Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af
    #190

    God søndag eftermiddag 26 feb.

    Hermed en status på det svenske Mid Cap index - SIDE 1.

    Ligesom med oversigten for de svenske Large Caps, så ligger selskaberne i rækkefølge inden for den kategori som de er listet under på Nasdaq OMX. På den måde, synes jeg bedre man kan spotte den eller de bedste aktier - man bør købe - indenfor hver kategori.

    Desværre ser vi igen, at købs-signalet i MACD først kommer når RSI er relativt høj, hvilket giver os et lavere afkast (max ca. 6-7%) inden RSI topper og man så skal sælge.

    På side 1, ser vi også at 3 selskaber har year-on-year tilbagegang i omsætningen, hvorimod 7 selskaber har year-on-year tilbagegang i indtjeningen.

    Dog erindrer jeg ikke, at jeg nogensinde har set denne lidt spøjse kombi af, at vi ser så høj year-on-year omsætnings-vækst kombineret med en næsten ligeså høj indtjenings-vækst ... og at det udløser så mange salgs-signaler og faldende RSI trends. De store aktører på aktie-markedet (pensions-kasser og investerings-selskaber) ved noget som vi ikke ved.

    Lau Svendsen mener det skyldes Ukraine, hvilket i min bog lyder fuldstændigt tåbeligt, og hvis man som mig, har både CNBC og Bloomberg kørende (jeg foretrækker dog mest Bloomberg) så er der INGEN ... der peger på det som grunden.

    De taler mest om renteudviklingen og inflationen ... og det at inflationen kommer til at få endnu et "spike" op og at det vil vare længere end vi tror eller håber på. Det er i øvrigt også Warren Buffets og Charlie Mungers holdning.

    Ok indrømmet, jeg ser virkelig også gerne Lau Svendsen forlade Mio Klubben ASAP. Jeg er virkelig ikke en fan af ham. Den nye kvindelige vært Michelle Nørgaard er til gengæld et fantastisk nyt og friskt pust, og hun kan dælme sin Investor ABC.

    =================

    Her er side 1 for det svenske Mid Cap index.

    De 2 bedste cases på side 1 er ...

    AQ
    Fagerhult

    =================

    Side 2 kommer lige om lidt ...

    110870_Teknisk_status_Sverige_MidCap_1_26feb23.jpg

    1 Reply Last reply
    6
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #191

      Hermed en status på det svenske Mid Cap index - Side 2.

      Ambea (i kurs 35,76 Sek) mener jeg man bør købe i morgen til Daytrader porteføljen, og jeg gerne lave casen, når jeg lige er færdig med at lægge de Svenske Mid Cap slides op.

      110873_Teknisk_status_Sverige_MidCap_2_26feb23.jpg

      1 Reply Last reply
      7
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock
        wrote on sidst redigeret af
        #192

        God søndag formiddag 26 feb.

        Hermed en status på det svenske Mid Cap index som fylder 4 sider. Der er et par gode cases, jeg nok vil lægge op i morgen, men nu skal jeg lige have en god nats søvn.

        Her er side 1

        110883_TekniskStatusSwedenMidCap_1_26feb.jpg

        1 Reply Last reply
        3
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock
          wrote on sidst redigeret af
          #193

          Svenske Mid Cap - Side 2

          110884_TekniskStatusSwedenMidCap_2_26feb.jpg

          1 Reply Last reply
          3
          • CupcakeC Offline
            CupcakeC Offline
            Cupcake
            wrote on sidst redigeret af
            #194

            Kæmpe PowerPoint-opdatering af svenske Large Caps - Tusind tak, NordicStock.

            For de med stor erfaring / viden vedr. de svenske aktier giver det sikkert mening med den sektoropdelt version. For mig, der er ny, skulle der fx ledes lidt efter "New Wave Group" i sektor-opdelingen, inden jeg fandt den...

            Men... Når du på et tidspunkt mailer de redigerbare Powerpoints med excel-arket, så har vi selv mulighed for at sortere efter præference via Excel 🙂

            1 Reply Last reply
            2
            • RoadrunnerR Offline
              RoadrunnerR Offline
              Roadrunner
              wrote on sidst redigeret af
              #195

              Kunne være super med nogle cases i dag. Ambea synes jeg også er fin. Hvis LINC åbner grønt giver macD også køb. Kunne denne være interessant?
              Hansa Biopharma ville jeg også godt høre jeres holdning på

              1 Reply Last reply
              3
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock
                wrote on sidst redigeret af
                #196

                Svenske Mid Cap - Side 3 og 4

                Så overvej at købe følgende svenske Mid Cap selskaber ....

                Profoto (INDUSTRIAL)
                Ambea (HEALTHCARE)
                Gränges (CONSUMERS)
                Scandi Standard (CONSUMERS)

                Er en af jer er frisk på at lave disse 4 cases med de 2 grafiske jpg-filer?

                • En regnskabs-oversigt
                • En teknisk model

                110894_TekniskStatusSwedenMidCap_3_26feb.jpg
                110894_TekniskStatusSwedenMidCap_4_26feb.jpg

                1 Reply Last reply
                5
                • CupcakeC Offline
                  CupcakeC Offline
                  Cupcake
                  wrote on sidst redigeret af
                  #197

                  Jeg er også med på køb af Ambea i dag.

                  Hansa Biopharma købte jeg et frimærke af d. 17/2. Vær obs på at Profit YOY som regel er negativ og at profit Margin Q4 er -478%.

                  Linc (SE MID) Net asset value Q4 2022 er -19,9% og derfor ikke en købsmulighed i dette kvartal, mener jeg.

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • S Offline
                    S Offline
                    Simonster
                    wrote on sidst redigeret af
                    #198

                    Jeg vil gerne lave billeder af candle charts, men har ikke Power point, til at lave det andet.

                    Jeg bruger Mac, er der mon en nem måde, at få Office programmerne? eller måske et eller andet, der kan redigere Powerpoint?

                    1 Reply Last reply
                    1
                    • CupcakeC Offline
                      CupcakeC Offline
                      Cupcake
                      wrote on sidst redigeret af
                      #199

                      Har købt Ambea her til morgen til kurs 36,36
                      Her er casen for Ambea S-MID
                      Revenue Q4 2022 3.225 mSEK 7,9%
                      Profit Q4 2022 22 mSEK 159,5%
                      Dvs. YOY++
                      Profit Margin 0,7%
                      RSI:-38 trend up
                      MACD signal: Køb

                      1 Reply Last reply
                      6
                      • CupcakeC Offline
                        CupcakeC Offline
                        Cupcake
                        wrote on sidst redigeret af
                        #200

                        Her er TA-chart for Ambea beskrevet ovenfor

                        110898_2023_02_27___Ambea_S_MID___chart.png

                        1 Reply Last reply
                        6
                        • CupcakeC Offline
                          CupcakeC Offline
                          Cupcake
                          wrote on sidst redigeret af
                          #201

                          Simonster - med "Det andet", mener du pilene for RSI-trend og MACD BUY-signal? Kan de ikke udelades, når blot du skriver, hvad de er i indlægget, som jeg fx har gjort med Ambea?

                          Tilføjet 1 time senere : nu forstår jeg, hvad du mener. Vi har har ikke modtaget en redigerbar PowerPoint-ark med selve udviklingen af Q-regnskaber gennem årene.

                          1 Reply Last reply
                          1
                          • RoadrunnerR Offline
                            RoadrunnerR Offline
                            Roadrunner
                            wrote on sidst redigeret af
                            #202

                            Jeg har også købt. Lad os hjælpe hinanden med at holde øje

                            1 Reply Last reply
                            4
                            • S Offline
                              S Offline
                              Simonster
                              wrote on sidst redigeret af
                              #203

                              Der mente jeg "Regnskabsoversigt"? tænker det er Powerpoint arket?

                              Er ikke helt sikker på det.

                              Jeg prøver lige, at uploade og så må I komme med konstruktiv kritik ang. design osv. 🙂

                              1 Reply Last reply
                              1
                              • S Offline
                                S Offline
                                Simonster
                                wrote on sidst redigeret af
                                #204

                                Følgende er de tekniske filer, nævnt ovenfor (110894)

                                110902_AMBEA_2023_02_27_08_40_58_26fb7.png
                                110902_PRFO_2023_02_27_08_19_10_fa368.png
                                110902_GRNG_2023_02_27_08_49_08_3cd55.png
                                110902_SCST_2023_02_27_08_51_36_9a04e.png

                                1 Reply Last reply
                                5
                                • CupcakeC Offline
                                  CupcakeC Offline
                                  Cupcake
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #205

                                  Simonster - feedback : Synes dine charts er perfekte! De viser RSI inkl. trend samt MACD-signal. Og du har været så pædagogisk a la NordicStock at tilføje pil, cirkel og kommentarer 🙂

                                  Jeg foretrækker fortsat at se udvikling pr. dag i et HELT år, hvor eventuelle kvartalsfluktuationer er mere synlige, hvilket jeg mener at NS også gør - men det er nok en smagssag.

                                  Tager du nu én case ad gang og viser med regnskabstal sakset/Cut-N-Paste fra Excell + dit TA-chart?

                                  1 Reply Last reply
                                  3
                                  • NordicStockN Offline
                                    NordicStockN Offline
                                    NordicStock
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #206

                                    Perfekt 🙂

                                    1 Reply Last reply
                                    2
                                    • CupcakeC Offline
                                      CupcakeC Offline
                                      Cupcake
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #207

                                      (fort.) Simonster - jf. dit indlæg 110896, så tror jeg ikke, at vi har modtaget redigerbare PowerPoint-ark, der viser regnskabstal / udvikling af Q-regnskaber gennem årene, som NordicStock efterlyser i sit indlæg 110894.

                                      Derfor skriver indtil videre blot data/regnskabstal sakset fra Excel-projektmappen, jf. min indlæg 110897.

                                      1 Reply Last reply
                                      2
                                      • S Offline
                                        S Offline
                                        Simonster
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #208

                                        Orden,

                                        Fremover, tager jeg et år med på chart og skriver data fra Excel i teksten. Det tilføjer jeg lige ovefor, på en eller anden måde.

                                        1 Reply Last reply
                                        3
                                        • S Offline
                                          S Offline
                                          Simonster
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #209

                                          Her er fundamentalerne, for disse 4 aktier:

                                          Profoto:
                                          Revenue Q4 2022: 230 mSEK 5,5%
                                          Profit Q4 2022: 65 mSEK 8,3%
                                          Dvs. YOY++
                                          Profit Margin 28,3%
                                          RSI: 53,48 trend up
                                          MACD signal: Køb

                                          Ambea:
                                          Revenue Q4 2022: 3.225 mSEK 7,9%
                                          Profit Q4 2022: 22 mSEK 159,5%
                                          Dvs. YOY++
                                          Profit Margin 0,7%
                                          RSI:-38 trend up
                                          MACD signal: Køb

                                          Gränges:
                                          Revenue Q4 2022: 5.366 mSEK 10,5%
                                          Profit Q4 2022: 51 mSEK 321,7%
                                          Dvs. YOY++
                                          Profit Margin 1%
                                          RSI: 52,24 trend up
                                          MACD signal: Køb

                                          Scandi Standard:
                                          Revenue Q4 2022: 3.069 mSEK 26%
                                          Profit Q4 2022: 55 mSEK 1275%
                                          Dvs. YOY++
                                          Profit Margin 1,8%
                                          RSI: 59,94 trend up
                                          MACD signal: Køb

                                          Jeg skal nok lave nye opslag, for hver aktie næste gang. Skal lige vænne mig til denne platfrom og hvordan det hele ser ud og fungerer 🙂

                                          1 Reply Last reply
                                          4

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger