Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af
    #236

    God tirsdag sen aften 28.feb )

    Hermed en oversigt over det Norske Mid Cap index (+ de 6 Large Cap selskaber der ligger undenfor OBX 25 index'et)

    Listen er på 4 sider.

    Der er et par enkelte cases der ser interessante ud a la ...

    • Wilh. Wilhelmsen Hld.
    • BW Offshore
    • Wallenius Wilhelmsen

    ...og jeg vil høre om der en af jer der gider lave de cases?

    110976_TekniskStatusNorwayMidCap_1_28feb23.jpg

    1 Reply Last reply
    5
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #237

      Side 2 - det Norske Mid Cap index

      110977_TekniskStatusNorwayMidCap_2_28feb23.jpg

      1 Reply Last reply
      4
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock
        wrote on sidst redigeret af
        #238

        Side 3 - det Norske Mid Cap index

        110978_TekniskStatusNorwayMidCap_3_28feb23.jpg

        1 Reply Last reply
        4
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock
          wrote on sidst redigeret af
          #239

          Side 4 - det Norske Mid Cap index

          110979_TekniskStatusNorwayMidCap_4_28feb23.jpg

          1 Reply Last reply
          5
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock
            wrote on sidst redigeret af
            #240

            Hej Cupcake og Simonster 🙂

            Jeg har lige sendt jer Powerpoint filerne, med oversigterne for Danmark, Sverige, Finland og Norge, med ...

            Index
            Large Cap
            Mid Cap

            ... så jeg mangler at lave oversigterne for udvalgte Small Caps. Men jeg ved at godt mør af at lave Excel-filer og Powerpoints slides i en seng på et hospice 😕

            Lad høre om i kan bruge dem ... for jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre, for at konvertere til MAC ... 😞

            Jeg synes dog at have set engang for år tilbage, at man vist kan køre en eller anden "basic" konvertering, men det er der nok nogle herinde der ved mere om.

            1 Reply Last reply
            3
            • CupcakeC Offline
              CupcakeC Offline
              Cupcake
              wrote on sidst redigeret af
              #241

              Hej NordicStock (og @Simonster)

              Alle 20 sider PowerPoints er velmodtaget samt redigerbare af mig. Tusind tak!

              UPS! De sidste 4 sider, der indeholder "Norge Large & Mid CAP" er dog med tyk Blå Bjælke med teksten: "Mangler teknisk update."

              Du har dog opdateret disse PowerPoints med teknisk data over midnat og lagt dem up her i debatten i uredigerbar stand, ser jeg. Har du mulighed ved lejlighed at maile din nyeste version af dine PowerPoints næste gang du udsender materiale.

              Materialet er en uvurderlig gave du videregiver til os - og så tilmed i opdateret stand med seneste kvartalregnskaber...

              Fuld forståeligt, at du er mør, NordicStock. Det er jo et kæmpe arbejde, der næsten kræver det umenneskelige i din situation. En situation, der er DIN virkelighed, og dog fortsat forekommer ubegribeligt og smerteligt. Tænker meget på dig og dine kære. Mangler simpelthen ord.

              Jeg håber i det mindste, at maden på hospicet fortsat bekommer dig så godt, at de snart smider dig hjem igen 😉

              Pas godt på dig selv.

              1 Reply Last reply
              2
              • CupcakeC Offline
                CupcakeC Offline
                Cupcake
                wrote on sidst redigeret af
                #242

                Simonster - mine døtre har begge MAC, så hvis du oplever problemer med at kunne redigere i PowerPoints, så kan vi prøve at kigge på det hos os.

                1 Reply Last reply
                1
                • CupcakeC Offline
                  CupcakeC Offline
                  Cupcake
                  wrote on sidst redigeret af
                  #243

                  Jeg spurgte ChatGPT 😉 Svaret var meget plausibelt; Selskabsopkøb, ejendomsopkøb og IT-udvikling. Mon ikke der står noget på hjemmesiden og / eller i gamle regnskaber?

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • S Offline
                    S Offline
                    Simonster
                    wrote on sidst redigeret af
                    #244

                    Jeg får ikke tid de næste par dage, desværre. Måske sent torsdag.

                    1 Reply Last reply
                    1
                    • CupcakeC Offline
                      CupcakeC Offline
                      Cupcake
                      wrote on sidst redigeret af
                      #245

                      Jeg kan godt lave casen med fundamentaler og teknisk data, men måske er der en anden, der har lyst til at prøve kræfter i dag?

                      1 Reply Last reply
                      2
                      • T Offline
                        T Offline
                        Tøibner
                        wrote on sidst redigeret af
                        #246

                        Jeg ville også meget gerne afprøve det at lave en case, men jeg er desværre meget hængt op p.t.

                        1 Reply Last reply
                        2
                        • CupcakeC Offline
                          CupcakeC Offline
                          Cupcake
                          wrote on sidst redigeret af
                          #247

                          Norway Large & Mid Caps - 3 interessante cases, jf. NordicStock - 1. marts a.m.

                          1. Wilh. Wilhelmen Holding - Industrials - Norge Mid Cap
                            Revenue: Q4 2022 1.350 mUSD 25,2%
                            Profit: Q4 2022 198 mUSD 195,5%
                            Profit margin: 80,5%
                            RSI: 62 Trend ↑
                            MACD signal: BUY

                          111006_2023_03_01___Wilh._Wilhelmsen_Holding_N_M__TA_chart.png

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • CupcakeC Offline
                            CupcakeC Offline
                            Cupcake
                            wrote on sidst redigeret af
                            #248

                            2) BW Offshore - Oil Service - Norge Mid Cap
                            Revenue: Q4 2022 211 mUSD 4,0%
                            Profit: Q4 2022 41 mUSD 189,6%
                            Profit: margin 19,6%
                            RSI: 67 Trend ↑ (høj)
                            MACD signal: BUY (helt ny)

                            111007_2023_03_01___BW_Offshore___N_Mid___TA_chart.png

                            1 Reply Last reply
                            4
                            • CupcakeC Offline
                              CupcakeC Offline
                              Cupcake
                              wrote on sidst redigeret af
                              #249

                              3) Wallenius Wilhelmsen - RoRo - Norgen Large Cap
                              Revenue: Q4 2022 1.350 mUSD 25,2%
                              Profit: Q4 2022 246 mUSD 151,0%
                              Profit margin: 18,2%
                              RSI: 52 (↑)
                              MACD signal: BUY

                              111008_2023_03_01___Wallenius_Wilhelmsen_RoRo___N_Large___TA_chart.png

                              1 Reply Last reply
                              5
                              • S Offline
                                S Offline
                                Simonster
                                wrote on sidst redigeret af
                                #250

                                Ja, jeg skal se på det i morgenaften. Der må være løsninger på det.

                                1 Reply Last reply
                                1
                                • S Offline
                                  S Offline
                                  Simonster
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #251

                                  jeg kan også åbne PP arket ved brug af Keynote på Mac, men når jeg saver, må jeg ændre filen til en Keynote file. Spørgsmålet er, om man så kan åbne den på PC?
                                  Hvis ikke, så kan man ændre filtypen tilbage til pptx og så virker det muligvis.

                                  1 Reply Last reply
                                  0
                                  • CupcakeC Offline
                                    CupcakeC Offline
                                    Cupcake
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #252

                                    Endnu en gang tak, NordicStock, for fremsendelse af opdateret Excel-ark & PowerPoints.

                                    Jeg sætter fortsat stor pris på din fortsat lyst til at vidensdele. Det er så lærerigt at arbejde med din metode - og det mærkes tydeligt, at jeg træffer nogle mere "informerede" beslutninger omkring køb og salg ved at anvende din handle-metode. Jeg er dybt taknemmelig.

                                    Min resterende aktiebeholdning har også været igennem en tættekam - og havde jeg anvendt din metode, så havde min portefølje set anderledes ud... Det fremgår tydeligt, at aktierne hverken er købt eller suppleret på rette tidspunkt - og så har jeg heller ikke tidligere haft for vane at sætte en stop loss... Noget jeg vil gøre fremover.

                                    Varme forårshilsener
                                    Yvonne a.k.a. Cupcake

                                    1 Reply Last reply
                                    11
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #253

                                      God sen lørdag 4.mar 😉

                                      Hermed en update på det danske C25.

                                      • NORDEA SÆLG

                                      • ROYAL UNIBREW SÆLG

                                      • GN STORE NORD er tæt på at være klar til køb

                                      • CHR HANSEN er tæt på at være klar til køb

                                      • DEMANT er tæt på at være klar til køb

                                      • NETCOMPANY er tæt på at være klar til køb

                                      • ØRSTED er tæt på at være klar til køb

                                      111063_Teknisk_status_Danmark_C25_4mar23.jpg

                                      1 Reply Last reply
                                      11
                                      • P Offline
                                        P Offline
                                        PALO
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #254

                                        Tak for update NordicStock, det er værdsat!
                                        Skal man være ekstra opmærksom på GN Storenord, Demant og Ørsted, da de har faldende YoY Q4 earnings growth? Eller er de OK fordi de har stigende YoY Q4 revenue growth?

                                        1 Reply Last reply
                                        4
                                        • M Offline
                                          M Offline
                                          m_rytter
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #255

                                          God lørdag morgen 🙂
                                          Jeg har først fornyeligt opdaget denne tråd, og synes virkelig det er spændende at følge med i den form for investering. Herunder få nye inputs til bl.a., hvordan man bedre kan risikostyre sine investeringer. Jeg forsøger efter bedste evne at blive klogere på, hvordan udvælgelse af selskaber foregår, såfremt man skal vurdere om noget er en god investeringscase. Det er uden tvivl blevet nemmere med hjælp fra denne tråd.

                                          Jeg vil gerne tilslutte mig, hvad der allerede er skrevet. Det er virkelig et kæmpe stykke arbejde, som NordicStock gør og det er endda ganske gratis at følge med i. Et kæmpe stort tak for det.

                                          Rigtig god weekend.

                                          Mvh.
                                          Michael

                                          1 Reply Last reply
                                          6

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger