Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Coca-Cola flirter med 3% udbytte p.a.

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    I
    Coca-Cola har forhøjet udbyttet og udbetaler 30,5 US-cents pr. kvartal, hvilket er 3,2% p.a. i nuværende kursniveau. Mener bestemt den p.t. er et køb værd, så har tilføjet den til min langsigtede udbytte port her i kurs $38. Ser den iøvrigt rebounde til $43-45 i løbet af året.
  • It's one of the top 5 most dangerous markets...

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    TeamGarlicT
    Interessant statistik om dagens marked, hvor ikke kun prissætningen i form af Shiller P/E er meget høj, men i modsætning til andre perioder, så er den gennemsnitlige prissætning meget tættere på gennemsnittet. Ingen bargains at finde. Er alle selskaber drevet op i jagten på det mindste afkast ? Drevet af stor likviditet ? Døm selv: http://greenbackd.com/2014/02/20/worst-value-opportunity-set-in-25-years/ Gode links med godt læsestof. Som altid skal vi have Mebane Faber på banen: http://mebfaber.com/2014/02/24/the-most-expensive-stocks-are-near-their-most-expensive/
  • VW bud på Scania

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    X
    VW som ejer 62,9% af Scania har igennem flere år arbejdet på en bedre integration af produktionen i MAN og Scania. Nu har VW smidt et bud på de resterende aktier i Scania. Buddet er ifølge FT på 6,7 mia EUR, hvilket repræsenterer en præmie på henholdsvis 57% og 53,3% i forhold til kursen på Scanias A- og B-aktier. Scanias direktion har endnu ikke kommenteret på buddet. Sammenlægning af MAN og Scania blev forsøgt for nogle år siden (4-5 år mener jeg). Dengang blev buddet afvist, og Scania udbetalte så vidt jeg husker et større ekstraordinært udbytte. Mere her: http://www.ft.com/intl/cms/s/0/bfe88e92-9b24-11e3-946b-00144feab7de.html Jeg er indehaver af Scania B-aktier - og VW må da godt få mine for 53,3% over nuværende kurs
  • Alle US onshore windmøller på kort

9
    0 Votes
    9 Indlæg
    0 Visninger
    MIFM
    http://eerscmap.usgs.gov/windfarm/ Ses tydeligt man holder sig langt væk fra orkan området men det nyeste er jo at kæmpe Off-shore møller kan bremse orkanerne! Desværre ser det ikke ud til man kan søge på producenter af møllerne! Mangler også samlet overblik over GW og hvad de pt. leverer af strøm det er nok for meget at forlange gratis MIF
  • Opgørelse på mit pensions depot.

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Jeg har lige checket mit pensiondepot, som for at gøre historien kort skal styres af et Dansk pensionsselskab; idette tilfælde Danica. Jeg har sat lav risiko som investorprofil og ( suk ) som forventet er resultatet i minus for året! Desuden har jeg 2 pensionsopsparinger som jeg selv administrerer samt et løsøredepot. Alle 3 runder de 10% plus eller mere for samme periode, vel at mærke uden særlige handler eller held i sprøjten. Kynisk kan jeg konkludere, at eftersom det er det samme mønster jeg ser år efter år, så må jeg - en autodidakt dilettant af en investor - altså knalde de gulddrenge med diverse u(d)dannelser af banen, i sporten på at tjene penge ved at investere. Er der andre der har samme observationer eller kan bidrage med eksempler på at deres pensionsselskab faktisk gør det OK. Suk - det er da det rene ynk når Danica ikke evner bare middelmådighed.
  • Data på C20

10
    0 Votes
    10 Indlæg
    0 Visninger
    K
    Hej Jeg søger til en opgave den historiske sammensætning af C20 siden 2000. Har forsøgt at finde det uden held. En som kan hjælpe?
  • Ny strategiplan ved årsregnskabet

8
    0 Votes
    8 Indlæg
    0 Visninger
    MIFM
    Ups glemte aktiemarkering! Husk Vestas ville vist også udmelde ny strategiplan ved regnskabet. Nu håber Miffen ikke de tænker kortsigtet og sælger enten servicedelen fra, Onshore delen eller dem begge! Jeg vender tilbage en anden dag har travlt pt. MIF P.s. GE spøger altså i kulissen på en eller anden måde samme gør 1-3 investorer jeg tror går ind med en aktiepost hver! Rene spekulationer og ja Miffen er tung lastet i Vestas og stor fan af dem så mit indlæg er naturligvis "farvet" grundet personlig interesse for grøn energi og dermed Vestas! Uanset hvad tror jeg på en grønnere fremtid det er vi nødsaget til. Tyskland, Japan og ikke mindst Danmark går forrest. Slår man Vestas op på Goggle kommer "Vestas Offshore" op på Hedegårdsvej Amager tæt på lufthavnen, et kontor jeg mener de lukkede for måske 1 år siden! Dengang hed det blot Vestas!!
  • Foredrag med Lars Tvede

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    N
    http://www.youtube.com/watch?v=XQjPLZ0kssQ#t=574
  • Respekt Hr. Officer

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    MIFM
    respekt http://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel/11/74264/artikel.html
  • Vindmøller mod orkaner :-)

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    MIFM
    Det lyder vildt hvis de kan bremse orkaner men hvorfor ikke hvis der er mange nok? Prisen vil være enorm men det er de store tab efter orkanerne jo også og kan de tåle mosten (møllerne) er det jo en win/win situation! http://energiwatch.dk/Energinyt/Renewables/article6486108.ece?ref=epn P.s. mener Vestas har udviklet en 3 MW der kan tåle vind over normalen! MIF
  • Rebalancering - valg af dag - betydning

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    TeamGarlicT
    En god artikel om valg af dag i måned til rebalancering af ens portefølje. http://blog.thinknewfound.com/timing-misfortune-strikes-again-2013-ivy10-portfolio-performance/ Fra artiklen: "The dispersion in total return between these 21 portfolios is in excess of 500bp; the worst performing portfolio returned 4.22% for the year and the best returned 9.93%. 500bp is a high cost to pay for "unfortunately" selecting the end of the month to rebalance."
  • Gætteleg: Vestas lukkekurs efter regnskab på tirsdag

46
    0 Votes
    46 Indlæg
    0 Visninger
    doodhaD
    Traditionen tro skal vi have en gætte-konkurrence om Vestas-kursen efter regnskab - det manglede da bare... Vi kom til at starte allerede i aftes på Vestas-chatten - så de første gæt er allerede indløbet: Lukkekursen for Vestas tirsdag d. 4. februar 2014: Doodha: 211,7 Chano: 210 Pete: 160 Det skal blive sjovt at se, om nogen kommer med højere gæt end mit - jeg kan i så fald godt gætte, hvem det bliver... I kan gætte til og med mandag d. 3. februar 2014, kl. 24.00. Skulle dit gæt komme tættest på, er du dygtig - og det har du ret til at kalde dig én gang, og så ikke mere. Og: Nej - der er ingen præmier; vi spiller om æren.
  • "Finansielle jordskælv"

16
    0 Votes
    16 Indlæg
    0 Visninger
    L
    Se vedhæftet fil 67721_Torben_kommentar_til_gaeld_og_aktie_PE.docx
  • Vws

9
    0 Votes
    9 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Hej med jer prøv lige at se på vestas hjemmeside hvad bestyrelsen har hamstret af aktier det ser helt vildt ud. De har stort set købt alle medlemmer mange af dem for op til en million kr. Der er Vist nogen som tror meget seriøst på VESTAS Ellers har de måske bare en god insiderviden))
  • Markeds update feb. 2014

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Nippon1976N
    http://www.euroinvestor.dk/debat/post-59485-271238-3035865/thestreet-quant-ratings-160-rates-yingli-g [image: 67772_8.png] [image: 67772_4.png] [image: 67772_1.png] [image: 67772_6.png] [image: 67772_5.png] [image: 67772_2.png] [image: 67772_7.png] [image: 67772_3.png]
  • Tesco m.m.

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    T
    Min interesse er blevet fanget lidt af udviklingen i Tesco, Morrison og Sainsbury's. Alle tre er p.t. under pres af øgede konkurrence. Bl.a. på grund af Aldi og Lidel's indtræden på det britiske marked. På sigt har sådanne ubalancer det med at finde sin ligevægt igen og det er vel spørgsmålet, om det ikke er ved og være på tide at købe, eller supplerer, i disse aktier, hvis man er langsigtet investor og gerne vil have nogle aktier med en defensiv karakter, i sin portefølge. Generelt finder jeg aktiemarked højt i øjeblikket, men disse aktier har ikke været med på den sidste optur og det må også forventes, at de vil være forholdsvis stærke i forbindelse med en generel korrektion. Tesco giver et udbytte på 4,7% og udbetalte 97% af sit overskud i udbytte. P/e på 20,6 ser relativt højt ud. Morrison giver et udbytte på 5,15% og udbetaler 49% af sit overskud i udbytte. P/e på 9,5 ser også rimeligt fornuftigt ud. Sainsbury's giver et udbytte på 4,85 og udbetaler 52% af sit overskud i udbytte. P/e er 10,6. Jeg ejer selv Tesco og Morrison, med størst værdi placeret i Tesco. Ikke desto mindre, så tror jeg ud fra den aktuelle Aktiekurs mere på Morrison og Sainsbury's, men jeg hører gerne fra andre hvad de mener (Bryan, jeg husker du tidligere har set på disse selskaber. Har du noget du kan tilføje?). Jeg er selvfølgelig helt på det rene med, at det ikke er selskaber der fordobler sin Aktiekurs i løbet af et års tid. Er det det man søger, så skal man finde nogle andre selskaber. Det jeg søger er en god lagsigtet investering, som i "dårlige tider" kan stabiliserer portefølgen og udbytterne, lidt bedre end de fleste andre aktier. Jeg vil være fint tilfreds med, hvis jeg kan få denne stabilitet og derudover en samlede værdistigning (udbytte og kursstigning) på over 6% i gennemsnit, over mange år.. Med det aktuelle kursniveau ser jeg en god chance for at få nogle "billige" aktier i denne branche. Men som nævnte, jeg kan tage fejl, så sig mig gerne imod.
  • TA vs FA, money talks ..

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    OccamO
    januar: John Yde laver TA på Apple, hvis kurs lige er dykket 10% efter et stabilt kvartalsregnskab. "Det er altså første advarsel om, at næste top kan være etableret, og at en større nedadrettet trend kan være startet." Med mange forbehold taler han om mulighed for yderligere kursfald på over 40 %. Men ikke et ord om pengekassen. ( http://www.demetra.dk/finansblog/apple-aktien-naermer-sig-vigtig-stotte/ ) februar: Tim Cook fortæller Wall Street Journal, at Apple lige har købt egne aktier for 14 mia USD. ( http://online.wsj.com/news/articles/SB10001424052702303496804579367543198542118?mod=Business_newsreel_1 ) februar: Apple stiger pænt i før markedet.
  • Hvilke ressourcer benytter i?

11
    0 Votes
    11 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Hej ProInvestor, Jeg har i nogle år fulgt markedet on and off, og har løbende haft en lidt for simpel portefølje. I det seneste halve år er jeg blevet væsentligt mere interesseret, og ved derfor også at min nuværende portefølje er for useriøs. I den forbindelse er jeg selvfølgelig begyndt at læse en helt masse, for simpelthen at lære mere, inden jeg træffer for mange beslutninger. Derfor vil jeg gerne opfordre til, at folk smider links til deres foretrukne ressourcer. Det kan både være ressourcer med grundlæggende viden omkring det at investere, ressourcer så som proinvestor eller financial times. Jeg søger især efter sider som folk mener er tilrådelige, når man ønsker at holde sig opdateret. Her er mine nuværende ressourcer: www.google.com/finance www.finviz.com - fin aktiescanner, dog ikke med danske aktier www.proinvestor.com www.borsen.dk www.netfonds.dk Sider hvor man hurtigt og nemt kan få et indblik i en given virksomheds fundamentale nøgletal (P/E, ROE, etc.) vil også være fedt. Mvh Bullbear
  • Emission

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    W
    Hej Martin, Tak for din email. Vi synes ikke vi kan sige mere konkrete end hvad vi har allerede sagt om brug af pengene fra emissionen. Jeg har været i tæt kontakt til markeds-handlere og analytikere det sidste dage til at høre om prisudviklingen i Genmab aktier er påvirket af noget specifikt bekymringer (også fra institutionelle investorer), men deres feedback har været at der er ikke noget særligt om Genmab og at markedet generelt er meget nervøs om makro udviklingerne og at også der er generelt en korrektur af markedet i gang. Vi så feks sidste uge, en meget voldsomt fald verden rundt af markederne pga usikkerhed om situationen i udviklingsmarkederne og i USA. Det er vigtig for os at de-risk Genmab så meget som muligt og også at skabe en rigtig stærk forhandlings position overfor potential partnere. Det er en af årsagerne vi rejst pengene i januar, da det var muligt, og ikke ventede indtil vi skulle bruge pengene på et bestemt projekt til at rejse den. Historisk set i biotek har det viste sig at selvom man har en god ide/mulighed, pengene er ikke altid tilgængelig når man skal bruge dem ’her og nu’, og så blive muligheder lukket ned. Selvom jeg kan godt se fra mange synspunkter at det vil være ideelle. Vi er meget taknemlig for støtten fra dig og andre aktionærer og vil gerne understrege at vores strategi er ikke ændret på trods af kapitalrejsningen – vi vil forsætte med at bruge pengene fornuftig og har skarp fokus på omkostninger. Tak igen for din feedback, det er vigtig for mig og ledelsen at forstå de forskellig synspunkter fra vores aktionærer. Yours, Rachel
  • Aktieportefølje App - ny version

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    B
    App'en Aktieportefølje v1.1 indeholder nu også udenlandske aktier. Aktieportefølje er en danskudviklet app til Android og IOS, som giver overblik over hvordan en portefølje udvikler sig. Den indeholder alle danske aktier, investeringsforeninger + populære norske, svenske, tyske og amerikanske aktier. Det er muligt at oprette alarmer som udløses når en kurs krydses, samt trailing-stop-loss som kun udløses når kursen falder. http://www.bastaware.com/