Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

De nye ejendomsvurderinger

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
45 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • J Offline
    J Offline
    Jydsk_shipping
    wrote on sidst redigeret af
    #21

    Meget enig "Vær kritisk"!
    Problemet er skattestoppet i 2001, der med dets ukloge suspendering af at skat skal følge værdi hældte benzin på de stigende priser baseret på faldende renter og afdragsfri lån i især Kbh.

    Udover overgangsordningerne for nuværende ejere beskattes disse mellemliggende værdistigninger reelt heller ikke fremover, da grundskyldspromillerne sænkes betragteligt fremover. I KK hvor jeg selv bor fra 34 promille til 5,1. I provinsen, hvor boligerne ikke er steget i samme grad, er promillerne fremover meget højere end hvor boligerne er dyre... retfærdigt?

    Det kan man diskutere, men kan alle os "kloge og pengekyndige" herinde ikke glæde os over at systemet er på vej på plads og sikrer at der i al fald fremover er en sammenhæng mellem skat og værdi.

    Og eventuelt overlade scenen til de få, der retteligt har noget at klage over, fordi systemet ikke har ramt rigtigt.

    1 Reply Last reply
    3
    • H Offline
      H Offline
      hans_christian
      wrote on sidst redigeret af
      #22

      Selvfølgeligt kan der ske en beskatning, som man beskatter aktiefortjenesterne. Har du tab på din bolig kan du fremføre tabet til næste bolig. Der
      er selvfølgeligt ingen christiansborgs politiker eller minister
      der er interesseret i at beskatte de vanvittige
      skattefrie ejendomsfortjenester, de bor jo selv
      de rigtige steder. Man saver jo ikke selv den gren
      over man sidder på.
      Ved at afskaffe den old nordisk parcelhusreglen
      eller lov kan samfundet spare en masse retssager.
      Iøvrigt djengis jeg takker dig for det aktietips
      du gav i begyndelse af året på "demant", som har
      været en god investering.

      1 Reply Last reply
      2
      • M Offline
        M Offline
        mccarthy
        wrote on sidst redigeret af
        #23

        Blot for at indskyde en kommentar omkring,at flytte til det varme syden. Der er færre og færre danskere hernede i min region, og forståeligt. Glem at du får lavere skat; jeg har p.t. 45% brutto skat og er berømt/berygtet i mit nordiske revisionshus; tro mig, ikke for noget positivt. Tag altid til syden, men uden tanke om mindre skat.
        Oplyst Enevælde gav danskerne Grundloven; uoplyst delvist Demokrati har taget mine grundlovssikrede rettigheder m.m. fra mig.
        Jeg lever med Mette, Lykke og Jakob.
        Det skal nok gå, altsammen.

        1 Reply Last reply
        3
        • bgadkB Offline
          bgadkB Offline
          bgadk
          wrote on sidst redigeret af
          #24

          Det afhænger af dobbeltbeskatningsaftalen mellen Danmark og landet. Ellers må man sno sig, som hugormen sagde...

          1 Reply Last reply
          3
          • M Offline
            M Offline
            mccarthy
            wrote on sidst redigeret af
            #25

            Bgadk, enig.
            Danmark er et survival of the fattest, men du, jeg og en række fornuftige mener der er en anderkedes vej.

            1 Reply Last reply
            3
            • V Offline
              V Offline
              VærKritisk
              wrote on sidst redigeret af
              #26

              De tager alle jeres penge med den ene hånd og nu også alle jeres rettigheder med den anden????....må jeg skrige af grin

              1 Reply Last reply
              1
              • bgadkB Offline
                bgadkB Offline
                bgadk
                wrote on sidst redigeret af
                #27

                mccarthy henviser til sin situation hvor han er fuldt skattepligtig i Danmark, samtidig med at han ikke har ret til dansk offentlig service og pension, samt at han ingen stemmeret har.

                Det kan jeg godt se føles urimeligt. Ville du selv være tilfreds hvis du stod i samme situation?

                1 Reply Last reply
                1
                • H Offline
                  H Offline
                  hans_christian
                  wrote on sidst redigeret af
                  #28

                  Korrekt skattestoppet, liberalisering af boliglån, fra
                  høj rente til lav rente, forælderkøb og indvandringen. Boligskatterne har ligget i dvale i mange år.
                  Ovennævnte har drevet boligpriserne op i skyhøje priser i de store byer. De vanvittige regeringspartier og politiker burde drages til ansvar. Dem jeg har mest ondt
                  af, er dem som ikke er kommet med på vognen, som bliver
                  brandbeskattet, og betaler høj skat til et vissent velfærdssamfund.

                  1 Reply Last reply
                  1
                  • H Offline
                    H Offline
                    hans_christian
                    wrote on sidst redigeret af
                    #29

                    Hvor er solidariteten henne mellem den rige husejer
                    og den fattige husejer? Derimod bliver topskatten
                    fjernet udløser det et ramaskrig uden lige.

                    1 Reply Last reply
                    0
                    • M Offline
                      M Offline
                      mccarthy
                      wrote on sidst redigeret af
                      #30

                      Mit indlæg skulle kun omhandle myten med at fede den i sydens sol og varme. Desværre lod jeg mig rive med af debatten. Beklager, og bgadk fornøjelsen er helt på min side.

                      1 Reply Last reply
                      2
                      • H Offline
                        H Offline
                        hans_christian
                        wrote on sidst redigeret af
                        #31

                        Systemet er sygt. Jeg har en moster, som har et
                        ganske alm. hus i hellerup. I 1992 blev hendes hus vur-
                        deret til 1.200.000 kr, huset blevet renoveret for
                        ca. 600.000 kroner. Efterfølgende blev huset solgt til ca. 16.000.000 kr. En kæmpestor skattefri fortjeneste.
                        Min moster har tjent betydeligt mere skattefrit end
                        funktionæren, som har et helt arbejdsliv om at tjene efter skat.

                        1 Reply Last reply
                        0
                        • H Offline
                          H Offline
                          hans_christian
                          wrote on sidst redigeret af
                          #32

                          Jeg citerer venstre høvdingen: At det skal betale
                          sig at arbejde. Derimod forhøjer partierne beskæftigelsesfradraget - som er med til, at for-
                          ringe fremtidige pensioner.

                          1 Reply Last reply
                          0
                          • H Offline
                            H Offline
                            hans_christian
                            wrote on sidst redigeret af
                            #33

                            Jeg opererer med 80 procent af mine nuværende netto eller bruttoløn til pension. Dette indebærer, at jeg yderligere skal indbetale mere til mine pensioner for, at
                            opnå ca. 80 provent af netto/bruttoløn - grunden til dette er, at beskæftigelsesfradraget, som bliver forhøjet år efter år.

                            1 Reply Last reply
                            0
                            • H Offline
                              H Offline
                              hans_christian
                              wrote on sidst redigeret af
                              #34

                              Er venstre høvdingen egentligt klar over, hvor meget sort arbejde der udføres i Danmark? Selv din minister kollegas
                              departementschef i skatteministeriet. Ham der udfærdiger
                              love, bekendtgørelser og cirkulære skrivelser. Så vidt
                              jeg kan huske fik han ikke udført sort arbejde mens han var departementschef på hans sommerhus. Det fortæller
                              egentligt, hvor meget sort arbejde der florerer i Danmark.
                              Ventre høvding indfør beskatning på de vanvittige
                              samfundsskabte skattefrie ejendomsfortjenester, som vil
                              minimerer sort arbejde, og give give vækst og arbejds-
                              plader til håndværksmesterne.
                              Christiansborgspolitiker og minister med store pensioner
                              i har forvandlet danmark til et pilråddent samfund.

                              1 Reply Last reply
                              0
                              • bgadkB Offline
                                bgadkB Offline
                                bgadk
                                wrote on sidst redigeret af
                                #35

                                Rolig nu, sort arbejde i Danmark udgør under 10% af BNP, inkl. hash salg m.m.

                                Det er globalt set meget meget lavt.

                                I Mexico er 60% af økonomien sort, og der indregner man ikke engang den kriminelle del...

                                1 Reply Last reply
                                0
                                • H Offline
                                  H Offline
                                  hans_christian
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #36

                                  Uanset statistikken. Er det ikke i orden med sort
                                  arbejde, om det kommer fra en virksomhed eller udføres
                                  mellem privatpersoner.

                                  1 Reply Last reply
                                  0
                                  • S Offline
                                    S Offline
                                    stocktiger
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #37

                                    Hvis udspillet betyder faldende boligpriser, vil det være giftigt for dansk økonomi. Alene usikkerheden i de kommende år om hvad skatten skal koste for os boligejere risikerer at skræmme kommende købere bort. Dansk økonomi fungerer ikke hvis der er faldende boligpriser. Vi har set det før. Det socialistiske Danmark er gået for vidt og dette var måske det afgørende slag. Regeringen må gå af på denne sag og så må Danmark have nogle dygtige blå politikere til at lede landet. Men hvem skulle det så være...?

                                    1 Reply Last reply
                                    0
                                    • H Offline
                                      H Offline
                                      hans_christian
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #38

                                      Efter min opfattelse er konservativt folkepart et
                                      blåt og et fornuftigt parti, som lige netop går ind
                                      for beskatning, og indføre kapitalgevinst-skat ved
                                      boligsalg. Og så kan man enten regulerer eller droppe grundskylden og ejendomsværdiskatten. Derimod har jeg aldrig hørt, at de venstreorienterede partier vil ind-
                                      føre beskatning, og det har undret mig.
                                      Jeg har været med på ejendomsmarkedet lige siden, at
                                      regeringen proklamerer skattestop, liberalisering af bolig
                                      lån, renten fra et højt niveau til et lavt niveau og ind-
                                      vandringen. Har jeg og hav vis af dem der har boliger de
                                      rigtige steder, scoret millionsvis af skattefrie kroner, det er jo ikke noget den enkelte har gjort sig fortjent
                                      til. Vel?.
                                      På en måde er jeg flov over den forkælelses man har fået
                                      over for den yngre generation, som har arbejde i de store
                                      byer, og ikke kan komme ind på ejendomsmarkedet på grund
                                      af priserne, men bliver brandbeskattet af deres hårdt
                                      surt tjente løn. Og betaler høj skat til et vissent velfærdssamfund.
                                      Det vil altid være givtigt at være boligejer fordi man

                                      betaler en husleje til sig selv. Og den dag man sælger
                                      scorer man skattefri gevinst. Derimod lejerne smider
                                      penge ud af vinduet.

                                      1 Reply Last reply
                                      0
                                      • OccamO Offline
                                        OccamO Offline
                                        Occam
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #39

                                        Undskyld stocktiger , at jeg forstyrrer dine illusioner: Dette vurderingssystem blev besluttet af samtlige blå partier plus socialdemokraterne i 2016.

                                        Socialisterne (El + SF + Alternativet) var netop ikke med.

                                        https://www.skm.dk/aktuelt/presse-nyheder/pressemeddelelsesarkiv/bredt-flertal-enige-om-nyt-ejendomsvurderingssystem/

                                        Bemærk endvidere, at de dygtige politikere forestillede sig, at systemet skulle virke fra 2019.

                                        1 Reply Last reply
                                        1
                                        • OccamO Offline
                                          OccamO Offline
                                          Occam
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #40

                                          Den ansvarlige skatteminister i 2016 var Karsten Lauritzen. Hans baggrund for at bestride det øverste job i skattevæsenet var en bred erhvervserfaring som kassemedarbejder i Fakta og piccolo. Han havde erhvervet en bachelorgrad. Og så havde han en masse ledelseserfaring fra Venstres Ungdom.

                                          Man skal selvfølgelig ikke underkende den on-the-job træning, han fik som skatteminister. Desværre kan vi ikke nyde godt af denne, da han siden har forladt Folketinget.

                                          Sarkasmen til side: Problemet i dansk politik handler ikke om rød eller blå; men om at læringskurven på Christiansborg er for flad. Vores politikere sidder der, fordi de er gode til at kæmpe sig til tops; men når de får magten, ved de ofte ikke, hvad de skal bruge den til.

                                          1 Reply Last reply
                                          2

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger