Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • S Offline
    S Offline
    Simonster
    wrote on sidst redigeret af
    #235

    De bygger vel en del ejendom og tænker de låner penge til det. Nok ikke helt ideelt, med stigende renter.

    1 Reply Last reply
    1
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #236

      God tirsdag sen aften 28.feb )

      Hermed en oversigt over det Norske Mid Cap index (+ de 6 Large Cap selskaber der ligger undenfor OBX 25 index'et)

      Listen er på 4 sider.

      Der er et par enkelte cases der ser interessante ud a la ...

      • Wilh. Wilhelmsen Hld.
      • BW Offshore
      • Wallenius Wilhelmsen

      ...og jeg vil høre om der en af jer der gider lave de cases?

      110976_TekniskStatusNorwayMidCap_1_28feb23.jpg

      1 Reply Last reply
      5
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock
        wrote on sidst redigeret af
        #237

        Side 2 - det Norske Mid Cap index

        110977_TekniskStatusNorwayMidCap_2_28feb23.jpg

        1 Reply Last reply
        4
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock
          wrote on sidst redigeret af
          #238

          Side 3 - det Norske Mid Cap index

          110978_TekniskStatusNorwayMidCap_3_28feb23.jpg

          1 Reply Last reply
          4
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock
            wrote on sidst redigeret af
            #239

            Side 4 - det Norske Mid Cap index

            110979_TekniskStatusNorwayMidCap_4_28feb23.jpg

            1 Reply Last reply
            5
            • NordicStockN Offline
              NordicStockN Offline
              NordicStock
              wrote on sidst redigeret af
              #240

              Hej Cupcake og Simonster 🙂

              Jeg har lige sendt jer Powerpoint filerne, med oversigterne for Danmark, Sverige, Finland og Norge, med ...

              Index
              Large Cap
              Mid Cap

              ... så jeg mangler at lave oversigterne for udvalgte Small Caps. Men jeg ved at godt mør af at lave Excel-filer og Powerpoints slides i en seng på et hospice 😕

              Lad høre om i kan bruge dem ... for jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre, for at konvertere til MAC ... 😞

              Jeg synes dog at have set engang for år tilbage, at man vist kan køre en eller anden "basic" konvertering, men det er der nok nogle herinde der ved mere om.

              1 Reply Last reply
              3
              • CupcakeC Offline
                CupcakeC Offline
                Cupcake
                wrote on sidst redigeret af
                #241

                Hej NordicStock (og @Simonster)

                Alle 20 sider PowerPoints er velmodtaget samt redigerbare af mig. Tusind tak!

                UPS! De sidste 4 sider, der indeholder "Norge Large & Mid CAP" er dog med tyk Blå Bjælke med teksten: "Mangler teknisk update."

                Du har dog opdateret disse PowerPoints med teknisk data over midnat og lagt dem up her i debatten i uredigerbar stand, ser jeg. Har du mulighed ved lejlighed at maile din nyeste version af dine PowerPoints næste gang du udsender materiale.

                Materialet er en uvurderlig gave du videregiver til os - og så tilmed i opdateret stand med seneste kvartalregnskaber...

                Fuld forståeligt, at du er mør, NordicStock. Det er jo et kæmpe arbejde, der næsten kræver det umenneskelige i din situation. En situation, der er DIN virkelighed, og dog fortsat forekommer ubegribeligt og smerteligt. Tænker meget på dig og dine kære. Mangler simpelthen ord.

                Jeg håber i det mindste, at maden på hospicet fortsat bekommer dig så godt, at de snart smider dig hjem igen 😉

                Pas godt på dig selv.

                1 Reply Last reply
                2
                • CupcakeC Offline
                  CupcakeC Offline
                  Cupcake
                  wrote on sidst redigeret af
                  #242

                  Simonster - mine døtre har begge MAC, så hvis du oplever problemer med at kunne redigere i PowerPoints, så kan vi prøve at kigge på det hos os.

                  1 Reply Last reply
                  1
                  • CupcakeC Offline
                    CupcakeC Offline
                    Cupcake
                    wrote on sidst redigeret af
                    #243

                    Jeg spurgte ChatGPT 😉 Svaret var meget plausibelt; Selskabsopkøb, ejendomsopkøb og IT-udvikling. Mon ikke der står noget på hjemmesiden og / eller i gamle regnskaber?

                    1 Reply Last reply
                    2
                    • S Offline
                      S Offline
                      Simonster
                      wrote on sidst redigeret af
                      #244

                      Jeg får ikke tid de næste par dage, desværre. Måske sent torsdag.

                      1 Reply Last reply
                      1
                      • CupcakeC Offline
                        CupcakeC Offline
                        Cupcake
                        wrote on sidst redigeret af
                        #245

                        Jeg kan godt lave casen med fundamentaler og teknisk data, men måske er der en anden, der har lyst til at prøve kræfter i dag?

                        1 Reply Last reply
                        2
                        • T Offline
                          T Offline
                          Tøibner
                          wrote on sidst redigeret af
                          #246

                          Jeg ville også meget gerne afprøve det at lave en case, men jeg er desværre meget hængt op p.t.

                          1 Reply Last reply
                          2
                          • CupcakeC Offline
                            CupcakeC Offline
                            Cupcake
                            wrote on sidst redigeret af
                            #247

                            Norway Large & Mid Caps - 3 interessante cases, jf. NordicStock - 1. marts a.m.

                            1. Wilh. Wilhelmen Holding - Industrials - Norge Mid Cap
                              Revenue: Q4 2022 1.350 mUSD 25,2%
                              Profit: Q4 2022 198 mUSD 195,5%
                              Profit margin: 80,5%
                              RSI: 62 Trend ↑
                              MACD signal: BUY

                            111006_2023_03_01___Wilh._Wilhelmsen_Holding_N_M__TA_chart.png

                            1 Reply Last reply
                            3
                            • CupcakeC Offline
                              CupcakeC Offline
                              Cupcake
                              wrote on sidst redigeret af
                              #248

                              2) BW Offshore - Oil Service - Norge Mid Cap
                              Revenue: Q4 2022 211 mUSD 4,0%
                              Profit: Q4 2022 41 mUSD 189,6%
                              Profit: margin 19,6%
                              RSI: 67 Trend ↑ (høj)
                              MACD signal: BUY (helt ny)

                              111007_2023_03_01___BW_Offshore___N_Mid___TA_chart.png

                              1 Reply Last reply
                              4
                              • CupcakeC Offline
                                CupcakeC Offline
                                Cupcake
                                wrote on sidst redigeret af
                                #249

                                3) Wallenius Wilhelmsen - RoRo - Norgen Large Cap
                                Revenue: Q4 2022 1.350 mUSD 25,2%
                                Profit: Q4 2022 246 mUSD 151,0%
                                Profit margin: 18,2%
                                RSI: 52 (↑)
                                MACD signal: BUY

                                111008_2023_03_01___Wallenius_Wilhelmsen_RoRo___N_Large___TA_chart.png

                                1 Reply Last reply
                                5
                                • S Offline
                                  S Offline
                                  Simonster
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #250

                                  Ja, jeg skal se på det i morgenaften. Der må være løsninger på det.

                                  1 Reply Last reply
                                  1
                                  • S Offline
                                    S Offline
                                    Simonster
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #251

                                    jeg kan også åbne PP arket ved brug af Keynote på Mac, men når jeg saver, må jeg ændre filen til en Keynote file. Spørgsmålet er, om man så kan åbne den på PC?
                                    Hvis ikke, så kan man ændre filtypen tilbage til pptx og så virker det muligvis.

                                    1 Reply Last reply
                                    0
                                    • CupcakeC Offline
                                      CupcakeC Offline
                                      Cupcake
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #252

                                      Endnu en gang tak, NordicStock, for fremsendelse af opdateret Excel-ark & PowerPoints.

                                      Jeg sætter fortsat stor pris på din fortsat lyst til at vidensdele. Det er så lærerigt at arbejde med din metode - og det mærkes tydeligt, at jeg træffer nogle mere "informerede" beslutninger omkring køb og salg ved at anvende din handle-metode. Jeg er dybt taknemmelig.

                                      Min resterende aktiebeholdning har også været igennem en tættekam - og havde jeg anvendt din metode, så havde min portefølje set anderledes ud... Det fremgår tydeligt, at aktierne hverken er købt eller suppleret på rette tidspunkt - og så har jeg heller ikke tidligere haft for vane at sætte en stop loss... Noget jeg vil gøre fremover.

                                      Varme forårshilsener
                                      Yvonne a.k.a. Cupcake

                                      1 Reply Last reply
                                      11
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #253

                                        God sen lørdag 4.mar 😉

                                        Hermed en update på det danske C25.

                                        • NORDEA SÆLG

                                        • ROYAL UNIBREW SÆLG

                                        • GN STORE NORD er tæt på at være klar til køb

                                        • CHR HANSEN er tæt på at være klar til køb

                                        • DEMANT er tæt på at være klar til køb

                                        • NETCOMPANY er tæt på at være klar til køb

                                        • ØRSTED er tæt på at være klar til køb

                                        111063_Teknisk_status_Danmark_C25_4mar23.jpg

                                        1 Reply Last reply
                                        11
                                        • P Offline
                                          P Offline
                                          PALO
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #254

                                          Tak for update NordicStock, det er værdsat!
                                          Skal man være ekstra opmærksom på GN Storenord, Demant og Ørsted, da de har faldende YoY Q4 earnings growth? Eller er de OK fordi de har stigende YoY Q4 revenue growth?

                                          1 Reply Last reply
                                          4

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger