Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet
-
Her er side 3 for svenske Large Caps udenfor S30 index'et

-
God søndag eftermiddag 26 feb.
Hermed en status på det svenske Mid Cap index - SIDE 1.
Ligesom med oversigten for de svenske Large Caps, så ligger selskaberne i rækkefølge inden for den kategori som de er listet under på Nasdaq OMX. På den måde, synes jeg bedre man kan spotte den eller de bedste aktier - man bør købe - indenfor hver kategori.
Desværre ser vi igen, at købs-signalet i MACD først kommer når RSI er relativt høj, hvilket giver os et lavere afkast (max ca. 6-7%) inden RSI topper og man så skal sælge.
På side 1, ser vi også at 3 selskaber har year-on-year tilbagegang i omsætningen, hvorimod 7 selskaber har year-on-year tilbagegang i indtjeningen.
Dog erindrer jeg ikke, at jeg nogensinde har set denne lidt spøjse kombi af, at vi ser så høj year-on-year omsætnings-vækst kombineret med en næsten ligeså høj indtjenings-vækst ... og at det udløser så mange salgs-signaler og faldende RSI trends. De store aktører på aktie-markedet (pensions-kasser og investerings-selskaber) ved noget som vi ikke ved.
Lau Svendsen mener det skyldes Ukraine, hvilket i min bog lyder fuldstændigt tåbeligt, og hvis man som mig, har både CNBC og Bloomberg kørende (jeg foretrækker dog mest Bloomberg) så er der INGEN ... der peger på det som grunden.
De taler mest om renteudviklingen og inflationen ... og det at inflationen kommer til at få endnu et "spike" op og at det vil vare længere end vi tror eller håber på. Det er i øvrigt også Warren Buffets og Charlie Mungers holdning.
Ok indrømmet, jeg ser virkelig også gerne Lau Svendsen forlade Mio Klubben ASAP. Jeg er virkelig ikke en fan af ham. Den nye kvindelige vært Michelle Nørgaard er til gengæld et fantastisk nyt og friskt pust, og hun kan dælme sin Investor ABC.
=================
Her er side 1 for det svenske Mid Cap index.
De 2 bedste cases på side 1 er ...
AQ
Fagerhult=================
Side 2 kommer lige om lidt ...

-
Hermed en status på det svenske Mid Cap index - Side 2.
Ambea (i kurs 35,76 Sek) mener jeg man bør købe i morgen til Daytrader porteføljen, og jeg gerne lave casen, når jeg lige er færdig med at lægge de Svenske Mid Cap slides op.

-
God søndag formiddag 26 feb.
Hermed en status på det svenske Mid Cap index som fylder 4 sider. Der er et par gode cases, jeg nok vil lægge op i morgen, men nu skal jeg lige have en god nats søvn.
Her er side 1

-
Svenske Mid Cap - Side 2

-
Kæmpe PowerPoint-opdatering af svenske Large Caps - Tusind tak, NordicStock.
For de med stor erfaring / viden vedr. de svenske aktier giver det sikkert mening med den sektoropdelt version. For mig, der er ny, skulle der fx ledes lidt efter "New Wave Group" i sektor-opdelingen, inden jeg fandt den...
Men... Når du på et tidspunkt mailer de redigerbare Powerpoints med excel-arket, så har vi selv mulighed for at sortere efter præference via Excel

-
Kunne være super med nogle cases i dag. Ambea synes jeg også er fin. Hvis LINC åbner grønt giver macD også køb. Kunne denne være interessant?
Hansa Biopharma ville jeg også godt høre jeres holdning på -
Svenske Mid Cap - Side 3 og 4
Så overvej at købe følgende svenske Mid Cap selskaber ....
Profoto (INDUSTRIAL)
Ambea (HEALTHCARE)
Gränges (CONSUMERS)
Scandi Standard (CONSUMERS)Er en af jer er frisk på at lave disse 4 cases med de 2 grafiske jpg-filer?
- En regnskabs-oversigt
- En teknisk model


-
Jeg er også med på køb af Ambea i dag.
Hansa Biopharma købte jeg et frimærke af d. 17/2. Vær obs på at Profit YOY som regel er negativ og at profit Margin Q4 er -478%.
Linc (SE MID) Net asset value Q4 2022 er -19,9% og derfor ikke en købsmulighed i dette kvartal, mener jeg.
-
Simonster - med "Det andet", mener du pilene for RSI-trend og MACD BUY-signal? Kan de ikke udelades, når blot du skriver, hvad de er i indlægget, som jeg fx har gjort med Ambea?
Tilføjet 1 time senere : nu forstår jeg, hvad du mener. Vi har har ikke modtaget en redigerbar PowerPoint-ark med selve udviklingen af Q-regnskaber gennem årene.
-
Jeg har også købt. Lad os hjælpe hinanden med at holde øje
-
Simonster - feedback : Synes dine charts er perfekte! De viser RSI inkl. trend samt MACD-signal. Og du har været så pædagogisk a la NordicStock at tilføje pil, cirkel og kommentarer

Jeg foretrækker fortsat at se udvikling pr. dag i et HELT år, hvor eventuelle kvartalsfluktuationer er mere synlige, hvilket jeg mener at NS også gør - men det er nok en smagssag.
Tager du nu én case ad gang og viser med regnskabstal sakset/Cut-N-Paste fra Excell + dit TA-chart?
-
Perfekt

-
(fort.) Simonster - jf. dit indlæg 110896, så tror jeg ikke, at vi har modtaget redigerbare PowerPoint-ark, der viser regnskabstal / udvikling af Q-regnskaber gennem årene, som NordicStock efterlyser i sit indlæg 110894.
Derfor skriver indtil videre blot data/regnskabstal sakset fra Excel-projektmappen, jf. min indlæg 110897.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind



