Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

De nye ejendomsvurderinger

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
45 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • bgadkB Offline
    bgadkB Offline
    bgadk
    wrote on sidst redigeret af
    #24

    Det afhænger af dobbeltbeskatningsaftalen mellen Danmark og landet. Ellers må man sno sig, som hugormen sagde...

    1 Reply Last reply
    3
    • M Offline
      M Offline
      mccarthy
      wrote on sidst redigeret af
      #25

      Bgadk, enig.
      Danmark er et survival of the fattest, men du, jeg og en række fornuftige mener der er en anderkedes vej.

      1 Reply Last reply
      3
      • V Offline
        V Offline
        VærKritisk
        wrote on sidst redigeret af
        #26

        De tager alle jeres penge med den ene hånd og nu også alle jeres rettigheder med den anden????....må jeg skrige af grin

        1 Reply Last reply
        1
        • bgadkB Offline
          bgadkB Offline
          bgadk
          wrote on sidst redigeret af
          #27

          mccarthy henviser til sin situation hvor han er fuldt skattepligtig i Danmark, samtidig med at han ikke har ret til dansk offentlig service og pension, samt at han ingen stemmeret har.

          Det kan jeg godt se føles urimeligt. Ville du selv være tilfreds hvis du stod i samme situation?

          1 Reply Last reply
          1
          • H Offline
            H Offline
            hans_christian
            wrote on sidst redigeret af
            #28

            Korrekt skattestoppet, liberalisering af boliglån, fra
            høj rente til lav rente, forælderkøb og indvandringen. Boligskatterne har ligget i dvale i mange år.
            Ovennævnte har drevet boligpriserne op i skyhøje priser i de store byer. De vanvittige regeringspartier og politiker burde drages til ansvar. Dem jeg har mest ondt
            af, er dem som ikke er kommet med på vognen, som bliver
            brandbeskattet, og betaler høj skat til et vissent velfærdssamfund.

            1 Reply Last reply
            1
            • H Offline
              H Offline
              hans_christian
              wrote on sidst redigeret af
              #29

              Hvor er solidariteten henne mellem den rige husejer
              og den fattige husejer? Derimod bliver topskatten
              fjernet udløser det et ramaskrig uden lige.

              1 Reply Last reply
              0
              • M Offline
                M Offline
                mccarthy
                wrote on sidst redigeret af
                #30

                Mit indlæg skulle kun omhandle myten med at fede den i sydens sol og varme. Desværre lod jeg mig rive med af debatten. Beklager, og bgadk fornøjelsen er helt på min side.

                1 Reply Last reply
                2
                • H Offline
                  H Offline
                  hans_christian
                  wrote on sidst redigeret af
                  #31

                  Systemet er sygt. Jeg har en moster, som har et
                  ganske alm. hus i hellerup. I 1992 blev hendes hus vur-
                  deret til 1.200.000 kr, huset blevet renoveret for
                  ca. 600.000 kroner. Efterfølgende blev huset solgt til ca. 16.000.000 kr. En kæmpestor skattefri fortjeneste.
                  Min moster har tjent betydeligt mere skattefrit end
                  funktionæren, som har et helt arbejdsliv om at tjene efter skat.

                  1 Reply Last reply
                  0
                  • H Offline
                    H Offline
                    hans_christian
                    wrote on sidst redigeret af
                    #32

                    Jeg citerer venstre høvdingen: At det skal betale
                    sig at arbejde. Derimod forhøjer partierne beskæftigelsesfradraget - som er med til, at for-
                    ringe fremtidige pensioner.

                    1 Reply Last reply
                    0
                    • H Offline
                      H Offline
                      hans_christian
                      wrote on sidst redigeret af
                      #33

                      Jeg opererer med 80 procent af mine nuværende netto eller bruttoløn til pension. Dette indebærer, at jeg yderligere skal indbetale mere til mine pensioner for, at
                      opnå ca. 80 provent af netto/bruttoløn - grunden til dette er, at beskæftigelsesfradraget, som bliver forhøjet år efter år.

                      1 Reply Last reply
                      0
                      • H Offline
                        H Offline
                        hans_christian
                        wrote on sidst redigeret af
                        #34

                        Er venstre høvdingen egentligt klar over, hvor meget sort arbejde der udføres i Danmark? Selv din minister kollegas
                        departementschef i skatteministeriet. Ham der udfærdiger
                        love, bekendtgørelser og cirkulære skrivelser. Så vidt
                        jeg kan huske fik han ikke udført sort arbejde mens han var departementschef på hans sommerhus. Det fortæller
                        egentligt, hvor meget sort arbejde der florerer i Danmark.
                        Ventre høvding indfør beskatning på de vanvittige
                        samfundsskabte skattefrie ejendomsfortjenester, som vil
                        minimerer sort arbejde, og give give vækst og arbejds-
                        plader til håndværksmesterne.
                        Christiansborgspolitiker og minister med store pensioner
                        i har forvandlet danmark til et pilråddent samfund.

                        1 Reply Last reply
                        0
                        • bgadkB Offline
                          bgadkB Offline
                          bgadk
                          wrote on sidst redigeret af
                          #35

                          Rolig nu, sort arbejde i Danmark udgør under 10% af BNP, inkl. hash salg m.m.

                          Det er globalt set meget meget lavt.

                          I Mexico er 60% af økonomien sort, og der indregner man ikke engang den kriminelle del...

                          1 Reply Last reply
                          0
                          • H Offline
                            H Offline
                            hans_christian
                            wrote on sidst redigeret af
                            #36

                            Uanset statistikken. Er det ikke i orden med sort
                            arbejde, om det kommer fra en virksomhed eller udføres
                            mellem privatpersoner.

                            1 Reply Last reply
                            0
                            • S Offline
                              S Offline
                              stocktiger
                              wrote on sidst redigeret af
                              #37

                              Hvis udspillet betyder faldende boligpriser, vil det være giftigt for dansk økonomi. Alene usikkerheden i de kommende år om hvad skatten skal koste for os boligejere risikerer at skræmme kommende købere bort. Dansk økonomi fungerer ikke hvis der er faldende boligpriser. Vi har set det før. Det socialistiske Danmark er gået for vidt og dette var måske det afgørende slag. Regeringen må gå af på denne sag og så må Danmark have nogle dygtige blå politikere til at lede landet. Men hvem skulle det så være...?

                              1 Reply Last reply
                              0
                              • H Offline
                                H Offline
                                hans_christian
                                wrote on sidst redigeret af
                                #38

                                Efter min opfattelse er konservativt folkepart et
                                blåt og et fornuftigt parti, som lige netop går ind
                                for beskatning, og indføre kapitalgevinst-skat ved
                                boligsalg. Og så kan man enten regulerer eller droppe grundskylden og ejendomsværdiskatten. Derimod har jeg aldrig hørt, at de venstreorienterede partier vil ind-
                                føre beskatning, og det har undret mig.
                                Jeg har været med på ejendomsmarkedet lige siden, at
                                regeringen proklamerer skattestop, liberalisering af bolig
                                lån, renten fra et højt niveau til et lavt niveau og ind-
                                vandringen. Har jeg og hav vis af dem der har boliger de
                                rigtige steder, scoret millionsvis af skattefrie kroner, det er jo ikke noget den enkelte har gjort sig fortjent
                                til. Vel?.
                                På en måde er jeg flov over den forkælelses man har fået
                                over for den yngre generation, som har arbejde i de store
                                byer, og ikke kan komme ind på ejendomsmarkedet på grund
                                af priserne, men bliver brandbeskattet af deres hårdt
                                surt tjente løn. Og betaler høj skat til et vissent velfærdssamfund.
                                Det vil altid være givtigt at være boligejer fordi man

                                betaler en husleje til sig selv. Og den dag man sælger
                                scorer man skattefri gevinst. Derimod lejerne smider
                                penge ud af vinduet.

                                1 Reply Last reply
                                0
                                • OccamO Offline
                                  OccamO Offline
                                  Occam
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #39

                                  Undskyld stocktiger , at jeg forstyrrer dine illusioner: Dette vurderingssystem blev besluttet af samtlige blå partier plus socialdemokraterne i 2016.

                                  Socialisterne (El + SF + Alternativet) var netop ikke med.

                                  https://www.skm.dk/aktuelt/presse-nyheder/pressemeddelelsesarkiv/bredt-flertal-enige-om-nyt-ejendomsvurderingssystem/

                                  Bemærk endvidere, at de dygtige politikere forestillede sig, at systemet skulle virke fra 2019.

                                  1 Reply Last reply
                                  1
                                  • OccamO Offline
                                    OccamO Offline
                                    Occam
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #40

                                    Den ansvarlige skatteminister i 2016 var Karsten Lauritzen. Hans baggrund for at bestride det øverste job i skattevæsenet var en bred erhvervserfaring som kassemedarbejder i Fakta og piccolo. Han havde erhvervet en bachelorgrad. Og så havde han en masse ledelseserfaring fra Venstres Ungdom.

                                    Man skal selvfølgelig ikke underkende den on-the-job træning, han fik som skatteminister. Desværre kan vi ikke nyde godt af denne, da han siden har forladt Folketinget.

                                    Sarkasmen til side: Problemet i dansk politik handler ikke om rød eller blå; men om at læringskurven på Christiansborg er for flad. Vores politikere sidder der, fordi de er gode til at kæmpe sig til tops; men når de får magten, ved de ofte ikke, hvad de skal bruge den til.

                                    1 Reply Last reply
                                    2
                                    • bgadkB Offline
                                      bgadkB Offline
                                      bgadk
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #41

                                      hans christian, vi har tidligere debatteret hvorfor det er en dårlig ide at lægge skat på gevinster ved salg af egen bolig, og hvorfor stort set ingen lande gør det.
                                      Selvom det kan synes urimeligt at gevinsten ikke beskattets på linje med andre kapitalgevinster, så er de negative konsekvenser (som jeg tidligere har beskrevet) for store. Som erstatning så findes der ejendomsværdi skat (skat af værdi af egen bolig) som er en form for "lagerbeskatning".
                                      Så din egen bolig BLIVER beskattet, men vi bruger en lager beskatning i stedet for en gevinst beskatning, på grund af man ikke vil fryse boligmarkedet og stavnsbinde folk.
                                      Men skattefri er din egen bolig altså ikke, og når vurderingen løbende stiger, så betaler du også løbende skat af gevinsten.

                                      1 Reply Last reply
                                      2
                                      • H Offline
                                        H Offline
                                        hans_christian
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #42

                                        Vrøvl og atter vrøvl. Denne lagerbeskatning du omtaler
                                        er så lille i forhold til de realiserede værdier af
                                        ejendomme og sommerhuse de rigtige steder. Heldigvis
                                        vil politikerne uanset om du er rig eller fattig husejer
                                        ikke er interesseret i at jage folk ud af deres boliger.
                                        Derfor det du kalder lagerbeskatningen meget lav.
                                        Det er flosker, hvor ved du det fra, at det stavnsbinder folk ved at beskatte værdierne ved salg, det er jo aldrig realiseret herhjemme, idet parcelhusreglen eller
                                        loven, som er old nordisk, hvor samfundet var helt ander-
                                        ledes sammensat.
                                        Iøvrigt hvis du beskatter de samfundsskabte værdier, som
                                        aktiegevinster og personen har tab på sin ejendom kan
                                        tabet modregnes i den nye ejendom, som du ikke kan gøre
                                        med den old nordisk parcelhusreglen.
                                        Iøvrigt når du taler om løbende beskatning f.eks kontrakter på aktier,som bliver beskattet som kapital-
                                        indkomst endda helt op til 55 procent i skat med en
                                        enorm risiko. Denne risici findes ikke indenfor par-
                                        celhusregel. Hvor der er store samfundsskabte skattefrie
                                        ejendomsfortjenesterer er indenfor sommerhusområdet,
                                        det vil da aldrig fryse eller stavnsbinde folk hvis
                                        du beskatter fortjeneste ved salg.
                                        Iøvrigt henviser jeg til ovenstående mosters ganske
                                        alm. hus i hellerup, som blev solgt til et vanvittigt
                                        beløb med en kæmpe stor nettofortjeneste.
                                        Iøvrigt er jeg da hellere ikke interesseret i at mine
                                        ejendomme bliver beskattet, men jeg kan kigge ud over
                                        min egen næsetip, at der fuldstændingt ude af hampen
                                        med de vanvittige skattefrie ejendomsfortjenester.
                                        Beskat fortjenester og nedbringe et af verdens højeste
                                        skattetryk på arbejdsindkomsterne, som konservative
                                        folkeparti har foreslået.

                                        1 Reply Last reply
                                        0
                                        • bgadkB Offline
                                          bgadkB Offline
                                          bgadk
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #43

                                          Du vrøvler på stort set alle områder:

                                          1) Sommerhuse bliver ikke udskiftet i samme grad som boliger. Og konsekvensen af at stavnsbinde folk til deres sommerhus er langt fra lige så stor som deres bolig.

                                          2) Prisstigningerne på boligerne er stort set en envejs forestilling, forårsaget af et drastisk rentefald. Renterne bliver ikke ved med at falde, da de ikke kan blive stort negative. Så du kan ikke nedsætte skatten på arbejdsindkomst med penge du kun får ind i skat i en kort periode.

                                          3) Fakta er at folk ikke ønsker at flytte, hvis man beskatter gevinster på egen bolig, da de så skal have mange penge op ad lommen (eller optage ny gæld), bare for at flytte til en bedre bolig eller bare til en anden by. Og ret til at trække tab fra senere hvis boligen falder i pris, hjælper intet på dette.
                                          Men du fortsætter med at benægte fakta, og så er det lidt svært at komme videre.

                                          Du har fået en fiks ide, som du tror er Danmarks redning og genoprettelse af retfærdighed. Den virker bare ikke.

                                          Og med hensyn til (din forhåbentlig raske) moster, så arver dine nevøer og niecer pengene i sidste ende, som de så kan bruge til at købe deres nu dyrere huse. Retfærdigheden skal nok komme til sidst.

                                          1 Reply Last reply
                                          2

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger