Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

LINN Energy, værd at kigge på?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
12 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • BiopOrBustB Offline
    BiopOrBustB Offline
    BiopOrBust
    wrote on sidst redigeret af

Tak for svar TG,

Jeg har læst alt hvad jeg kunne finde af artikler om LINN Energy - og således også dem du linker til.
    De fleste af artiklerne finder jeg dog voldsomt biased alt efter holdningen hos skribenterne (nothing new there).

Der nævnes dog en ting i en af artiklerne som jeg godt kunne tænke mig at få uddybet:

LINN Energy (NASDAQ: LINE ) is returning lots of that money back to shareholders with a walloping 10% distribution Yield -- its called a distribution and not a dividend because it's a master limited partnership.

If the paperwork involved in owning an MLP is too much of a headache for you or whoever does your taxes, then LinnCo (NASDAQ: LNCO ) may be the way to go. It too has that hefty 10% Yield on its dividend.

Hvad (om noget) betyder det for mig som dansk investor, om jeg investerer i LINE eller LNCO?

Det er i øvrigt et pensionsdepot jeg investerer fra - om det gør nogen forskel i relation til ovennævnte ved jeg ikke.

1 Reply Last reply
    0
    • BiopOrBustB Offline
      BiopOrBustB Offline
      BiopOrBust

Det ser ud til at opkøbet af Berry Petroleum er gået endeligt igennem (ihvertfald ved myndighederne), tilbage står så afstemningen i de enkelte selskaber.

LINN Energy, LinnCo and Berry Petroleum Announce Commencement of Proxy Mailing and Merger Vote Dates

HOUSTON and DENVER, Nov. 14, 2013 (GLOBE NEWSWIRE) -- LINN Energy, LLC (Nasdaq:LINE), LinnCo, LLC (Nasdaq:LNCO) and Berry Petroleum Company (NYSE:BRY) (the "Companies") announced today that the final Registration Statement on Form S-4 has been declared effective by the Securities and Exchange Commission ("SEC"), and the Companies have also filed definitive proxy materials with the SEC. The Companies intend to commence mailing proxy materials in connection with the meetings of LINN Energy unitholders, LinnCo shareholders and Berry Petroleum stockholders for the purpose of voting on the previously announced Merger agreement. LINN Energy, LinnCo and Berry Petroleum meetings will be held on Monday, December 16, 2013.

http://ir.linnenergy.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=807533

1 Reply Last reply
      0
      • BiopOrBustB Offline
        BiopOrBustB Offline
        BiopOrBust

Man skal passe på med at stille spørgsmål - man risikerer at få svar man ikke forstår...

I forsøget på at få afklaret de skattemæssige vilkår for udbyttet i Linn Energy, skrev jeg nedenstående til deres ir:

Hi,

I have recently made a small investment in Linn Energy (LINE), I am an individual investor with danish citizenship and lives in Denmark.

I more or less stumbled over Linn Energy in my search for a Value investment case, and decided to buy a few shares to test the waters.

It is my understanding that the tax rules for american investors investing in LINE are somewhat different than if the investment were made in LNCO - so my question for you is quite simple: Is there anything I as an overseas investor should be aware of when investing in LINE regarding distribution from my investment?

Best regards

Jeg fik da også et høfligt svar tilbage:

Hi.

Unfortunately, we're not really allowed to give out tax advice (and, honestly, very unknowledgable about foreign taxes). I've attached a very good overview of foreign investments in MLPs... it should be helpful. Let me know if you need anything else.

Thanks,

HM

Hays Mabry
        Investor Relations
        LINN Energy LLC
        600 Travis, Suite 5100
        Houston, TX 77002
        Office: 281-840-4390
        [email protected]

Nu har jeg så kigget lidt på den vedhæftede PDF, men er helt ærligt ikke blevet voldsomt meget klogere (ikke overraskende for mange), så hvis der er et skarpt hoved derude der kan skære budskabet ud i pap er det meget velkomment.

67051_Foreign_Ownership_of_MLPs.pdf

1 Reply Last reply
        0
        • BiopOrBustB Offline
          BiopOrBustB Offline
          BiopOrBust

Tak for svar, det er noget af det samme jeg selv er kommet frem til ved gennemlæsning af PDFen - og bliver der rent faktisk trukket 35% må jeg jo genoverveje min investering alt afhængigt af hvor besværligt det måtte være at få refunderet de sidste 20%.

Hvis andre har konkrete erfaringer med investeringer i et amerikansk MLP er de meget velkomne til at komme med inputs, under alle omstændigheder skal jeg nok komme med en melding når jeg når til den første udbetaling.

1 Reply Last reply
          0
          • BiopOrBustB Offline
            BiopOrBustB Offline
            BiopOrBust

Ingen tvivl om at LNCO er den lette løsning, men jeg bilder mig ind at der er en tendens til at LINE bliver lidt bedre belønnet end LNCO.

I årene 2008-12 har de betalt udbytte 4 gange årligt, mens de i 2013 har udbetalt 7 gange indtil videre.

http://ir.linnenergy.com/dividends.cfm

Desuden har udbyttet fra LNCO historisk været en anelse lavere end fra LINE

1 Reply Last reply
            0
            • BiopOrBustB Offline
              BiopOrBustB Offline
              BiopOrBust

Faldt lige over den her video der forklarer lidt om hedging i olieselskaber, jeg blev lidt klogere så tænkte jeg ville dele den.

1 Reply Last reply
              0
              • BiopOrBustB Offline
                BiopOrBustB Offline
                BiopOrBust

Så er der nyt fra Linn Energy.

I dag modtog jeg så mit første udbytte fra Linn Energy, og helt som frygtet var der trukket 35% fra US.

Med en fornemmelse af at mit første udbytte let kunne blive mit sidste ringede jeg til Nordnet, for at høre hvor meget bøvl jeg skulle igennem for at få refunderet de 20% for meget der var blevet tilbageholdt.

Den rare mand undersøgte sagen, og ringede tilbage efter en lille halv times tid - budskabet var at jeg ikke skulle gøre noget som helst, da det er i mit pensionsdepot jeg har investeret i Linn Energy bliver det for meget tilbageholdte beløb automatisk modregnet i PAL skatten.

Så konklusionen må være at så længe det sker gennem et pensionsdepot, så er der absolut ingen grund til ikke at have Linn Energy og deres 10% udbytte liggende.

Der kan jo så selvfølgelig være mange andre grunde til ikke at investere i dette selskab, meningerne er ihvertfald delte

http://www.fool.com/investing/general/2013/12/17/lots-of-people-will-disagree-but-linn-energy-is-on.aspx

1 Reply Last reply
                0
                • BiopOrBustB Offline
                  BiopOrBustB Offline
                  BiopOrBust

mere Linn

Ganske gode argumenter for at købe Linn Energy

http://www.fool.com/investing/general/2013/12/19/why-linn-energy-is-a-solid-buy-after-closing-the-b.aspx

Det er næppe på grund af den artikel at Linn stiger omkring 3% i dag, men faldet efter opkøbet bliver måske forklaret i denne kommentar til indlægget:

Two reasons have been proposed for why LINE is trading in the high $20's rather than the low $30's right now, and they're related.

First, BRY was in the Russell index and therefore held by a number of index funds. LINE/LNCO are not, and therefore all those funds have to sell LNCO shares, dragging down the price of both.

Second, BRY was almost totally held by institutions. LNCO is a retail stock, and it's likely a lot of the big boys will be dumping LNCO for awhile. We could see a cap on the market price until the new year.

1 Reply Last reply
                  0
                  • BiopOrBustB Offline
                    BiopOrBustB Offline
                    BiopOrBust

Jeg har faktisk spurgt igen for at få det bekræftet skriftligt - det lyder jo næsten for nemt til at det er rigtigt...

Håber dog det passer for kursen udvikler sig fint, og det er jo ikke dumt for en Aktie der primært var købt for udbyttet.

Nedenstående gør næppe heller noget dårligt for aktien:

Today, one of the few remaining bears on the prospects on this E&P limited partnership threw in the towel. JP Morgan moved the shares to an "Outperform" rating and raised its price target to $36 a share on LINE.

http://seekingalpha.com/article/1930471-All-Clear-Sounding-On-Controversial-Linn-Energy?source=email_rt_article_readmore

1 Reply Last reply
                    0
                    • BiopOrBustB Offline
                      BiopOrBustB Offline
                      BiopOrBust

Jeg har faktisk fået et skriftligt svar, men har ikke postet det endnu da jeg synes det er noget upræcist:

"Der vil blive trækket 30 procent i skat på dit værdipapir, men der vil så modregnes 15% på din årsopgørelse.

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os igen."

Jeg havde under alle omstændigheder tænkt mig at få ovenstående uddybet - men kunne da sagtens finde på at vedlægge det du har modtaget, og høre hvordan de forholder sig til det.

Om ikke andet så opfører selve kursen sig da ret pænt, så nogen underskudsforretning ser det jo ikke ud til at blive lige med det første.

1 Reply Last reply
                      0
                      • BiopOrBustB Offline
                        BiopOrBustB Offline
                        BiopOrBust

Jeg har nu vekslet mine LINE til LNCO, det skyldes primært at jeg ikke magtede at tage den lange diskussion med Nordnet, da jeg efterhånden er overbevist om at det ender med at de ikke har ret.
                        Så da jeg alligevel manglede de sidste kontanter til at betale PAL skat, lå det lige for at sælge LINE og købe LNCO for det der var tilbage.
                        Under alle omstændigheder har turen i LINE givet omkring 6% i kurstigning og to gange udbytte på to måneder, at LNCO så steg 1,5% efter jeg købte mens LINE kun steg 0,5% generer jo ikke ligefrem - omend en enkelt dag ikke er nok at lave statistik på.

Jeg modtog for øvrigt nedenstående i min indbakke sent i aftes, der argumenterer for at der er mere at komme efter, udover udbytter.

http://seekingalpha.com/article/1950631-linn-energy-regaining-its-premium?source=email_rt_article_readmore

1 Reply Last reply
                        1

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Debatforum
                        • Seneste
                        • Populære
                        • Bruger