Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af
    #229

    Hej Cupcake 🙂 Jeg har netop her til aften sendt de redigerbare Powerpoint filer til alle jer på min mail-liste.

    Jeg mangler nu kun at lave de tekniske signaler for de norske Mid Caps, og derefter lave Small Caps ... men kun for udvalgte selskaber. Der er roughly 10-15% af small caps jeg mener er for illikvide og/eller kedelige til at man skal bruge tid på dem ..især i det danske Small Cap index.

    1 Reply Last reply
    2
    • A Offline
      A Offline
      Aktieinvestoren
      wrote on sidst redigeret af
      #230

      AMBEA:

      Er der nogen der kan forklare den gæld som Ambea har?

      se vedlagte. Der står 10 mia. SEK i gæld !

      110970_ambea_gaeldUdklip.JPG

      1 Reply Last reply
      1
      • A Offline
        A Offline
        Aktieinvestoren
        wrote on sidst redigeret af
        #231

        tal fra Ambea kommer fra årsrapporten her:

        https://mb.cision.com/Main/5048/3711714/1837021.pdf

        1 Reply Last reply
        1
        • A Offline
          A Offline
          Aktieinvestoren
          wrote on sidst redigeret af
          #232

          Prøv gerne at se mit spørgsmål nedenfor...?!

          1 Reply Last reply
          1
          • A Offline
            A Offline
            Aktieinvestoren
            wrote on sidst redigeret af
            #233

            Er det korrekt forstået at Ambea aktien aldrig har været over IPO prisen fra 2017?

            Der lå den 74,5? Nu ligger den 36,2.

            1 Reply Last reply
            1
            • S Offline
              S Offline
              Simonster
              wrote on sidst redigeret af
              #234

              Det er vist ikke ualmindeligt, at prise nye aktier for højt og at de falder i pris fra start af. Det betyder ikke, at den ikke kan komme op igen, eller hvad?

              Det er jo en kortsiktet investering, med mål på 10% eller når salgssignal kommer.

              Jeg er dog bekymret for, at den er i faldende trend.

              1 Reply Last reply
              1
              • S Offline
                S Offline
                Simonster
                wrote on sidst redigeret af
                #235

                De bygger vel en del ejendom og tænker de låner penge til det. Nok ikke helt ideelt, med stigende renter.

                1 Reply Last reply
                1
                • NordicStockN Offline
                  NordicStockN Offline
                  NordicStock
                  wrote on sidst redigeret af
                  #236

                  God tirsdag sen aften 28.feb )

                  Hermed en oversigt over det Norske Mid Cap index (+ de 6 Large Cap selskaber der ligger undenfor OBX 25 index'et)

                  Listen er på 4 sider.

                  Der er et par enkelte cases der ser interessante ud a la ...

                  • Wilh. Wilhelmsen Hld.
                  • BW Offshore
                  • Wallenius Wilhelmsen

                  ...og jeg vil høre om der en af jer der gider lave de cases?

                  110976_TekniskStatusNorwayMidCap_1_28feb23.jpg

                  1 Reply Last reply
                  5
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock
                    wrote on sidst redigeret af
                    #237

                    Side 2 - det Norske Mid Cap index

                    110977_TekniskStatusNorwayMidCap_2_28feb23.jpg

                    1 Reply Last reply
                    4
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock
                      wrote on sidst redigeret af
                      #238

                      Side 3 - det Norske Mid Cap index

                      110978_TekniskStatusNorwayMidCap_3_28feb23.jpg

                      1 Reply Last reply
                      4
                      • NordicStockN Offline
                        NordicStockN Offline
                        NordicStock
                        wrote on sidst redigeret af
                        #239

                        Side 4 - det Norske Mid Cap index

                        110979_TekniskStatusNorwayMidCap_4_28feb23.jpg

                        1 Reply Last reply
                        5
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock
                          wrote on sidst redigeret af
                          #240

                          Hej Cupcake og Simonster 🙂

                          Jeg har lige sendt jer Powerpoint filerne, med oversigterne for Danmark, Sverige, Finland og Norge, med ...

                          Index
                          Large Cap
                          Mid Cap

                          ... så jeg mangler at lave oversigterne for udvalgte Small Caps. Men jeg ved at godt mør af at lave Excel-filer og Powerpoints slides i en seng på et hospice 😕

                          Lad høre om i kan bruge dem ... for jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre, for at konvertere til MAC ... 😞

                          Jeg synes dog at have set engang for år tilbage, at man vist kan køre en eller anden "basic" konvertering, men det er der nok nogle herinde der ved mere om.

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • CupcakeC Offline
                            CupcakeC Offline
                            Cupcake
                            wrote on sidst redigeret af
                            #241

                            Hej NordicStock (og @Simonster)

                            Alle 20 sider PowerPoints er velmodtaget samt redigerbare af mig. Tusind tak!

                            UPS! De sidste 4 sider, der indeholder "Norge Large & Mid CAP" er dog med tyk Blå Bjælke med teksten: "Mangler teknisk update."

                            Du har dog opdateret disse PowerPoints med teknisk data over midnat og lagt dem up her i debatten i uredigerbar stand, ser jeg. Har du mulighed ved lejlighed at maile din nyeste version af dine PowerPoints næste gang du udsender materiale.

                            Materialet er en uvurderlig gave du videregiver til os - og så tilmed i opdateret stand med seneste kvartalregnskaber...

                            Fuld forståeligt, at du er mør, NordicStock. Det er jo et kæmpe arbejde, der næsten kræver det umenneskelige i din situation. En situation, der er DIN virkelighed, og dog fortsat forekommer ubegribeligt og smerteligt. Tænker meget på dig og dine kære. Mangler simpelthen ord.

                            Jeg håber i det mindste, at maden på hospicet fortsat bekommer dig så godt, at de snart smider dig hjem igen 😉

                            Pas godt på dig selv.

                            1 Reply Last reply
                            2
                            • CupcakeC Offline
                              CupcakeC Offline
                              Cupcake
                              wrote on sidst redigeret af
                              #242

                              Simonster - mine døtre har begge MAC, så hvis du oplever problemer med at kunne redigere i PowerPoints, så kan vi prøve at kigge på det hos os.

                              1 Reply Last reply
                              1
                              • CupcakeC Offline
                                CupcakeC Offline
                                Cupcake
                                wrote on sidst redigeret af
                                #243

                                Jeg spurgte ChatGPT 😉 Svaret var meget plausibelt; Selskabsopkøb, ejendomsopkøb og IT-udvikling. Mon ikke der står noget på hjemmesiden og / eller i gamle regnskaber?

                                1 Reply Last reply
                                2
                                • S Offline
                                  S Offline
                                  Simonster
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #244

                                  Jeg får ikke tid de næste par dage, desværre. Måske sent torsdag.

                                  1 Reply Last reply
                                  1
                                  • CupcakeC Offline
                                    CupcakeC Offline
                                    Cupcake
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #245

                                    Jeg kan godt lave casen med fundamentaler og teknisk data, men måske er der en anden, der har lyst til at prøve kræfter i dag?

                                    1 Reply Last reply
                                    2
                                    • T Offline
                                      T Offline
                                      Tøibner
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #246

                                      Jeg ville også meget gerne afprøve det at lave en case, men jeg er desværre meget hængt op p.t.

                                      1 Reply Last reply
                                      2
                                      • CupcakeC Offline
                                        CupcakeC Offline
                                        Cupcake
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #247

                                        Norway Large & Mid Caps - 3 interessante cases, jf. NordicStock - 1. marts a.m.

                                        1. Wilh. Wilhelmen Holding - Industrials - Norge Mid Cap
                                          Revenue: Q4 2022 1.350 mUSD 25,2%
                                          Profit: Q4 2022 198 mUSD 195,5%
                                          Profit margin: 80,5%
                                          RSI: 62 Trend ↑
                                          MACD signal: BUY

                                        111006_2023_03_01___Wilh._Wilhelmsen_Holding_N_M__TA_chart.png

                                        1 Reply Last reply
                                        3
                                        • CupcakeC Offline
                                          CupcakeC Offline
                                          Cupcake
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #248

                                          2) BW Offshore - Oil Service - Norge Mid Cap
                                          Revenue: Q4 2022 211 mUSD 4,0%
                                          Profit: Q4 2022 41 mUSD 189,6%
                                          Profit: margin 19,6%
                                          RSI: 67 Trend ↑ (høj)
                                          MACD signal: BUY (helt ny)

                                          111007_2023_03_01___BW_Offshore___N_Mid___TA_chart.png

                                          1 Reply Last reply
                                          4

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger