Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet
-
Hej AleksanderG

Ambea ser virkelig god ud som case nu. Både på teknik og på et killer-godt Q4 2022 regnskab ... især på indtjeningsvæksten der steg 159,5% year-on-year.
De hæver også udbyttet fra 1,15 sek til 1,25 sek.
PS: Også en god aktie til pensionen imo. Igennem 7 år har de leveret varen, selvom de selvfølgelig også har været ramt af Corona nedlukninger og lignende. Men hver gang der har været nogle store udfordringer globalt, så er det et selskab der kommer meget stærkt igen.
Det er i min bog både en god aktie at daytrade, samt en god aktie til pensionen.
-
Du fortsætter endelige med at spørge ?
Der er selvfølgeligt ingen, der kan lide at miste penge, men det er en del af, at investere. Men derfor bruger jeg stop loss, til at begrænse tab, men de kan også slå fejl, f. eks med gaps og kan også blive stoppet ud af aktier, som så kan stige igen
-
Ambea må helst ikke ryge under kurs 34,90 sek ... så bliver man nød til at smide den.
Men tjek deres indtjenings-vækst i Q1 Q2 og Q4 i 2022. De er virkelig kommet stærkt igen ovenpå Corona tiden.
Tror mig, du skal ikke være bekymret for Ambea
Den tekniske model "skriger" køb, og det samme gør regnskabs-udviklingen.De har også hævet udbyttet med 8,7% fra 1,15 sek til 1,25 sek. Det er altid et godt tegn ...

-
God tirsdag eftermiddag 28.feb
Hermed en update på de Finske Large og Mid Caps. Grunden til at det er slået sammen, er fordi der kun er 6 Large Caps uden for det finske H25 index.
Som i kan se er det ikke just lutter lagkage i det finske ...

Der er faktisk kun ÉT eneste selskab, der kvalifiserer sig til vores investerings-strategi .... og det er ..
Oma Sp (Dets fulde navn er Oma Säästöpankki)
Læg venligst mærke til det MASSIVE indtjenings-fald der er year-on-year på mange af de finske aktier. Og værst ser de ud på de selskaber der er listet under kategorien 'CONSUMERS'.
Og da Finland historisk, har været en af de stærkeste økonomier i Euro-Zonen, så tør jeg slet ikke tænke på hvordan det står til i de Sydeuropæiske lande. De er ekstremt sårbare overfor stigende priser på en serie af råvarer ... især olie og gas til både transport og opvarmning. I Sydeuropa bruger man jo ikke isolering i boligen. De har aldrig købt idéen om at isolering virker både mod kulde ... men OGSÅ mod varme.
Dog er der ingen tvivl, om at Finland nok er et af de lande i Europa, der er blevet hårdest ramt af sanktioner mod Rusland, som jo trods alt er et nabo-land, som har købt mange ... især råvarer ... fra finsk erhvervsliv.
Så jeg vil altså gerne udfordre Lau Svendsens teori IGEN - om at det er Europæiske aktiers tur nu - og "at pengene er derude". Som det ser ud lige pt. er jeg 100% UENIG i det. Og Lau Svendsen har på INTET tidspunkt sagt eller skrevet hvor han har det fra. Det lugter lidt af den dumme "Mavefornemmelse" og den slags giver ikke 5 potter pis for!!!
Jeg har søgt med lys og lygte, og skrevet til mit ok store netværk i den finansielle verden i Zürich (hvor jeg har boet i mange år ... ad 2 omgange), og de er altså enig med mig. Pengene er IKKE derude. Det er de øgede daglige udgifter til gengæld.
Inflationen gør ondt, især på fødevarer og energi (både til opvarmning i hjemmet og til benzin og diesel på bilen) og det koster på hjemme-budgettet.
Anyway, her er side 1 af 3

-
Side 2 af - Finske Large og Mid Caps

-
Side 3 af - Finske Large og Mid Caps

-
Hej Cupcake
Jeg har netop her til aften sendt de redigerbare Powerpoint filer til alle jer på min mail-liste.Jeg mangler nu kun at lave de tekniske signaler for de norske Mid Caps, og derefter lave Small Caps ... men kun for udvalgte selskaber. Der er roughly 10-15% af small caps jeg mener er for illikvide og/eller kedelige til at man skal bruge tid på dem ..især i det danske Small Cap index.
-
AMBEA:
Er der nogen der kan forklare den gæld som Ambea har?
se vedlagte. Der står 10 mia. SEK i gæld !
-
tal fra Ambea kommer fra årsrapporten her:
-
Prøv gerne at se mit spørgsmål nedenfor...?!
-
Er det korrekt forstået at Ambea aktien aldrig har været over IPO prisen fra 2017?
Der lå den 74,5? Nu ligger den 36,2.
-
Det er vist ikke ualmindeligt, at prise nye aktier for højt og at de falder i pris fra start af. Det betyder ikke, at den ikke kan komme op igen, eller hvad?
Det er jo en kortsiktet investering, med mål på 10% eller når salgssignal kommer.
Jeg er dog bekymret for, at den er i faldende trend.
-
God tirsdag sen aften 28.feb )
Hermed en oversigt over det Norske Mid Cap index (+ de 6 Large Cap selskaber der ligger undenfor OBX 25 index'et)
Listen er på 4 sider.
Der er et par enkelte cases der ser interessante ud a la ...
- Wilh. Wilhelmsen Hld.
- BW Offshore
- Wallenius Wilhelmsen
...og jeg vil høre om der en af jer der gider lave de cases?

-
Side 2 - det Norske Mid Cap index

-
Side 3 - det Norske Mid Cap index

-
Side 4 - det Norske Mid Cap index

-
Hej Cupcake og Simonster

Jeg har lige sendt jer Powerpoint filerne, med oversigterne for Danmark, Sverige, Finland og Norge, med ...
Index
Large Cap
Mid Cap... så jeg mangler at lave oversigterne for udvalgte Small Caps. Men jeg ved at godt mør af at lave Excel-filer og Powerpoints slides i en seng på et hospice

Lad høre om i kan bruge dem ... for jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre, for at konvertere til MAC ...

Jeg synes dog at have set engang for år tilbage, at man vist kan køre en eller anden "basic" konvertering, men det er der nok nogle herinde der ved mere om.
-
Hej NordicStock (og @Simonster)
Alle 20 sider PowerPoints er velmodtaget samt redigerbare af mig. Tusind tak!
UPS! De sidste 4 sider, der indeholder "Norge Large & Mid CAP" er dog med tyk Blå Bjælke med teksten: "Mangler teknisk update."
Du har dog opdateret disse PowerPoints med teknisk data over midnat og lagt dem up her i debatten i uredigerbar stand, ser jeg. Har du mulighed ved lejlighed at maile din nyeste version af dine PowerPoints næste gang du udsender materiale.
Materialet er en uvurderlig gave du videregiver til os - og så tilmed i opdateret stand med seneste kvartalregnskaber...
Fuld forståeligt, at du er mør, NordicStock. Det er jo et kæmpe arbejde, der næsten kræver det umenneskelige i din situation. En situation, der er DIN virkelighed, og dog fortsat forekommer ubegribeligt og smerteligt. Tænker meget på dig og dine kære. Mangler simpelthen ord.
Jeg håber i det mindste, at maden på hospicet fortsat bekommer dig så godt, at de snart smider dig hjem igen

Pas godt på dig selv.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind