Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

De nye ejendomsvurderinger

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
45 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • V Offline
    V Offline
    VærKritisk
    wrote on sidst redigeret af
    #13

    De smarte nemme løsninger der løser ALT findes ikke. Jeg tror ikke en døjt på den krakamodel.

    Nu prøver de at få vurderingerne til i højere grad at matche de priser ejendommene sælges til. Min nye vurdering ligger meget tæt på det jeg købte til for ikke så forfærdelig længe siden. Og hvis de store uforståelige forskelle imellem vurdering/faktiske priser bliver udlignet, så får man da fjernet en af kritikpunkterne fra det gamle system.

    1 Reply Last reply
    6
    • H Offline
      H Offline
      hans_christian
      wrote on sidst redigeret af
      #14

      Det er enormt givtigt at være boligejer i Danmark.
      Jeg tihører denne generation der har fået en skatteværdi
      på 60 procent i skatteværdi af mine renteudgifter i mine boliger.
      Endvidere kom jeg med på vognen, og tilhører de privili-
      gerede, har bolig og sommerhus de rigtige steder, har det at eje bolig ført til uanede forbrugsmuligheder.
      Det er ulogisk, at det du selv skaber - for eksempel
      lønindkomst bliver brandbeskattet med høj skattesats.
      I Danmark bryster vi os af, at de brede skulder bærer
      den største byrde takket være den progressive beskat-
      ning, men lyset krakelerer i lyset af de vanvittige
      samfundsskabte skattefrie ejendomsfortjenester. Og
      selv om vi har løbende boligbeskatning, som kan være
      svære at betale for mange, så er det ulogisk at man
      bliver brandbeskattet af det man selv skaber.
      Indfør progressiv beskatning af de samfundsskabte
      ejendomsfortjenester, som man beskatter aktiefor-
      tjenesterne - samtidigt kommer man sort arbejde
      til livs.
      Vrøvl og atter vrøvl, at man hører det hæmmer mobiliteten.

      1 Reply Last reply
      5
      • D Offline
        D Offline
        DjengisCash
        wrote on sidst redigeret af
        #15

        At du tager dit eget eksempel og gør det repræsentativt for alle boligligere grænser til videnskabelig uredelighed. Så nej Hans Christian, der er ikke videnskabelig evidens for din påstand.
        Men den dag du dør, og ikke længere har brug for en bolig, kan regnestykket og evt. beskatning gøres op.

        1 Reply Last reply
        4
        • H Offline
          H Offline
          Hansen
          wrote on sidst redigeret af
          #16

          Og så har husejerne tjent milliarder af kroner i årenes løb. En af de store årsager til skævvridningen og generations forflytning af formuer.
          Alle ved der skal gøres noget, men ingen vil naturligvis "tabe" noget ved det - 80% vinder ved denne ordning

          1 Reply Last reply
          2
          • H Offline
            H Offline
            hans_christian
            wrote on sidst redigeret af
            #17

            Fremfor, at vente på dødstidspunktet, kunne man
            lade sig førtidspensionerer, og realiserer sine
            vanvittige skattefrie ejendomsfortjenester, som
            mange herboede har gjort og drage til et mildere
            klima sydpå.
            "Jacob Ellemann Jensen" dit parti venstre indførte be-
            skatning af aktiefortjenesterne, som var skattefri
            førhen såfremt ejer tiden var over tre år. Gør det
            samme med de vanvittige skattefrie ejendomsfortje-
            nester. Så vidt jeg kan huske før valget pointerer moderateres "Lars Løkke Rasmussen" at der skulle
            ske en beskatning af ejendomsfortjenesterne.
            Der skal bemærkes, at konen og jeg slet ikke er
            interesseret i at forlade Danmark.

            1 Reply Last reply
            2
            • G Offline
              G Offline
              Gasolin82
              wrote on sidst redigeret af
              #18

              Fedt at se du stadig er aktiv Djengis. Husker de gode debatter med dig de gode gamle dage på Euroinvestor. Måske du husker Optimisten82.
              Sorry for off topic.

              1 Reply Last reply
              4
              • D Offline
                D Offline
                DjengisCash
                wrote on sidst redigeret af
                #19

                Naturligvis husker jeg Optimisten82, som deltog på Euroinvestor i gamle dage. Bølgerne gik ofte højt og tonen blev skinger, men underholdende var det. Velkommen herinde 🙂

                1 Reply Last reply
                3
                • D Offline
                  D Offline
                  DjengisCash
                  wrote on sidst redigeret af
                  #20

                  Jeg er ikke modstander af beskatning på arbejdsfri indkomster. Men i realiteten er gevinst på boliger svært at administrere af flere årsager:

                  Dit boligbehov falder ikke væk, når du sælger din bolig. Hvis du taber penge på bolig nummer 2, så skal staten vel kompensere, hvis det skal være retfærdigt.

                  Er der tale om en reel gevinst, eller er der blot tale om inflation og forbedringer betalt undervejs. Ejendomsskatter betalt undervejs skal vel også modregnes.

                  Den reelle gevinst er svær at isolere og med de erfaringer vi har med ejendomsvurdering i Skat, så vil det ikke blive vellykket.

                  1 Reply Last reply
                  3
                  • J Offline
                    J Offline
                    Jydsk_shipping
                    wrote on sidst redigeret af
                    #21

                    Meget enig "Vær kritisk"!
                    Problemet er skattestoppet i 2001, der med dets ukloge suspendering af at skat skal følge værdi hældte benzin på de stigende priser baseret på faldende renter og afdragsfri lån i især Kbh.

                    Udover overgangsordningerne for nuværende ejere beskattes disse mellemliggende værdistigninger reelt heller ikke fremover, da grundskyldspromillerne sænkes betragteligt fremover. I KK hvor jeg selv bor fra 34 promille til 5,1. I provinsen, hvor boligerne ikke er steget i samme grad, er promillerne fremover meget højere end hvor boligerne er dyre... retfærdigt?

                    Det kan man diskutere, men kan alle os "kloge og pengekyndige" herinde ikke glæde os over at systemet er på vej på plads og sikrer at der i al fald fremover er en sammenhæng mellem skat og værdi.

                    Og eventuelt overlade scenen til de få, der retteligt har noget at klage over, fordi systemet ikke har ramt rigtigt.

                    1 Reply Last reply
                    3
                    • H Offline
                      H Offline
                      hans_christian
                      wrote on sidst redigeret af
                      #22

                      Selvfølgeligt kan der ske en beskatning, som man beskatter aktiefortjenesterne. Har du tab på din bolig kan du fremføre tabet til næste bolig. Der
                      er selvfølgeligt ingen christiansborgs politiker eller minister
                      der er interesseret i at beskatte de vanvittige
                      skattefrie ejendomsfortjenester, de bor jo selv
                      de rigtige steder. Man saver jo ikke selv den gren
                      over man sidder på.
                      Ved at afskaffe den old nordisk parcelhusreglen
                      eller lov kan samfundet spare en masse retssager.
                      Iøvrigt djengis jeg takker dig for det aktietips
                      du gav i begyndelse af året på "demant", som har
                      været en god investering.

                      1 Reply Last reply
                      2
                      • M Offline
                        M Offline
                        mccarthy
                        wrote on sidst redigeret af
                        #23

                        Blot for at indskyde en kommentar omkring,at flytte til det varme syden. Der er færre og færre danskere hernede i min region, og forståeligt. Glem at du får lavere skat; jeg har p.t. 45% brutto skat og er berømt/berygtet i mit nordiske revisionshus; tro mig, ikke for noget positivt. Tag altid til syden, men uden tanke om mindre skat.
                        Oplyst Enevælde gav danskerne Grundloven; uoplyst delvist Demokrati har taget mine grundlovssikrede rettigheder m.m. fra mig.
                        Jeg lever med Mette, Lykke og Jakob.
                        Det skal nok gå, altsammen.

                        1 Reply Last reply
                        3
                        • bgadkB Offline
                          bgadkB Offline
                          bgadk
                          wrote on sidst redigeret af
                          #24

                          Det afhænger af dobbeltbeskatningsaftalen mellen Danmark og landet. Ellers må man sno sig, som hugormen sagde...

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • M Offline
                            M Offline
                            mccarthy
                            wrote on sidst redigeret af
                            #25

                            Bgadk, enig.
                            Danmark er et survival of the fattest, men du, jeg og en række fornuftige mener der er en anderkedes vej.

                            1 Reply Last reply
                            3
                            • V Offline
                              V Offline
                              VærKritisk
                              wrote on sidst redigeret af
                              #26

                              De tager alle jeres penge med den ene hånd og nu også alle jeres rettigheder med den anden????....må jeg skrige af grin

                              1 Reply Last reply
                              1
                              • bgadkB Offline
                                bgadkB Offline
                                bgadk
                                wrote on sidst redigeret af
                                #27

                                mccarthy henviser til sin situation hvor han er fuldt skattepligtig i Danmark, samtidig med at han ikke har ret til dansk offentlig service og pension, samt at han ingen stemmeret har.

                                Det kan jeg godt se føles urimeligt. Ville du selv være tilfreds hvis du stod i samme situation?

                                1 Reply Last reply
                                1
                                • H Offline
                                  H Offline
                                  hans_christian
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #28

                                  Korrekt skattestoppet, liberalisering af boliglån, fra
                                  høj rente til lav rente, forælderkøb og indvandringen. Boligskatterne har ligget i dvale i mange år.
                                  Ovennævnte har drevet boligpriserne op i skyhøje priser i de store byer. De vanvittige regeringspartier og politiker burde drages til ansvar. Dem jeg har mest ondt
                                  af, er dem som ikke er kommet med på vognen, som bliver
                                  brandbeskattet, og betaler høj skat til et vissent velfærdssamfund.

                                  1 Reply Last reply
                                  1
                                  • H Offline
                                    H Offline
                                    hans_christian
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #29

                                    Hvor er solidariteten henne mellem den rige husejer
                                    og den fattige husejer? Derimod bliver topskatten
                                    fjernet udløser det et ramaskrig uden lige.

                                    1 Reply Last reply
                                    0
                                    • M Offline
                                      M Offline
                                      mccarthy
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #30

                                      Mit indlæg skulle kun omhandle myten med at fede den i sydens sol og varme. Desværre lod jeg mig rive med af debatten. Beklager, og bgadk fornøjelsen er helt på min side.

                                      1 Reply Last reply
                                      2
                                      • H Offline
                                        H Offline
                                        hans_christian
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #31

                                        Systemet er sygt. Jeg har en moster, som har et
                                        ganske alm. hus i hellerup. I 1992 blev hendes hus vur-
                                        deret til 1.200.000 kr, huset blevet renoveret for
                                        ca. 600.000 kroner. Efterfølgende blev huset solgt til ca. 16.000.000 kr. En kæmpestor skattefri fortjeneste.
                                        Min moster har tjent betydeligt mere skattefrit end
                                        funktionæren, som har et helt arbejdsliv om at tjene efter skat.

                                        1 Reply Last reply
                                        0
                                        • H Offline
                                          H Offline
                                          hans_christian
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #32

                                          Jeg citerer venstre høvdingen: At det skal betale
                                          sig at arbejde. Derimod forhøjer partierne beskæftigelsesfradraget - som er med til, at for-
                                          ringe fremtidige pensioner.

                                          1 Reply Last reply
                                          0

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger