Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Globos future

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
5 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • investor1989I Offline
    investor1989I Offline
    investor1989
    wrote on sidst redigeret af

Har lavet et regneark for hvordan jeg potentielt ser Globos fremtid.
    De fleste af tallene har jeg taget som de er i regnskabet nu mv. og flere af dem meget konservativt. Husk dog at man kan få en sådan analyse til at se ud fuldstændig som man vil, så tag det som det det er, nemlig mit estimat for BYOD.

66779_Globo_fair_value_estimate_.pdf

1 Reply Last reply
    0
    • 1 Offline
      1 Offline
      120281

Vil da sætte spørgsmålstegn udfor:

Total BYOD devices:
      Globo market share:

Globe har jo ikke 50% markedsandel.

De virksomheder jeg snakker med bla. Om BYOD er der ingen den kender Globo. Men de kender Feks MobileIron - som også var nævnt i globus egen præsentation fra den anden dag.

Deres entreprenør produkt kan jeg heller ikke komme på hvilket firma i dk eller eu vil tage ind. Kan se det til de lande uden smartphones - altså Asien og Afrika.

Ikke sagt der er noget galt med Globo - men der er mange producenter der snakker BYOD. Højt på Gartners liste over hotte emner for it afdelingerne rundt omkring i verden. Men de store vil løbe med markedet i sidste ende. Men derfor kan Globo jo bare blive opkøbt til den tid.

1 Reply Last reply
      0
      • investor1989I Offline
        investor1989I Offline
        investor1989

Bryan - Godt spørgsmål 🙂
        Jeg har taget udgangspunkt i den vækst i omsætning samt deres marginer fra H1 2013 som var 57% omsætningsvækskt og profit Margin på 49%. Jeg har så taget en lidt konservativ udvikling i H2 2013 i mit estimat og dermed estimeret hele 2013.
        For 2014 ved vi at Costis har sagt at GO!Entreprise vil blive større samlet end CitronGO!, derfor har jeg en minimumsomsætning der hvis blot jeg kan estimere væksten i CitronGO!

@120281:
        Efter at Globo har opkøbt Notify og deres over 100.000 kunder (alene 45.000 fra Oracle) og nu har både BYOD og MDM (mobile device managmenent) så er de omkring 50% på verdensmarkedet (har jeg fået bekræftet fra Globo selv). De er dog stadig små i USA hvor alle deres konkurrenter er. Men konkurrencen vil klart blive øget i fremtiden, også derfor jeg har sat dalende markedsandel ind i tabellen. Men pt. er Globo det eneste firma der har et komplet produkt indeholdende BYOD og MDM i en total containerized approach. Konkurrenterne vil kommende stormende, eksempelvis er en af dem ved at rejse 1 mia. $ i en IPO. Men herudover er Globo også de eneste der har en Box solutions til små og mellemstore virksomheder.
        Så for Globo handler det pt. om at tage momentum. Både i USA hvor konkurrencen er der og så i Europa mv. hvor de nærmest er alene pt.

Men jeg er mere glad for at du siger at der faktisk er folk der taler om BYOD osv. ude i IT-miljøet. Jeg har estimeret at BYOD går fra 0,03% til 1% i 2020 af alle smartphone og tablet. Det er jo her den store usikkerhed i regnearket er. Så jeg håber da det tal kan blive større.

1 Reply Last reply
        0
        • investor1989I Offline
          investor1989I Offline
          investor1989

Jeg er ikke selv i det IT-miljø så du må meget gerne holde mig opdateret omkring hvad du hører om det her BYOD og MDM udvikling, altså både hvor medarbejderne selv bringer devicet i BYOD og hvor virksomheder styrer det MDM.

1 Reply Last reply
          0
          • 1 Offline
            1 Offline
            120281

BYOD er ikke så udbredt men som meget andet i it branchen et buzzword.

MDM løsninger er tilgengæld noget de fleste virksomheder af en vis størrelse enten har eller vil implementer. Derfra jeg kender mobileiron osv.

Kender da danske virksomheder som tilbyder nye medarbejder en pose penge - og så må de selv vælge bærbar, mobil og evt. Tablet. Hertil får de et beløb på x kroner - men så står se også selv for Rep. Altså firmaets interne it afdeling vil ikke røre ved det.

For de vil helst have det hele strømlinet til feks. Lenovo, HP eller Dell.

Vi havde for kort tid siden et mobility seminar og det der trak flest deltager var Apple. Men også en del der ville høre om hvordan vi kunne hjælpe dem med mdm osv.

1 Reply Last reply
            0
            • investor1989I Offline
              investor1989I Offline
              investor1989

Også det jeg tænker at Microsoft, Apple, Google eller lignede selv vil udvikle et produkt ala GO!Entreprise. Fordelen er bare at GO!Entreprise pt. kan køre med både IOS, Android, Windows og Blackberry dvs. det er irellevant hvilket styresystem et firmas medarbejdere har, køber en virksomhed en GO!Entreprise Box alle deres medarbejdere bruge det.

Men nu må vi se hvor udbredt det bliver, ihvertfald spændende at følge med i. Men selvom jeg tror på væksten havde jeg jo heller ikke købt Globos hvis det var indpriset. Men når aktien handles til en 2013 P/E omkring 8-9 stykker, så er den jo reelt billig selvom de ingen vækst havde. Så man får endda væksten gratis uanset hvor stor den så bliver 🙂

Man skal også huske at der pt. findes 4 mia. mobiltelefoner som ikke er smartphones (dette vil falde til 2,5-3,0 i 2018 jf. Gartner). CitronGO! har pt. 2,5 mio. aktive brugere dvs. godt 0,1% af det potentielle marked.
              Men det er jo ikke noget vi vil høre om her i vesten osv. hvor alle der ikke har en smartphone nu om dage er til grin 🙂 men en kineser der ikke har råd til en smartphone er CitronGO! yderst godt fordi det forvandler en del af en billig telefon til en smartphone look alike.

1 Reply Last reply
              0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
              • First post
                Last post
              0
              • Debatforum
              • Seneste
              • Populære
              • Bruger