Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • A Offline
    A Offline
    AleksanderG
    wrote on sidst redigeret af
    #222

    Hej Simon, jeg er helt enig. Er dog ny i "daytrading" gamet, og lærer stadig at kigge efter TA, hvor det førhen kun har været kerneværdier, som er lykkedes rigtig fint. Det kan jo bare være lidt kedeligt i længden, mine spørgsmål skal derfor kun forstås som mig der forsøger at lære TA og denne metode, end mig der er bange for at tabe penge 🙂 Jeg har investeret i mange år. God dag!

    1 Reply Last reply
    2
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #223

      Hej AleksanderG 🙂

      Ambea ser virkelig god ud som case nu. Både på teknik og på et killer-godt Q4 2022 regnskab ... især på indtjeningsvæksten der steg 159,5% year-on-year.

      De hæver også udbyttet fra 1,15 sek til 1,25 sek.

      PS: Også en god aktie til pensionen imo. Igennem 7 år har de leveret varen, selvom de selvfølgelig også har været ramt af Corona nedlukninger og lignende. Men hver gang der har været nogle store udfordringer globalt, så er det et selskab der kommer meget stærkt igen.

      Det er i min bog både en god aktie at daytrade, samt en god aktie til pensionen.

      1 Reply Last reply
      4
      • S Offline
        S Offline
        Simonster
        wrote on sidst redigeret af
        #224

        Du fortsætter endelige med at spørge ?

        Der er selvfølgeligt ingen, der kan lide at miste penge, men det er en del af, at investere. Men derfor bruger jeg stop loss, til at begrænse tab, men de kan også slå fejl, f. eks med gaps og kan også blive stoppet ud af aktier, som så kan stige igen

        1 Reply Last reply
        2
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock
          wrote on sidst redigeret af
          #225

          Ambea må helst ikke ryge under kurs 34,90 sek ... så bliver man nød til at smide den.

          Men tjek deres indtjenings-vækst i Q1 Q2 og Q4 i 2022. De er virkelig kommet stærkt igen ovenpå Corona tiden.

          Tror mig, du skal ikke være bekymret for Ambea 🙂 Den tekniske model "skriger" køb, og det samme gør regnskabs-udviklingen.

          De har også hævet udbyttet med 8,7% fra 1,15 sek til 1,25 sek. Det er altid et godt tegn ... 🙂

          1 Reply Last reply
          5
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock
            wrote on sidst redigeret af
            #226

            God tirsdag eftermiddag 28.feb

            Hermed en update på de Finske Large og Mid Caps. Grunden til at det er slået sammen, er fordi der kun er 6 Large Caps uden for det finske H25 index.

            Som i kan se er det ikke just lutter lagkage i det finske ... 😞

            Der er faktisk kun ÉT eneste selskab, der kvalifiserer sig til vores investerings-strategi .... og det er ..

            Oma Sp (Dets fulde navn er Oma Säästöpankki)

            Læg venligst mærke til det MASSIVE indtjenings-fald der er year-on-year på mange af de finske aktier. Og værst ser de ud på de selskaber der er listet under kategorien 'CONSUMERS'.

            Og da Finland historisk, har været en af de stærkeste økonomier i Euro-Zonen, så tør jeg slet ikke tænke på hvordan det står til i de Sydeuropæiske lande. De er ekstremt sårbare overfor stigende priser på en serie af råvarer ... især olie og gas til både transport og opvarmning. I Sydeuropa bruger man jo ikke isolering i boligen. De har aldrig købt idéen om at isolering virker både mod kulde ... men OGSÅ mod varme.

            Dog er der ingen tvivl, om at Finland nok er et af de lande i Europa, der er blevet hårdest ramt af sanktioner mod Rusland, som jo trods alt er et nabo-land, som har købt mange ... især råvarer ... fra finsk erhvervsliv.

            Så jeg vil altså gerne udfordre Lau Svendsens teori IGEN - om at det er Europæiske aktiers tur nu - og "at pengene er derude". Som det ser ud lige pt. er jeg 100% UENIG i det. Og Lau Svendsen har på INTET tidspunkt sagt eller skrevet hvor han har det fra. Det lugter lidt af den dumme "Mavefornemmelse" og den slags giver ikke 5 potter pis for!!!

            Jeg har søgt med lys og lygte, og skrevet til mit ok store netværk i den finansielle verden i Zürich (hvor jeg har boet i mange år ... ad 2 omgange), og de er altså enig med mig. Pengene er IKKE derude. Det er de øgede daglige udgifter til gengæld.

            Inflationen gør ondt, især på fødevarer og energi (både til opvarmning i hjemmet og til benzin og diesel på bilen) og det koster på hjemme-budgettet.

            Anyway, her er side 1 af 3

            110964_Teknisk_status_Finland_LargeMid_Cap_1_28feb23.jpg

            1 Reply Last reply
            4
            • NordicStockN Offline
              NordicStockN Offline
              NordicStock
              wrote on sidst redigeret af
              #227

              Side 2 af - Finske Large og Mid Caps

              110965_Teknisk_status_Finland_LargeMid_Cap_2_28feb23.jpg

              1 Reply Last reply
              4
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock
                wrote on sidst redigeret af
                #228

                Side 3 af - Finske Large og Mid Caps

                110966_Teknisk_status_Finland_LargeMid_Cap_3_28feb23.jpg

                1 Reply Last reply
                4
                • NordicStockN Offline
                  NordicStockN Offline
                  NordicStock
                  wrote on sidst redigeret af
                  #229

                  Hej Cupcake 🙂 Jeg har netop her til aften sendt de redigerbare Powerpoint filer til alle jer på min mail-liste.

                  Jeg mangler nu kun at lave de tekniske signaler for de norske Mid Caps, og derefter lave Small Caps ... men kun for udvalgte selskaber. Der er roughly 10-15% af small caps jeg mener er for illikvide og/eller kedelige til at man skal bruge tid på dem ..især i det danske Small Cap index.

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • A Offline
                    A Offline
                    Aktieinvestoren
                    wrote on sidst redigeret af
                    #230

                    AMBEA:

                    Er der nogen der kan forklare den gæld som Ambea har?

                    se vedlagte. Der står 10 mia. SEK i gæld !

                    110970_ambea_gaeldUdklip.JPG

                    1 Reply Last reply
                    1
                    • A Offline
                      A Offline
                      Aktieinvestoren
                      wrote on sidst redigeret af
                      #231

                      tal fra Ambea kommer fra årsrapporten her:

                      https://mb.cision.com/Main/5048/3711714/1837021.pdf

                      1 Reply Last reply
                      1
                      • A Offline
                        A Offline
                        Aktieinvestoren
                        wrote on sidst redigeret af
                        #232

                        Prøv gerne at se mit spørgsmål nedenfor...?!

                        1 Reply Last reply
                        1
                        • A Offline
                          A Offline
                          Aktieinvestoren
                          wrote on sidst redigeret af
                          #233

                          Er det korrekt forstået at Ambea aktien aldrig har været over IPO prisen fra 2017?

                          Der lå den 74,5? Nu ligger den 36,2.

                          1 Reply Last reply
                          1
                          • S Offline
                            S Offline
                            Simonster
                            wrote on sidst redigeret af
                            #234

                            Det er vist ikke ualmindeligt, at prise nye aktier for højt og at de falder i pris fra start af. Det betyder ikke, at den ikke kan komme op igen, eller hvad?

                            Det er jo en kortsiktet investering, med mål på 10% eller når salgssignal kommer.

                            Jeg er dog bekymret for, at den er i faldende trend.

                            1 Reply Last reply
                            1
                            • S Offline
                              S Offline
                              Simonster
                              wrote on sidst redigeret af
                              #235

                              De bygger vel en del ejendom og tænker de låner penge til det. Nok ikke helt ideelt, med stigende renter.

                              1 Reply Last reply
                              1
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock
                                wrote on sidst redigeret af
                                #236

                                God tirsdag sen aften 28.feb )

                                Hermed en oversigt over det Norske Mid Cap index (+ de 6 Large Cap selskaber der ligger undenfor OBX 25 index'et)

                                Listen er på 4 sider.

                                Der er et par enkelte cases der ser interessante ud a la ...

                                • Wilh. Wilhelmsen Hld.
                                • BW Offshore
                                • Wallenius Wilhelmsen

                                ...og jeg vil høre om der en af jer der gider lave de cases?

                                110976_TekniskStatusNorwayMidCap_1_28feb23.jpg

                                1 Reply Last reply
                                5
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #237

                                  Side 2 - det Norske Mid Cap index

                                  110977_TekniskStatusNorwayMidCap_2_28feb23.jpg

                                  1 Reply Last reply
                                  4
                                  • NordicStockN Offline
                                    NordicStockN Offline
                                    NordicStock
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #238

                                    Side 3 - det Norske Mid Cap index

                                    110978_TekniskStatusNorwayMidCap_3_28feb23.jpg

                                    1 Reply Last reply
                                    4
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #239

                                      Side 4 - det Norske Mid Cap index

                                      110979_TekniskStatusNorwayMidCap_4_28feb23.jpg

                                      1 Reply Last reply
                                      5
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #240

                                        Hej Cupcake og Simonster 🙂

                                        Jeg har lige sendt jer Powerpoint filerne, med oversigterne for Danmark, Sverige, Finland og Norge, med ...

                                        Index
                                        Large Cap
                                        Mid Cap

                                        ... så jeg mangler at lave oversigterne for udvalgte Small Caps. Men jeg ved at godt mør af at lave Excel-filer og Powerpoints slides i en seng på et hospice 😕

                                        Lad høre om i kan bruge dem ... for jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre, for at konvertere til MAC ... 😞

                                        Jeg synes dog at have set engang for år tilbage, at man vist kan køre en eller anden "basic" konvertering, men det er der nok nogle herinde der ved mere om.

                                        1 Reply Last reply
                                        3
                                        • CupcakeC Offline
                                          CupcakeC Offline
                                          Cupcake
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #241

                                          Hej NordicStock (og @Simonster)

                                          Alle 20 sider PowerPoints er velmodtaget samt redigerbare af mig. Tusind tak!

                                          UPS! De sidste 4 sider, der indeholder "Norge Large & Mid CAP" er dog med tyk Blå Bjælke med teksten: "Mangler teknisk update."

                                          Du har dog opdateret disse PowerPoints med teknisk data over midnat og lagt dem up her i debatten i uredigerbar stand, ser jeg. Har du mulighed ved lejlighed at maile din nyeste version af dine PowerPoints næste gang du udsender materiale.

                                          Materialet er en uvurderlig gave du videregiver til os - og så tilmed i opdateret stand med seneste kvartalregnskaber...

                                          Fuld forståeligt, at du er mør, NordicStock. Det er jo et kæmpe arbejde, der næsten kræver det umenneskelige i din situation. En situation, der er DIN virkelighed, og dog fortsat forekommer ubegribeligt og smerteligt. Tænker meget på dig og dine kære. Mangler simpelthen ord.

                                          Jeg håber i det mindste, at maden på hospicet fortsat bekommer dig så godt, at de snart smider dig hjem igen 😉

                                          Pas godt på dig selv.

                                          1 Reply Last reply
                                          2

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger