De nye ejendomsvurderinger
-
Korrekt skattestoppet, liberalisering af boliglån, fra
høj rente til lav rente, forælderkøb og indvandringen. Boligskatterne har ligget i dvale i mange år.
Ovennævnte har drevet boligpriserne op i skyhøje priser i de store byer. De vanvittige regeringspartier og politiker burde drages til ansvar. Dem jeg har mest ondt
af, er dem som ikke er kommet med på vognen, som bliver
brandbeskattet, og betaler høj skat til et vissent velfærdssamfund. -
Hvor er solidariteten henne mellem den rige husejer
og den fattige husejer? Derimod bliver topskatten
fjernet udløser det et ramaskrig uden lige. -
Systemet er sygt. Jeg har en moster, som har et
ganske alm. hus i hellerup. I 1992 blev hendes hus vur-
deret til 1.200.000 kr, huset blevet renoveret for
ca. 600.000 kroner. Efterfølgende blev huset solgt til ca. 16.000.000 kr. En kæmpestor skattefri fortjeneste.
Min moster har tjent betydeligt mere skattefrit end
funktionæren, som har et helt arbejdsliv om at tjene efter skat. -
Jeg citerer venstre høvdingen: At det skal betale
sig at arbejde. Derimod forhøjer partierne beskæftigelsesfradraget - som er med til, at for-
ringe fremtidige pensioner. -
Jeg opererer med 80 procent af mine nuværende netto eller bruttoløn til pension. Dette indebærer, at jeg yderligere skal indbetale mere til mine pensioner for, at
opnå ca. 80 provent af netto/bruttoløn - grunden til dette er, at beskæftigelsesfradraget, som bliver forhøjet år efter år. -
Er venstre høvdingen egentligt klar over, hvor meget sort arbejde der udføres i Danmark? Selv din minister kollegas
departementschef i skatteministeriet. Ham der udfærdiger
love, bekendtgørelser og cirkulære skrivelser. Så vidt
jeg kan huske fik han ikke udført sort arbejde mens han var departementschef på hans sommerhus. Det fortæller
egentligt, hvor meget sort arbejde der florerer i Danmark.
Ventre høvding indfør beskatning på de vanvittige
samfundsskabte skattefrie ejendomsfortjenester, som vil
minimerer sort arbejde, og give give vækst og arbejds-
plader til håndværksmesterne.
Christiansborgspolitiker og minister med store pensioner
i har forvandlet danmark til et pilråddent samfund. -
Uanset statistikken. Er det ikke i orden med sort
arbejde, om det kommer fra en virksomhed eller udføres
mellem privatpersoner. -
Hvis udspillet betyder faldende boligpriser, vil det være giftigt for dansk økonomi. Alene usikkerheden i de kommende år om hvad skatten skal koste for os boligejere risikerer at skræmme kommende købere bort. Dansk økonomi fungerer ikke hvis der er faldende boligpriser. Vi har set det før. Det socialistiske Danmark er gået for vidt og dette var måske det afgørende slag. Regeringen må gå af på denne sag og så må Danmark have nogle dygtige blå politikere til at lede landet. Men hvem skulle det så være...?
-
Efter min opfattelse er konservativt folkepart et
blåt og et fornuftigt parti, som lige netop går ind
for beskatning, og indføre kapitalgevinst-skat ved
boligsalg. Og så kan man enten regulerer eller droppe grundskylden og ejendomsværdiskatten. Derimod har jeg aldrig hørt, at de venstreorienterede partier vil ind-
føre beskatning, og det har undret mig.
Jeg har været med på ejendomsmarkedet lige siden, at
regeringen proklamerer skattestop, liberalisering af bolig
lån, renten fra et højt niveau til et lavt niveau og ind-
vandringen. Har jeg og hav vis af dem der har boliger de
rigtige steder, scoret millionsvis af skattefrie kroner, det er jo ikke noget den enkelte har gjort sig fortjent
til. Vel?.
På en måde er jeg flov over den forkælelses man har fået
over for den yngre generation, som har arbejde i de store
byer, og ikke kan komme ind på ejendomsmarkedet på grund
af priserne, men bliver brandbeskattet af deres hårdt
surt tjente løn. Og betaler høj skat til et vissent velfærdssamfund.
Det vil altid være givtigt at være boligejer fordi manbetaler en husleje til sig selv. Og den dag man sælger
scorer man skattefri gevinst. Derimod lejerne smider
penge ud af vinduet. -
Undskyld stocktiger , at jeg forstyrrer dine illusioner: Dette vurderingssystem blev besluttet af samtlige blå partier plus socialdemokraterne i 2016.
Socialisterne (El + SF + Alternativet) var netop ikke med.
Bemærk endvidere, at de dygtige politikere forestillede sig, at systemet skulle virke fra 2019.
-
Den ansvarlige skatteminister i 2016 var Karsten Lauritzen. Hans baggrund for at bestride det øverste job i skattevæsenet var en bred erhvervserfaring som kassemedarbejder i Fakta og piccolo. Han havde erhvervet en bachelorgrad. Og så havde han en masse ledelseserfaring fra Venstres Ungdom.
Man skal selvfølgelig ikke underkende den on-the-job træning, han fik som skatteminister. Desværre kan vi ikke nyde godt af denne, da han siden har forladt Folketinget.
Sarkasmen til side: Problemet i dansk politik handler ikke om rød eller blå; men om at læringskurven på Christiansborg er for flad. Vores politikere sidder der, fordi de er gode til at kæmpe sig til tops; men når de får magten, ved de ofte ikke, hvad de skal bruge den til.
-
hans christian, vi har tidligere debatteret hvorfor det er en dårlig ide at lægge skat på gevinster ved salg af egen bolig, og hvorfor stort set ingen lande gør det.
Selvom det kan synes urimeligt at gevinsten ikke beskattets på linje med andre kapitalgevinster, så er de negative konsekvenser (som jeg tidligere har beskrevet) for store. Som erstatning så findes der ejendomsværdi skat (skat af værdi af egen bolig) som er en form for "lagerbeskatning".
Så din egen bolig BLIVER beskattet, men vi bruger en lager beskatning i stedet for en gevinst beskatning, på grund af man ikke vil fryse boligmarkedet og stavnsbinde folk.
Men skattefri er din egen bolig altså ikke, og når vurderingen løbende stiger, så betaler du også løbende skat af gevinsten. -
Vrøvl og atter vrøvl. Denne lagerbeskatning du omtaler
er så lille i forhold til de realiserede værdier af
ejendomme og sommerhuse de rigtige steder. Heldigvis
vil politikerne uanset om du er rig eller fattig husejer
ikke er interesseret i at jage folk ud af deres boliger.
Derfor det du kalder lagerbeskatningen meget lav.
Det er flosker, hvor ved du det fra, at det stavnsbinder folk ved at beskatte værdierne ved salg, det er jo aldrig realiseret herhjemme, idet parcelhusreglen eller
loven, som er old nordisk, hvor samfundet var helt ander-
ledes sammensat.
Iøvrigt hvis du beskatter de samfundsskabte værdier, som
aktiegevinster og personen har tab på sin ejendom kan
tabet modregnes i den nye ejendom, som du ikke kan gøre
med den old nordisk parcelhusreglen.
Iøvrigt når du taler om løbende beskatning f.eks kontrakter på aktier,som bliver beskattet som kapital-
indkomst endda helt op til 55 procent i skat med en
enorm risiko. Denne risici findes ikke indenfor par-
celhusregel. Hvor der er store samfundsskabte skattefrie
ejendomsfortjenesterer er indenfor sommerhusområdet,
det vil da aldrig fryse eller stavnsbinde folk hvis
du beskatter fortjeneste ved salg.
Iøvrigt henviser jeg til ovenstående mosters ganske
alm. hus i hellerup, som blev solgt til et vanvittigt
beløb med en kæmpe stor nettofortjeneste.
Iøvrigt er jeg da hellere ikke interesseret i at mine
ejendomme bliver beskattet, men jeg kan kigge ud over
min egen næsetip, at der fuldstændingt ude af hampen
med de vanvittige skattefrie ejendomsfortjenester.
Beskat fortjenester og nedbringe et af verdens højeste
skattetryk på arbejdsindkomsterne, som konservative
folkeparti har foreslået. -
Du vrøvler på stort set alle områder:
1) Sommerhuse bliver ikke udskiftet i samme grad som boliger. Og konsekvensen af at stavnsbinde folk til deres sommerhus er langt fra lige så stor som deres bolig.
2) Prisstigningerne på boligerne er stort set en envejs forestilling, forårsaget af et drastisk rentefald. Renterne bliver ikke ved med at falde, da de ikke kan blive stort negative. Så du kan ikke nedsætte skatten på arbejdsindkomst med penge du kun får ind i skat i en kort periode.
3) Fakta er at folk ikke ønsker at flytte, hvis man beskatter gevinster på egen bolig, da de så skal have mange penge op ad lommen (eller optage ny gæld), bare for at flytte til en bedre bolig eller bare til en anden by. Og ret til at trække tab fra senere hvis boligen falder i pris, hjælper intet på dette.
Men du fortsætter med at benægte fakta, og så er det lidt svært at komme videre.Du har fået en fiks ide, som du tror er Danmarks redning og genoprettelse af retfærdighed. Den virker bare ikke.
Og med hensyn til (din forhåbentlig raske) moster, så arver dine nevøer og niecer pengene i sidste ende, som de så kan bruge til at købe deres nu dyrere huse. Retfærdigheden skal nok komme til sidst.
-
Folk med bolig og sommerhus, hvor grunden er over
1400 kvadratmeter bliver beskattet ifølge parcel-
husreglen eller loven. Ifølge dit udsagn stavnsbinder
man folk til deres ejendomme, hvorfor har man ikke
fjernet den parcelhusregel forlængst, såfremt folk bliver stavnsbundet eller markedet fryser til, og ligestiller dem, som har under 1400
kvadratmetergrund ved at beskatte ejendomsfor-
tjenesterne. iøvrigt vil det spare retsvæsenet
mange retssager ved at fjerne den parcelhusregel. Og beskatte alt uanset om grunden er over
eller under 1400 kvadratmeter.
Angående mosteren, som er død forlængst. Tilhører
jeg selv den generation, som har været med på vognen fra begyn-
delsen hvor renten var høj til et lav niveau, libe-
ralisering af boliglån, forælderkøb, lønstigninger,
skattestop og indvandringen, som har skabt vanvittige skattefrie ejendomsfortjenester i de store byer, som er helt ude i hampen, hvor christiansborgs politikerne
og ministerne har snork sovet i mange år.
Var det ikke bedre, at det du ikke selv har skabt
af ejendomsfortjenester nogle af de fortjenester gik
til iværsætterne, dem vi skal leve af. -
Fjern den undtagelse i den oldnordiske parcelhusregel, hvor visse ejendomme er
skattefrit ved salg og andre ejendomme er skattepligtige. Og brug den beskatning
som man bruger med de ejendomme, som er
skattepligtige iht. parcelhusregel.
Det kan spare en del retssager
hos domstolene. -
Jeg har travl men glemte, at tilføje: Har du tab
på din ejendom, kan du fremfører tabet til næste
køb af ejendom, idet ejendomsfortjenesterne bliver
beskattet, som kapitalindkomst.
Den nuværende old nordiske regel giver ikke den
mulighed.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind