Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • CupcakeC Offline
    CupcakeC Offline
    Cupcake
    wrote on sidst redigeret af
    #215

    NordicStock - Da jeg ikke er VIP-medlem hos Saxo koster det 200 US$ pr. aktie-oprettelse...

    Mon der findes en SAXO-VIP-læser eller to her, der vil bede om oprettelse af følgende Svenske Mid Cap aktier: Gränges og Profoto?

    1 Reply Last reply
    1
    • CupcakeC Offline
      CupcakeC Offline
      Cupcake
      wrote on sidst redigeret af
      #216

      slettet 😉

      1 Reply Last reply
      1
      • CupcakeC Offline
        CupcakeC Offline
        Cupcake
        wrote on sidst redigeret af
        #217

        NordicStock - Med udgangspunkt i din Status-PowerPoint har jeg oprettet en Observationsliste for de svenske Large Caps, der er Revenue & Profit positive (YOY++) efter seneste Q-regnskab. Du skriver selv, at antal salgssignaler er højt.

        Har lige løbet listen igennem for øvelsens skyld og har fundet følgende aktier der er tættest på en købsmulighed:

        Instalco Industrials RSI 61 Trend (UP) MACD BUY
        Trelleborg RSI 70 Trend UP MACD BUY - snart overkøbt
        AAK - RSI 28 Trend UP MACK på vippen - hold øje - Den plejer dog at skulle ned (oversolgt) ca. hver 3-4 måned, hvilket mangler...

        Svenska Handelsbanken hører den ikke til Large Caps?
        RSI 63 Trend UP MACD BUY
        De er i færd med at frasælge (eller har frasolgt) deres Danske og Finske aktiviteter. Hvornår skal der mon tages højde for det i Q-regnskaberne?

        1 Reply Last reply
        2
        • A Offline
          A Offline
          AleksanderG
          wrote on sidst redigeret af
          #218

          Jeg har også handlet Ambea her til morgen. Hvad er jeres holdning til casen, og styres holdetid af macd indikatoren?
          Mvh Aleksander

          1 Reply Last reply
          2
          • A Offline
            A Offline
            AleksanderG
            wrote on sidst redigeret af
            #219

            Og hvad nu her hvor macd indikatoren indikerer salg?

            1 Reply Last reply
            2
            • S Offline
              S Offline
              Simonster
              wrote on sidst redigeret af
              #220

              Ambea macd er ikke gået i salg endnu.

              Man skal være klar over, at aktierne svinger op og ned. Du skal ikke regne med, at de altid går op. Du skal også være klar over, at du kommer til at tabe penge, på nogle aktier. Det gør vi alle. Den kan godt fald lidt under 34 dkk, før jeg begynder at overveje at sælge.
              Målet er, at tabe mindre end man vinder ?

              1 Reply Last reply
              2
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock
                wrote on sidst redigeret af
                #221

                Til dem som efterlyser de seneste regnskabs-tal for cBrain så blev de sendt til jer den 24.feb

                Men oversigten er her ... 🙂

                110955_FA_DK_cBrain.jpg

                1 Reply Last reply
                2
                • A Offline
                  A Offline
                  AleksanderG
                  wrote on sidst redigeret af
                  #222

                  Hej Simon, jeg er helt enig. Er dog ny i "daytrading" gamet, og lærer stadig at kigge efter TA, hvor det førhen kun har været kerneværdier, som er lykkedes rigtig fint. Det kan jo bare være lidt kedeligt i længden, mine spørgsmål skal derfor kun forstås som mig der forsøger at lære TA og denne metode, end mig der er bange for at tabe penge 🙂 Jeg har investeret i mange år. God dag!

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock
                    wrote on sidst redigeret af
                    #223

                    Hej AleksanderG 🙂

                    Ambea ser virkelig god ud som case nu. Både på teknik og på et killer-godt Q4 2022 regnskab ... især på indtjeningsvæksten der steg 159,5% year-on-year.

                    De hæver også udbyttet fra 1,15 sek til 1,25 sek.

                    PS: Også en god aktie til pensionen imo. Igennem 7 år har de leveret varen, selvom de selvfølgelig også har været ramt af Corona nedlukninger og lignende. Men hver gang der har været nogle store udfordringer globalt, så er det et selskab der kommer meget stærkt igen.

                    Det er i min bog både en god aktie at daytrade, samt en god aktie til pensionen.

                    1 Reply Last reply
                    4
                    • S Offline
                      S Offline
                      Simonster
                      wrote on sidst redigeret af
                      #224

                      Du fortsætter endelige med at spørge ?

                      Der er selvfølgeligt ingen, der kan lide at miste penge, men det er en del af, at investere. Men derfor bruger jeg stop loss, til at begrænse tab, men de kan også slå fejl, f. eks med gaps og kan også blive stoppet ud af aktier, som så kan stige igen

                      1 Reply Last reply
                      2
                      • NordicStockN Offline
                        NordicStockN Offline
                        NordicStock
                        wrote on sidst redigeret af
                        #225

                        Ambea må helst ikke ryge under kurs 34,90 sek ... så bliver man nød til at smide den.

                        Men tjek deres indtjenings-vækst i Q1 Q2 og Q4 i 2022. De er virkelig kommet stærkt igen ovenpå Corona tiden.

                        Tror mig, du skal ikke være bekymret for Ambea 🙂 Den tekniske model "skriger" køb, og det samme gør regnskabs-udviklingen.

                        De har også hævet udbyttet med 8,7% fra 1,15 sek til 1,25 sek. Det er altid et godt tegn ... 🙂

                        1 Reply Last reply
                        5
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock
                          wrote on sidst redigeret af
                          #226

                          God tirsdag eftermiddag 28.feb

                          Hermed en update på de Finske Large og Mid Caps. Grunden til at det er slået sammen, er fordi der kun er 6 Large Caps uden for det finske H25 index.

                          Som i kan se er det ikke just lutter lagkage i det finske ... 😞

                          Der er faktisk kun ÉT eneste selskab, der kvalifiserer sig til vores investerings-strategi .... og det er ..

                          Oma Sp (Dets fulde navn er Oma Säästöpankki)

                          Læg venligst mærke til det MASSIVE indtjenings-fald der er year-on-year på mange af de finske aktier. Og værst ser de ud på de selskaber der er listet under kategorien 'CONSUMERS'.

                          Og da Finland historisk, har været en af de stærkeste økonomier i Euro-Zonen, så tør jeg slet ikke tænke på hvordan det står til i de Sydeuropæiske lande. De er ekstremt sårbare overfor stigende priser på en serie af råvarer ... især olie og gas til både transport og opvarmning. I Sydeuropa bruger man jo ikke isolering i boligen. De har aldrig købt idéen om at isolering virker både mod kulde ... men OGSÅ mod varme.

                          Dog er der ingen tvivl, om at Finland nok er et af de lande i Europa, der er blevet hårdest ramt af sanktioner mod Rusland, som jo trods alt er et nabo-land, som har købt mange ... især råvarer ... fra finsk erhvervsliv.

                          Så jeg vil altså gerne udfordre Lau Svendsens teori IGEN - om at det er Europæiske aktiers tur nu - og "at pengene er derude". Som det ser ud lige pt. er jeg 100% UENIG i det. Og Lau Svendsen har på INTET tidspunkt sagt eller skrevet hvor han har det fra. Det lugter lidt af den dumme "Mavefornemmelse" og den slags giver ikke 5 potter pis for!!!

                          Jeg har søgt med lys og lygte, og skrevet til mit ok store netværk i den finansielle verden i Zürich (hvor jeg har boet i mange år ... ad 2 omgange), og de er altså enig med mig. Pengene er IKKE derude. Det er de øgede daglige udgifter til gengæld.

                          Inflationen gør ondt, især på fødevarer og energi (både til opvarmning i hjemmet og til benzin og diesel på bilen) og det koster på hjemme-budgettet.

                          Anyway, her er side 1 af 3

                          110964_Teknisk_status_Finland_LargeMid_Cap_1_28feb23.jpg

                          1 Reply Last reply
                          4
                          • NordicStockN Offline
                            NordicStockN Offline
                            NordicStock
                            wrote on sidst redigeret af
                            #227

                            Side 2 af - Finske Large og Mid Caps

                            110965_Teknisk_status_Finland_LargeMid_Cap_2_28feb23.jpg

                            1 Reply Last reply
                            4
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock
                              wrote on sidst redigeret af
                              #228

                              Side 3 af - Finske Large og Mid Caps

                              110966_Teknisk_status_Finland_LargeMid_Cap_3_28feb23.jpg

                              1 Reply Last reply
                              4
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock
                                wrote on sidst redigeret af
                                #229

                                Hej Cupcake 🙂 Jeg har netop her til aften sendt de redigerbare Powerpoint filer til alle jer på min mail-liste.

                                Jeg mangler nu kun at lave de tekniske signaler for de norske Mid Caps, og derefter lave Small Caps ... men kun for udvalgte selskaber. Der er roughly 10-15% af small caps jeg mener er for illikvide og/eller kedelige til at man skal bruge tid på dem ..især i det danske Small Cap index.

                                1 Reply Last reply
                                2
                                • A Offline
                                  A Offline
                                  Aktieinvestoren
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #230

                                  AMBEA:

                                  Er der nogen der kan forklare den gæld som Ambea har?

                                  se vedlagte. Der står 10 mia. SEK i gæld !

                                  110970_ambea_gaeldUdklip.JPG

                                  1 Reply Last reply
                                  1
                                  • A Offline
                                    A Offline
                                    Aktieinvestoren
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #231

                                    tal fra Ambea kommer fra årsrapporten her:

                                    https://mb.cision.com/Main/5048/3711714/1837021.pdf

                                    1 Reply Last reply
                                    1
                                    • A Offline
                                      A Offline
                                      Aktieinvestoren
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #232

                                      Prøv gerne at se mit spørgsmål nedenfor...?!

                                      1 Reply Last reply
                                      1
                                      • A Offline
                                        A Offline
                                        Aktieinvestoren
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #233

                                        Er det korrekt forstået at Ambea aktien aldrig har været over IPO prisen fra 2017?

                                        Der lå den 74,5? Nu ligger den 36,2.

                                        1 Reply Last reply
                                        1
                                        • S Offline
                                          S Offline
                                          Simonster
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #234

                                          Det er vist ikke ualmindeligt, at prise nye aktier for højt og at de falder i pris fra start af. Det betyder ikke, at den ikke kan komme op igen, eller hvad?

                                          Det er jo en kortsiktet investering, med mål på 10% eller når salgssignal kommer.

                                          Jeg er dog bekymret for, at den er i faldende trend.

                                          1 Reply Last reply
                                          1

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger