Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • RoadrunnerR Offline
    RoadrunnerR Offline
    Roadrunner
    wrote on sidst redigeret af
    #195

    Kunne være super med nogle cases i dag. Ambea synes jeg også er fin. Hvis LINC åbner grønt giver macD også køb. Kunne denne være interessant?
    Hansa Biopharma ville jeg også godt høre jeres holdning på

    1 Reply Last reply
    3
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #196

      Svenske Mid Cap - Side 3 og 4

      Så overvej at købe følgende svenske Mid Cap selskaber ....

      Profoto (INDUSTRIAL)
      Ambea (HEALTHCARE)
      Gränges (CONSUMERS)
      Scandi Standard (CONSUMERS)

      Er en af jer er frisk på at lave disse 4 cases med de 2 grafiske jpg-filer?

      • En regnskabs-oversigt
      • En teknisk model

      110894_TekniskStatusSwedenMidCap_3_26feb.jpg
      110894_TekniskStatusSwedenMidCap_4_26feb.jpg

      1 Reply Last reply
      5
      • CupcakeC Offline
        CupcakeC Offline
        Cupcake
        wrote on sidst redigeret af
        #197

        Jeg er også med på køb af Ambea i dag.

        Hansa Biopharma købte jeg et frimærke af d. 17/2. Vær obs på at Profit YOY som regel er negativ og at profit Margin Q4 er -478%.

        Linc (SE MID) Net asset value Q4 2022 er -19,9% og derfor ikke en købsmulighed i dette kvartal, mener jeg.

        1 Reply Last reply
        2
        • S Offline
          S Offline
          Simonster
          wrote on sidst redigeret af
          #198

          Jeg vil gerne lave billeder af candle charts, men har ikke Power point, til at lave det andet.

          Jeg bruger Mac, er der mon en nem måde, at få Office programmerne? eller måske et eller andet, der kan redigere Powerpoint?

          1 Reply Last reply
          1
          • CupcakeC Offline
            CupcakeC Offline
            Cupcake
            wrote on sidst redigeret af
            #199

            Har købt Ambea her til morgen til kurs 36,36
            Her er casen for Ambea S-MID
            Revenue Q4 2022 3.225 mSEK 7,9%
            Profit Q4 2022 22 mSEK 159,5%
            Dvs. YOY++
            Profit Margin 0,7%
            RSI:-38 trend up
            MACD signal: Køb

            1 Reply Last reply
            6
            • CupcakeC Offline
              CupcakeC Offline
              Cupcake
              wrote on sidst redigeret af
              #200

              Her er TA-chart for Ambea beskrevet ovenfor

              110898_2023_02_27___Ambea_S_MID___chart.png

              1 Reply Last reply
              6
              • CupcakeC Offline
                CupcakeC Offline
                Cupcake
                wrote on sidst redigeret af
                #201

                Simonster - med "Det andet", mener du pilene for RSI-trend og MACD BUY-signal? Kan de ikke udelades, når blot du skriver, hvad de er i indlægget, som jeg fx har gjort med Ambea?

                Tilføjet 1 time senere : nu forstår jeg, hvad du mener. Vi har har ikke modtaget en redigerbar PowerPoint-ark med selve udviklingen af Q-regnskaber gennem årene.

                1 Reply Last reply
                1
                • RoadrunnerR Offline
                  RoadrunnerR Offline
                  Roadrunner
                  wrote on sidst redigeret af
                  #202

                  Jeg har også købt. Lad os hjælpe hinanden med at holde øje

                  1 Reply Last reply
                  4
                  • S Offline
                    S Offline
                    Simonster
                    wrote on sidst redigeret af
                    #203

                    Der mente jeg "Regnskabsoversigt"? tænker det er Powerpoint arket?

                    Er ikke helt sikker på det.

                    Jeg prøver lige, at uploade og så må I komme med konstruktiv kritik ang. design osv. 🙂

                    1 Reply Last reply
                    1
                    • S Offline
                      S Offline
                      Simonster
                      wrote on sidst redigeret af
                      #204

                      Følgende er de tekniske filer, nævnt ovenfor (110894)

                      110902_AMBEA_2023_02_27_08_40_58_26fb7.png
                      110902_PRFO_2023_02_27_08_19_10_fa368.png
                      110902_GRNG_2023_02_27_08_49_08_3cd55.png
                      110902_SCST_2023_02_27_08_51_36_9a04e.png

                      1 Reply Last reply
                      5
                      • CupcakeC Offline
                        CupcakeC Offline
                        Cupcake
                        wrote on sidst redigeret af
                        #205

                        Simonster - feedback : Synes dine charts er perfekte! De viser RSI inkl. trend samt MACD-signal. Og du har været så pædagogisk a la NordicStock at tilføje pil, cirkel og kommentarer 🙂

                        Jeg foretrækker fortsat at se udvikling pr. dag i et HELT år, hvor eventuelle kvartalsfluktuationer er mere synlige, hvilket jeg mener at NS også gør - men det er nok en smagssag.

                        Tager du nu én case ad gang og viser med regnskabstal sakset/Cut-N-Paste fra Excell + dit TA-chart?

                        1 Reply Last reply
                        3
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock
                          wrote on sidst redigeret af
                          #206

                          Perfekt 🙂

                          1 Reply Last reply
                          2
                          • CupcakeC Offline
                            CupcakeC Offline
                            Cupcake
                            wrote on sidst redigeret af
                            #207

                            (fort.) Simonster - jf. dit indlæg 110896, så tror jeg ikke, at vi har modtaget redigerbare PowerPoint-ark, der viser regnskabstal / udvikling af Q-regnskaber gennem årene, som NordicStock efterlyser i sit indlæg 110894.

                            Derfor skriver indtil videre blot data/regnskabstal sakset fra Excel-projektmappen, jf. min indlæg 110897.

                            1 Reply Last reply
                            2
                            • S Offline
                              S Offline
                              Simonster
                              wrote on sidst redigeret af
                              #208

                              Orden,

                              Fremover, tager jeg et år med på chart og skriver data fra Excel i teksten. Det tilføjer jeg lige ovefor, på en eller anden måde.

                              1 Reply Last reply
                              3
                              • S Offline
                                S Offline
                                Simonster
                                wrote on sidst redigeret af
                                #209

                                Her er fundamentalerne, for disse 4 aktier:

                                Profoto:
                                Revenue Q4 2022: 230 mSEK 5,5%
                                Profit Q4 2022: 65 mSEK 8,3%
                                Dvs. YOY++
                                Profit Margin 28,3%
                                RSI: 53,48 trend up
                                MACD signal: Køb

                                Ambea:
                                Revenue Q4 2022: 3.225 mSEK 7,9%
                                Profit Q4 2022: 22 mSEK 159,5%
                                Dvs. YOY++
                                Profit Margin 0,7%
                                RSI:-38 trend up
                                MACD signal: Køb

                                Gränges:
                                Revenue Q4 2022: 5.366 mSEK 10,5%
                                Profit Q4 2022: 51 mSEK 321,7%
                                Dvs. YOY++
                                Profit Margin 1%
                                RSI: 52,24 trend up
                                MACD signal: Køb

                                Scandi Standard:
                                Revenue Q4 2022: 3.069 mSEK 26%
                                Profit Q4 2022: 55 mSEK 1275%
                                Dvs. YOY++
                                Profit Margin 1,8%
                                RSI: 59,94 trend up
                                MACD signal: Køb

                                Jeg skal nok lave nye opslag, for hver aktie næste gang. Skal lige vænne mig til denne platfrom og hvordan det hele ser ud og fungerer 🙂

                                1 Reply Last reply
                                4
                                • CupcakeC Offline
                                  CupcakeC Offline
                                  Cupcake
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #210

                                  NordicStock - Det er både læseværdigt og sjovt, når du kommer med dine betragtninger om dette og hint... 🙂

                                  Hvis det har nogen interesse, så tror jeg, at Bidens infrastructure-plan (Build Back Better mv.) har sat så meget gang i udviklingen i USA, at det varer længe inden arbejdsløsheden stiger, hvilket tilsyneladende er en indikation for at inflationen falder væsentligt.

                                  Og nu sætter USA tilmed ekstra fut i våben-produktionen, da lagrene i USA er opbrugte, og Ukraine anvender på en uge, hvad USA producerer på en måned...

                                  Bidens interesse ligger hos the Working Class og han er lidt ligeglad med kursudviklingen på aktiemarkedet.
                                  Biden har tilmed en god chance for at vinde præsidentvalget i 2024, hvorfor Republikanerne indtil videre nok ikke kan sætte en kæp i hjulet for hans prisværdige planer for ordinary Americans, der mestensdels lever fra måned til måned og har fx INGEN alderdomsopsparing.

                                  Og ja dejligt, at Michelle Nørgaard endelig sagde JA til Mio.

                                  1 Reply Last reply
                                  2
                                  • CupcakeC Offline
                                    CupcakeC Offline
                                    Cupcake
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #211

                                    Hej PALO - fik du nogensinde købt DFDS alligevel?

                                    Kan se at den er op med >6% siden dit indlæg. Er ked af min anbefaling at vente, men sådan må det nu en gang gå nogle gange... Kan selv se i mine porteføljer, hvor jeg har været for hurtigt ude, at jeg er i stort minus...

                                    1 Reply Last reply
                                    1
                                    • CupcakeC Offline
                                      CupcakeC Offline
                                      Cupcake
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #212

                                      Tak - har også nu købt Scandi Standard foruden Ambea.

                                      Jeg havde også gerne købt Gränges og Profoto, men det er desværre ikke en købsmulighed hos Saxo, hvor min SEK-konto ligger. Æv.

                                      1 Reply Last reply
                                      2
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #213

                                        Hej Cupcake 🙂

                                        Prøv at skrive til Saxo om de gider at tilføje de 2 selskaber du efterlyser. Jeg har gjort det samme et par gange i min konens DeGiro konto, og de har tilføjet dem ret hurtigt. It's worth a try 🙂

                                        1 Reply Last reply
                                        2
                                        • CupcakeC Offline
                                          CupcakeC Offline
                                          Cupcake
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #214

                                          Tak - done!

                                          1 Reply Last reply
                                          1

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger