Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • CupcakeC Offline
    CupcakeC Offline
    Cupcake
    wrote on sidst redigeret af
    #201

    Simonster - med "Det andet", mener du pilene for RSI-trend og MACD BUY-signal? Kan de ikke udelades, når blot du skriver, hvad de er i indlægget, som jeg fx har gjort med Ambea?

    Tilføjet 1 time senere : nu forstår jeg, hvad du mener. Vi har har ikke modtaget en redigerbar PowerPoint-ark med selve udviklingen af Q-regnskaber gennem årene.

    1 Reply Last reply
    1
    • RoadrunnerR Offline
      RoadrunnerR Offline
      Roadrunner
      wrote on sidst redigeret af
      #202

      Jeg har også købt. Lad os hjælpe hinanden med at holde øje

      1 Reply Last reply
      4
      • S Offline
        S Offline
        Simonster
        wrote on sidst redigeret af
        #203

        Der mente jeg "Regnskabsoversigt"? tænker det er Powerpoint arket?

        Er ikke helt sikker på det.

        Jeg prøver lige, at uploade og så må I komme med konstruktiv kritik ang. design osv. 🙂

        1 Reply Last reply
        1
        • S Offline
          S Offline
          Simonster
          wrote on sidst redigeret af
          #204

          Følgende er de tekniske filer, nævnt ovenfor (110894)

          110902_AMBEA_2023_02_27_08_40_58_26fb7.png
          110902_PRFO_2023_02_27_08_19_10_fa368.png
          110902_GRNG_2023_02_27_08_49_08_3cd55.png
          110902_SCST_2023_02_27_08_51_36_9a04e.png

          1 Reply Last reply
          5
          • CupcakeC Offline
            CupcakeC Offline
            Cupcake
            wrote on sidst redigeret af
            #205

            Simonster - feedback : Synes dine charts er perfekte! De viser RSI inkl. trend samt MACD-signal. Og du har været så pædagogisk a la NordicStock at tilføje pil, cirkel og kommentarer 🙂

            Jeg foretrækker fortsat at se udvikling pr. dag i et HELT år, hvor eventuelle kvartalsfluktuationer er mere synlige, hvilket jeg mener at NS også gør - men det er nok en smagssag.

            Tager du nu én case ad gang og viser med regnskabstal sakset/Cut-N-Paste fra Excell + dit TA-chart?

            1 Reply Last reply
            3
            • NordicStockN Offline
              NordicStockN Offline
              NordicStock
              wrote on sidst redigeret af
              #206

              Perfekt 🙂

              1 Reply Last reply
              2
              • CupcakeC Offline
                CupcakeC Offline
                Cupcake
                wrote on sidst redigeret af
                #207

                (fort.) Simonster - jf. dit indlæg 110896, så tror jeg ikke, at vi har modtaget redigerbare PowerPoint-ark, der viser regnskabstal / udvikling af Q-regnskaber gennem årene, som NordicStock efterlyser i sit indlæg 110894.

                Derfor skriver indtil videre blot data/regnskabstal sakset fra Excel-projektmappen, jf. min indlæg 110897.

                1 Reply Last reply
                2
                • S Offline
                  S Offline
                  Simonster
                  wrote on sidst redigeret af
                  #208

                  Orden,

                  Fremover, tager jeg et år med på chart og skriver data fra Excel i teksten. Det tilføjer jeg lige ovefor, på en eller anden måde.

                  1 Reply Last reply
                  3
                  • S Offline
                    S Offline
                    Simonster
                    wrote on sidst redigeret af
                    #209

                    Her er fundamentalerne, for disse 4 aktier:

                    Profoto:
                    Revenue Q4 2022: 230 mSEK 5,5%
                    Profit Q4 2022: 65 mSEK 8,3%
                    Dvs. YOY++
                    Profit Margin 28,3%
                    RSI: 53,48 trend up
                    MACD signal: Køb

                    Ambea:
                    Revenue Q4 2022: 3.225 mSEK 7,9%
                    Profit Q4 2022: 22 mSEK 159,5%
                    Dvs. YOY++
                    Profit Margin 0,7%
                    RSI:-38 trend up
                    MACD signal: Køb

                    Gränges:
                    Revenue Q4 2022: 5.366 mSEK 10,5%
                    Profit Q4 2022: 51 mSEK 321,7%
                    Dvs. YOY++
                    Profit Margin 1%
                    RSI: 52,24 trend up
                    MACD signal: Køb

                    Scandi Standard:
                    Revenue Q4 2022: 3.069 mSEK 26%
                    Profit Q4 2022: 55 mSEK 1275%
                    Dvs. YOY++
                    Profit Margin 1,8%
                    RSI: 59,94 trend up
                    MACD signal: Køb

                    Jeg skal nok lave nye opslag, for hver aktie næste gang. Skal lige vænne mig til denne platfrom og hvordan det hele ser ud og fungerer 🙂

                    1 Reply Last reply
                    4
                    • CupcakeC Offline
                      CupcakeC Offline
                      Cupcake
                      wrote on sidst redigeret af
                      #210

                      NordicStock - Det er både læseværdigt og sjovt, når du kommer med dine betragtninger om dette og hint... 🙂

                      Hvis det har nogen interesse, så tror jeg, at Bidens infrastructure-plan (Build Back Better mv.) har sat så meget gang i udviklingen i USA, at det varer længe inden arbejdsløsheden stiger, hvilket tilsyneladende er en indikation for at inflationen falder væsentligt.

                      Og nu sætter USA tilmed ekstra fut i våben-produktionen, da lagrene i USA er opbrugte, og Ukraine anvender på en uge, hvad USA producerer på en måned...

                      Bidens interesse ligger hos the Working Class og han er lidt ligeglad med kursudviklingen på aktiemarkedet.
                      Biden har tilmed en god chance for at vinde præsidentvalget i 2024, hvorfor Republikanerne indtil videre nok ikke kan sætte en kæp i hjulet for hans prisværdige planer for ordinary Americans, der mestensdels lever fra måned til måned og har fx INGEN alderdomsopsparing.

                      Og ja dejligt, at Michelle Nørgaard endelig sagde JA til Mio.

                      1 Reply Last reply
                      2
                      • CupcakeC Offline
                        CupcakeC Offline
                        Cupcake
                        wrote on sidst redigeret af
                        #211

                        Hej PALO - fik du nogensinde købt DFDS alligevel?

                        Kan se at den er op med >6% siden dit indlæg. Er ked af min anbefaling at vente, men sådan må det nu en gang gå nogle gange... Kan selv se i mine porteføljer, hvor jeg har været for hurtigt ude, at jeg er i stort minus...

                        1 Reply Last reply
                        1
                        • CupcakeC Offline
                          CupcakeC Offline
                          Cupcake
                          wrote on sidst redigeret af
                          #212

                          Tak - har også nu købt Scandi Standard foruden Ambea.

                          Jeg havde også gerne købt Gränges og Profoto, men det er desværre ikke en købsmulighed hos Saxo, hvor min SEK-konto ligger. Æv.

                          1 Reply Last reply
                          2
                          • NordicStockN Offline
                            NordicStockN Offline
                            NordicStock
                            wrote on sidst redigeret af
                            #213

                            Hej Cupcake 🙂

                            Prøv at skrive til Saxo om de gider at tilføje de 2 selskaber du efterlyser. Jeg har gjort det samme et par gange i min konens DeGiro konto, og de har tilføjet dem ret hurtigt. It's worth a try 🙂

                            1 Reply Last reply
                            2
                            • CupcakeC Offline
                              CupcakeC Offline
                              Cupcake
                              wrote on sidst redigeret af
                              #214

                              Tak - done!

                              1 Reply Last reply
                              1
                              • CupcakeC Offline
                                CupcakeC Offline
                                Cupcake
                                wrote on sidst redigeret af
                                #215

                                NordicStock - Da jeg ikke er VIP-medlem hos Saxo koster det 200 US$ pr. aktie-oprettelse...

                                Mon der findes en SAXO-VIP-læser eller to her, der vil bede om oprettelse af følgende Svenske Mid Cap aktier: Gränges og Profoto?

                                1 Reply Last reply
                                1
                                • CupcakeC Offline
                                  CupcakeC Offline
                                  Cupcake
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #216

                                  slettet 😉

                                  1 Reply Last reply
                                  1
                                  • CupcakeC Offline
                                    CupcakeC Offline
                                    Cupcake
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #217

                                    NordicStock - Med udgangspunkt i din Status-PowerPoint har jeg oprettet en Observationsliste for de svenske Large Caps, der er Revenue & Profit positive (YOY++) efter seneste Q-regnskab. Du skriver selv, at antal salgssignaler er højt.

                                    Har lige løbet listen igennem for øvelsens skyld og har fundet følgende aktier der er tættest på en købsmulighed:

                                    Instalco Industrials RSI 61 Trend (UP) MACD BUY
                                    Trelleborg RSI 70 Trend UP MACD BUY - snart overkøbt
                                    AAK - RSI 28 Trend UP MACK på vippen - hold øje - Den plejer dog at skulle ned (oversolgt) ca. hver 3-4 måned, hvilket mangler...

                                    Svenska Handelsbanken hører den ikke til Large Caps?
                                    RSI 63 Trend UP MACD BUY
                                    De er i færd med at frasælge (eller har frasolgt) deres Danske og Finske aktiviteter. Hvornår skal der mon tages højde for det i Q-regnskaberne?

                                    1 Reply Last reply
                                    2
                                    • A Offline
                                      A Offline
                                      AleksanderG
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #218

                                      Jeg har også handlet Ambea her til morgen. Hvad er jeres holdning til casen, og styres holdetid af macd indikatoren?
                                      Mvh Aleksander

                                      1 Reply Last reply
                                      2
                                      • A Offline
                                        A Offline
                                        AleksanderG
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #219

                                        Og hvad nu her hvor macd indikatoren indikerer salg?

                                        1 Reply Last reply
                                        2
                                        • S Offline
                                          S Offline
                                          Simonster
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #220

                                          Ambea macd er ikke gået i salg endnu.

                                          Man skal være klar over, at aktierne svinger op og ned. Du skal ikke regne med, at de altid går op. Du skal også være klar over, at du kommer til at tabe penge, på nogle aktier. Det gør vi alle. Den kan godt fald lidt under 34 dkk, før jeg begynder at overveje at sælge.
                                          Målet er, at tabe mindre end man vinder ?

                                          1 Reply Last reply
                                          2

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger