De nye ejendomsvurderinger
-
Selvfølgeligt kan der ske en beskatning, som man beskatter aktiefortjenesterne. Har du tab på din bolig kan du fremføre tabet til næste bolig. Der
er selvfølgeligt ingen christiansborgs politiker eller minister
der er interesseret i at beskatte de vanvittige
skattefrie ejendomsfortjenester, de bor jo selv
de rigtige steder. Man saver jo ikke selv den gren
over man sidder på.
Ved at afskaffe den old nordisk parcelhusreglen
eller lov kan samfundet spare en masse retssager.
Iøvrigt djengis jeg takker dig for det aktietips
du gav i begyndelse af året på "demant", som har
været en god investering. -
Blot for at indskyde en kommentar omkring,at flytte til det varme syden. Der er færre og færre danskere hernede i min region, og forståeligt. Glem at du får lavere skat; jeg har p.t. 45% brutto skat og er berømt/berygtet i mit nordiske revisionshus; tro mig, ikke for noget positivt. Tag altid til syden, men uden tanke om mindre skat.
Oplyst Enevælde gav danskerne Grundloven; uoplyst delvist Demokrati har taget mine grundlovssikrede rettigheder m.m. fra mig.
Jeg lever med Mette, Lykke og Jakob.
Det skal nok gå, altsammen. -
De tager alle jeres penge med den ene hånd og nu også alle jeres rettigheder med den anden????....må jeg skrige af grin
-
mccarthy henviser til sin situation hvor han er fuldt skattepligtig i Danmark, samtidig med at han ikke har ret til dansk offentlig service og pension, samt at han ingen stemmeret har.
Det kan jeg godt se føles urimeligt. Ville du selv være tilfreds hvis du stod i samme situation?
-
Korrekt skattestoppet, liberalisering af boliglån, fra
høj rente til lav rente, forælderkøb og indvandringen. Boligskatterne har ligget i dvale i mange år.
Ovennævnte har drevet boligpriserne op i skyhøje priser i de store byer. De vanvittige regeringspartier og politiker burde drages til ansvar. Dem jeg har mest ondt
af, er dem som ikke er kommet med på vognen, som bliver
brandbeskattet, og betaler høj skat til et vissent velfærdssamfund. -
Hvor er solidariteten henne mellem den rige husejer
og den fattige husejer? Derimod bliver topskatten
fjernet udløser det et ramaskrig uden lige. -
Systemet er sygt. Jeg har en moster, som har et
ganske alm. hus i hellerup. I 1992 blev hendes hus vur-
deret til 1.200.000 kr, huset blevet renoveret for
ca. 600.000 kroner. Efterfølgende blev huset solgt til ca. 16.000.000 kr. En kæmpestor skattefri fortjeneste.
Min moster har tjent betydeligt mere skattefrit end
funktionæren, som har et helt arbejdsliv om at tjene efter skat. -
Jeg citerer venstre høvdingen: At det skal betale
sig at arbejde. Derimod forhøjer partierne beskæftigelsesfradraget - som er med til, at for-
ringe fremtidige pensioner. -
Jeg opererer med 80 procent af mine nuværende netto eller bruttoløn til pension. Dette indebærer, at jeg yderligere skal indbetale mere til mine pensioner for, at
opnå ca. 80 provent af netto/bruttoløn - grunden til dette er, at beskæftigelsesfradraget, som bliver forhøjet år efter år. -
Er venstre høvdingen egentligt klar over, hvor meget sort arbejde der udføres i Danmark? Selv din minister kollegas
departementschef i skatteministeriet. Ham der udfærdiger
love, bekendtgørelser og cirkulære skrivelser. Så vidt
jeg kan huske fik han ikke udført sort arbejde mens han var departementschef på hans sommerhus. Det fortæller
egentligt, hvor meget sort arbejde der florerer i Danmark.
Ventre høvding indfør beskatning på de vanvittige
samfundsskabte skattefrie ejendomsfortjenester, som vil
minimerer sort arbejde, og give give vækst og arbejds-
plader til håndværksmesterne.
Christiansborgspolitiker og minister med store pensioner
i har forvandlet danmark til et pilråddent samfund. -
Uanset statistikken. Er det ikke i orden med sort
arbejde, om det kommer fra en virksomhed eller udføres
mellem privatpersoner. -
Hvis udspillet betyder faldende boligpriser, vil det være giftigt for dansk økonomi. Alene usikkerheden i de kommende år om hvad skatten skal koste for os boligejere risikerer at skræmme kommende købere bort. Dansk økonomi fungerer ikke hvis der er faldende boligpriser. Vi har set det før. Det socialistiske Danmark er gået for vidt og dette var måske det afgørende slag. Regeringen må gå af på denne sag og så må Danmark have nogle dygtige blå politikere til at lede landet. Men hvem skulle det så være...?
-
Efter min opfattelse er konservativt folkepart et
blåt og et fornuftigt parti, som lige netop går ind
for beskatning, og indføre kapitalgevinst-skat ved
boligsalg. Og så kan man enten regulerer eller droppe grundskylden og ejendomsværdiskatten. Derimod har jeg aldrig hørt, at de venstreorienterede partier vil ind-
føre beskatning, og det har undret mig.
Jeg har været med på ejendomsmarkedet lige siden, at
regeringen proklamerer skattestop, liberalisering af bolig
lån, renten fra et højt niveau til et lavt niveau og ind-
vandringen. Har jeg og hav vis af dem der har boliger de
rigtige steder, scoret millionsvis af skattefrie kroner, det er jo ikke noget den enkelte har gjort sig fortjent
til. Vel?.
På en måde er jeg flov over den forkælelses man har fået
over for den yngre generation, som har arbejde i de store
byer, og ikke kan komme ind på ejendomsmarkedet på grund
af priserne, men bliver brandbeskattet af deres hårdt
surt tjente løn. Og betaler høj skat til et vissent velfærdssamfund.
Det vil altid være givtigt at være boligejer fordi manbetaler en husleje til sig selv. Og den dag man sælger
scorer man skattefri gevinst. Derimod lejerne smider
penge ud af vinduet. -
Undskyld stocktiger , at jeg forstyrrer dine illusioner: Dette vurderingssystem blev besluttet af samtlige blå partier plus socialdemokraterne i 2016.
Socialisterne (El + SF + Alternativet) var netop ikke med.
Bemærk endvidere, at de dygtige politikere forestillede sig, at systemet skulle virke fra 2019.
-
Den ansvarlige skatteminister i 2016 var Karsten Lauritzen. Hans baggrund for at bestride det øverste job i skattevæsenet var en bred erhvervserfaring som kassemedarbejder i Fakta og piccolo. Han havde erhvervet en bachelorgrad. Og så havde han en masse ledelseserfaring fra Venstres Ungdom.
Man skal selvfølgelig ikke underkende den on-the-job træning, han fik som skatteminister. Desværre kan vi ikke nyde godt af denne, da han siden har forladt Folketinget.
Sarkasmen til side: Problemet i dansk politik handler ikke om rød eller blå; men om at læringskurven på Christiansborg er for flad. Vores politikere sidder der, fordi de er gode til at kæmpe sig til tops; men når de får magten, ved de ofte ikke, hvad de skal bruge den til.
-
hans christian, vi har tidligere debatteret hvorfor det er en dårlig ide at lægge skat på gevinster ved salg af egen bolig, og hvorfor stort set ingen lande gør det.
Selvom det kan synes urimeligt at gevinsten ikke beskattets på linje med andre kapitalgevinster, så er de negative konsekvenser (som jeg tidligere har beskrevet) for store. Som erstatning så findes der ejendomsværdi skat (skat af værdi af egen bolig) som er en form for "lagerbeskatning".
Så din egen bolig BLIVER beskattet, men vi bruger en lager beskatning i stedet for en gevinst beskatning, på grund af man ikke vil fryse boligmarkedet og stavnsbinde folk.
Men skattefri er din egen bolig altså ikke, og når vurderingen løbende stiger, så betaler du også løbende skat af gevinsten.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind