45 33 44 77 20; M: +45 25 12 62 60; E: [email protected] GlaxoSmithKline Enquiries: UK Media enquiries: David Mawdsley +44 (0) 20 8047 5502 (London) Catherine Hartley +44 (0) 20 8047 5502 (London) US Media enquiries: Bernadette King +1 215 751 3632 (Philadelphia) Anna Padula +1 215 751 4271 (Philadelphia) Stephen Rea +1 215 751 4394 (Philadelphia) Melinda Stubbee +1 919 483 2510 (North Carolina) Karen Collins +1 919 483 2527 (North Carolina) Analyst/Investor enquiries: Ziba Shamsi + 44 (0) 20 8047 3289 (London) Lucy Budd +44 (0) 20 8047 2248 (London) Gary Davies + 44 (0) 20 8047 5503 (London) James Dodwell + 44 (0) 20 8047 2406 (London) Tom Curry + 1 215 751 5419 (Philadelphia) Jeff McLaughlin + 1 215 751 7002 (Philadelphia) Forward Looking Statement for Genmab This Company Announcement contains forward looking statements. The words "believe", "expect", "anticipate", "intend" and "plan" and similar expressions identify forward looking statements. Actual results or performance may differ materially from any future results or performance expressed or implied by such statements. The important factors that could cause our actual results or performance to differ materially include, among others, risks associated with pre-clinical and clinical development of products, uncertainties related to the outcome and conduct of clinical trials including unforeseen safety issues, uncertainties related to product manufacturing, the lack of market acceptance of our products, our inability to manage growth, the competitive environment in relation to our business area and markets, our inability to attract and retain suitably qualified personnel, the unenforceability or lack of protection of our patents and proprietary rights, our relationships with affiliated entities, changes and developments in technology which may render our products obsolete, and other factors. For a further discussion of these risks, please refer to the risk management sections in Genmab's most recent financial reports, which are available on www.genmab.com. Genmab does not undertake any obligation to update or revise forward looking statements in this Company Announcement nor to confirm such statements in relation to actual results, unless required by law. Genmab A/S and its subsidiaries own the following trademarks: Genmab; the Y-shaped Genmab logo; Genmab in combination with the Y-shaped Genmab logoTM; the DuoBody logo; HuMax; HuMax-CD20; DuoBody, HexaBodyTM and UniBody. Arzerra is a registered trademark of GlaxoSmithKline. Cautionary statement regarding forward-looking statements for GSK GSK cautions investors that any forward-looking statements or projections made by GSK, including those made in this announcement, are subject to risks and uncertainties that may cause actual results to differ materially from those projected. Factors that may affect GSK' s operations are described under Item 3.D 'Risk factors' in the company's Annual Report on Form 20-F for 2012. Registered in England & Wales: No. 3888792 Registered Office: 980 Great West Road Brentford, Middlesex TW8 9GS 1American Cancer Society, Estimated Number of New Cancer Cases and Deaths by Sex, US, 2013, http://www.cancer.org/acs/groups/content/@epidemiologysurveilance/documents/document/acspc-037124.pdf, accessed September 18, 2013. 2Teeling et al, J Immunol 2006; 177:362-371 Company Announcement no. 44 CVR no. 2102 3884 Genmab A/S Bredgade 34E 1260 Copenhagen K Denmark
  • Opera Software

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    DarvinD
    Desværre er der ikke noget Aktie tag at knytte aktien op på. Jeg er sikkert ikke den eneste der har aktier i Opera men vil gerne høre andres mening idet jeg har været stærkt i tvivl om der skal realiseres eller fortsættes/ akkumuleres. Har i denne omgang haft den siden foråret 2013, købt til kurs 32,5. Har besluttet at holde aktien, idet det er en god case og jeg tror der kommer en række opdaterede kursmål i nærmeste fremtid. Har i første omgang realiseret en mindre del af investeringen - men det er vel ganske naturligt. Hidtil i år har den givet 137 pct målt i norske kroner. De (norske kroner) er så faldet ganske voldsomt dog uden at rykke meget ved scenariet i danske kroner. DNB har i øvrigt netop i går hævet deres kursmål til 110 med stærkt køb. I dag står de i ca. 75. http://www.hegnar.no/analyser/aksjetips/article744900.ece Til de som ikke kender dem laver de browsere og løsninger til såvel pc som smartphones. De har produkter til både operatører og brugere. De har flere produkter og ikke kun Opera browseren, bl.a. Opera Max for Android og IOS, cloudløsningen Skyfire Rocket Optimizer for operatører, Skyfire mobile browser extension, Opera mini m.fl. Alle meget konkurrencedygtige og effective løsninger. I dag har de aftaler med over 130 operatører og mere end 350 mill. Brugere verden over. Ganske vist væsentligt mindre end Firefox, Chrome, Safari og Explorer, men med super væksttal over hele linien. Særligt på cloud og mobil siden står de stærkt. Aktien har en markedsværdi på 8,9 milliarder og bliver dækket af analytikere fra disse finanshuse: ABG Sundal Collier ASA Arctic Securities ASA Carnegie ASA Danske Securities ASA DnB NOR Markets Enskilda Securities ASA Goldman Sachs Handelsbanken Capital Markets Nordea Markets ASA
  • Indberetning af shorthandler(nordnet)

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Jeg er af skat blevet bedt om at indberette mine shorthandler, da skat ikke kan se hvilke handler der er shorts. Handlerne er udført igennem nordnet, som ikke umiddelbart har nogen funktion til at beregne netto resultatet for enkelte handler. Det virker derfor, som et større og meget manuelt arbejde at skulle gennemgå de enkelte ordrer og beregne netto resultater og videresende dette til skat. Endvidere tænker jeg at for folk der har dyrket Daytrading, må denne praksis være helt udelukket alene af den tid der ville kræves. Er der nogen derude der ved hvad man gør i denne situation? Nordnet og skat har jeg begge være i kontakt med, uden at der var nogle reelle svar at hente.
  • Vestas er fremtidens vinder

9
    0 Votes
    9 Indlæg
    0 Visninger
    MIFM
    De kan måske spænde ben for miffen men de kan aldrig tage: min selvrespekt mine guld Vestas aktier mit hjerteblod for Maersk Gloria Finis Akvavit Aquarius Der er mange falske profeter derude, dem skal I kunne sortere fra omend de er overalt!!! Styrken ligger i de oprindelige og de oprigtige!!! Miffens motto: "What You see today I saw yesterday."!!! Ha en god dag traders og hold nu jeres Vestas guldaktier!!! Det vil I aldrig fortryde!!! MIF
  • KUN EN STOR SHORTSÆLGER TILBAGE I VESTAS

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    tumle1969T
    Investorernes sats på kursnedtur for Vestas er skrumpet kraftigt ind. Det er et klart tegn på en stabilisering af selskabet, mener en analytiker. Den store kursfremgang for den danske vindmølleproducent i år er blevet fulgt af en konstant reduktion i andelen af aktier, der er shortet - altså brugt til at satse på kursfald, så den nu er på det laveste punkt i mange år. At gå short, eller kort, i en Aktie betyder, at man satser på et fald i kursen. Rent praktisk låner en investor et antal aktier af en anden investor og sælger dem på markedet. Senere køber investoren aktierne tilbage til en - efter planen - lavere kurs, så kursfaldet er sparet og dermed tjent. Senest har hedgefonden Blue Ridge Capital, der så sent som i maj havde mere end 4 pct. af aktierne i Vestas shortet, reduceret sin andel til mindre end 0,4 pct., viser data fra Finanstilsynet. Den amerikanske hedgefond har også fået selskab af Highbridge Capital Management, der i august reducerede til under 0,5 pct. kort, og Marshall Wace LLP, der i løbet af august og september opbyggede en shortposition på 1,15 pct. - inden den blev lukket ned igen på mindre end tre uger. Faktisk er der nu kun Eton Park med omkring 1,8 pct. af Vestas i en shortposition, der ligger over 0,5 pct., som er den minimumsgrænse, hvor investorer skal indberette sine positioner til Finanstilsynet. Det viser jo klart, at der er kommet en bund under Vestas-aktien, efter at stort set alt er gået Vestas vej i år med stærk ordreindgang, Mitsubishi-aftale og så videre. Så den er ikke en oplagt shortkandidat længere, og så finder de her investorer lynhurtigt andre græsgange, siger analytiker Michael Friis Jørgensen til Ritzau Finans. Vestas-aktien har været i voldsom fremgang, siden kursnedturen kulminerede i anden halvdel af 2012, og siden nytår er den steget omkring 370 pct. i værdi til en kurs på knap 150 kr. Det har været guld værd for Vestas-investorer, men giftigt for de førhen mange shortsælgere. Markedet har fået mere tiltro til Vestas fremtid, efter at ordrerne er begyndt at rulle ind i højere tempo, og selskabet har fået styr på sin offshore-strategi via partnerskabet med Mitsubishi Heavy Industries. Selv om det måske stadig er meget usikkert, hvordan Vestas-aktien skal bevæge sig, tror Alm. Brand Markets analytiker efter den seneste udvikling i hvert fald ikke på et voldsomt kursdyk. Vi er stadig meget i tvivl om, hvad det her selskab er værd, for vi mangler at se nogle resultater, så man skal passe på med at fortolke det som, at der er stor kursopside. Men der er ikke længere et worst case-scenarie, hvor aktien skal falde til 60-70 kr., siger Michael Friis Jørgensen. Vestas næste store eksamen bliver ved regnskabet for tredje kvartal. Det aflægges 6. november. Udvalgte investorers short-positioner ifølge Finanstilsynets database, udvalgte datoer: i pct. 16/10/13 6/9/13 19/7/13 1/1/13 Eton Park 1,84 1,84 2,61 2,03 Blue Ridge 0,38 1,47 2,2 4,47 Marshall Wace 0,5 1,15 0,5 0,5 Highbridge 0,5 0,5 0,8 0,5 Meditor 0,5 0,5 0,5 0,5 Kilder: Finanstilsynet Siden november 2012 har shortpositioner på mere end 0,5 pct. af en Aktie skullet indberettes til Finanstilsynet, og hver gang en investor ændrer sin shorteksponering med yderligere 0,1 pct., skal det også oplyses. Tallene er cirka-tal, da en investor med eksempelvis 0,62 pct. short kan øge sin position til 0,69 pct. uden at skulle indberette ændringen. Den skal først flages, hvis shortpositionen efter 0,5 pct. krydser grænser på 0,1 pct.point - altså 0,6 pct., 0,7 pct., 0,8 pct., og så videre. /ritzau/FINANS Mathias Stigsgaard +45 33 30 03 35 Ritzau Finans, E-mail:[email protected], www.ritzaufinans.dk
  • Shortindeks

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Marshall Wace har lukket sin meget dårlige position i Vestas. Shortpositionen blev etableret i August, og blev langsomt øget, indtil de indså at de lå forkert iden. Tabet er rimeligt pænt på den gode side af 30%. Den har været stærkt tabsgivende. Meditor reducerer lidt i Pandora. Ellers meget roligt på Vestfronten [image: 66586_Skaermbillede_2013_10_01_kl._11.03.57.png]
  • Webcast fra Investordagen

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    collersteenC
    Hvis man har et par ledige timer er de mange foredrag fra DAF's investordag nu lagt p på nettet. Jeg kan ihvert fald godt se et par stykker jeg gerne vil se. http://www.shareholders.dk/kampagne/InvestorDagen-Koebenhavn-2013-webtv/
  • Peter Aabo

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Sådan her præsenterer han sig på Virogates hjemmeside (sjovt nok intet om hans rolle som biotech aktieanalytiker?): "Peter Aaby supports the Executive Team in scientific matters and assumed this role in 2002. Peter Aaby is a Professor at Epidemiological Research Unit, Statens Serum Institute, Denmark and Head of the Bandim Health Project in Guinea Bissau. Since 1993, he has been a Senior Researcher and Project Manager of community studies of infectious diseases and primary healthcare in Guinea Bissau. He started his career as a researcher at the Institute of Ethnology and Anthropology, University of Copenhagen (1976-78) and has since then held several positions including Lecturer, Institute of Ethnology, Uppsala, Sweden (1978-80), Senior Lecturer, Institute of Ethnology and Anthropology, University of Copenhagen (1981-91) and Adjunct professor of International Health, University of Copenhagen (1998). In addition, he has served as Principal investigator on IRD's study of long-term efficacy and safety of high-titer measles vaccine in Niakhar, Senegal (affiliated IRD) (1990- ). Peter Aaby has been a member of the ad-hoc Committee on AIDS under IUSSP (1991-93) and received the Novo Nordic Award in 2000. His is author or co-author of 170 scientific papers, letters and reviews, 31 proceedings/book chapters and 7 double publications in Epidemiology of Infectious Diseases (measles, measles immunization, diarrhoea, HIV-2). He holds a M.Sc. in Social Anthropology from the University of Copenhagen (1974) and a Dr.Med.Sci. from the University of Copenhagen (1988)."
  • Brøndby Hovedsponsor

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Er der nogen der kan forudse en at en potentiel hovedsponsor i Brøndby vil få aktien til at stige?
  • Chart og TA'nker pr. 11.10.2013

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    IFTA.dkI
    Du finder videoen her: http://ifta.dk/medlem.html eller ude på YouTube: http://www.youtube.com/user/CHjortInvest Gode hilsner CHjort -