Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Dong og lig i skabet

15
    0 Votes
    15 Indlæg
    0 Visninger
    MIFM
    Undskyld Hr. direktør der skal belønnes med 30 mio af borgernes penge når du får GS med i ejerskabet. Siger du der er lig i skabene og derfor har I inviteret GS indenfor? Hvad er det for lig? Det skal vi allesammen (borgerne) vide som indirekte "aktionærer" i Dong. Hvordan kan Dong optil dette her købe og købe og købe vindmøller hos Siemens for adskellige mia. af kr. hvis de er på røven og har flere lig i skabet? Det lyder da som total uansvarlig ledelse og hos et udenlandsk selskab der ej heller svarer så meget skat i Danmark! Der er meget her der slet ikke hænger sammen! Klart du er postiv men en kortsigtet løsning det var Hr. Dyremose også ham forærende man 100 mio. af borgernes penge. En ting er klart og står klart arbejder man i en statsvirksomhed uanset om den skal på børsen eller ej får man sin løn og kun sin løn. Bonusser m.m. burde være yt. Bonusser medfører kun kortsigtet beslutninger og forkerte beslutninger og ligegyldige beslutninger for man er jo købt af dem der har interessen og pengene! Sig nej til GS her: http://www.skrivunder.net/nej_tak_til_statens_salg_af_dong_til_goldman_sachs MIF
  • Ny strategiplan ved årsregnskabet

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    MIFM
    Husk Vestas ville vist også udmelde ny strategiplan ved regnskabet. Nu håber Miffen ikke de tænker kortsigtet og sælger enten servicedelen fra, Onshore delen eller dem begge! Jeg vender tilbage en anden dag har travlt pt. MIF P.s. GE spøger altså i kulissen på en aller anden måde samme gør 1-3 investorer jeg tror går ind med en aktiepost hver!
  • V164 komplet :-)

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    MIFM
    http://nordjyske.dk/nyheder/thisted/saa-er-moellen-komplet/24af7a3e-4ed8-4d5a-9b39-e5cef96dd347/14/1541 MIF P.s p.t er Vestas min. 35% undervurderet - stærk køb herfra Miffen Markedet ser ikke ud til de har set nyheden endnu
  • Specielle situation - interessant for lange porteføljer

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    TeamGarlicT
    I min opsamling på nyheder faldt jeg over denne fra Oldschoolvalue.com. Som Jae Jun opstiller det så ser risk/reward interessant ud for en lang portefølje. Aktien er NuPathe Inc., som ikke havde penge til føre et migrænemiddel på markedet, men det havde Teva. De har lavet en speciel aftale, hvor der falder flere mønter af, hvis salget opnår bestemte mål. http://www.oldschoolvalue.com/blog/special_situation/nupathe-path
  • Globo 2013 trading update

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    investor1989I
    GLOBO Plc ("Globo" or the "Group") Full Year Trading Update Globo plc (LSE-AIM: GBO), the international provider of enterprise mobility management and telecom software products and solutions, today issues a Trading Update for the full year ended 31 December 2013. The Board is pleased to report that Globo has achieved a strong financial performance for 2013, ahead of market expectations. Financial highlights: · Revenues for the full year from continuing operations grew 57% to €72 million (2012: €46 million) · Profits will be in line with market expectations · Growing sales of GO!Enterprise resulted in an increased operating profit cash conversion ratio of around 80% for the full year · 2013 will be the second consecutive year of positive free cash flow, before the impact of acquisitions · Globo's year-end cash position was €64 million (2012: €19 million) and net cash position was €42 million (2012: €14 million) · GO!Enterprise generated sales of close to €31 million, a year-on-year increase of approximately 155% (2012: €12 million). · The Group's consumer mobile portfolio (CitronGO! and GO!Social) achieved revenues of €35 million for the year, a year-on-year increase of approximately 21% (2012: €29 million) Operating Update: 2013 was an important and successful year for Globo. The positive financial and operating performance is a result of continued strong demand for Globo's mobile consumer and enterprise products, driven in particular by the growing BYOD (Bring Your Own Device) business trend and multiple mobile applications increasingly in demand by corporations at all levels. Notable operating developments during the year include: Notify Technology integration and commercial progress Notify Technology Inc., the US Mobile Device Management ("MDM") provider, acquired in October 2013, has been successfully integrated. Under Globo's ownership Notify has both retained and built on customer relationships including Novell, Oracle and all its reselling partners. As we have noted MDM functionality represents an important competitive addition to our mobile Enterprise offering. Based on this platform we have initiated a recruitment procedure with a focus in ramping up our sales and technical presence in the US. Ingram Micro distribution agreement for GO!Enterprise in a Box Following the initial launch in July and a marketing build up from August to December our collaboration with Ingram Micro resulted in several new partnership agreements (including Dell, CDW and TigerDirect), with a total of approximately 1,200 Boxes sold by year-end. This figure is consistent with our initial expectations, due to the time taken to subscribe resellers who will integrate our go-to-market propositions. We anticipate that demand through this channel will continue to grow as our marketing efforts take effect, and we believe there is potential for sales to scale up significantly during the current year. Disposal of stake in Globo Technologies S.A. The Group has received payment of €1,008,151 from GMBO Holdings Ltd., comprising €500,000 of principal and €508,151 in interest due, in respect of the Group's divestment of 51% of Globo Technologies S.A., the e-business and software service, which was completed on 3rd December 2012. This instalment was received slightly earlier than expected and maintains the schedule of payment which is due for completion in December 2016. Globo Technologies S.A., reports that it has signed contracts for digitalisation-related development projects worth a total of €11 million, maintaining the momentum of strong business performance reported earlier in the year. Product development and expansion We have continued to invest and develop the GO!Enterprise offering by incorporating new features that include Mobile Device Management and Cloud deployment. In addition we have released V.2 of our Application Development Platform, GO!AppZone, which supports a new development studio featuring full HTML5 coding capabilities, a cloud builder for native mobile apps for iOS, Android, BlackBerry, Windows Phone and Windows8 platforms, and a server layer to enable apps distribution and operation. Our product roadmap remains busy with further innovations planned for 2014. Balance Sheet Following the publication of our interim results and the acquisition of Notify Technology, we successfully raised (net) £23 million (€27 million) in a placing of new shares to existing and new institutional investors. The placing was oversubscribed and has resulted in further strengthening of Globo's balance sheet to accelerate its international growth strategy. Following completion of a €25 million debt facility with Barclays we have extended available debt facilities via East West United Bank Luxembourg bringing the total to €45 million, as the basis for potential acquisitions and development. Outlook for 2014: Globo is focused on ongoing expansion across Western Europe and the US through organic growth and targeted acquisitions. Both the MEM (Mobile Enterprise Management) - driven by BYOD and MADP (Mobile Application Development Platform) markets are expected to grow substantially over the course of the next 4 years. In 2012 IDC sized the total MEM market at $798 million and the MADP market at $938.6 million. Forecast growth by 2017 is for 21.9% CAGR to reach $2.2 billion for the MEM market and 38.7% CAGR to reach $4.8 billion for the MADP market. Globo is well positioned to claim market share in these areas. Significant investment in sales and marketing will allow us to grow our customer base and develop further recognition of our brand across the market. In addition to our already successful strategy of distribution via partners such as software vendors, integrators, consultants and mobile handset manufacturers, we will also focus on direct sales to the end user in 2014. Current year trading has started very strongly and we anticipate that as IT budgets from customers start to be deployed and BYOD and mobile apps needs increase further, Globo will have the opportunity to deliver another year of excellent growth and market penetration. Globo's Chief Executive Officer, Costis Papadimitrakopoulos, commented: "This was a very important and successful year for Globo. We have made excellent progress in establishing a strong position in the market, through the successful integration of our recent acquisitions and the growing demand that market appetite for BYOD solutions and enterprise Apps create for our products. We have met the challenge of maintaining both strong growth and underlying profitability and cash generation, as well as continuing to invest in our core technology. We saw particularly strong growth in cash flow from June 2013 onwards, driven by increasing sales of GO!Enterprise, which also translated into strong cash conversion and our second consecutive year of positive free cash flow, before the impact of acquisitions. We have boosted our balance sheet through both a well-supported equity issue and access to new debt and as a result, Globo is well-placed with the flexibility to pursue a variety of options for rapid growth."
  • Markedets tilstand - indikatorer ?

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    TeamGarlicT
    Fik igår en "skræmme"-mail fra AU, hvor der oplistes alverdens problemer, der skulle betyde en større korrektion. Jeg faldt bl.a. over denne sætning: "JP Morgan (LINK_KUN FOR ABONNENTER) har netop konkluderet, at de amerikanske aktier i dag er dyrere end på toppen i 2007. AktieUgebrevet følger udviklingen:" Ja, ja, man kan jo lede efter de forklaringer man ønsker. Jeg har ingen salgssignaler på de økonomiske modeller. Men teknisk set siger Dshort og John Carlucci, at markedet er Untradable: http://advisorperspectives.com/dshort/commentaries/Carlucci-Indicator-Update.php Dshort nævner, at det ikke er den bedste for trend-followers. Har forum andre gode bud ?
  • Bull & Bear certifikater manipulerer kurserne

19
    0 Votes
    19 Indlæg
    0 Visninger
    MIFM
    Utroligt disse manipulerende certifikater er lovlige? Da det stod klart for alle at Vestas var i dårlig form købte mange bear certifikater og kursen kom ned til noget der var vanvittigt - omkring kun 23,6! Nu hvor det går godt for Vestas køber idioterne bull men indseer ikke Vastas nu holdes kunstigt lavt (kortvarigt) fordi dem der udsteder disse ved Vestas kun kan gå frem så pt. virker bull certifikater modsat. Køb nu aktierne i stedet for pokker og lad være med at sælge den Aktie da den er fortsat total i syndikatets magt fordi den er guld værd! Lær nu hvordan det hænger sammen ellers tager de røven på jer! MIF
  • Et bud på aktierne på 10 års sigt

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    TeamGarlicT
    Via en bekendt har jeg fået dette interessante og noget filosofiske, men grundige gennemgang af et bud på afkastet på 10 års sigt for amerikanske aktier. Der forholdes til mange ting og jeg finder diskussionen ganske interessant. http://philosophicaleconomics.wordpress.com/2014/01/21/spxestimate/
  • Kursgrafer

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Er der nogen der ved, hvordan man får kursgraferne til at virke her hos Proinvestor? Jeg får bare en sort skærm, der hvor grafen skulle være.
  • EU klimamål den 22. januar

14
    0 Votes
    14 Indlæg
    0 Visninger
    X
    Den 22. januar er det planen, at EU-kommisionen skal præsentere klimamålene frem mod 2030. Planen skal efterfølgende godkendes af de enkelte landes regeringer. Stigende energipriser og infrastrukturelle udfordringer taler for relativt uambitiøse klimamål. UK er imod bindende klimamål. Tyskland, Frankrig, Italien, Holland og Spanien støtter en målsætning på 40% reduktion i forhold til 1990. Industritunge lande i Østeuropa er mere stemt for 35%. EUs klimamål må forventes at have indflydelse på Vestas's kurs (i enten positiv eller negativ retning). Financial Times har en artikel om det idag: http://www.ft.com/intl/cms/s/0/b7de8ac2-7b98-11e3-a2da-00144feabdc0.html
  • Udbytte i Norge!

8
    0 Votes
    8 Indlæg
    0 Visninger
    NanaN
    Jeg har arbejdet i Norge i 3 år, og i denne periode fulgt den norske/danske krones kurs. Det er utroligt længe siden den norske kr har været så svag i forhold til den danske kr som den er akkurat nu, den ligger på 0,89! Kigger man på kursens historie, vil den norske kr med stor sandsynlighed inden for det næste år blive stærkere igen og nærme sig 1,00, i hvert fald indenfor få år med stor sikkerhed. Da jeg har arbejdet i Norge, har jeg min opsparing her i norske kr. Men havde jeg haft en opsparing i Danmark i danske kr ved jeg godt hvad jeg havde gjort! (Opfordring!!!) Jeg ville overfører mine danske kr til norske kr (man kan oprette en udenlandskonto i de fleste danske banker hvor du har dine penge i en ønsket valuta). Derefter er det bare at vente til den norske kr bliver stærk igen og nærmer sig 1,00 og så kan man veksle pengene tilbage til danske kr. Det er bare en teori jeg går med, er ikke nogen ekspert på dette område - men det virker enkelt hvis man har tålmodigheden (et par år), hvad synes i?
  • Værdiansættelse af Spectrum Pharmaceuticals

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    investor1989I
    Vedhæftet en DCF analyse af SPPI 67608_Vaerdiansaettelse_af_Spectrum_Pharmaceuticals.pdf
  • Novozymes hæver forventningerne til 2014

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    F
    21 januar 2014 Novozymes kom godt ud af 2013 efter et år med ny topchef og flere store samarbejdsaftaler med eksterne partnere. Ikke mindst aftalen med den amerikanske kemi- og frøgigant Monsanto skaber optimisme i enzymselskabet, som hæver sine forventninger til salgsvækst i 2014 fra de 3-5 pct. målt i danske kroner, selskabet meldte ud i oktober, til nu 4-7 procent. mere her: http://www.business.dk/green/novozymes-haever-forventningerne-til-2014?ns_mchannel=Mailing&ns_source=red_nb&ns_linkname=13
  • Bioporto:Raketen er startet

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Ultimo Jan. kurs 2,30-2,50 mit bud,patent godkendelse så går den sky is the limit.
  • Vestas rammeaftaler i USA.

10
    0 Votes
    10 Indlæg
    0 Visninger
    HjulmandH
    Mon ikke vi alle kan blive enige om at mængden af rammeaftaler fra USA er ret usædvanlige. Jeg mener, som så mange andre, at man bør trække en direkte parallel mellem indholdet i den nuværende PTC-ordning og rammeaftalerne. PTC-ordningen endelig formulering kræver at en af to betingelser er opfyldt for at være gældende: Enten: Vise dokumentation for, at "fysisk arbejde af et betydeligt omfang" er startet på projektet. Det gælder på enten a) sitet (altså i selve vindmølleparken eksempelvis med vejanlægning, cementstøbning mv.) eller b) på fabrikken til hvilket udvikleren har givet en bindende ordre på det pågældende vindmølleudstyr. Eller: Påvise at mindst fem procent af den totale projektomkostning er blevet afholdt inden udgangen af 2013. Der er ingen deadline for, hvornår et projekt, der opfylder et af de to forhold pr. 31. december, skal være færdigbygget. Under PTC-ordningen tildeles vindmølleejerne en skatterabat til en værdi af 2,3 cents per kilowatttime produceret vindenergi i ti år. Det må nødvendigvis betyde, at Vestas har modtaget 5 % på hele rammeaftalen og ikke kun på den faste og ubetinget den af aftalerne, hvilket så må være primær årsag til opjusteringen på af det frie CF. Det er alt sammen meget godt, men PTC-ordningen er udløbet og det er der ingen der kan leve med ret længe, selv om der er taget disse forholdsregler i form af rammeaftalerne. Dels fordi PTC-ordningen ikke kun gælder tilskud til vind, men også fordi der er mange arbejdspladser på højkant. Igen er der to muligheder: Enten: PTC-ordningen bliver genforhandlet. Hvis vi antager at den kommende ordning bliver bedre eller bare den samme som den nuværende/tidligere, så er der ikke nødvendigvis det samme hastværk med at holde en række projekter i luften som værende "igangsat" eller "forudbetalt". Det kan betyde at rammeaftalerne bliver annulleret og forudbetalingerne bliver transporteret over i den faste og ubetinget den af aftalen. Eller: PTC-ordningen bliver ikke genforhandlet, hvilket formentlig vil betyde at alle rammeaftalerne blive til faste og ubetinget ordrer, men derefter vil det marked være koldt. Men måske er der en tredje mulighed. Jeg har hidtil været ret sikker på at PTC-ordningen ville blive genforhandlet og forlænget, men omvendt så har den været til udløb før, uden at der er lavet disse rammeaftaler. Hvad har ændret sig fra de forrige gange og denne gang? Jeg tror ikke på tilfældigheder i de mængder, så jeg fastholder min tro på at rammeaftalerne alene skyldes PTC-ordningens udløb. Betyder det så at der er signaleret anderledes fra politikerne til lobbyisterne, denne gang? Altså at en fremtidig PTC-ordning for vinds vedkomne ikke vil blive lige så god som den nuværende. Eller at det kan komme til at tage flere år at blive enige om en forlængelse? Hvis der kommer en forlængelse inden for overskuelig fremtid, så vil dele af rammeaftalerne nok blive til faste og ubetinget ordrer, men langt fra alle. Igen, hvorfor skulle de?, I så fald, vil det opjusterede frie CF kunne fremstå som værende "kunstigt" pumpet op af forudbetalinger, der i en hvis grad vil blive flyttet over til de faste og ubetinget ordrer, og dermed blive brugt til omkostninger på en mindre omsætning, og dermed mindre ebit-andel. Hvis det trække ud med en forlængelse så vil det skabe usikkerhed igen. Selv om det er meget fine aftaler, så rækker de trods alt ikke ud i evigheden, så balancen er hårfin mellem en forlængelse PTC og færdiggørelse af ordrer. Hvis der ikke kommer en forlængelse, så er det intet mindre end skidt for vind-branchen. Jeg kan sagtens forstå en her og nu eufori over rammeaftalerne, men med mindre at jeg tager fejl og at rammeaftalerne bliver effektueret uanset at der komme i PTC forlængelse, så er det svært at se det positive i rammeaftalerne på den lange bane. Tværtimod bør de måske opfattes som et varsel.
  • BIOPORTO:Kurs 7-10 ultimo 2014.

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Så starter Bioporto sin optur til saturn,jeg mener vi i potten har en Aktie som vil springe flere 100% i 2014.
  • Aktier for 50.000 - igennem banken eller ?

12
    0 Votes
    12 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Dauw.. Jeg skal bare lege lidt med..så har 50k jeg gerne ville putte i 3 aktier.. Smartguy, BIF og Topotarget - vi skal ikke diskutere aktierne i denne tråd, men mere hvordan jeg køber dem? Skal jeg kaste mig ud i noget nordnet, saxobank eller skal jeg bare klarer det igennem nordea hvor jeg allerede har depot ? Tænker bare nordea, når beløbet er så småt bonus info: Jeg skal bare have de her aktier til at ligge i 5år+ og hygge sig da jeg tror på mine invisteringer på længere sigt..
  • LINN Energy, værd at kigge på?

12
    0 Votes
    12 Indlæg
    0 Visninger
    BiopOrBustB
    Jeg sad forleden dag i den ubehagelige situation at jeg havde lidt kontanter stående - og ikke rigtigt syntes at jeg ville smide dem efter nogen af de par håndfulde selskaber jeg plejer at cykle rundt i, så jeg søgte mere eller mindre struktureret rundt indtil jeg faldt over et selskab jeg fandt interessant. Det drejer sig som overskriften antyder om LINN Energy (LINE), et amerikansk olie og gas selskab der med selskabets egne ord er "a different kind of oil & naturalgas company". De er ihvertfald anderledes i forhold til de selskaber jeg normalt investerer i på den måde at det er et limited liability company (LLC), hvad det helt betyder for en investering deri er jeg ikke fuldstændig klar over. Kursen er pt. omkring 30$ eller lige midt i 52 ugers high/low efter et voldsomt dyk i starten af juli (forårsaget af noget ballade og usikkerhed omkring et opkøb af Berry Petroleum). Det der for alvor triggede mig ved selskabet var deres udbytte, de har udbetalt følgende de sidste år: 2008: 2,52$ 2009: 2,52$ 2010: 2,55$ 2011: 2,70$ 2012: 2,87$ 2013: 2,66$ (indtil nu) med en kurs omkring 30$ er det alligevel underkant 10% i udbytte - det er da ikke helt skidt... Nu er strategier naturligvis taknemmelige, men lige et par highlights alligevel: LINN Energy's primary business objective is to provide stability and growth of distributions for the long-term benefit of our unitholders. The company's business strategy is comprised of the following key elements. Grow Through Acquisitions of Long-Life, High-Quality U.S. Assets Organically Grow Reserves and Production Reduce cash flow Volatility through Hedging For uddybning læs selv på deres site: http://www.linnenergy.com/aboutLINN/strategy.htm Især det sidste punkt med hedging finder jeg interessant, muligvis er det helt normalt i branchen - men når jeg læser følgende: By removing a significant portion of the price volatility associated with future production, we expect to mitigate the possible effects of potential declining commodity prices on cash flow from operations. These transactions are in the form of swap contracts, collars and put options. Så tænker jeg at det lyder jo helt pete/89 cool, og grundlæggende som en god idé hvis de vægter betaling af udbytte højt. Bottom line, jeg har kastet lidt penge efter dem da jeg simpelthen ikke magter at sætte mig ind i noget jeg ikke har investeret i. Spørgsmålet er så, er der nogen der har en holdning til hvorvidt det er et godt/dårligt selskab? Og dermed noget man burde kaste flere penge efter, eller er det en dødssejler?
  • Intel stabil

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    OccamO
    Q4 lidt bedre YoY. EPS 2013 = 1,89. Det var ikke godt nok til eftermarkedet, som straks sænkede PE fra 14 til 13,5. Mere end 7% i årligt afkast, hvoraf halvdelen udbetales som dividende. Det får man ikke på nogen bankbog.
  • Giver ingen mening overhovedet :-)

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    MIFM
    Miffen kan ikke se nogen som helst ide i NNIT's børsnotering! De lever lækkert i skyggen af deres rige fætter så hvad vil lilleputten på fondsbørsen? Giver ikke nogen som helst mening! MIF