Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Artikel om det store svenske forum.....

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Image40I
    Velbekomme http://www.jaffarer.se/artikel/16031/jonkopingkillar-bakom-stor-aktieforum-pa-natet/ https://www.facebook.com/groups/2349222678/
  • Why the short thesis in Globo is wrong

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    investor1989I
    Here my thoughts about the short thesis in Globo 66857_Globo_short_thesis.pdf
  • DRAD - Nu med overskud

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Efter det bedste kvartal nogensinde, poster Digirad et overskud på 2,5mio$. og det hænger jo pænt sammen med det enorme insiderkøb der har været på det sidste, selvom man næsten kunne regne ud at de kom ud med overskud, pga. det frasalg de annoncerede tidligere i kvartalet. Kan se i regnskabet at der fortsat er 6,2mio$ tilbage af aktietilbagekøbet pr. 31. Juli, og her ejer DRAD 2.588.484 aktier, udaf ialt 18.1 mio, så de ejer altså 14,30% egne aktier, og med det resterende beløb, kan det nærme sig 23-24% egne aktier, i dette kursniveau, trods stigningen i sidste uge. Kursen er pt. 3,72, og Mcap er 67mio$, og de har netop annonceret den første dividende udbetaling, for aktionærer on record d. 12 Nov. på 5 cent. http://seekingalpha.com/article/1798052-digirad-management-discusses-q3-2013-results-earnings-call-transcript?page=4&p=qanda&l=last And our next question comes from the line of Aaron Kennon with Clear Harbor. Aaron Kennon Just a quick question on your dividend announcement. It's not clear, both in you stated remarks as well as the release, whether or not you anticipate this dividend to ebb and flow over time, to serve as a onetime, could you perhaps talk a bit about your dividend philosophy going forward? Jeffry R. Keyes - Chief Financial Officer Yes. Well, this is certainly not a special dividend. This is a first dividend and our goal, as a company, is going to be to use this dividend as a means to return Value to our shareholders. So, we intend this to be very continual process. We will, of course, assess every quarter, what our dividend looks like. But for the foreseeable future, we feel like the $0.05 a quarter is definitely within our means and our abilities, given the size and scope of our business and our operation. So, $0.20 a year is definitely our goal at this point. And we will obviously allow our -- especially, right now, given the past history of our business, by doing this first dividend in 2013, we feel like it will also offer some special tax benefits to our current shareholders, as of November 12, and so we are very excited by that. But no, this is not a special dividend, this will be a continued process, and at this point, we're targeting $0.20 a year, in the terms of our amount per shareholder. Det må siges at være ret flot at udbetale 20 cent årligt, med en aktiepris pt. på 3,72, så giver det en tilbagebetalingsprocent på 5,4%
  • Hvordan man tabte rigtigt mange penge i Knight Capital

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Facinerende og nørdet læsning for os der interesserer os lidt for algotrading. http://pythonsweetness.tumblr.com/post/64740079543/how-to-lose-172-222-a-second-for-45-minutes#! The best part is the fine: $12m, despite the resulting audit also revealing that the system was systematically sending naked shorts.
  • Nordic American Tankers create a new offshore supply company

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Hamilton, Bermuda, November 1, 2013 Nordic American Tankers (NAT) announced today that it is coordinating the establishment of Nordic American Offshore Ltd. (NAO), a new company that plans to purchase, on certain conditions, six platform supply vessels (PSVs). These ships were built in 2012 and 2013 by the Ulstein Group in Norway. The strategy of NAO is expected to be essentially the same as for NAT with dividend as an important element. more here: http://www.nat.bm/IR/press_releases/1739965.html ULSTEIN enters into an agreement on sale of all six Blue Ship vessels to Nordic American Offshore. [2013.11.01] ULSTEIN enters into an agreement on sale of all six Blue Ship PSVs Newly-established offshore shipping company Nordic American Offshore ( NAO ) has agreed to acquire six platform supply vessels from Blue Ship Invest ( BSI ). The vessels are of the PX121 type, and were designed and constructed by ULSTEIN in 2012-13. NAO has its source from the international tanker company Nordic American Tankers ( NAT ). more here: http://www.ulstein.com/Kunder/ulstein/cms66.nsf/pages/newslista.htm?open&disp_key=E2FBBF26C69957EAC1257C1600387852&dato_start= [image: 66843_Blue_Power_PX121.jpg]
  • Skandinaviens største aktieforum på Facebook !

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Image40I
    Kun til INFO hvis man er til primært Norske og Svensk aktier ! Det gælder om at sikre den bedst mulige viden om et potentielt køb ! Velkommen. 3000 medlemmar! Vem hade trott detta för ett 6 månader sen? Och självklart alla underbara medlemmar som gör den gruppen till vad den är, och stämningen vi har. Facebook har fått en ny mening för mig ... Vi har haft en del tävlingar, och kan meddela att det inte kommer bli färre då vi har samarbeten på gång med stora aktörer. Bjud gärna in era vänner i gemenskapen! Väl mött. https://www.facebook.com/groups/aktier/
  • 5 års jubilæum og afskedsreception

20
    0 Votes
    20 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Kære PI´ere. For næsten nøjagtigt 5 år siden stiftede vi ProInvestor med ønsket om at skabe et mødested for private investorer, hvor man kunne tale sammen som voksne mennesker. Missionen var at skabe en brugerflade og et produkt som satte den private investor i stand til at få samme informationer som de professionelle, samtidigt med at man kunne dele informationer og kurstips i en respektfuld atmosfære. Vi har siden da bragt en lang række innovationer til markedet. Faktisk var vores - idag lettere antikverede mobilapplikation - den første i branchen, der tillod folk at chatte og debattere mobilt. Vi var (og er) de første der afholdt Q&A chat sessioner med selskabernes A-kæde, helt op til deres CEO, ligesom vi har livetransmitteret og livechattet fra utallige generalforsamlinger, kapitalmarkedsdage og investorpræsentationer fra hele Danmark . Vores chat var også den første af sin slags og blev hurtigt en stor succes. Alt for stor syntes nogen. Vi var de første med shortsellinglister og idag en af de få websites med insiderlister. Vi var de første der gjorde plads til at man kunne embedde videoer i vores debat og var dermed med som de første der begyndte at lave danske investeringsvideoer, hvilket blandt andet affødte RKhanens produktion af anbefalelsesværdige kvalitetsvideoer. Alt sammen tiltag vi har ment ville kvalificere investeringsbeslutningen hos den private investor. Vi har lavet Aktiespil, senest i samarbejde med Berlingske Media, for at tiltrække nye målgrupper og gøre dem interesserede i den fantastiske verden af investeringer. Der er blevet tabt og tjent mange penge i de sidste 5 år og jeg erindrer flere mindeværdige tradingmoments, hvor vi har siddet side ved side i chatten, som f.eks på den famøse Genmab nyhed, hvor Nordea ikke havde lukket for aftenhandlen og PI´erne flokkedes om at købe alt hvad de havde på hylderne. Det blev en begivenhed som Nordea senere ændrede procedure på baggrund af. Jeg kunne nævne mange andre situationer hvor vi har haft gode muligheder for at tjene penge. Intet glæder mig mere end den periode vi er inde i for tiden, hvor PI´erne tjener penge på mange forskellige aktier og med stort udbytte. Jeg tænker på Starbreeze, Vestas, Genmab og andre som har haft et meget flot løb over det sidste år. Det er dejligt at se den uselviske indsamling og deling af viden give sig udslag i investringstips man ikke ville kunne finde andre steder. Det er qua vores brugere at ProInvestor idag er det brand som det er. Og for det er jeg dybt taknemmelig for. Kudos til jer! PI har igennem de sidste 5 år stået som det forum, der stillede gyldighedskrav til de informationer og konklusioner som skribenterne kom frem med. Det er jeg stolt over også rakte hele vejen ind i inderkredsen af ProInvestor. Det er aldrig forkert at gøre det rigtige, selvom det får konsekvenser. De største succes´er på ProInvestor er samtidigt også dem som brugerne står for selv. Her tænker jeg i særdeleshed på Vestaschatten som ofte krydser over 3-400 indlæg om dagen, nogle gange hele 1000 indlæg på blot 24 timer. Det afspejler et engagement og sammenhold som ligger ud over blot kold profit, selvom vi da bestemt ikke har noget imod profit på PI! For mig personligt har det været en arbejdsom og berigende opgave. Jeg har mødt en masse spændende og ressourcefulde mennesker i alle aldersgrupper. Idag stempler jeg ind med over 85.000 chat indlæg og næsten 8.000 debat indlæg i denne 5-årige periode. Jeg har fået en enestående mulighed for at arbejde internationalt i krydsfeltet mellem investering og forskning som kan blive en af de største danske industrier med potentielt rigtigt mange arbejdspladser. Det er en mulighed som kun kommer en gang i en livet og det var for svært at sige nej til. Den 1. november holder vi reception kl. 15.00 på Store Kongensgade 70 hvor vi dels fejrer 5 års jubilæum for PI og dels en afskedsreception for undertegnede.
  • Hvor skal jeg handle?

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    O
    Hej! jeg er ung studerende, og relativt ny i "gamet". Jeg har haft aktier i 4 år, men har aldrig rigtig gjort noget seriøst ud af det, og det vil jeg gerne til. Jeg har indtil videre handlet igennem min bankrådgiver i sydbank. Mit spørgsmål er derfor, hvor i vil forslå at handle? platforme osv. Håber i kan hjælpe, mvh Oliver
  • http://www.youtube.com/watch?v=CQ__O9hyFJU

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    IFTA.dkI
    http://www.youtube.com/watch?v=CQ__O9hyFJU Gode hilsner CHjort - http://ifta.dk/
  • Globo is acceleration growth and defending accounting issues

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    investor1989I
    Globo has of today posted a trading update for the period ending 30/9 2013 an a defending regarding their accounting issues. The trading update is actually really exciting because it shows that Globos growth is accelerating in a big way. The company reported growth of 30/9 2013 of 58% compared with the previus period last year. But digging deeper into that numbers it actually shows a quite impressing improvement in growth. Globo had revenue of 50,01 mio. EUR 30/9 2013 up 58 % from 31,7 mio. EUR 30/9 2012. In the interim report Globo said it had revenue 30/6 2013 of 32,03 mio. EUR up 52 % from 21,13 mio. EUR if 30/6 2012. If you calculate the numbers it shows a revenue for Q3 (the period 1/7 - 30/9 2013) of 17,98 mio. EUR. That is actually up 70% from 10,57 mio. EUR in Q3 2012 (1/7 - 30/9 2012). So the growth at Globo isnt only high, it is accelerating right now. 70% !!!!! year on year now. On the accounting issues i think Globo did a good job to defened themselves. People an investors need to understand that Globos financial results is reported after IFRS standards and audited by an independent accountant. Globos CitronGO! business has a really long lead time, because you first have to track the trafic, then the data provider need to get the money from the tele providor and then pay Globo. It take around 180 days. Also projects on GO!APP development for 3. partys is capital intensive because you need to capitalize the time spending on the project and then 3-4 months before getting the payment. But Globo will have the licensing revenue from GO!Entreprise rising in the next years, and the lead time here is much lower then the rest of the revenue streams. That will results in the average recievable dates to go down. But Globo are selling their products with distrubtors, vendors etc, so they will always have a long payment time. but with revenue Growing, a strong balance sheet and not a big requirement for R&D spenditures in the future, the free cash flow will improve significantly... I still have Globo as a strong buy at this levels with estimating 0,09 in EPS for 2013 growing to 0,14 in 2014 resulting in a 2013 P/E level of 6,66 and a 2014 P/E level on 4,3
  • CAPE - forventede afkast 10 år frem

15
    0 Votes
    15 Indlæg
    0 Visninger
    TeamGarlicT
    Mebane Faber vold-dyrker også CAPE, som andre steder medfører store diskussioner blandt notabiliteter inden for investeringsverdenen. CAPE er sikkert ikke perfekt - men det er blandt andre mål et godt værktøj - det kan ikke bruges til markedstiming, men det kan bruges til at justere ens forventninger og eventuelt også allokering af flere midler osv. Mebane Faber med flere mener, at US-aktier er dyrt fastsatte. Hvad kan vi så med dagens kursniveau forvente os på 3 - 5 - og 10 års sigt ? Se mere på http://www.mebanefaber.com/2013/10/26/probabilistic-investing/
  • Image System en potential 100% inden 2014 !

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Image40I
    Intressant nyhet från DV. http://www.imagesystems.se/case-studies.aspx "Grundtanken är skapa fler bolag som Axis, genom att jobba i situationer som är lite mer riskfyllda. Vi tror att vi kan tillföra kapital, kunnande och kontakter", säger Peter Ragnarsson, som är vd på LMK Ventures och som var vd på Axis 2000-2003, till Nyhetsbyrån Direkt apropå insteget i Image Systems. Ägandet i bildbehandlingsbolaget Image Systems går via LMK Ventures, ett dotterbolag till LMK Industri som äger nästan 15 procent av aktierna i Axis. LMK Industri grundades av Mikael Karlsson som även startade Axis tillsammans med Martin Gren i mitten av 1980-talet. Mikael Karlsson avled 2005. LMK Ventures nya innehav är ett resultat av den nyemission om 57 miljoner kronor som Image Systems genomförde under sommaren. LMK tillhörde det konsortium som garanterade att bolaget skulle få in pengarna och tilldelades slutligen 80 miljoner aktier. "Hade vi fått mer hade vi inte varit ledsna för det", säger Peter Ragnarsson. LMK Ventures blir tredje största ägare i Image Systems. Tibia Konsult och Thomas Wernhoff är de två största. Enligt Peter Ragnarsson investerar LMK antingen i så kallade turn around-kandidater eller i bolag med expansionsmöjligheter. "I detta fall finns bägge ingredienserna". Sen har den största ägaren Tibia skapat av numera bortgågne Sten K Johnson (Skåne Gripen). http://www.stenkjohnsonsstiftelse.se/om-stiftelsen/ http://news.cision.com/se/kungliga-patriotiska-sallskapet/r/sten-k-johnson-far-naringslivsmedalj-for-framstaende-entreprenorskap,c9251149 Skapar företag med hjälp av flera principiella byggstenar Viktigt är att TA vara på slumpen, men det kan man inte göra om man inte håller ögonen på kassan. Likviditeten måste finnas för det oförutsedda. Investera men förleds inte att låna för mycket. Våga var annorlunda. Kunskap är oerhört viktig, både generell och djupa kunskaper ¿ då är man förberedd, kan se och bedöma möjligheter. Ett företag måste utvecklas hela tiden för att finnas kvar och ett företag skall leva för evigt, tycker Sten K Johnson som också ligger bakom en ny professur i entreprenörskap. http://www.aktiespararna.se/analysguiden/Hitta-Bolag/IT/Image-Systems/Pressmeddelanden/2013/Image-Systems-AB-Kommentar-till-genomford-foretradesemission/ Tänk lite på hur många miljoner aktier där har bytt händer här ved 0.13-0.16 kr ! Vi prater om + 200 miljoner över dom senaste 3-4 veckorna.Detta ÂR en ny stärk bas ock alla dom som har köpt här, tänkar inte sälja av förän vi är över min 0.20 kr tänkar jag som invester ? Logga in på woodnet.se, så får ni en liten uppfattning om vilka som ska investera i nya timmerintag (mätstationer) och sorteringslinjer. Remasawco är det bolag som nästan alla aktörer inom sågverksindustrin vänder sig till när det ska byggas nytt.Därför är jag övertyckad om, att vi kommar att se många fina ordrar i 2014 ock fram !Kom ihåg ordern på 11 miljoner i vår till IS ! https://www.avanza.se/placera/forum/forum/image-systems.html
  • Solidt regnskab fra Viking Supply Ships

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    F
    30.10.2013 Viking Supply Ships noterer sig i kvartalsregnskabet for en væsentlig fremgang, og resultatet for 3. kvartal vender et lille minus til stort plus. Viking Supply Ships A/S (Headquarters in Copenhagen) is a subsidiary of Rederi AB Transatlantic (RABT) which is listed on NASDAQ OMX in Stockholm http://www.rabt.se/ http://www.vikingsupply.com/ [image: 66816_loke_viking_317x257.jpg]
  • Apple regnskab stabilt

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    OccamO
    Så kom årsregnskabet: http://www.apple.com/pr/library/2013/10/28Apple-Reports-Fourth-Quarter-Results.html Nærmest uændret. Omsætning lidt op. Overskud lidt ned. Pengetanken vokser stadig netto. PE 13,5 - men Mr. Market sænker den i eftermarkedet. Han har endnu ikke indset, at Apple er blevet en value-aktie.
  • Glu Mobile

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    AspekulantA
    Vi har skrevet lidt om Glu i chatten, og der er også nogle stykker herinde der er gået ind i aktien, så tænkte det var på tide vi fik den ind i debatten også. Glu Mobile laver free-to-play spil til mobile, og de er pt i gang med lidt af en turn around. Jeg har tidl været inde og ude af aktien, og fulgt den længe, men det der sidst i september fik mig til at gå ind var deres nyeste spil Deer Hunter 2014. Kort tid efter release befandt den sig i toppen af listerne over mest downloadede og indtjenende spil på de forskellige platforme, hvor den fortsat befinder sig. (Se appannie.com for placeringer) Deer Hunter 2014 er deres første spil der er integreret i deres GaaS server platform de kalder GluOn. Med den enorme succes dette spil har fået må GluOn siges at have bestået sin første test, og de tre store spil planlagt i Q4 vil ligeledes være integreret i GluOn. Eternity Warriors 3 og Frontline Commando 2 er efterfølgere i nogle af deres mest succesfulde franchises, og med GluOn integration ser jeg chancerne for succes for gode. Motocross Meltdown er det 3. spil sat til Q4 og det har klaret sig meget godt i beta og ser ligeledes ud til at blive en succes. Ser vi længere frem kommer Robocop sandsynligvis omkring release af filmen den 7. februar, og dette spil er netop udgivet i beta i Canada. Det 3. spil i det succesfulde Contract Killer franchise er sat til Q2-14, og Hercules kommer sandsynligvis i August sammen med filmpremieren. Pt er det primært DH2014's enorme succes der har fået kursen til at eksplodere, og der er mange estimater derude på hvor meget den bringer i kassen, fra $200k til optimistiske $1mio om dagen. Det er meget svært at spå om, men jeg tror personligt det ligger omkring 250-300k. Hvis den kan holde fast i de gode placeringer resten af kvartalet, kan det altså betyde ca $27,5 mio fra dette spil alene, og Glu's guidance for hele forretningen i Q4 ligger omkring $29mio. Deraf forventninger om en justering af guidance ifm regnskabet i morgen. Som noget forholdsvist nyt er de begyndt at indgå samarbejde med andre udviklere, hvor Glu står for at gøre udviklerens spil klar til det vestlige marked og udgiver det. Er ikke helt sikker på fordelingen, men har læst de deler 50/50. De har udgivet 2 af de 6 spil planlagt i år, men de har ikke klaret sig specielt godt. Planen er så vidt jeg ved at disse 3rd party apps på sigt også skal integreres i GluOn, så man kan håbe de får mere succes i den del af forretningen. Planen er at udgive 12 spil for andre udviklere næste år. Q3 resultatet tror jeg ikke man skal forvente specielt meget af, og det kan godt skuffe til trods for at DH14 bidrog til omsætningen de sidste to uger af kvartalet. Til Q2 CC mener jeg de nævnte at marketing af deres spil i Q3 vil være reduceret, da det ville give mere værdi senere. De satser meget på deres GaaS platform, og i den sammenhæng giver det for mig god mening at de har ventet med at sætte den store marketing maskine i gang til GaaS (GluOn) var klar. Her er en oversigt over kommende releases jeg har noteret: Q4: Frontline Commando 2 (beta 7. okt) Eternity Warriors 3 (beta 26. sept) Motocross Meltdown (beta 13. sept) Q4 (3rd party apps): Mech Battle Arena (beta: 17. sept) Legacy of Angels (beta 9. aug) Gun Zombie 2 (beta 25. okt) ? 2014: Robocop (Feb.) (beta 25. okt) Contract Killer 3 (Q2) Hercules (Aug) Jeg har vedlagt min oversigt over indtægter fra deres forsk spil i tidl kvartaler, som kan give et overblik over hvor pengene kommer fra. Dislaimer: Jeg har aktier i Glu og regner med at holde over regnskab. Glu har skuffet mange gange tidligere, og dette skal ikke ses som en anbefaling, blot et lille skriv om hvordan jeg ser Glu pt. Der er masser af gode SA artikler om selskabet så vil anbefale at kigge der, hvis man er interesseret i mere info, og Q2 CC er også værd at læse igennem: http://seekingalpha.com/article/1611762-glu-mobiles-ceo-discusses-q2-2013-results-earnings-call-transcript?part=single [image: 66800_GluGameRevenue.jpg]
  • Short(graf) opdatering Vestas

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Hermed min seneste graf opdatering på Vestas. Opdateret i dag 20-10-2013. short forlader Vestas. 66723_Vestas_graf_i_Word_20_10_2013.doc
  • Us pennystock

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Hej alle .. Jeg er ret ny her på siden og har brug for lidt råd fra jer ... Jeg sidder og tænker på at købe penny stock fra usa men hvad er det bedste måde og billigst måde at gør det på ? Skal man find en " trader " der fra . Eller er det noget man kan gør her hjemme ?
  • Digirad - fortjener en gentagelse

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    F
    I April skrev jeg lidt op Digirad, og det insiderkøb der var i aktien, det er kun blevet ved lige siden, og aktietilbagekøbet er stadig ikke fuldt eksekveret. Idag er der skrevet en artikel på Seeking alpha, hvor de har fået øje på de samme ting, og akiten ryger til vejrs, men mine bliver stadig ikke solgt.. http://seekingalpha.com/article/1745782-2-small-caps-insiders-are-gobbling-up Og kigger man med her nederst på Finviz, kan man se de seneste insiderkøb, http://finviz.com/quote.ashx?t=drad&ty=c&ta=1&p=d (listen er meget længere) - insiderkøb sker dagligt, og er sket dagligt, siden jeg skrev om akien i April.. Jeg synes det ligner en af de aktier der kan springe i luften, hvis der kommer vand på
  • Yale's Endowment-model skal gentænkes

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    TeamGarlicT
    Interessant blog-indlæg om, at Yale's Endowment-model skal gentænkes, da både det kortsigtede og lidt længere afkast har været skuffende og til tider negativt. Ganske mange interessante tanker. http://rpseawright.wordpress.com/2013/10/21/updating-the-yale-model/
  • Hvornår?

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    J
    Alle venter i spænding, men hvornår kommer afgørelsen (patentet). "EPO udsætter afgørelse om anke vedrørende BioPortos NGAL cutoff-patent EP1831699 Efter dagens retsmøde i NGAL cutoff indsigelsessag, har Den Europæiske Patentorganisation undtagelsesvist valgt ikke at nå frem til en endelig beslutning. Den sag vil blive videreført på grundlag af skriftlige indlæg. BioPorto har ikke modtaget oplysninger om timingen af ​​yderligere procedurer. BioPortos patent fortsat fuldt gyldige under sagen." Med udgangspunkt i meddelelsens "Den sag vil blive videreført på grundlag af skriftlige indlæg." Et skriftligt indlæg fremsendes til EPO. EPO bruger 2 uger? på at analysere indholdet og fremsende skrift til den anden part, der igen får 2 uger? til et svarskrift, hvorefter EPO igen bruger 2 uger? på at analysere indholdet og fremsende skrift til første part. Dvs. mindst 6 uger pr. skrift/udtalelse. Spørgsmålet er så: Hvor mange skriftlige indlæg kommer der? Denne problematik sammenholdt med "BioPortos patent fortsat fuldt gyldige under sagen" Konklusion: Ingen kender sagsbehandlingstiden nu, og dette på en sag som kan gå begge veje. Sagsbehandlingstiden kan være alt fra kort tid til f.eks. 10 "skrifter" Det stiller spørgsmålene:Hvor vigtigt er patentet for Bioporto? Kan Bioporto udnytte, at de har patentet indtil sagen afgøres? Hvad er forskellen for Bioportos fremtid med patent kontra uden patent? Jep - en spændende tid for aktionærene.