Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet
-
Her er fundamentalerne, for disse 4 aktier:
Profoto:
Revenue Q4 2022: 230 mSEK 5,5%
Profit Q4 2022: 65 mSEK 8,3%
Dvs. YOY++
Profit Margin 28,3%
RSI: 53,48 trend up
MACD signal: KøbAmbea:
Revenue Q4 2022: 3.225 mSEK 7,9%
Profit Q4 2022: 22 mSEK 159,5%
Dvs. YOY++
Profit Margin 0,7%
RSI:-38 trend up
MACD signal: KøbGränges:
Revenue Q4 2022: 5.366 mSEK 10,5%
Profit Q4 2022: 51 mSEK 321,7%
Dvs. YOY++
Profit Margin 1%
RSI: 52,24 trend up
MACD signal: KøbScandi Standard:
Revenue Q4 2022: 3.069 mSEK 26%
Profit Q4 2022: 55 mSEK 1275%
Dvs. YOY++
Profit Margin 1,8%
RSI: 59,94 trend up
MACD signal: KøbJeg skal nok lave nye opslag, for hver aktie næste gang. Skal lige vænne mig til denne platfrom og hvordan det hele ser ud og fungerer

-
NordicStock - Det er både læseværdigt og sjovt, når du kommer med dine betragtninger om dette og hint...

Hvis det har nogen interesse, så tror jeg, at Bidens infrastructure-plan (Build Back Better mv.) har sat så meget gang i udviklingen i USA, at det varer længe inden arbejdsløsheden stiger, hvilket tilsyneladende er en indikation for at inflationen falder væsentligt.
Og nu sætter USA tilmed ekstra fut i våben-produktionen, da lagrene i USA er opbrugte, og Ukraine anvender på en uge, hvad USA producerer på en måned...
Bidens interesse ligger hos the Working Class og han er lidt ligeglad med kursudviklingen på aktiemarkedet.
Biden har tilmed en god chance for at vinde præsidentvalget i 2024, hvorfor Republikanerne indtil videre nok ikke kan sætte en kæp i hjulet for hans prisværdige planer for ordinary Americans, der mestensdels lever fra måned til måned og har fx INGEN alderdomsopsparing.Og ja dejligt, at Michelle Nørgaard endelig sagde JA til Mio.
-
Hej PALO - fik du nogensinde købt DFDS alligevel?
Kan se at den er op med >6% siden dit indlæg. Er ked af min anbefaling at vente, men sådan må det nu en gang gå nogle gange... Kan selv se i mine porteføljer, hvor jeg har været for hurtigt ude, at jeg er i stort minus...
-
Hej Cupcake

Prøv at skrive til Saxo om de gider at tilføje de 2 selskaber du efterlyser. Jeg har gjort det samme et par gange i min konens DeGiro konto, og de har tilføjet dem ret hurtigt. It's worth a try

-
NordicStock - Med udgangspunkt i din Status-PowerPoint har jeg oprettet en Observationsliste for de svenske Large Caps, der er Revenue & Profit positive (YOY++) efter seneste Q-regnskab. Du skriver selv, at antal salgssignaler er højt.
Har lige løbet listen igennem for øvelsens skyld og har fundet følgende aktier der er tættest på en købsmulighed:
Instalco Industrials RSI 61 Trend (UP) MACD BUY
Trelleborg RSI 70 Trend UP MACD BUY - snart overkøbt
AAK - RSI 28 Trend UP MACK på vippen - hold øje - Den plejer dog at skulle ned (oversolgt) ca. hver 3-4 måned, hvilket mangler...Svenska Handelsbanken hører den ikke til Large Caps?
RSI 63 Trend UP MACD BUY
De er i færd med at frasælge (eller har frasolgt) deres Danske og Finske aktiviteter. Hvornår skal der mon tages højde for det i Q-regnskaberne? -
Jeg har også handlet Ambea her til morgen. Hvad er jeres holdning til casen, og styres holdetid af macd indikatoren?
Mvh Aleksander -
Og hvad nu her hvor macd indikatoren indikerer salg?
-
Ambea macd er ikke gået i salg endnu.
Man skal være klar over, at aktierne svinger op og ned. Du skal ikke regne med, at de altid går op. Du skal også være klar over, at du kommer til at tabe penge, på nogle aktier. Det gør vi alle. Den kan godt fald lidt under 34 dkk, før jeg begynder at overveje at sælge.
Målet er, at tabe mindre end man vinder ? -
Til dem som efterlyser de seneste regnskabs-tal for cBrain så blev de sendt til jer den 24.feb
Men oversigten er her ...


-
Hej Simon, jeg er helt enig. Er dog ny i "daytrading" gamet, og lærer stadig at kigge efter TA, hvor det førhen kun har været kerneværdier, som er lykkedes rigtig fint. Det kan jo bare være lidt kedeligt i længden, mine spørgsmål skal derfor kun forstås som mig der forsøger at lære TA og denne metode, end mig der er bange for at tabe penge
Jeg har investeret i mange år. God dag! -
Hej AleksanderG

Ambea ser virkelig god ud som case nu. Både på teknik og på et killer-godt Q4 2022 regnskab ... især på indtjeningsvæksten der steg 159,5% year-on-year.
De hæver også udbyttet fra 1,15 sek til 1,25 sek.
PS: Også en god aktie til pensionen imo. Igennem 7 år har de leveret varen, selvom de selvfølgelig også har været ramt af Corona nedlukninger og lignende. Men hver gang der har været nogle store udfordringer globalt, så er det et selskab der kommer meget stærkt igen.
Det er i min bog både en god aktie at daytrade, samt en god aktie til pensionen.
-
Du fortsætter endelige med at spørge ?
Der er selvfølgeligt ingen, der kan lide at miste penge, men det er en del af, at investere. Men derfor bruger jeg stop loss, til at begrænse tab, men de kan også slå fejl, f. eks med gaps og kan også blive stoppet ud af aktier, som så kan stige igen
-
Ambea må helst ikke ryge under kurs 34,90 sek ... så bliver man nød til at smide den.
Men tjek deres indtjenings-vækst i Q1 Q2 og Q4 i 2022. De er virkelig kommet stærkt igen ovenpå Corona tiden.
Tror mig, du skal ikke være bekymret for Ambea
Den tekniske model "skriger" køb, og det samme gør regnskabs-udviklingen.De har også hævet udbyttet med 8,7% fra 1,15 sek til 1,25 sek. Det er altid et godt tegn ...

-
God tirsdag eftermiddag 28.feb
Hermed en update på de Finske Large og Mid Caps. Grunden til at det er slået sammen, er fordi der kun er 6 Large Caps uden for det finske H25 index.
Som i kan se er det ikke just lutter lagkage i det finske ...

Der er faktisk kun ÉT eneste selskab, der kvalifiserer sig til vores investerings-strategi .... og det er ..
Oma Sp (Dets fulde navn er Oma Säästöpankki)
Læg venligst mærke til det MASSIVE indtjenings-fald der er year-on-year på mange af de finske aktier. Og værst ser de ud på de selskaber der er listet under kategorien 'CONSUMERS'.
Og da Finland historisk, har været en af de stærkeste økonomier i Euro-Zonen, så tør jeg slet ikke tænke på hvordan det står til i de Sydeuropæiske lande. De er ekstremt sårbare overfor stigende priser på en serie af råvarer ... især olie og gas til både transport og opvarmning. I Sydeuropa bruger man jo ikke isolering i boligen. De har aldrig købt idéen om at isolering virker både mod kulde ... men OGSÅ mod varme.
Dog er der ingen tvivl, om at Finland nok er et af de lande i Europa, der er blevet hårdest ramt af sanktioner mod Rusland, som jo trods alt er et nabo-land, som har købt mange ... især råvarer ... fra finsk erhvervsliv.
Så jeg vil altså gerne udfordre Lau Svendsens teori IGEN - om at det er Europæiske aktiers tur nu - og "at pengene er derude". Som det ser ud lige pt. er jeg 100% UENIG i det. Og Lau Svendsen har på INTET tidspunkt sagt eller skrevet hvor han har det fra. Det lugter lidt af den dumme "Mavefornemmelse" og den slags giver ikke 5 potter pis for!!!
Jeg har søgt med lys og lygte, og skrevet til mit ok store netværk i den finansielle verden i Zürich (hvor jeg har boet i mange år ... ad 2 omgange), og de er altså enig med mig. Pengene er IKKE derude. Det er de øgede daglige udgifter til gengæld.
Inflationen gør ondt, især på fødevarer og energi (både til opvarmning i hjemmet og til benzin og diesel på bilen) og det koster på hjemme-budgettet.
Anyway, her er side 1 af 3

-
Side 2 af - Finske Large og Mid Caps

-
Side 3 af - Finske Large og Mid Caps

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind