Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

De nye ejendomsvurderinger

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
45 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    DjengisCash
    wrote on sidst redigeret af
    #15

    At du tager dit eget eksempel og gør det repræsentativt for alle boligligere grænser til videnskabelig uredelighed. Så nej Hans Christian, der er ikke videnskabelig evidens for din påstand.
    Men den dag du dør, og ikke længere har brug for en bolig, kan regnestykket og evt. beskatning gøres op.

    1 Reply Last reply
    4
    • H Offline
      H Offline
      Hansen
      wrote on sidst redigeret af
      #16

      Og så har husejerne tjent milliarder af kroner i årenes løb. En af de store årsager til skævvridningen og generations forflytning af formuer.
      Alle ved der skal gøres noget, men ingen vil naturligvis "tabe" noget ved det - 80% vinder ved denne ordning

      1 Reply Last reply
      2
      • H Offline
        H Offline
        hans_christian
        wrote on sidst redigeret af
        #17

        Fremfor, at vente på dødstidspunktet, kunne man
        lade sig førtidspensionerer, og realiserer sine
        vanvittige skattefrie ejendomsfortjenester, som
        mange herboede har gjort og drage til et mildere
        klima sydpå.
        "Jacob Ellemann Jensen" dit parti venstre indførte be-
        skatning af aktiefortjenesterne, som var skattefri
        førhen såfremt ejer tiden var over tre år. Gør det
        samme med de vanvittige skattefrie ejendomsfortje-
        nester. Så vidt jeg kan huske før valget pointerer moderateres "Lars Løkke Rasmussen" at der skulle
        ske en beskatning af ejendomsfortjenesterne.
        Der skal bemærkes, at konen og jeg slet ikke er
        interesseret i at forlade Danmark.

        1 Reply Last reply
        2
        • G Offline
          G Offline
          Gasolin82
          wrote on sidst redigeret af
          #18

          Fedt at se du stadig er aktiv Djengis. Husker de gode debatter med dig de gode gamle dage på Euroinvestor. Måske du husker Optimisten82.
          Sorry for off topic.

          1 Reply Last reply
          4
          • D Offline
            D Offline
            DjengisCash
            wrote on sidst redigeret af
            #19

            Naturligvis husker jeg Optimisten82, som deltog på Euroinvestor i gamle dage. Bølgerne gik ofte højt og tonen blev skinger, men underholdende var det. Velkommen herinde 🙂

            1 Reply Last reply
            3
            • D Offline
              D Offline
              DjengisCash
              wrote on sidst redigeret af
              #20

              Jeg er ikke modstander af beskatning på arbejdsfri indkomster. Men i realiteten er gevinst på boliger svært at administrere af flere årsager:

              Dit boligbehov falder ikke væk, når du sælger din bolig. Hvis du taber penge på bolig nummer 2, så skal staten vel kompensere, hvis det skal være retfærdigt.

              Er der tale om en reel gevinst, eller er der blot tale om inflation og forbedringer betalt undervejs. Ejendomsskatter betalt undervejs skal vel også modregnes.

              Den reelle gevinst er svær at isolere og med de erfaringer vi har med ejendomsvurdering i Skat, så vil det ikke blive vellykket.

              1 Reply Last reply
              3
              • J Offline
                J Offline
                Jydsk_shipping
                wrote on sidst redigeret af
                #21

                Meget enig "Vær kritisk"!
                Problemet er skattestoppet i 2001, der med dets ukloge suspendering af at skat skal følge værdi hældte benzin på de stigende priser baseret på faldende renter og afdragsfri lån i især Kbh.

                Udover overgangsordningerne for nuværende ejere beskattes disse mellemliggende værdistigninger reelt heller ikke fremover, da grundskyldspromillerne sænkes betragteligt fremover. I KK hvor jeg selv bor fra 34 promille til 5,1. I provinsen, hvor boligerne ikke er steget i samme grad, er promillerne fremover meget højere end hvor boligerne er dyre... retfærdigt?

                Det kan man diskutere, men kan alle os "kloge og pengekyndige" herinde ikke glæde os over at systemet er på vej på plads og sikrer at der i al fald fremover er en sammenhæng mellem skat og værdi.

                Og eventuelt overlade scenen til de få, der retteligt har noget at klage over, fordi systemet ikke har ramt rigtigt.

                1 Reply Last reply
                3
                • H Offline
                  H Offline
                  hans_christian
                  wrote on sidst redigeret af
                  #22

                  Selvfølgeligt kan der ske en beskatning, som man beskatter aktiefortjenesterne. Har du tab på din bolig kan du fremføre tabet til næste bolig. Der
                  er selvfølgeligt ingen christiansborgs politiker eller minister
                  der er interesseret i at beskatte de vanvittige
                  skattefrie ejendomsfortjenester, de bor jo selv
                  de rigtige steder. Man saver jo ikke selv den gren
                  over man sidder på.
                  Ved at afskaffe den old nordisk parcelhusreglen
                  eller lov kan samfundet spare en masse retssager.
                  Iøvrigt djengis jeg takker dig for det aktietips
                  du gav i begyndelse af året på "demant", som har
                  været en god investering.

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • M Offline
                    M Offline
                    mccarthy
                    wrote on sidst redigeret af
                    #23

                    Blot for at indskyde en kommentar omkring,at flytte til det varme syden. Der er færre og færre danskere hernede i min region, og forståeligt. Glem at du får lavere skat; jeg har p.t. 45% brutto skat og er berømt/berygtet i mit nordiske revisionshus; tro mig, ikke for noget positivt. Tag altid til syden, men uden tanke om mindre skat.
                    Oplyst Enevælde gav danskerne Grundloven; uoplyst delvist Demokrati har taget mine grundlovssikrede rettigheder m.m. fra mig.
                    Jeg lever med Mette, Lykke og Jakob.
                    Det skal nok gå, altsammen.

                    1 Reply Last reply
                    3
                    • bgadkB Offline
                      bgadkB Offline
                      bgadk
                      wrote on sidst redigeret af
                      #24

                      Det afhænger af dobbeltbeskatningsaftalen mellen Danmark og landet. Ellers må man sno sig, som hugormen sagde...

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • M Offline
                        M Offline
                        mccarthy
                        wrote on sidst redigeret af
                        #25

                        Bgadk, enig.
                        Danmark er et survival of the fattest, men du, jeg og en række fornuftige mener der er en anderkedes vej.

                        1 Reply Last reply
                        3
                        • V Offline
                          V Offline
                          VærKritisk
                          wrote on sidst redigeret af
                          #26

                          De tager alle jeres penge med den ene hånd og nu også alle jeres rettigheder med den anden????....må jeg skrige af grin

                          1 Reply Last reply
                          1
                          • bgadkB Offline
                            bgadkB Offline
                            bgadk
                            wrote on sidst redigeret af
                            #27

                            mccarthy henviser til sin situation hvor han er fuldt skattepligtig i Danmark, samtidig med at han ikke har ret til dansk offentlig service og pension, samt at han ingen stemmeret har.

                            Det kan jeg godt se føles urimeligt. Ville du selv være tilfreds hvis du stod i samme situation?

                            1 Reply Last reply
                            1
                            • H Offline
                              H Offline
                              hans_christian
                              wrote on sidst redigeret af
                              #28

                              Korrekt skattestoppet, liberalisering af boliglån, fra
                              høj rente til lav rente, forælderkøb og indvandringen. Boligskatterne har ligget i dvale i mange år.
                              Ovennævnte har drevet boligpriserne op i skyhøje priser i de store byer. De vanvittige regeringspartier og politiker burde drages til ansvar. Dem jeg har mest ondt
                              af, er dem som ikke er kommet med på vognen, som bliver
                              brandbeskattet, og betaler høj skat til et vissent velfærdssamfund.

                              1 Reply Last reply
                              1
                              • H Offline
                                H Offline
                                hans_christian
                                wrote on sidst redigeret af
                                #29

                                Hvor er solidariteten henne mellem den rige husejer
                                og den fattige husejer? Derimod bliver topskatten
                                fjernet udløser det et ramaskrig uden lige.

                                1 Reply Last reply
                                0
                                • M Offline
                                  M Offline
                                  mccarthy
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #30

                                  Mit indlæg skulle kun omhandle myten med at fede den i sydens sol og varme. Desværre lod jeg mig rive med af debatten. Beklager, og bgadk fornøjelsen er helt på min side.

                                  1 Reply Last reply
                                  2
                                  • H Offline
                                    H Offline
                                    hans_christian
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #31

                                    Systemet er sygt. Jeg har en moster, som har et
                                    ganske alm. hus i hellerup. I 1992 blev hendes hus vur-
                                    deret til 1.200.000 kr, huset blevet renoveret for
                                    ca. 600.000 kroner. Efterfølgende blev huset solgt til ca. 16.000.000 kr. En kæmpestor skattefri fortjeneste.
                                    Min moster har tjent betydeligt mere skattefrit end
                                    funktionæren, som har et helt arbejdsliv om at tjene efter skat.

                                    1 Reply Last reply
                                    0
                                    • H Offline
                                      H Offline
                                      hans_christian
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #32

                                      Jeg citerer venstre høvdingen: At det skal betale
                                      sig at arbejde. Derimod forhøjer partierne beskæftigelsesfradraget - som er med til, at for-
                                      ringe fremtidige pensioner.

                                      1 Reply Last reply
                                      0
                                      • H Offline
                                        H Offline
                                        hans_christian
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #33

                                        Jeg opererer med 80 procent af mine nuværende netto eller bruttoløn til pension. Dette indebærer, at jeg yderligere skal indbetale mere til mine pensioner for, at
                                        opnå ca. 80 provent af netto/bruttoløn - grunden til dette er, at beskæftigelsesfradraget, som bliver forhøjet år efter år.

                                        1 Reply Last reply
                                        0
                                        • H Offline
                                          H Offline
                                          hans_christian
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #34

                                          Er venstre høvdingen egentligt klar over, hvor meget sort arbejde der udføres i Danmark? Selv din minister kollegas
                                          departementschef i skatteministeriet. Ham der udfærdiger
                                          love, bekendtgørelser og cirkulære skrivelser. Så vidt
                                          jeg kan huske fik han ikke udført sort arbejde mens han var departementschef på hans sommerhus. Det fortæller
                                          egentligt, hvor meget sort arbejde der florerer i Danmark.
                                          Ventre høvding indfør beskatning på de vanvittige
                                          samfundsskabte skattefrie ejendomsfortjenester, som vil
                                          minimerer sort arbejde, og give give vækst og arbejds-
                                          plader til håndværksmesterne.
                                          Christiansborgspolitiker og minister med store pensioner
                                          i har forvandlet danmark til et pilråddent samfund.

                                          1 Reply Last reply
                                          0

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger