De nye ejendomsvurderinger
-
I stedet for at opfinde et vanskeligt skattesystem på ejendomme, som er baseret på vurderinger ingen kan gennemskue, så kunne man bare ligestille boligbeskatning med aktiebeskatning - ligesom tænketanken Kraka har foreslået. En flad skat på 25-30 pct. af fortjenesten. Så får vi sat en stopper for boligspekulation og endelig ligestillet investeringer. Men det kommer desværre aldrig til at ske. Det ville være en politisk tabersag.
-
Det er vist tid til at gå hjem fra bodegaen Hans Christian.
-
Hvis du skal flytte bolig på grund af eksempelvis arbejde, så holder modellen jo ikke. Fortjenesten realiseres på fraflytningsboligen, men indflytningsboligen er tilsvarende steget i pris. Så du beskattes af en gevinst du ikke har haft.
Den model vil helt klart hæmme mobiliteten til skade for samfundsøkonomien. -
De smarte nemme løsninger der løser ALT findes ikke. Jeg tror ikke en døjt på den krakamodel.
Nu prøver de at få vurderingerne til i højere grad at matche de priser ejendommene sælges til. Min nye vurdering ligger meget tæt på det jeg købte til for ikke så forfærdelig længe siden. Og hvis de store uforståelige forskelle imellem vurdering/faktiske priser bliver udlignet, så får man da fjernet en af kritikpunkterne fra det gamle system.
-
Det er enormt givtigt at være boligejer i Danmark.
Jeg tihører denne generation der har fået en skatteværdi
på 60 procent i skatteværdi af mine renteudgifter i mine boliger.
Endvidere kom jeg med på vognen, og tilhører de privili-
gerede, har bolig og sommerhus de rigtige steder, har det at eje bolig ført til uanede forbrugsmuligheder.
Det er ulogisk, at det du selv skaber - for eksempel
lønindkomst bliver brandbeskattet med høj skattesats.
I Danmark bryster vi os af, at de brede skulder bærer
den største byrde takket være den progressive beskat-
ning, men lyset krakelerer i lyset af de vanvittige
samfundsskabte skattefrie ejendomsfortjenester. Og
selv om vi har løbende boligbeskatning, som kan være
svære at betale for mange, så er det ulogisk at man
bliver brandbeskattet af det man selv skaber.
Indfør progressiv beskatning af de samfundsskabte
ejendomsfortjenester, som man beskatter aktiefor-
tjenesterne - samtidigt kommer man sort arbejde
til livs.
Vrøvl og atter vrøvl, at man hører det hæmmer mobiliteten. -
At du tager dit eget eksempel og gør det repræsentativt for alle boligligere grænser til videnskabelig uredelighed. Så nej Hans Christian, der er ikke videnskabelig evidens for din påstand.
Men den dag du dør, og ikke længere har brug for en bolig, kan regnestykket og evt. beskatning gøres op. -
-
Fremfor, at vente på dødstidspunktet, kunne man
lade sig førtidspensionerer, og realiserer sine
vanvittige skattefrie ejendomsfortjenester, som
mange herboede har gjort og drage til et mildere
klima sydpå.
"Jacob Ellemann Jensen" dit parti venstre indførte be-
skatning af aktiefortjenesterne, som var skattefri
førhen såfremt ejer tiden var over tre år. Gør det
samme med de vanvittige skattefrie ejendomsfortje-
nester. Så vidt jeg kan huske før valget pointerer moderateres "Lars Løkke Rasmussen" at der skulle
ske en beskatning af ejendomsfortjenesterne.
Der skal bemærkes, at konen og jeg slet ikke er
interesseret i at forlade Danmark. -
Naturligvis husker jeg Optimisten82, som deltog på Euroinvestor i gamle dage. Bølgerne gik ofte højt og tonen blev skinger, men underholdende var det. Velkommen herinde

-
Jeg er ikke modstander af beskatning på arbejdsfri indkomster. Men i realiteten er gevinst på boliger svært at administrere af flere årsager:
Dit boligbehov falder ikke væk, når du sælger din bolig. Hvis du taber penge på bolig nummer 2, så skal staten vel kompensere, hvis det skal være retfærdigt.
Er der tale om en reel gevinst, eller er der blot tale om inflation og forbedringer betalt undervejs. Ejendomsskatter betalt undervejs skal vel også modregnes.
Den reelle gevinst er svær at isolere og med de erfaringer vi har med ejendomsvurdering i Skat, så vil det ikke blive vellykket.
-
Meget enig "Vær kritisk"!
Problemet er skattestoppet i 2001, der med dets ukloge suspendering af at skat skal følge værdi hældte benzin på de stigende priser baseret på faldende renter og afdragsfri lån i især Kbh.Udover overgangsordningerne for nuværende ejere beskattes disse mellemliggende værdistigninger reelt heller ikke fremover, da grundskyldspromillerne sænkes betragteligt fremover. I KK hvor jeg selv bor fra 34 promille til 5,1. I provinsen, hvor boligerne ikke er steget i samme grad, er promillerne fremover meget højere end hvor boligerne er dyre... retfærdigt?
Det kan man diskutere, men kan alle os "kloge og pengekyndige" herinde ikke glæde os over at systemet er på vej på plads og sikrer at der i al fald fremover er en sammenhæng mellem skat og værdi.
Og eventuelt overlade scenen til de få, der retteligt har noget at klage over, fordi systemet ikke har ramt rigtigt.
-
Selvfølgeligt kan der ske en beskatning, som man beskatter aktiefortjenesterne. Har du tab på din bolig kan du fremføre tabet til næste bolig. Der
er selvfølgeligt ingen christiansborgs politiker eller minister
der er interesseret i at beskatte de vanvittige
skattefrie ejendomsfortjenester, de bor jo selv
de rigtige steder. Man saver jo ikke selv den gren
over man sidder på.
Ved at afskaffe den old nordisk parcelhusreglen
eller lov kan samfundet spare en masse retssager.
Iøvrigt djengis jeg takker dig for det aktietips
du gav i begyndelse af året på "demant", som har
været en god investering. -
Blot for at indskyde en kommentar omkring,at flytte til det varme syden. Der er færre og færre danskere hernede i min region, og forståeligt. Glem at du får lavere skat; jeg har p.t. 45% brutto skat og er berømt/berygtet i mit nordiske revisionshus; tro mig, ikke for noget positivt. Tag altid til syden, men uden tanke om mindre skat.
Oplyst Enevælde gav danskerne Grundloven; uoplyst delvist Demokrati har taget mine grundlovssikrede rettigheder m.m. fra mig.
Jeg lever med Mette, Lykke og Jakob.
Det skal nok gå, altsammen. -
De tager alle jeres penge med den ene hånd og nu også alle jeres rettigheder med den anden????....må jeg skrige af grin
-
mccarthy henviser til sin situation hvor han er fuldt skattepligtig i Danmark, samtidig med at han ikke har ret til dansk offentlig service og pension, samt at han ingen stemmeret har.
Det kan jeg godt se føles urimeligt. Ville du selv være tilfreds hvis du stod i samme situation?
-
Korrekt skattestoppet, liberalisering af boliglån, fra
høj rente til lav rente, forælderkøb og indvandringen. Boligskatterne har ligget i dvale i mange år.
Ovennævnte har drevet boligpriserne op i skyhøje priser i de store byer. De vanvittige regeringspartier og politiker burde drages til ansvar. Dem jeg har mest ondt
af, er dem som ikke er kommet med på vognen, som bliver
brandbeskattet, og betaler høj skat til et vissent velfærdssamfund. -
Hvor er solidariteten henne mellem den rige husejer
og den fattige husejer? Derimod bliver topskatten
fjernet udløser det et ramaskrig uden lige.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind